Afvallen 2020

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 21:42

Is het waar dat je beter kracht training kan doen dan cardio? Ik had ergens gelezen dat hoe meer spieren je hebt, hoe meer je verbrand als je niks doet en dat je daarom dus beter kracht kan doen dan cardio.

@Sall hoe vond je 'm vandaag? Ik vond hem nu nog leuker dan gisteren! Maar ik ben wel bang voor morgen. _O- Ik voel het nu al aan m'n kont!

DideH
Berichten: 7019
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 21:43

Volgens mij lopen er hier straks dames rond met een kont waar je u tegen zegt als ik dat soms zo hoor over spierpijn _O-

Sall

Berichten: 6763
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 21:52

Met cardio verbrand je kortere tijd meer calorieën, maar met kracht training verbrandt je langer calorieën door
Waardoor je uiteindelijk meer calorieën verbrandt

Althans zo heb ik het ooit begrepen

@neverland ik vond het een leuke workout, gisteren was heftig doordat je hartslag continue hoog lag.
Bij deze workout vond ik de korte ‘tabs ’ leuk en afwisselend

Kijk jij ook de motiverende filmpjes (op de site)? Vond ze wel grappig

@DideH nou dan moet ik nog heel wat spierpijn in m’n butt krijgen :+
Al ben ik al heel blij als mijn taille weer wat zichtbaarder gaat worden

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 22:05

Het is denk ik ook maar net wat je lichaam gewend is. We hadden laatst een club “kracht jongens” die mee kwamen spinnen, en echt, ze gingen allemaal dood....
En zo moet je mij weer geen 80 kilo in m’n nek leggen.. (hoewel, ik heb een keer een Squad gedaan met 80 :j )

N_B_N
Berichten: 1965
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 22:14

Wauw wat zijn jullie allemaal goed bezig zeg!

Hier ook 3 kilo eraf maar denk dat die er na het weekend wel weer bij zitten :=

Sall hoe doe je dat?! Ik heb gister naar het eerste filmpje zitten kijken en toen werd ik al moe :oo

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 22:27

Nomnomnomnom

Afbeelding

hoe blij kan je zijn met een cracker :')

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 22:32

Spieren verbranden inderdaad meer dan vet. Ik doe altijd een combi, eerst kracht, daarna nog 20/30 min cardio! En als ik tijd/zin heb doe ik naast 2 dagen kracht + cardio nog een dagje extra cardio. Maar veelal kracht.

Eulogy
Berichten: 5746
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 22:51

LadyMadonna schreef:
Het is denk ik ook maar net wat je lichaam gewend is. We hadden laatst een club “kracht jongens” die mee kwamen spinnen, en echt, ze gingen allemaal dood....
En zo moet je mij weer geen 80 kilo in m’n nek leggen.. (hoewel, ik heb een keer een Squad gedaan met 80 :j )

Ja, je lichaam went dus sneller aan cardio dan aan kracht (althans, het is makkelijker jezelf te blijven pushen met kracht dan met cardio) en dan verbrand je dus minder met cardio.

Imo doet zware krachttraining veel meer ook voor hoe je eruit ziet. Cardio zie ik meer als tool om meer te kunnen eten: je verbrandt er calorieen mee en het is gezond voor je hart, meer niet imo.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 22:53

Hoe je eruit ziet sowieso, ik vind die jongens geen van allen knap _O- veel te breed :')

san4nie
Berichten: 3581
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 23:12

LadyMadonna schreef:
Hoe je eruit ziet sowieso, ik vind die jongens geen van allen knap _O- veel te breed :')


Waar zien jullie al die mannen? Of gaat het om die op het filmpje?

