Doelen voor 2020: dagelijks iets positiefs

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Doelen voor 2020: dagelijks iets positiefs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:55

Jullie zijn goed bezig hoor!

Hier is het net ook nog gelukt om de afwas weg te werken en de nieuwe hooinetten op te hangen.

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 09:53

Je wekker gaat en (oude gewoontes) je voelt je rot en draait je nog eens om... MAAR: begint te denken ''ik kan dit, kom op, het gaat lukken''

En toen stond ik op, ging direct douchen, stuurde die belangrijke mail en zette koffie. +:)+

Misty444
Berichten: 130
Geregistreerd: 19-01-18

Re: Doelen voor 2020: dagelijks iets positiefs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 15:00

6 januari
- Na gister even alles er lekker uitgegooid hebben, besloot ik in bed dat ik er weer tegen aan ga, en bezig ga om mijn intense vermoeidheid te accepteren en gewoon alles laat komen wat er komt!
Dus ik begon mijn dag goed positief

- Verder ben ik ontspannend aan het leren voor mijn tentamens wel

- Ben ik tevreden over de gedichten die ik heb geschreven!!

Misty444
Berichten: 130
Geregistreerd: 19-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 15:00

Safiera schreef:
Je wekker gaat en (oude gewoontes) je voelt je rot en draait je nog eens om... MAAR: begint te denken ''ik kan dit, kom op, het gaat lukken''

En toen stond ik op, ging direct douchen, stuurde die belangrijke mail en zette koffie. +:)+


Lekker bezig geweest!!❤️

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:26

Safiera schreef:
Je wekker gaat en (oude gewoontes) je voelt je rot en draait je nog eens om... MAAR: begint te denken ''ik kan dit, kom op, het gaat lukken''

En toen stond ik op, ging direct douchen, stuurde die belangrijke mail en zette koffie. +:)+

Super!

Ik heb vandaag echt een leuke dag gehad op m’n werk ondanks dat ik er enorm tegenop zag. Vannacht slecht door geslapen en uiteindelijk bleek het piekeren niet nodig.
Verder heb ik een lang weekend weg geboekt naar Zeeland. We gaan pas in april maar het is een leuk vooruitzicht!

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 21:07

Vandaag goede dingen gedaan, oa op school geweest en gekookt. School was wat lastiger, maar tijdens de les voelde ik me fijn; kon de uitleg goed volgen.

Nu net ben ik bezig met leren, iets wat ik eigenlijk ook graag doe. Positief dus!
En ook wel leuk: ik kreeg een onvoldoende terug, maar dacht gelijk ''het is al één punt meer dan de vorige onvoldoende'' Eigenlijk ook positief.

lies_sparkle

Berichten: 6133
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Doelen voor 2020: dagelijks iets positiefs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:35

Jullie inspireren mij zo enorm!

6 januari:
- heel veel kusjes van mijn pony’s <3
- ik ben voor het eerst in een aantal weken weer naar de atletiekbaan geweest. De trainer had speciaal voor mij een schema gemaakt zodat ik weer mee kon doen en we hebben heel lang echt goed gepraat. Dat was het meest waardevolle moment tot nu toe in 2020!

Anoniem

Re: Doelen voor 2020: dagelijks iets positiefs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:51

- mijn nieuwe telefoon maakt prachtige foto’s
- gezellige avond gehad met mijn moeder

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Doelen voor 2020: dagelijks iets positiefs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 00:15

Paniek is weg die ik gisteren had

Anoniem

Re: Doelen voor 2020: dagelijks iets positiefs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 00:53

Wat een goed topic dit, en wat een goed idee van je TS om het zo aan te pakken!
Ik ben ook heel erg bezig met m'n mindset veranderen en positiever te worden.
Heb 1,5 maand geleden te horen gekregen dat ik reuma heb en hoorde van veel mensen dat ik er zo positief en rustig over was/ben, terwijl ik voorheen vaker te horen kreeg dat ik te negatief dacht en deed overal over.

Maar ik vind het een top idee om elke dag iets positiefs te noemen dus ik doe graag mee :D
Voor mij is vandaag dan heel positief dat ik voor de 4e keer m'n medicijn moest nemen (1 keer in de week door middel van een spuit in m'n been) en dat het me gelukt is om het helemaal zelf te doen, een behoorlijke overwinning want met naalden klap ik dicht, blokkeer ik en vorige week lukte het me echt nog niet en nu ging het ineens vrij soepel :D

Voor het beeld, het is vergelijkbaar met zo'n pen die mensen met diabetes hebben. Ik zet dat op mijn been en moet dan een knop indrukken, dan schiet de naald er uit samen met het medicijn zeg maar. Op die knop drukken lukte me niet, ik blokkeerde volledig dus m'n buurvrouw (vriendin) heeft vorige week dat gedaan en zat er nu alleen bij voor het geval het niet zou lukken. :)

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 11:10

@ Annet_Dottie: wat goed! Echt knap van je :j Soms denk ik er over of ik verpleegkunde zou willen doen, maar het idee iemand te moeten prikken.. (al kun je dat natuurlijk allemaal leren!)

