(Ex)- burnout lotgenoten

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:52

@ Goldie: Geen bewuste keuze, bleek ergens 1 of ander virus rond te zweven.. iets Corona-achtig ofzo.. :+
Neen, serieus, de intake-gesprekken gingen best wel vlot maar toen moest ik even wachten op de beslissing en toen was het maart en lag alles plat. Kon het wel telefonisch maar daar ben ik niet zo'n fan van. Weet ook niet wat te verwachten en dan vind ik dat helemaal moeilijk. Dus vandaar het uitstel, anders was het al eerder gestart :j

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:52

Goldie schreef:
Klinkt een beetje als wat ik voor traject had ook vanuit werkgever/bedrijfsarts :j Jammer dat dat nu pas opgestart wordt dan en niet al eerder. Iig voor mijn gevoel zou dat fijner zijn als dat al eerder had gekund, maar misschien was het een bewuste keuze zo natuurlijk :)
Ooh wat vervelend dat zoiets niet kan. Je bent er nu toch ook niet denk ik dan. Ik hoop voor je dat zoiets toch mogelijk blijkt te zijn, hopelijk wordt dat ook snel duidelijk iig. Al die onzekerheid is ook vervelend..
Ik had 3 weken terug ook niet verwacht dat ik nu weer 2 uur gewerkt zou hebben. Maar snap heel goed hoe onmogelijk het voor je voelt..

Dank je Joanne, dit soort reacties doen me goed :* Om deze reden werd traject met psycholoog wel verlengd, juist nu kan ze me goed helpen nog en in de gaten houden dat werk niet weer mijn prioriteit 1 wordt en dat ik niet meteen weer over m'n grenzen ga.
We zitten allemaal wel goed in elkaar zeg :=
Wat ontzettend waardeloos, dan moet je je ontspanning ook nog opgeven... :(:)
Die DNA testen duren lang ja, been there done that..

Thnx Mandyy! Jij bent ook echt goed bezig!

Ik lag iig de hele middag in bed, koken wordt niks dus we hebben maar pizza besteld. Wat vervelend :+



Voor nu helaas even geen optie, heb me er maar even bij neer gelegd
Sportscholen bijna weer open, kan ik dat op gaan pakken weer, is voor mijn lijf ook beter

Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 21:40

@Goldie hoe gaat het nu? Al een beetje bijgekomen?

@Mandy: wat goed dat je al zo ver bent opgebouwd weer! Hoe gaat het nu met het weer op kantoor werken weer?

@Joanne wat naar dat je lijf niet mee wil werken! Hopelijk komt er iets uit de onderzoeken waar je wat mee kan!

Ik was na mijn vakantie best gespannen om weer aan het werk te gaan, en dat heb ik ook besproken met mijn psycholoog. Het is meer de angst voor het onbekende en voor overprikkeling (hoeveel werk ligt er en kan ik die enorme berg die ik mij voorstel wel aan?).
We hebben afgesproken dat ik een volgende vakantie de vrijdag voordat ik weer ga werken alvast even een uurtje ga zitten om een to do list te maken. Dan heb ik rustig de tijd, zonder dat ik gebeld kan worden, om alles op een rijtje te zetten. En dan kan ik daarna een stuk rustiger van mijn laatste vakantiedagen genieten. Denken aan mijn werk doe ik dan toch wel, dan kan ik beter weten wat er echt speelt dan er in mijn hoofd een gigantische berg werk van maken.
Ik was namelijk net een uurtje aan het werk na mijn vakantie, en weg waren de zenuwen :+

Ik heb er nu weer een werkweek van 4 dagen opzitten en ben best moe. Morgen zal wel een bijslaap-dagje worden. Maar het was ook een gekke week, erg druk in mijn hoofd met de beelden van de Black lives matter beweging en ook nog een corona test gehad dinsdag (die gelukkig negatief was). Dit weekend hopelijk wat meer rust en even lekker naar buiten.