Ik ben aan het werk, slaapdienst. Heb al met een bewoner tegelijk tanden gepoetst rond half 9. En na het tandenpoetsen mag je niet meer snoepen. Mijn tentamens zijn voorbij, dus weer meer tijd om te bewegen! *\o/*

Eulogy
Berichten: 5746
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 23:21

Haha ja maar zeker als vrouw gebeurt dat echt niet zomaar en word je er over het algemeen vooral strakker van :D

Ik hou van breed zolang het niet alleen bovenlichaam is maar dat terzijde :')

Sannens
Berichten: 1434
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 00:11

Eulogy schreef:
Haha ja maar zeker als vrouw gebeurt dat echt niet zomaar en word je er over het algemeen vooral strakker van :D

Ik hou van breed zolang het niet alleen bovenlichaam is maar dat terzijde :')


Om als vrouw flink gespierd te worden moet je inderdaad toch wat meer kracht training doen dan drie keer per week 1-1,5 uur sporten. Dan moet je echt op strenge regimes staan qua eten en toch wel 5-6x per week flink aan de bank aan verschillende spiergroepen.

En die kracht mannen die niet kunnen spinnen? Dat snap ik volledig, kracht en cardio zorgt voor opbouw van andere spiervezels. Cardio zorgt voor aerobe verbranding, waardoor je lange tijd door kan zonder te verzuren. Kracht zorgt voor dikke spiervezels en anaerobe verbranding, zodat je in korte tijd heel veel kracht kan geven.

Als je met die dikke spiervezels dan probeert te spinnen, dan zijn ze in korte tijd verzuurd. Ze bewegen nooit op die manier, dus je mag dat ook niet zo vergelijken. :D

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 08:28

De 1,3 kilo die er na twee dagen werken bij was gekomen is er nu ineens weer af, heeft wel weer wat dagen geduurd maar hopelijk blijft het nu dalen voordat het ineens weer omhoog gaat. Als ik nu nog 300 gram afval zit de eerste vijf kilo erop.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 08:39

Ik ben ineens vol aan de bak gegaan.. Stond vanochtend op de weegschaal en bij na 1,5 erbij???

Komt dat door ineens veel te sporten?
Hoort het erbij? Is het herkenbaar?
Help me please _O-
Dit motiveert niet echt :=

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 08:42

ik vind sowieso gewicht maar banketstaaf.. ik ga denk ik beginnen met meten. ik ben ook super goed bezig, ik ben niet te streng voor mezelf.. maar ik had er deze week ook ineens 1.1 kilo bij?! hoe dan??? al mijn extra's had ik gecompenseerd met sporten.

waarschijnlijk heeft het te maken met vocht vasthouden (bij mij). maar voor mij werkt dit echt demotiverend... ik heb namelijk wel het idee dat ik er slanker uit zie zegmaar

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 08:45

Dat had ik ook vorige week na paar zware dagen op het werk, zondag ineens 1,3 kilo erbij en nu drie dagen erna zijn ze er weer af, dus denk inderdaad met intensieve dagen dat je lichaam meer vocht vast houd.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 08:55

8knheb ook flink spierpijn :Y)
Dus wellicht vocht inderdaad. Net gelezen dat je spieren scheurtjes bevatten dan en dus meer vocht houdt en je lichaam een andere bepaalde stof. Naja, gewoon verder dus en hopelijk blijft het gewicht niet omhoog gaan :=

lor1_1984

Berichten: 12069
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:38

Met sporten bouw je ook spieren op en spieren wegen meer dan vet is mij altijd verteld.
Ik zou dus naar het totaalplaatje kijken en jezelf meten naast het wegen. :)

Lieke

Berichten: 11353
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:46

Maar zo snel bouw je geen kilo’s spier op hoor. Maar de logische verklaring is idd vocht ivm de spierpijn.

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:49

Spieren die moeten herstellen na inspanning houden vocht vast, daarom zou je eigenlijk niet moeten wegen na inspanning. Pas als dar herstel klaar is, zal het vastgehouden vocht weg zijn. De eerstvolgende keer dat je beenspieren traint, zul je ook zien dat je dikkere kuiten hebt.

Mews

Berichten: 5503
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:50

Eens met Lieke, vocht lijkt me logischer dan spieren.

Saskia9 schreef:
Ik ben ineens vol aan de bak gegaan.. Stond vanochtend op de weegschaal en bij na 1,5 erbij???

