Afvallen 2020

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 07:22

Renee1991 schreef:
Kun je ook 'te hard' afvallen? Vragen vriendlief en ik ons nu ineens af :7
Ik ben op 1 januari begonnen en nu (22 januari) 5 kilo kwijt. Super blij natuurlijk, maar zou het gezond zijn? Ik ga er wel vanuit dat er een moment gaat komen dat het afvallen iets minder hard gaat, en ik eet genoeg op een dag.


Ik ben pas 6 januari begonnen en vandaag zit ik op 5,1 eraf, terwijl ik gewoon drie maal daags normale maaltijd eet en dagelijks ook wel iets lekkers tussendoor, gewoon klein iets zoals een of twee snoepjes. Heb van de week wel hele zak dorito chips op dat wel.

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 08:00

Zolang je voldoende eet zou ik me er geen zorgen over maken dat er in het begin zoveel afgaat. Zeker als er veel af moet kan het begin soms hee snel gaan. Gewoon van genieten, maar schrik niet als je straks even stil staat of een stuk langzamer gaat afvallen.

Emma, wat vervelend dat er niks afgaat, zou zeker even langs de ha gaan. Je zou alvast kunnen gaan opschrijven wat je precies eet op een dag (als je dat nog niet doet) dan kunnen ze je beter helpen.
Heb je toevallig last van stress of te weinig slaap? Dat helpt nml ook niet.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 08:21

In het begin gaat er inderdaad veel vocht af. toen ik in mijn afvaltijd zat 2 jaar geleden (15 kilo kwijt) toen ging het op het begin enorm hard. daarna was het echt volhouden omdat de weegschaal na 3 weken -0,1 aangaf bijvoorbeeld.

Emma, dat is echt vervelend... als je zeker weet dat je er ''alles'' aan gedaan hebt dan zou ik zeker even langs de ha gaan... inderdaad wat lieke zegt, schrijf eens op wat je precies eet en de hoeveelheden. drink je genoeg water?

ik ben vanmorgen weer op de weegschaal gestaan. ik ben nu 2,5 week bezig, en 1 kilo kwijt! vanaf komende week mag ik zwemmen weer langzaam oppakken dus dan hoop ik meer kilo's kwijt te raken.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 08:23

Ik ga dadelijk gelukkig weer zwemmen, baal zo dat gisteren niet lukte, liefst zwem ik elke dag dat ik niet hoef te werken behalve op zondag, dan rustdag. Dus normaal toch wel minimaal drie keer uur per keer zwemmen.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12746
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 09:25

Ik hoop over een paar weken weer te kunnen starten met kickboksen. En daarnaast af en toe eens een keer naar het zwembad. Kickboksen is de enige sport waar ik de motivatie voor kan vinden om het langer dan 8 weken vol te houden.

Paardrijden ook natuurlijk, maar mijn gewicht is op dit moment onacceptabel om er mee op een paard te gaan zitten. Heb al jaren daardoor niet meer op een paard gezeten en moet zeggen dat het wel steeds meer begint te kriebelen, hopelijk een goede stok achter de deur :D.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 10:05

Mjetterd schreef:
Paardrijden ook natuurlijk, maar mijn gewicht is op dit moment onacceptabel om er mee op een paard te gaan zitten. Heb al jaren daardoor niet meer op een paard gezeten en moet zeggen dat het wel steeds meer begint te kriebelen, hopelijk een goede stok achter de deur :D.


Dat is hier idem idd. Er moeten eerst kilo's af en dan wil ik wel zelf graag weer rijden.
Ik ben echt aangekomen toen ik stopte met paardrijden, dus nu knokken om de kilo's eraf te krijgen zodat ik straks weer lekker kan rijden.
Rijd nu wel aangespannen met de paarden, en de 4 jarige is 21 februari uitgeteld dus die is nu met zwangerschapsverlof.
Maar zou erg tof zijn als ik dan van het voorjaar weer zelf zou kunnen rijden.

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 10:07

Ok, dan laat ik het los. Het zal wel goed zijn, ik voel me ook prima.

@Change, ik koop mijn bootcampspullen ook bij de Decathlon. Perfect en niet duur. En volgens mijn vriend niet doorschijnend bij het squatten :') Blijft goed zitten ook.

Zo, ik heb even mega impulsief een nieuw sporthorloge besteld. Had een hele fijne TomTom Adventure maar die heeft z'n beste tijd gehad.. updaten gaat niet meer, whatsapp meldingen kent ie niet en nu begon het bandje te scheuren. Dat, in combinatie met het feit dat afvallen zo goed lukt en ik de balen heb van m'n werk op 't ogenblik, maakte dat ik vond dat ik wel iets verdiend had :') Overmorgen komt ie binnen, zin in!

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 10:08

Renske_W schreef:
Mjetterd schreef:
Paardrijden ook natuurlijk, maar mijn gewicht is op dit moment onacceptabel om er mee op een paard te gaan zitten. Heb al jaren daardoor niet meer op een paard gezeten en moet zeggen dat het wel steeds meer begint te kriebelen, hopelijk een goede stok achter de deur :D.