Ik ben gisteren weer begonnen met mediteren, ik hoop er deze keer wat meer een gewoonte van te maken haha.

Mandyy

Berichten: 30544
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:02

Kun je dat thuis doen of moet je daarvoor naar je werkplek? Wel goed idee maar ook zonde van je vakantie aan de andere kant. Ik snap wel dat het je een geruster gevoel geeft.
Kun je niet afspreken dat je na je vakantie zonder telefoon begint tot je overzicht hebt? Of helpt dat niet?

Op dagen dat ik vrij ben kijk ik ook stiekem m’n mail om in te schatten hoeveel werk erbij is gekomen. Moet ik eigenlijk helemaal niet doen..

Ik vind het best zwaar weer op kantoor. :o
Ook om weer meer uren te maken.
Hoop dat dat later beter gaat voelen.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:27

Dat klinkt als een goed idee als dat je rust geeft Moirin. Ik herken dat wel die angst voor het onbekende..
Snap dat het een pittige week was zo weer.

Ik vind het ook moeilijk om werk soms los te laten, maar ga toch echt met mezelf afspreken dat ik thuis mijn mail niet mag bekijken. Geeft alleen maar stress en je kan er toch niks mee.

Dat lijkt me ook echt wennen hoor Mandyy :(:)

Ik had woensdag echt een rotdag, alles en iedereen leek op hetzelfde moment tegen me te zijn. Zat ineens weer op de grond te hyperventileren -O- Dit vond ik wel weer een duidelijk signaal..
Gisteren kon ik weer een beetje wat doen. Vandaag voel ik me gewoon weer 'mwa'.. Als ik vandaag weer heen had gemoeten weet ik niet of dat gelukt was...
Maandag iig weer, leidinggevende wil dan ook evalueren hoe het gaat, maar ik weet wel dat ik volgende week eigenlijk gewoon nog een keer dit wil voor ik naar 2x2 uur ga. Ik vind het wel heel moeilijk om dit aan te geven, ook al weet ik dat m'n leidinggevende z'n verwachting laag houdt.
De plek waar ik zit vind ik ook niet ideaal, is de enige plek waar ik dat klusje kan doen, maar zit voor m'n gevoel echt in het epicentrum van de afdeling en voel me daardoor nog minder vrij om over de afdeling te bewegen (moet dan eerst door de wachtkamer met patiënten en langs de balie etc.). Terwijl de bedrijfsarts juist wil dat ik me er eerst weer goed voel en verbinding maak. Kan wel collega's een berichtje sturen om bij mij langs te komen, maar ik moet me uiteindelijk toch zelf weer over de afdeling zien te verplaatsen.

Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:42

Dat kan gewoon thuis gelukkig en ik kan dat uur ook gewoon schrijven, kost me dus zelfs een vakantie uur minder :Y)
Ik vond het ook eigenlijk zonde van mijn vakantie, daarom heb ik nu specifiek niet mijn werk mail geopend. Want vakantie is tijd voor ontspanning en niet voor werk. Maar in plaats van genieten heb ik de laatste 3 dagen zitten stressen om werk :+

Normaal gesproken maak ik aan het eind van de werkweek een to do list voor de maandag, zodat ik helder heb wat er nog moet gebeuren. Dan hoef ik er in het weekend niet meer naar te kijken. Want op zich vind ik het wel belangrijk om in het weekend mijn werk even los te laten.

Het gaat echt om de angst voor het onbekende. Dat is een karaktertrek van mij die niet meer over gaat haha. Ik had het vroeger al, altijd zenuwachtig voor de paardrijles op de manege omdat ik niet wist op welke pony ik moest rijden. Zodra ik dat wist waren de zenuwen ook weg.

@Mandy hopelijk wennen de uren snel weer! Anders misschien een weekje langer je huidige uren? Het op kantoor werken is ook al een grote verandering en kost meer energie, dus niet gek om het ophogen van de uren nog even uit te stellen. Misschien geeft dat wat meer rust, als je wat meer tijd hebt om te wennen aan de nieuwe situatie.

