(Ex)- burnout lotgenoten

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leandra

Berichten: 1602
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 09:53

Wat fijn Goldie, dat de psycholoog dat wil doen. Geeft wat rust denk ik. Hopelijk gaat de bedrijfsarts daar ook in mee.

Ik ga straks even op de thee bij mijn werk maar zit nu al te stressen. Pff. Nergens voor nodig want er zijn nu alleen leuke collega's maar toch.

Ik wil wel zeggen dat ik dit topic heel fijn vind. We begrijpen elkaar allemaal en veroordelen elkaar niet. Dank jullie wel!

Afbeelding

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 10:25

Oh dat plaatje _O-

Goldie, fijn dat er opgehelderd is, ik zie ook alles veel te zwart wit soms
Ben benieuwd waar je werk voor beslist

Ik heb gisteren bel moment met mn rayonleidster gehad, niet echt nuttig
Hoe gaat het? Ja zelfde...
Moest weer herhalen dat ik nog niks weet van de bedrijfsarts en dat die town zei radboud af te willen wachten. Ook weer vertellen wanneer die afspraak weer was.
Vraag me soms af of ze wel opletten als je wat verteld...

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 10:32

Heerlijk dat soort humor :')

Ja lastig is dat, daarom ben ik ook zo blij dat ik kan mailen.. vind ik zelf laagdrempeliger. Vind je het ook zo moeilijk om te zeggen dat het hetzelfde is.. ik heb echt het gevoel dat ik moet zeggen dat het beter gaat ofzo...

Ja echt heel fijn Leandra, geeft mij wat rust iig.

Ik kreeg zo'n lief appje van een collega, dat moet ik gewoon even delen.. <3 sorry als jullie er niet op zitten te wachten :+
Afbeelding

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 10:46

Ah wat lief!

Ja vind ook lastig aangeven dat het hetzelfde is, ben geneigd weer 'goed' te zeggen maar dat is het gewoon niet
Krijg in mn hoofd wat geweest is wel op een rijtje, maar de toekomst niet dus datbis stress. En daar wordt ik dan weer dagelijks mee geconfronteerd door de pijn, fijn die cirkels steeds

Mandyy

Berichten: 30547
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 11:26

Leandra, veel succes vandaag!

Goldie, super mooi verwoord van je collega.

''Goed'' is zo'n makkelijk/veilig antwoord he. Ik heb er soms ook moeite mee, kan er dan helemaal chagrijnig/verdrietig van worden als mensen vragen hoe het gaat.

Dat genieten van goede dagen lastig is herken ik enorm. Ook dat als je je iets minder voelt je gelijk bang gaat zijn voor wat gaat komen. :j

Leandra

Berichten: 1602
Geregistreerd: 06-01-03

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 11:43

Wat superlief Goldie!

Ik ben net bij mijn werk geweest. Ik heb om tafel gezeten met de manager, waar ik goed mee kan, en zij zei dat ze, als ze mij was, de reïntegratie daar niet zou doen. Ik heb aangegeven dat de bedrijfsarts dat ook al had geadviseerd. Zij gaat nu daar verder mee aan de slag zodat ik er niet meer aan hoef te denken. Een zorg minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 12:19

Goed gedaan Goldie, en fijn dat het gesprek wat opgeleverd heeft en dat de psycholoog je ook verder gaat helpen mbt de bedrijfsarts en je werk. Geen ervaring met haptonomie, volgens mij bestaat dat hier niet :7 En lief berichtje heb je gehad!

Wist dat ik iets verkeerd deed met die stressballen _O-

Dat denk ik soms ook Joanne1987, of de dingen die je verteld wel blijven hangen, of ze eigenlijk wel luisteren. Maarja, ik herhaal maar braaf wat ze steeds maar vragen.. is een goede oefening voor mij om het toch steeds maar weer wel te zeggen ipv het af te kappen en te doen alsof het niet belangrijk is. Misschien doen ze het wel expres daarom, wie weet :+

Ik herken het ook, dat van het vragen hoe het met je gaat .. Ik zeg ook altijd maar 'goed' of 'ok' of 'mwah' en ga er dan licht overheen, omdat ik weet dat de meesten het vragen omdat ze zich verplicht voelen (immers is dat beleefd) maar dat ze eigenlijk geen zin hebben om wat met het antwoord te moeten als ik zeg dat het niet goed gaat. Want dan moeten ze vragen waarom of noem het maar en daar hebben ze eigenlijk geen zin in.

Fijn Leandra dat je manager en bedrijfsarts op 1 lijn zitten. Heb je al een idee hoe het verder gaat gaan?