Dat is hier idem idd. Er moeten eerst kilo's af en dan wil ik wel zelf graag weer rijden.
Ik ben echt aangekomen toen ik stopte met paardrijden, dus nu knokken om de kilo's eraf te krijgen zodat ik straks weer lekker kan rijden.
Rijd nu wel aangespannen met de paarden, en de 4 jarige is 21 februari uitgeteld dus die is nu met zwangerschapsverlof.
Maar zou erg tof zijn als ik dan van het voorjaar weer zelf zou kunnen rijden.


ik vind het echt dapper van jullie dat jullie hierover zo eerlijk zijn (ook richting de paarden toe). respect! het is een super mooi doel om kilo's te verliezen om weer te kunnen rijden.

wat super leuk dat er een veulen op komst is <3 begint nu wel af te tellen!

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 10:17

Ja zijn leuke dingen om naar uit te kijken :D

san4nie
Berichten: 3575
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 10:28

Eens met blackbeauty! En een mooi doel om naartoe te werken.
Ik rijd zelf nog wel, maar het gaat makkelijker met minder kilo’s, dus hoop dat het straks wat beter gaat. Moet wel echt wat doen aan m’n rompspieren. Had een dikke week niet gereden, en bakte er niks van.

Kan me voorstellen dat het voor de mensen bij wie het nog niet zo goed lukt kilo’s te verliezen misschien niet zo leuk is om te horen. Maar ik ben nu in 3 weken 2,4 kilo kwijt. :D

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 10:33

Ik vind het wel motiverend werken, als andere het kunnen moet ik het ook kunnen toch. :D
Moet alleen mezelf misschien wat vaker een schop onder mijn kont geven. :)
En gewoon strenger zijn voor mezelf, ik moet gewoon meer gaan bewegen, en meer gaan doen.
Dus nog meer en vaker met de honden gaan lopen, en het fietsen met de kleine wat meer oppakken.

Alleen zoals vandaag is het soms wat lastig.
Vanochtend om half 7 van huis gegaan, en hopelijk rond 7 uur 's avonds weer thuis.
Dus dan is er erg weinig beweging omdat ik bijna de hele dag zit. :+

Dieuwke_
Berichten: 4551
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 10:45

Mjetterd schreef:
Paardrijden ook natuurlijk, maar mijn gewicht is op dit moment onacceptabel om er mee op een paard te gaan zitten. Heb al jaren daardoor niet meer op een paard gezeten en moet zeggen dat het wel steeds meer begint te kriebelen, hopelijk een goede stok achter de deur :D.


Hier net zo, ik vind het niet fair tegenover m'n paard om er nu op te klimmen. Hoewel iedereen vindt dat het prima zou kunnen, ik doe het niet. Ik vind mezelf nu gewoon te zwaar.

Vervelend Emma, ik hoop dat de huisarts wat voor je kan betekenen!

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12746
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 10:52

Renske_W schreef:
Mjetterd schreef:
Paardrijden ook natuurlijk, maar mijn gewicht is op dit moment onacceptabel om er mee op een paard te gaan zitten. Heb al jaren daardoor niet meer op een paard gezeten en moet zeggen dat het wel steeds meer begint te kriebelen, hopelijk een goede stok achter de deur :D.


Dat is hier idem idd. Er moeten eerst kilo's af en dan wil ik wel zelf graag weer rijden.
Ik ben echt aangekomen toen ik stopte met paardrijden, dus nu knokken om de kilo's eraf te krijgen zodat ik straks weer lekker kan rijden.
Rijd nu wel aangespannen met de paarden, en de 4 jarige is 21 februari uitgeteld dus die is nu met zwangerschapsverlof.
Maar zou erg tof zijn als ik dan van het voorjaar weer zelf zou kunnen rijden.



Oh nog wel fanatiek met de paarden bezig dus! Het paardrijden is dan wel een mooie motivatie om het afvallen vol te houden. Ik hoop voor je dat het lukt!
Het voorjaar is voor mij niet realistisch maar ik hoop wel dit jaar.

BlackBeautyZ schreef:
ik vind het echt dapper van jullie dat jullie hierover zo eerlijk zijn (ook richting de paarden toe). respect! het is een super mooi doel om kilo's te verliezen om weer te kunnen rijden.


Dankje! Ik ben er nog niet helemaal over uit wanneer ik vind dat ik een goed gewicht heb om weer te kunnen rijden, maar ik denk dat ik tegen die tijd daar vanzelf een gevoel bij krijg dat ik denk dat het acceptabel is.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 10:53

M’n broekriem zit een gaatje strakker! *\o/*

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 10:54

Ik weet niet op wat voor paard je wil rijden? Maar ik zou zelf pas met 85 kilo weer op een paard gaan. Met alle zooi erbij zoals zadel en kleding dit je dan al snel rond de 90-95 kilo voor het paard.