@ Deugnietje: echt heel fijn, en het doet me goed je bericht te lezen. Heb je rustig kunnen slapen?

@ Robijntjah: goed bezig, zelfs twee positieve punten!

@ liespower94: nou, klinkt als een top start van 2020 zo op de atletiekbaan. Contacten met mensen kunnen zó waardevol zijn!

@ Tarico: wat fijn dat het op je werk zo lekker liep! Positieve feedback (hoeft niet van iemand te zijn, maar feedback kan ook betekenen de ''reactie'' van iets, hoe iets was) terwijl je het niet verwachtte.

@ Misty444: bedankt voor je reactie! En het kan enorm helpen om alles er uit te kunnen (en mogen) gooien heb ik afgelopen weken ook gemerkt.
Ik was heel verdrietig, al tijden, vooral ook over mijn medische situatie. Maar huilen kon ik niet. Tot op een avond bij mijn vriend tóch de tranen kwamen en toen hij mijn hand pakte kwam er een hele lading.. Maar de dag er na ging het bijzonder goed!

Vanmorgen weer een gevecht tegen gedachten die negatieve dingen zeiden. Maar! Heel positief, er komt een Maar :D Ik heb gewonnen. Uit bed en zelfs een half uurtje 'plogging' (zwerfafval oprapen tijdens het joggen). En, ook positief: het is al makkelijker om positieve gedachten te verzinnen!

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Re: Doelen voor 2020: dagelijks iets positiefs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:29

Ik wil ook graag meepraten als dat mag:
6 januari:
- ondanks dat de start echt chaos was, de middag lekker gewerkt!
-erg veel gelachen om & met de kids op werk!
- na werk nog even een half uurtje in de sportschool geweest
- savonds snel in slaap gevallen

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 13:03

Ik heb een goeie nacht gehad. Helaas toen ik wakker werd was er weer wat paniek. Knap irritant.

Positieve is wel dat ik mijn kamer heb schoon gemaakt met de schoon maakster en op tijd mijn bed uit gekomen ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:01

Safiera schreef:
Vanmorgen weer een gevecht tegen gedachten die negatieve dingen zeiden. Maar! Heel positief, er komt een Maar :D Ik heb gewonnen. Uit bed en zelfs een half uurtje 'plogging' (zwerfafval oprapen tijdens het joggen). En, ook positief: het is al makkelijker om positieve gedachten te verzinnen!


Jij zorgt vandaag voor een glimlach op mijn gezicht! Ik word altijd zo blij als mensen afval opruimen.
Er ligt helaas zoveel plastic en troep op straat. Ik word er gewoon verdrietig van als ik vogels met een stukje plastic in hun bek zie vliegen.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Doelen voor 2020: dagelijks iets positiefs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:14

Ik wil ook meedoen!
Na een relatie met een partner met psychische problemen, zelf een behoorlijk beschadigd zelfbeeld overgehouden en depressie tot gevolg. Momenteel begint dit erg terug te slaan op mijn lichaam dus ik moet me ook weer focussen op mezelf en het positieve!

Positief van vandaag en afgelopen week:
* eindelijk op werk open geweest over mijn situatie en gezien de nu opduikende fysieke klachten, om vakantie gevraagd om even goed aan mezelf te werken zodat ik weer 100% kan opstarten binennkort!!

* open en oprecht geweest naar vrienden en familie toe over de situatie ipv alleen maar te glimlachen toneel te spelen.


Ik ga dit ook bijhouden in mijn agenda. De positieve ervaringen of bvb een compliment dat je hebt gekregen, ... wil ik bijhouden.

Ik ben ook een lijstje aan het maken, om realistische doelen te stellen voor mezelf. En me hier dan ook aan te houden.
Zoals kleine verbeteringen aan het huis en het afmaken van mijn appartement boven zodat deze in de verhuur kan, tot werken aan mezelf zowel fysiek als mentaal.

We gaan ervoor!!

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Doelen voor 2020: dagelijks iets positiefs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:36

Vandaag had ik het heel erg moeilijk en heb met verschillende lieve vriendinnen gepraat en daardoor voel ik me stukken beter en kan eindeljik zeggen dat er weer licht in de tunnel is.

Anoniem

Re: Doelen voor 2020: dagelijks iets positiefs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:40

Fijn deugenietje!