Komt dat door ineens veel te sporten?
Hoort het erbij? Is het herkenbaar?
Help me please _O-
Dit motiveert niet echt :=


Gewicht wisselt erg veel. Het meest logische is dat het watergewicht is.

Soms ga ik 2 kg naar beneden in 3 dagen, en soms kom ik ineens weer wat aan terwijl ik zeker weet dat ik onder mijn verbruik aan kcal eet. Mijn meest extreme gewichtssprong was 3 kilo in een dag omdat ik sushi had gegeten de avond ervoor. In het begin vond ik dit maar demotiverend, maar het heeft mij erg geholpen om mezelf voor te houden: "Als ik onder verbruik / minder eet, verbrand ik hoe dan ook vet." Daardoor kan je de gegevens van de weegschaal als data over een langere tijdsperiode gebruiken, i.p.v. als doel zien elke keer dat je op de weegschaal springt.

Ik weeg wel elke dag, juist omdat het bij mij enorm wisselt per dag, maar ik vergelijk gewicht nooit met minder dan een maand geleden, ook omdat het zo enorm wisselt.

Veel zout eten beinvloed het bij mij het meest. Verder gaat het rondom de ongesteldheid bij mij ook flink omhoog, en daarna dan weer naar beneden. Er zijn allerlei factoren die een rol kunnen spelen en die wisselen ook weer per persoon.

Dus: Geef de moed niet op. Slow & steady wins the race, het kost tijd en je ziet de resultaten pas een paar weken later in mijn ervaring. :)

Ik ben eigenlijk alleen meelezer, maar ik wilde hier toch even op reageren in de hoop dat het de motivatie helpt. Succes! *\o/*

Achterom
Berichten: 23064
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:55

Ik herken het ook wel hoor, ik sta inmiddels ook al een tijdje stil, daarom heb ik ook al even geen gewicht meer gepost. Maar ik heb wel het idee dat ik strakker word, mijn kleren zitten beter, dus ik denk dat het een kwestie van tijd is.
Ik vond gisteren op mijn werk nog gegevens van voorjaar 2018, toen was ik volop aan het trainen voor mijn eerste halve marathon, net als nu. Alleen toen dus nog wel 2,5 kilo zwaarder, dus de trend is wel degelijk omlaag. Het gaat alleen niet zo snel!
Helaas heb ik een geschiedenis met eetstoornissen, dus ik blijf me vooral focussen op wat ik wel mag, blijf lekker sporten en geduld hebben. Meer caloriebeperking heeft bij mij geen zin, de kans is te groot dat het dan mis gaat.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 10:31

Bedankt voor jullie geruststelling!! Heel fijn!

Maar, ik sport dus nu meer, en blijf dus spierpijn hebben. Als ik pas weer ga sporten als alles weer weg is, begin ik weer opnieuw lijkt me?
Overigens probeer ik wel de spiergroepen af te wisselen, zondag been en bil gedaan, maandag 7 km gewandeld en geen sport. Gisteren schouders en core gedaan. Maar ook wel een aantal oefeningen voor benen, die voelde ik wel door de spierpijn :Y)
En gisteren ook 8 km gewandeld. Krijgen mijn spieren dan wel de benodigde rust?

Anniekskie

Berichten: 2176
Geregistreerd: 25-09-02
Woonplaats: Ysselsteyn (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 10:35

Je menstruatie is niet het enige deel van je cyclus wat het gewicht beïnvloed, bij mij tenminste niet.
Rond mijn eisprong houd ik ook meer vocht vast dan anders.

Mijn riem is mijn belangrijkste meetinstrument := en die zit alweer een gaatje strakker!

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 10:37

Of je genoeg rust krijgt moet je eigen lichaam vertellen. Als jij alle dagen spierpijn blijft behouden, doe je te veel. Doen dan bijvoorbeeld 2 a 3 keer in de week pittig trainen en de andere dagen wat onderhoud cardio bijvoorbeeld.

Net als met paardrijden. De dag na zware arbeid doe je het ook rustiger aan en maak je het lichaam alleen warm en soepel.