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 10:56

Moet nog bijlezen, jullie gaan hard: mbt paardrijden heb ik dat net zo. Ik wil persoonlijk 80 kg zijn en weer los maar sterk in mijn core.

Alleen heb ik geen paard meer en de nieuwe manege heeft laaaaaange wachtlijsten helaas. Streven blijft echter. :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 10:58

Hier gaat het afvallen poedersuiker want ik vreet ongezond voor het leven... nu maar even wat strenger weer. Ook met drinken want dat gaat niet goed. Maar de stand afgelopen week: 2x bios, 3x borrelen en heel veel lange dagen studeren = 2x eten bestellen. :=

san4nie
Berichten: 3575
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 11:08

magda_90 schreef:
Moet nog bijlezen, jullie gaan hard: mbt paardrijden heb ik dat net zo. Ik wil persoonlijk 80 kg zijn en weer los maar sterk in mijn core.

Alleen heb ik geen paard meer en de nieuwe manege heeft laaaaaange wachtlijsten helaas. Streven blijft echter. :D

Nu alvast inschrijven dan maar? :o

MarlindeRooz schreef:
Hier gaat het afvallen poedersuiker want ik vreet ongezond voor het leven... nu maar even wat strenger weer. Ook met drinken want dat gaat niet goed. Maar de stand afgelopen week: 2x bios, 3x borrelen en heel veel lange dagen studeren = 2x eten bestellen. :=

Oeps. Maar, nieuwe dag, nieuwe kansen. Heb je nog tentamens? Of zijn ze nu achter de rug?

LadyMadonna schreef:
M’n broekriem zit een gaatje strakker! *\o/*

Yesss!

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 11:13

Pas als mijn rugspieren weer doen waar ze voor bedoeld zijn. :=

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12746
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 11:30

Jammer MarlindeRooz, maar gewoon weer met goede moed er tegen aan :D. Misschien proberen wat extra te bewegen de komende dagen?

MarlindeRooz schreef:
Ik weet niet op wat voor paard je wil rijden? Maar ik zou zelf pas met 85 kilo weer op een paard gaan. Met alle zooi erbij zoals zadel en kleding dit je dan al snel rond de 90-95 kilo voor het paard.



Paard wat ik graag weer zou willen rijden is een haflinger van 1.50, maar daarvoor zal ik eerst op een noriker stappen voor ik vind dat ik op de haflinger kan.

Morgen weer weeg moment. Ben benieuwd!

san4nie
Berichten: 3575
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 11:35

magda_90 schreef:
Pas als mijn rugspieren weer doen waar ze voor bedoeld zijn. :=

Ja, die zijn wel handig met paardrijden. Heb je een blessure gehad?

Altijd een beetje spannend wat de weegschaal aangeeft hè Mjetterd.

Anniekskie

Berichten: 2176
Geregistreerd: 25-09-02
Woonplaats: Ysselsteyn (lb)

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 11:45

Hier ook al een hele tijd niet meer gereden. Voor 2,5 jaar terug voor het laatst op mijn pony gezeten, daarvoor had ik ook al een aantal jaren niet meer gereden met hem vanwege mijn gewicht voor mijn zwangerschap ben ik 20 kg afgevallen en toen ik 20 weken zwanger was heb ik nog een rondje met hem gemaakt. Nu zit ik zelfs onder het gewicht van toen, maar hij is 33 dus ga het hem niet meer aandoen.
Wel in 2019 een geweldig leuk gelders hengstveulen gekocht, dus een goed doel om dit gewicht of lager vast te houden.

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 11:46

We kunnen helaas niet meer achterhalen of het eerst de kip of het ei was, maar ik loop 6 jaar met rugpijn en we weten nu eindelijk dat mijn kleine rug-, buik- en bekkenapieren onderontwikkeld en geïrriteerd zijn. Ik heb alles met mijn grote spiergroepen opgelost.
Daardoor kon ik bijvoorbeeld wel met rechte benen voorover buigen en handpalmen op de grond leggen maar kon ik niet meer overeind komen. Of op het dieptepunt, ik kon helemaal niet meer zitten of lopen.
Neem nog een overdosis aan stress erbij voor het ideale recept. :=

Nu zijn we heel gericht de ontspanning in de spieren aan het aanbrengen en ze tegelijkertijd aan het trainen om het weer goed te laten werken.

Vooral veel schelden en spierpijn maar nu kan ik langzamerhand zeggen dat het de vruchten begint af te werpen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 11:53

@San4nie, ik heb volgende week woensdag er nog 1. Maar die is niet echt belangrijk. Dus een weekje "vrij". Moet wel wat studeren maar niet veel. Dus heb tijd om weer volop te sporten en te doen.

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 12:07

MarlindeRooz schreef:
@San4nie, ik heb volgende week woensdag er nog 1. Maar die is niet echt belangrijk. Dus een weekje "vrij". Moet wel wat studeren maar niet veel. Dus heb tijd om weer volop te sporten en te doen.


Hoe is je gevoel tot nu toe?