@Goldie: Lijkt me goed als je je grenzen aan geeft dat deze 2 uurtjes voor nu even genoeg zijn! Het is ook een grote stap, je moet jezelf de tijd gunnen om weer aan de nieuwe situatie te wennen. Lastig hoor, dat de werkomgeving nu niet ideaal is. Wees lief voor jezelf, je hebt deze stap toch maar weer genomen!

Dikke knuffel voor iedereen :*

Mandyy

Berichten: 30544
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:55

Oh dat is wel super dat het zo kan!
Ik heb op vrijdag m’n parttime dag en dat vind ik heel fijn maar soms ook lastig dat m’n mailbox op maandag zo’n chaos is. := Klanten mailen soms ook in het weekend.

Angst voor het onbekende herken ik heel erg. Ik was ook altijd zenuwachtig voor de manegeles als ik niet wist op welke pony ik moest!
Ik kan nu ook slecht tegen onverwachte gebeurtenissen, zelfs al met onverwachte visite..

Hoe verder ik kom hoe minder geaccepteerd zulke dingen voelen. :o De bedrijfsarts had een schema gemaakt en schreef daarbij dat ik halverwege juni (een jaar na m’n ziekmelding) volledig aan het werk zou zijn. Toen ik het schema uitschreef bleek dat een maand later te zijn en toen was het ‘Oh dus het duurt nog langer!’
Terwijl ik best trots was dat ik de laatste tijd sneller heb opgebouwd door het thuiswerken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:15

Ik val ook weer even binnen .. sorry voor de ego-post maar ik vind het allemaal zo moeilijk.
De voorbije dagen met de betrokken partijen besloten dat ik in juli terug ga starten, aan minder uren dan mijn contract, dit moest dan goedgekeurd worden door een manager maar à la. Krijg ik een telefoon dat het op zich goedgekeurd is, maar ...

Ik kan niet goed om met maren .. "het is in orde, maar ... wel volgens die en die regels". Tja, dan is het in mijn ogen niet in orde. Het idee wat ik had kan dus niet doorgaan, omdat ik nog teveel verlof heb staan (immers dit jaar nog niks gehad) en als ik nu deeltijds start moet het allemaal daarna nog opgenomen en ze willen dan wel volledig op mij kunnen rekenen .. Terwijl ik het net interessant vond om nu deeltijds te starten en dan daarna weer volgens mijn contract te werken maar nog wat extra verlof te kunnen inplannen. Maar dit mag dus niet. Wel mag ik nu volgens contract terug werken en dan mijn verlof gespreid inzetten zodat ik toch minder uren moet werken. En dan over een paar maande dus volledig weer volgens contract draaien zonder nog verlof te hebben.

Moest dan ook mijn diensthoofd bellen om te overleggen en te zien ivm mijn werklijsten, want die zijn al klaar, al moet dat verlof er dus nog overal tussenin .. Diensthoofd niet bereikbaar. Ik vertrek vrijdag op vakantie en ik moet vandaag en morgen nog zoveel regelen ... Het is nog maar 10u en voel me al helemaal slecht ... Hoe ga ik dit ooit kunnen? Ik kan nog slechter dan vroeger met zo'n dingen om .. En dan gisteren nog heel stoer "ik voel me goed en als ik het niet probeer weet ik het niet, dus wil wel proberen". Op dit moment wil ik helemaal niks meer :o

Neen, ik wil wel wat: dat dat lichaam van mij eens gaat meewerken .. Want het is nu echt niet de timing om een rib geblokkeerd te hebben zitten (en dan ook nog eens 'zonder oorzaak', heb géén idee waar het door zou kunnen komen). Maarja, het moet maar allemaal gaan zeker? Hoop zo dat het wel in orde komt... maar voorlopig zie ik het toch niet zitten.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:50