- het lukte mij vandaag gaandeweg mijn doelen bij te stellen
- mijn jonge paard bleef heel braaf toen er een hond achter ons aan kwam rennen.

lies_sparkle

Berichten: 6133
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:40

<3 deugnietje

7 januari:
Ondanks dat ik heel *** wakker werd, ben ik opgestaan en ben mijn dag gestart.
Vandaag was vermoeiend en ik heb geaccepteerd dat het zo is, ondanks dat het lastig is.
Morgen weer een kans...

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 22:49

@ deugnietje: +:)+ +:)+ Een topper ben je, zelfs al ken ik je pas kort.

@ BillyJ en @ Jessica_1998: welkom!

Bij mij positief:

- was erg gespannen maar toch een oefentoets goed gemaakt voor Duits
- stemming was negatief maar toch huiswerk gemaakt én een vraag daarover gesteld in de groeps-app van onze klas :=

Ben nu blij met de dingen die gelukt zijn :)

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Doelen voor 2020: dagelijks iets positiefs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:02

Het sporten weer opgepakt!

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:23

Dank jullie wel allemaal.

Heb aanstaande donderdag gesprek met mijn pber, spver en behandelaar en heb net vanavond een hele duidelijk brief geschreven met een zeer duidelijk noodkreet plus hulpvraag.

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Doelen voor 2020: dagelijks iets positiefs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 00:01

Leuk topic!
Ik sluit me ook aan. Paar dingen welke ik alvast benoemen kan:

6januari heerlijk buiten kunnen lopen en genieten van het lekkere zonnetje

7januari meteen een afspraak kunnen maken voor een capaciteiten test en daarna een gesprek om de mogelijkheden/vacatures door te nemen :)
(de capaciteiten test is voor mij wel pittig, heb vandaag geoefend om een idee te krijgen maar het is een flinke uitdaging. veel rekenkundig/wiskunde achtig en daar ben ik niet erg goed in, hopelijk werpt het oefenen morgen zijn vruchten af)

Iemand had het hier over een 1persoons recepten site, ik ben daar erg benieuwd naar! *\o/*

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 09:01

Deugenietje schreef:
Dank jullie wel allemaal.

Heb aanstaande donderdag gesprek met mijn pber, spver en behandelaar en heb net vanavond een hele duidelijk brief geschreven met een zeer duidelijk noodkreet plus hulpvraag.

Super goed bezig!! Hopelijk krijg je snel de nodige hulp.

@E4D,
Veel succes ook!!

Ik heb vandaag een afspraak staan bij de kinesist voor therapie en sportbegeleiding, alsook bij de voedingsdeskundige. (Ik neem moeilijk bepaalde vitamienen op, heb nu kuren gekregen en ga met de voedingsdeskundige aan de slag om mijn lichaam weer optimaal te krijgen)
Beter in het lijf, beter in het hoofd en visa versa natuurlijk!
Ondanks de druilerige ochtend heb ik er zin in!
Later op de dag naar de advocaat om problemen met de ex aan te pakken zodat ik dit ook eindelijk achter mij kan laten! *\o/*

Op werk pakten ze de situatie redelijk goed op, al hebben ze mij wel een termijn gegeven van 14dgn.
We gaan dus druk aan de slag!

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 10:10

E4D schreef:
Iemand had het hier over een 1persoons recepten site, ik ben daar erg benieuwd naar! *\o/*


Dat was https://www.eetgek.nl/

Heb al wat recepten geprobeerd en vond ze makkelijk en goed. Ook fijn dat je restjes in volgende dagen gebruikt. Er staan 19 verschillende weekprogramma's op de site, maar ik geloof dat het helaas niet elke week aangevuld wordt met nieuwe dingen. Ik had me namelijk ingeschreven voor de nieuwsbrief maar nog niks ontvangen. Maar alsnog genoeg recepten en ideeën!
Met koken houd ik me vaak globaal aan het recept, als iets te veel lijkt of bijvoorbeeld een bijzonder vers kruid gebruikt wordt, dan laat ik dat weg :)

Bij mij is het vanavond pannekoeken (met groentesoep) omdat er melk op moest :D

Op mijn Omdenken kalender vandaag: Reageer niet met 'ja, maar..' maar reageer met 'ja, en..'
Voorbeeld: 'ja, maar ik heb daar geen geld voor' -> 'ja, en hoe ga ik investeren zodat het lukt?'

Anoniem

Re: Doelen voor 2020: dagelijks iets positiefs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:23

-het lukt me weer om mijn gezonde ritme op te pakken: 11 uur in bed, half uurtje lezen, even mediteren, slapen. Wekker vroeg, weer even mediteren en lezen, opstaan! :)
- ik eet gezond: geen processed ingredients en héél veel groenten. Bijna geen suiker.

Ik voel me zoveel beter! Ik ga een enorm drukke en belangrijke periode tegemoet, dus gezond leven is daar een belangrijke basis voor.