Ik zit momenteel te wachten op een telefoontje ... nog iets waar ik zo chagrijnig om kan worden, dan moet je al zelf overal voor bellen en noem het maar (en dat moet dan binnen x aantal tijd als je in aanmerking wil komen), maar de persoon die je moet hebben is nooit beschikbaar. Dan zijn ze even in gesprek en bellen je zo dadelijk terug .. Zit nu alweer ruim een uur te wachten op een telefoontje dat niet komt, en ik durf nooit wat anders te gaan doen want je zal zien dat ze dan net bellen als het even niet handig is :roll:

Leandra

Berichten: 1602
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 12:38

Oh wat irritant [***]! En zo dadelijk duurt dan toch altijd veel langer.

Ik weet nog niet hoe het verder gaat. Heb net weer de brief van de bedrijfsarts binnen met het advies dat er nog een mogelijkheden zijn voor mij om te werken. Inzet in eigen of aangepaste werkzaamheden belemmert dit herstel. En het heeft tijd nodig voor behandeling en herstel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:24

Net nog maar eens gebeld, ze gaan mij terugbellen :')
Nu heeft deze in ieder geval wel al alle gegevens genoteerd dus hopelijk moet ik dat niet nog eens allemaal herhalen als ze mij bellen en is het dan gewoon voor een afspraak vast te leggen. Maar toch...

Ja, dat is het hé .. het heeft tijd nodig .. Maar hoeveel tijd zou ik wel graag willen weten :o Zelf voel ik wel dat ik nog steeds niet zou weten hoe ik het zou moeten klaar krijgen om weer terug te gaan werken, maar moeders vindt dat het toch wel lang begint te duren ... En dat steeds moeten verantwoorden waarom je denkt dat het nog niet gaat begint me ook een beetje de keel uit te hangen. De makkelijkste weg is gewoon terug gaan werken, maar daar ga ik mezelf echt niet gelukkiger mee maken, krijg nu al amper de noodzakelijke dingen gedaan, laat staan dat ik ook nog eens moet gaan werken en die stress en dat gedoe erbij moet nemen ... Maar dat zo zeggende voel ik mij weer enorm zwak, want waarom kan ik dat nu niet als iedereen het gewoon wel doet.

Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 16:10

Wat een lief berichtje Goldie! Fijn, zulke collega's!

Ik heb wel ervaring met haptonomie, ik ga met enige regelmaat. Hier een filmpje met wat uitleg:

https://vimeo.com/142150361

Ik vind het zelf erg fijn, omdat het me helpt te voelen ipv alleen te denken. Om mijn gevoel onder woorden te kunnen brengen, en om meer bij mijn eigen gevoel te komen van wat ik nu wil in het leven, en van daaruit te handelen. Niet altijd makkelijk...

Vanochtend bij de psycholoog geweest, was weer een fijn gesprek :) ze wilde ook eerst met mij praten voor ze contact opneemt met de bedrijfsarts. Heel fijn! Geeft vertrouwen.

Nickolay

Berichten: 2056
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 19:34

Vanaf gisteren gaat het echt waardeloos. Vanaf donderdag ochtend eigenlijk al. Zou naar het zwembad voor aquafit (met de fysio) en zat op de bank thuis al in tranen. Dus maar thuis gebleven.

Gisteren was ik bij de huisarts assistente voor mijn B12 en zat ik in de wachtkamer in tranen. Ze heeft meteen een afspraak bij de praktijkondersteuner in de agenda gezet en die belde vanmiddag.
Gisteren ochtend bij de fysio, werd het zwart voor mijn ogen en werd ik heel duizelig. Ik hou blijkbaar mijn adem in, wanneer ik teveel prikkels ontvang of te veel spanning heb.

Oftewel na 2 hele goede dagen vorige week, een behoorlijke dip nu. Straks lekker in bad, want ik heb het ijskoud.

Leandra

Berichten: 1602
Geregistreerd: 06-01-03

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 19:37

Dikke knuffel Nickolay!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 19:41

Knuffel voor jou Nickolay :*
Helaas is het wel iets wat veel van ons herkennen denk ik...

Dat stoppen met ademen doe ik ook soms :=

M'n moeder appte of ze een bakkie konden komen doen, het vloog me meteen aan. Stond al half te huilen want ik was moe, schoonvader was er ook net even om ergens mee te helpen en misschien toch aan het merken dat ik nu een oxazepam minder slik sinds gisteren om te kijken hoe dat gaat. Dus toen gezegd dat het niet uitkwam, heel moeilijk maar wel weer een goede oefening.

Ah Moirin bedankt, zal de video morgen even bekijken maar bedankt voor je uitleg alvast :)
Laatst bijgewerkt door Goldie op 11-02-20 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickolay

Berichten: 2056
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 19:42

Leandra schreef:
Dikke knuffel Nickolay!