Mag ik zeggen dat ik dat echt een hele vreemde constructie vind := Je bent toch nog niet volledig beter.... Ik word alleen beter gemeld voor de uren die ik werk, de rest zijn gewoon ziekte uren.
Ik vraag me af of dit wel mag wat ze doen zo, maar je woont in België toch, misschien zijn de regels daar anders -O-
Dat je je nu zo slecht voelt is heel normaal hoor, het wordt dan ineens weer echt en alles komt gigantisch op je af.. Dat is echt iets waar je weer doorheen moet ben ik bang, zo te lezen was dat bij iedereen zo, maar dat maakt het zeker niet makkelijker.. :(:)
Oef een geblokkeerde rib klinkt ook niet fijn :=

Ik heb maandag weer 2 uur gewerkt. Moest het nu voor m'n gevoel echt alleen doen, zelf naar binnen, zelf dvd's ophalen om te kopiëren, zelf naar m'n werkplek.. Vond het allemaal echt weer heel eng en natuurlijk was degene waar ik het moest halen er niet. Snel door naar m'n plek, daar maar bellen, telefoon uit.. Nou toen raakte ik al lichtelijk in paniek := Uiteindelijk bleek iemand anders ze te hebben maar vond het echt niet lekker zo.
Nog 2 collega's gesproken en leidinggevende. Die had dezelfde mening en deze week houden het ook op 1x2uur, had hem verteld dat het woensdag zo slecht ging en over het hyperventileren... Daarom wil hij ook voorzichtig doen, hij heeft liever dat we extra tijd pakken dan dat we te snel gaan en het weer mis gaat..
Was dit keer wel veel vermoeider, denk ook door het praten ook..

Anoniem

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 15:53

Je mag dat zeggen, ik begreep er ook helemaal niks van, en vreemd is het inderdaad wel. Maar het is blijkbaar de manier waarop het werkt bij ons. We hebben per jaar x aantal dagen verlof, en die mogen in bepaalde periodes opgenomen worden, dus alles wat nu nog staat moet eind september op zijn (op een paar dagen na die dan ergens in de laatste 3 maanden opgenomen mogen worden). Normaal heb je niet alles meer staan, maar in mijn geval dus wel omdat ik dit jaar nog niks gehad heb. Dus dit moet op zijn ... En is dan is het op deze manier de meest handige oplossing, dus ik ga gewoon volgens contract weer werken, maar door mijn verlof gespreid in te plannen werk ik alsnog minder uren dan mijn contract aangeeft. Daarna kan dan eventueel bekeken/besproken worden hoe het gaat, en indien het nog niet zou gaan om gewoon mijn uren te werken zou het wel moeten kunnen om dan gedeeltelijk te werken en de rest ziek gemeld te zijn. Maarja, dat moet ik dan eerst nog maar eens zien ...

Maarja, als ik dan zie en lees hoe beperkt anderen opstarten (jij bv., maar je leest dat vaker) dan denk ik meteen: poeh, ik moet toch wel serieus al aan de bak .. Maar zoals de opstart in Nederland werkt is volgens mij inderdaad hier niet. Als ik al gedeeltelijk ziekgemeld zou blijven was het ook al meteen 20u/week, minder dan dat gaat hier niet om op te starten (en eigenlijk mag dat zelfs niet, maar dat laten ze dan voor een beperkte periode wel toe als je lang afwezig bent geweest).

Zorg maar goed voor jezelf, maar je moet maar denken: ik heb het wel weer gedaan. Gewoon dit aanhouden tot het goed voelt en daarna pas een stapje verder :)

Leandra

Berichten: 1601
Geregistreerd: 06-01-03

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:23

Hoe is het hier met jullie?

Ik heb vandaag weer een slechte dag. Gedoe bij mijn oude werk. Weer veel stress en huilbuien. Mijn man is eerder naar huis gekomen om me te ondersteunen. Het gaat nu beter maar ben gesloopt. Hopelijk is het nu klaar.
Wel heb ik vorige week bericht gehad dat mijn ziekmelding bij de UWV is goedgekeurd dus zit nu officieel in de ziektewet.

