[info] Tattoo's 14!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diertjec

Berichten: 4624
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 22:38

Ik vind een aanbetaling ook niet gek. Zeker doen! Ook vooral om dit soort dingen te voorkomen en dan krijg je toch nog wat voor de tijd dat je getekend hebt

Farjen

Berichten: 8009
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 22:41

Hier ook altijd minimum 50 euro betaald of meer aks aanbetaling. Ik vind het ook perfect normaal :j

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 22:50

Ik betaal ook €50,- aan, dat is meer dan redelijk vind ik hoor.

Supervixen

Berichten: 12876
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 22:51

Ik heb 2 keer geen aanbetaling gedaan, alle andere keren 50 of 100 euro. Helemaal prima vind ik dat. Doen dus.

cinniz123

Berichten: 4402
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 22:52

De eerste keer had ik een aanbetaling van 250€ Ja n werd verrekend met de laatste sessie.
2de keer bij haar collega in opleiding 50€ en toen ze mn sleeve op mijn verzoek over ging nemen niets meer maar had dan ook nog geen 1 keer een afspraak afgezegd of verzet en zij wel bij mij maar daar ging ik flexibel mee om.
Maar vind het niet meer als normaal dat je een aanbetaling vraagt zeker als je er ook al voor hebt zitten tekenen!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 22:59

Ja lijkt me dat je minimaal je teken uren als aanbetaling kan vragen. Bij mijn heup heb ik 250 aanbetaald, bij een recente kleinere 100. Doet denk ik niemand die serieus interesse heeft moeilijk over..

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 23:12

tekenuren heb ik trouwens ook 100€ voor betaald
vind dat niet meer dan normaal.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101885
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 23:54

Ik hoef niet aan te betalen, ik zou er geen problemen mee hebben maar het hoeft bij haar niet.

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 00:08

njiloj schreef:
Vingers blijven over het algemeen niet super. Scheelt inderdaad of iemand veel met z’n handen werkt, en hoe ‘grof’ de tattoo is. Niet te gedetailleerd en klein blijft meestal het langste mooi. Maar ook dat is geen garantie…

Wat fijn @CastaMickey! Bij mij was het afgelopen week andersom… ik had 4(!) annuleringen van de week, waarvan 2 sleeves. Daar gaat m’n omzet voor januari… _-:(

Dus ik ga vanaf nu een aanbetaling vragen.
Doen jullie tattoo artiesten dit ook?

Ik dacht zelf aan 50 euro aanbetalen. Dit gaat dus van de totaalprijs af, en deze komt te vervallen als je niet komt opdagen of niet 24 uur van te voren verzet/afzegt.

Ik had van de week 2 platen waar meer dan 6 uur tekenwerk inzit, die ik nu zo in de prullenbak kan gooien…


Dat doet mijn artiest ook. Ik heb nu voor een dagsessie a 700 100 aanbetaald

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 00:18

Aanbetaling naar verhouding tekenuren lijkt mij ook prima. Dus niet ongeacht formaat standaard €50. Wil iemand dat niet betalen, dan zijn ze vast niet erg serieus.. next :+

karin30
Berichten: 162
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 09:11

njiloj schreef:
Vingers blijven over het algemeen niet super. Scheelt inderdaad of iemand veel met z’n handen werkt, en hoe ‘grof’ de tattoo is. Niet te gedetailleerd en klein blijft meestal het langste mooi. Maar ook dat is geen garantie…

Wat fijn @CastaMickey! Bij mij was het afgelopen week andersom… ik had 4(!) annuleringen van de week, waarvan 2 sleeves. Daar gaat m’n omzet voor januari… _-:(

Dus ik ga vanaf nu een aanbetaling vragen.
Doen jullie tattoo artiesten dit ook?

Ik dacht zelf aan 50 euro aanbetalen. Dit gaat dus van de totaalprijs af, en deze komt te vervallen als je niet komt opdagen of niet 24 uur van te voren verzet/afzegt.

Ik had van de week 2 platen waar meer dan 6 uur tekenwerk inzit, die ik nu zo in de prullenbak kan gooien…



Ik heb 2 verschillende tatoartist gehad en beide vroegen 50 euro vooraf en dat werd later verrekend

IvysToeter

Berichten: 11893
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 09:46

njiloj schreef:
Vingers blijven over het algemeen niet super. Scheelt inderdaad of iemand veel met z’n handen werkt, en hoe ‘grof’ de tattoo is. Niet te gedetailleerd en klein blijft meestal het langste mooi. Maar ook dat is geen garantie…

Wat fijn @CastaMickey! Bij mij was het afgelopen week andersom… ik had 4(!) annuleringen van de week, waarvan 2 sleeves. Daar gaat m’n omzet voor januari… _-:(

Dus ik ga vanaf nu een aanbetaling vragen.
Doen jullie tattoo artiesten dit ook?

Ik dacht zelf aan 50 euro aanbetalen. Dit gaat dus van de totaalprijs af, en deze komt te vervallen als je niet komt opdagen of niet 24 uur van te voren verzet/afzegt.