Dank je wel. Echt klote, dat je elke keer weer zo makkelijk over je grenzen blijft gaan. En daar een week van moet bijkomen

Nickolay

Berichten: 2056
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 19:43

Goldie schreef:
Knuffel voor jou Nickolay :*
Helaas is het wel iets wat veel van ons herkennen denk ik...

Dat stoppen met ademen doe ik ook soms :=

M'n moeder appte of ze een bakkie konden komen doen, het vloog me meteen aan. Stond al half te huilen want ik was moe en misschien toch aan het merken dat ik nu een oxazepam minder slik sinds gisteren. Dus toen gezegd dat het niet uitkwam, heel moeilijk maar wel weer een goede oefening.

Ah Moirin bedankt, zal de video morgen even bekijken maar bedankt voor je uitleg alvast :)


Ik heb afgelopen nacht, voor het eerst sinds maanden, weer oxazepam geslikt. Moest toch iets om rustiger te worden.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 19:46

Ik vind het fijn spul :o, maar voor ik er te erg van afhankelijk ga worden vind ik dat het nu tijd wordt om 'af te kicken'. Overigens verbaasd het me wel dat je zo makkelijk aan een herhaalrecept komt ervoor, had verwacht wel weer een keer langs te moeten komen. Oke wedden dat dit dus volgende keer gaat gebeuren :+

Tja die grenzen, zouden we dat ooit leren :=
Ik heb vanochtend even wat gerommeld in huis, een uurtje ofzo. Rest van de dag was ik een wrak...

Morgenochtend bedrijfsarts en leidinggevende...

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 20:36

Grenzen...ja dat leer je wel..met vallen en opstaan. Het kan alleen even duren

Ik werd ook altijd heel moet van mensen die vroegen hoe het met je gaat...meestal willen ze het antwoord toch niet horen of ze weten niet hoe ze moeten reageren en zeggen dan, komt wel goed rustig aan..ja wist ik toen maar hoe dat moest je gedachten kun je niet stil zetten >;)

Leandra

Berichten: 1602
Geregistreerd: 06-01-03

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:25

Grenzen zijn zo lastig.

Ja dat vragen hoe het met je gaat. Ik zeg nu dat ik op dat goed of een slecht moment heb. Maar vind het erg lastig om te zeggen. Ben altijd doorgegaan en het ging altijd wel 'goed genoeg'.

Mandyy

Berichten: 30547
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:29

Ik zeg soms ook ‘wisselend’ en dat is ook hoe het is.

Goldie, veel succes morgen! :*

Nickolay knuffel voor jou! :(:)

Sure_lee

Berichten: 10439
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:32

Ik krijg vaak als ik slecht zeg... Oh dat is helemaal niet te zien!
Dan heb ik redbull in mijn mik gegooid en een glimlach opgeplakt....
Kan het goed verbergen als ik dat wil.

Leandra

Berichten: 1602
Geregistreerd: 06-01-03

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:34

Veel succes morgen Goldie!

landvrouw

Berichten: 1797
Geregistreerd: 03-02-09
Woonplaats: Daar waar mijn kat is

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:53

Succes morgen Goldie!

Ik ken het idee van grenzen ook enorm. dat is, denk ik, ook bij veel van ons de reden dat we thuis zitten.
Zelf ben ik ze nu enorm aan het aftasten en ook bespreekbaar aan het maken met mijn vriend. Om zo in te zie waar het mis gaat.
Mijn poh waar ik mee ben begonnen is ziek geworden en er is nu een vervangster. Hier heb ik absoluut geen klik mee en zie haar maar 1 keer in de 3 weken. Ga volgende keer aangeven dat ik er minder tijd thuis wil hebben zodat ik ook echt dingen kan bespreken waar ik mee zit.. en niet pas 3 weken.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 22:34

Succes goldie!

Of dat een collega appt of het al wat beter gaat, en je terug stuurt niet echt
En dat je dan vervolgens niks meer hoort...

Anoniem

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 00:13

Zou het aan het weer liggen dat het zo slecht gaat? :+
Hier gaat het echt niet goed, voel me weer net als toen ik uitviel en ik heb geen idee waarom. Maar alles doet weer pijn en zo moe en labiel, terwijl de bron van stress er niet is momenteel. Ik vind er niks aan.

Nickolay

Berichten: 2056
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 00:59

[***] schreef:
Zou het aan het weer liggen dat het zo slecht gaat? :+
Hier gaat het echt niet goed, voel me weer net als toen ik uitviel en ik heb geen idee waarom. Maar alles doet weer pijn en zo moe en labiel, terwijl de bron van stress er niet is momenteel. Ik vind er niks aan.


Volle maan en storm, zal in ieder geval niet helpen. Ben heel erg moe, maar lig met een druk hoofd klaar wakker op bed