Hoop ook dat ik snel terecht kan bij de psycholoog.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:48

Klinkt als mijn dag.. hier net zo. Sinds ik vanochtend op stond een hoop stress in m'n lijf, helemaal zo'n strak/paniekerig gevoel en ben een aantal keer in huilen uitgebarsten ;(
Zou deze week weer 2x naar werk, maar moet maar kijken of het gaat.
Gisteren geweest en voelde me dus gisteren heel slecht en vandaag ook..

Wat heb je nu dan nog met je werk te maken als je ziekmelding rond is bij het UWV?
Fijn dat je man wel eerder thuis kon komen :(:)

Ik vind het wel gek dat het bij jullie zo werkt [***]. Maar dat is dus blijkbaar gewoon zo :=

Charlotte446

Berichten: 646
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:09

@Leandra, :(:)
Vervelend dat je een slechte dag hebt maar fijn dat je man je kon steunen :)
Ik heb niet alles teruggelezen... Misschien kan je zorgverzekeraar helpen met het bemiddelen voor de wachtlijst? Fijn dat het geregeld is bij het UWV, geeft zeker wel rust? Dat idee heb ik tenminste, ik moet het volgende maand aanvragen.

@Goldie, rot dat je een slechte dag hebt :(:)
Mijn psycholoog zei tegen mij dat als een paar uur of een dag werken je daarna een paar slechte dagen geeft je er nog niet aan toe bent. Luister goed naar je lichaam.

Bij mij gaat het ook niet zo lekker. Sinds 2 weken bezig met nieuwe medicijnen en die veroorzaken heel veel pijn. Dat maakt je moe en die combinatie helpt niet bij de burn-out. Ook weer druk gehad met de verplichtingen (bedrijfsarts, arbeidsdeskundige, psycholoog, dingen voor de WIA verzamelen). Mijn 2e gesprek met de bedrijfsarts ging heel anders dan verwacht, hij had ineens begrip voor mijn situatie. Ik heb het idee omdat ik het hogerop bij zijn leidinggevende wilde zoeken... Maar goed, het was zo beter voor mij, dus prima :+

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:03

En toen was mn bericht weg...
Dan maar even opnieuw, beknopte versie

Leandra fijn dat uwv geregeldis en wat fijn dat je man kwam

Goldie let op jezelf!

Charlotte dikke knuffel! Hopelijk voel je je snel beter

Hier gaat het best goed, op een corona test gisteren na dan, hopelijk morgen een negatieve uitslag...
Maar ook goed nieuws, morgen 2e gesprek voor een nieuwe baan! Spannend en eigenlijk nog niet de bedoeling maar deze kans moest ik grijpen

Leandra

Berichten: 1601
Geregistreerd: 06-01-03

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:27

Goldie, klinkt ook niet fijn. Dikke knuffel.

Charlotte, wat vervelend van die bijwerkingen. Wel fijn daf de bedrijfsarts mee werkte.

Joanne, ik duim voor je morgen. Voor zowel een negatieve test als het gesprek!

Leandra

Berichten: 1601
Geregistreerd: 06-01-03

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 17:42

Omdat de psycholoog waarschijnlijk nog wel even duurt ben ik vandaag bij iemand geweest die mensen met klachten begeleid. Een soort coach. Zij is ook fysiotherapeut en manueel therapeut. Was heftig maar voelt wel goed. Voorlopig ga ik daar elke week heen en gaat ze mij begeleiden met alles.

Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 22:09

Wat fijn Leandra! Hopelijk kan zij je helpen en goed begeleiden!

Joanne, hoe is je tweede gesprek gegaan?

Hoe is het met iedereen verder?