Ik had van de week 2 platen waar meer dan 6 uur tekenwerk inzit, die ik nu zo in de prullenbak kan gooien…


Ik heb ook al 50 euro aanbetaling gedaan.
Staat bij de shop ook gewoon in de computer.
Vind dat eigenlijk ook wel normaal en logisch.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 11:50

50 euro lijkt me niet meer dan normaal, voor een dagsessie miss zelfs wel 100 euro.

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 12:15

Miss afhankelijk van de grote/tijdsduur/totaal kosten?

Hier ook 100 vooraf betaald (totaal 550). Was maar 2 uurtjes werk maar wel m'n halve onderarm.
Vind een aanbetaling voor een tattoo niet meer dan normaal. Als het echt een kleine is miss 50?

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 12:57

Voor kleine tattoos betaal ik 50 euro en grotere 100 euro. Lijkt me niet meer dan normaal :)

Mars

Berichten: 33270
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 14:54

Ik weet niet anders dan dat ik een aanbetaling doe, idd ook voor de tijd die het tekenen etc vooraf kost. Waardeloos als je zoveel tijd daarin steekt en mensen zeggen af, met een aanbetaling heb je dan tenminste nog iets van betaling voor je tijd.

njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 17:58

:') :') :') :') :')

Ik voel me nu echt zo’n gans, haha!
Blijkbaar toch heel normaal om een aanbetaling te vragen. :')

IvysToeter

Berichten: 11893
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 19:37

njiloj schreef:
:') :') :') :') :')

Ik voel me nu echt zo’n gans, haha!
Blijkbaar toch heel normaal om een aanbetaling te vragen. :')


Nooit te oud om te leren toch?

njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:15

Absoluut niet. :)

De tattooshops om ons heen verschillen ook nogal qua aanbetalingen. De ene doet t wel, de andere niet, en ook het bedrag varieert nogal. Maar ik hoor het liever vanuit de ‘klant’. Vandaar ook mijn vraag hier.
Better safe than sorry

Palmera

Berichten: 9466
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:24

Die van mij vraagt een aanbetaling, hoort het idee aan, bekijkt foto's/plaatjes die de klant laat zien en appt een ruwe schets. Hoort commentaar van de klant aan, veranderd schets aan de hand daarvan.
Er vliegen heel wat schetsen over en weer doorgaans, maar goed, ík moet er mee rondlopen, niet hij, dus moet het ontwerp gewoon 100% zijn wat ik wil.
Uiteraard vind ik een aanbetaling gepast daarbij, stel je voor dat ik niet kom en al dat geschets is voor niets.

Eerlijk, ik zou nooit naar een tattooshop gaan waarbij ik niet het ontwerp tevoren te zien krijg.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:38

Ik heb wel 2x zonder definitief ontwerp laten zetten omdat ik alles wat diegene maakte mooi vond. Maar ik merk dat ik het als autist toch echt fijner vind om het even te laten bezinken, dus dat ga ik de volgende keer zeker regelen.

Josien_

Berichten: 9031
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:12

Hier ook een aanbetaling en de mogelijkheid om 1 of 2 dagen van te voren het ontwerp op te vragen.
Ik kan dus morgen gaan vragen om het ontwerp en dat ga ik ook zeker doen. Het is zoals Palmera zegt toch iets waar ik mee rond moet lopen :D .

Het is ook mijn eerste tattoo dus ik vind het wel spannend. Daarom heb ik ook al heel veel opgezocht over het verzorgen van de tattoo.
Nu vroeg ik me af wat jullie voorkeur heeft qua folie? Second skin die een paar dagen kan blijven zitten of huishoudfolie voor een paar uur en daarna droog?
Second skin klinkt ideaal, maar ik heb er natuurlijk geen ervaring mee.

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 18:02

Ik heb geen ervaring met seconde skin.
Ik heb een extreme pleisterallergie dus dat risico ga ik niet lopen.
Ik laat het zodra het kan in de lucht drogen.
paar keer per dag dun insmeren thats it.
Ik zit s’avonds naakt op de bank :+

Ik kan sinds gisteren weer pijnvrij zitten en bukken deze keer was best heftig kwa genezing _O-
Normaal zijn de korsten er met een week of max 1,5 wel vanaf.
Nu is het as woensdag 2 weken en zitten er nog her en der korsten op.
Dus mijn maandelijkse massage afspraak van woensdag maar even geannuleerd.
Normaal ga ik 1 dag voor mijn volgende sessie heen , zodat het 4 weken kan helen , maar nu liep dat anders in onze beide agenda’s .
Ik zei al het is te kort dag maar dat weet ik 2 dagen van te voren dat was prima.
Eerst alles maar goed genezen.
Volgende week weer een sessie er zit nu maar 3 weken tussen dus voorlopig geen massage afspraak :+

Anoniem

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 18:58

Second skin leek mij ook ideaal, maar kon uiteindelijk niet door het formaat en de plaats van mijn tattoo. Met huishoudfolie en goed smeren is het uiteindelijk ook heel goed gegaan en mooi genezen :)

Farjen

Berichten: 8009
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 19:34

Ik heb op dit moment terug second skin. Het was mijn 3de sessie en telkens second skin gedaan.
Mijn vorige 7 tattoo's nooit gehad maar ik vind het eigenlijk wel erg gemakkelijk :j