Met mij wel goed, ik heb het naar mijn zin op mijn werk maar ik blijf wel erg moe. Ik heb nu meer verantwoordelijkheid dan in mijn vorige baan en daar moet ik nog steeds wel aan wennen. Gelukkig werk ik wel met vriendelijke en behulpzame mensen samen, dat scheelt veel :)
Vorige week was ik erg pissig naar aanleiding van een mailtje van een extern bedrijf dat er bij ons iets niet helemaal lekker liep. Ik had een mail teruggestuurd met de data waarop ik bepaalde werkzaamheden had uitgevoerd, waaruit ook bleek dat ik netjes op tijd was steeds. Ik had er bij geschreven dat ik de kritiek niet echt herkende, ik vond het best dapper van mezelf dat ik de fout niet gelijk bij mezelf zocht :P
Maar nadat ik die mail verstuurd had kreeg ik een mailtje van mijn leidinggevende dat hij blij was met wat hij las en dat ik goed bezig was. Toch wel heel fijn op dat moment om even de bevestiging te krijgen :j

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 22:12

Wat goed moirin! You go!!! *\%/*

Ik zat met 1 iemand in laatste ronde en helaas ben ik het niet geworden... andere kandidaat had al ervaring in de fitness
Heel jammer, maar begrijpelijk en voor mij echt een boost! Ik mag er nog wezen

Vandaag was mijn eerste officiële werkloze dag, heb bloemen voor mezelf gekocht :')

Mandyy

Berichten: 30544
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 08:53

Fijne bevestiging inderdaad!

Jammer Joanne! Op naar het volgende!!

Hoe meer ik werk hoe slechter ik me weer begin te voelen. :=
Nog 1,5 week en dan zit ik weer op al m’n uren.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:25

Wat fijn Leandra dat je op die manier toch vast aan de slag kunt en dat het goed voelt :)

Moirin goed om te lezen dat je het naar je zin hebt! En leuke collega's is ook belangrijk :D
Super goed van dat mailtje en dat je niet meteen de schuld bij jezelf zocht, maar voor jezelf op komt en een bevestiging daarin van je leidinggevende is ook heel fijn :)

Joanne wat goed dat je tot de laatste ronde bent gekomen, kan me voorstellen dat je daar trots op bent en dat mag ook als is het ook begrijpelijk dat het evengoed jammer is. Ga je nu verder op zoek, of nog even niet?
Bloemen <3

Mandyy opbouwen is echt zwaar, ik hoop voor je dat als je uren weer normaal zijn dat de rest eromheen op den duur ook weer stabiliseert :(:)

[***] hoe is het met jou? Wanneer is voor jou de datum dat je weer gaat beginnen, of ben je al begonnen?

Ik ben nu weer op het werk. Blij dat ik er gisteren niet was, want toen was er een grote brand in parkeergarage dus je kon er niet langs.
Ik heb gisteren weer met de bedrijfsarts gesproken, was een heel fijn gesprek. Ik vind het zo'n sympathieke vent :D Hij was heel positief en vind dat ik goed bezig ben. Hij was blij te horen dat ik me wat beter voel t.o.v. 4 weken terug.
Ik doe nu voor de 2e week 2x2uur, maar het gaat nog niet heel soepel. Vorige week donderdag na 1,5 uur gegaan omdat het niet meer ging en maandag gedoe onderweg dus daardoor ook niet gelukt om de volledige 2 uur te maken. Maar dat is niet erg, ik ben vooral heel trots op mezelf dat ik dat aan mezelf toe gaf en wegging :j
Daarom wil hij nu dat het eerst 2 weken goed gaat en voelt voor ik weer wat ga uitbreiden, zoals hij zei 'we moeten eerst verder bouwen aan het fundament van je re-integratie'.
Ik mag en probeer niet te veel vooruit te kijken, want het voelt echt als een onmogelijke taak nog om weer volledig normaal mee te gaan draaien. Maar hij zei dat dat heel normaal is en dat het ontzettend zwaar is, en dat ik me heel vaak ga afvragen waar ik aan ben begonnen, maar dat we er uiteindelijk gaan komen.

Waarschijnlijk ga ik hierna nog een coachingstraject in, iig die optie is er en dat klinkt wel als een goed idee om me te behoeden voor dezelfde valkuilen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:56

@ Leandra : fijn dat je zo iemand gevonden hebt waar je al mee aan de slag kan in afwachting van .. je zal er altijd wel iets aan hebben :j

@ Moirin : balen van het moe zijn, maar dat is normaal natuurlijk, zeker met een andere baan. Gelukkig wel fijn collega's en super van dat mailtje!

@ Joanne1987 : jammer dat het niet gelukt is, maar op naar het volgende, en in tussentijd jezelf rust gunnen .. en bloemen kunnen natuurlijk ook altijd ;)

@ Mandyy : dat klinkt niet zo goed.. is het wel verwacht? In de zin van: kan je er met mensen over praten en hebben zij er vertrouwen in dat het wel weer in orde komt? Of wordt het misschien tijd om eens te kijken of je niet een tijdje op hetzelfde moet blijven? Het klinkt niet zo fijn namelijk.

@ Goldie : fijn dat je goed kan opschieten met je bedrijfsarts, dat is zeer belangrijk! En goed dat je ook de vooruitgang ziet, maar natuurlijk is het nog een lange weg. Zeker niet opbouwen voor je er klaar voor bent, het is niet erg als je nog een hele periode op dit blijft, je zal zelf wel merken wanneer je klaar bent voor een volgende stap. Bij twijfel: niet doen ;)


Hier gaat het ok, officiëel ben ik al aan het werk, maar ik begin maandag (had deze week nog verlof en dat is blijven staan). Begin van de week nog een gesprek gehad bij het burn-outproject, zij had niet verwacht dat ik zou gaan starten. Ik weet het eigenlijk ook niet goed, maarja, nu kan ik niet meer terug, zit nu niet meer in de ziektewet en ik kan er niet al mee stoppen voor ik begonnen ben. Dus ik ga maandag gewoon, hoop op een goede dag en dan zien we wel weer verder. Ik vind het wel heel spannend maar de burn-outbegeleider heb ik wel een heel goed gesprek mee gehad. Dingen over hoe ik in elkaar zit en waar de clue zit om te voorkomen dat hetzelfde gebeurd als dat gebeurd is. En dat gaat dan over het neen-zeggen, maar vooral over het blijven neen zeggen, want ik zeg wel neen, maar als ik dat 3x heb moeten doen dan heb ik de 4e keer iets van: ok, het is goed, ik probeer het wel. Dat mag ik niet meer doen, dus dat gaan we proberen :+

Leandra

Berichten: 1601
Geregistreerd: 06-01-03

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 20:41

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 18:49

Pfff, ik had verwacht vanavond wel wat zenuwen te hebben maar dat het zo erg zou zijn -O- Ik vraag me af wat ik daar morgen ga doen, volgens mij bij de eerste die hallo zegt ga ik gewoon beginnen wenen ofzo :o

Leandra

Berichten: 1601
Geregistreerd: 06-01-03

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 19:48

Dikke knuffel [***]. Hopelijk kun je een beetje slapen vannacht.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 19:59

Ik weet hoe dat voelt... Vreselijk is dat, was ook helemaal in paniek en hoog in m'n emoties. Heb het weekend ervoor 2 dagen op ben gelegen omdat ik gewoon verlamd door de stress was en niks ging.. Heb ook amper een oog dicht gedaan die nacht..
Heel veel succes iig voor morgen en hopelijk valt het toch iets mee :(:)
En als je moet huilen dan is dat maar zo, niks raars aan.

Ik zie ook wel weer een beetje op tegen morgen. Donderdag ging op het werk best goed, maar 's middags thuis ging het helemaal mis..

Dat plaatje is zo waar Leandra...

Deze vind ik ook mooi
Afbeelding