(Ex)- burnout lotgenoten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pippa13

Berichten: 356
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 20:44

Ik had ook nergens meer plezier in. En haalde ook nergens meer energie uit. Ik was fanatiek aan het hardlopen met mijn hond (canitrail) voordat ik in mijn burnout raakte. Als ik nu die spullen zie liggen krijg ik het benauwd. Daarnaast vond ik tuinieren en bakken leuk. En hielp ik met de verzorging van twee bejaarde paarden van een vriendin.
Mijn therapeut heeft mij geleerd dat de dingen die ik wil doen, niet perfect hoeven te zijn. En dat ik klein moest beginnen. Ik ben dus begonnen met alleen pepernoten bakken, ipv een drielaagse taart. En alleen een paar bloembollen planten ipv de hele tuin omgooien. Hardlopen gaat echt nog niet. Zodra mijn hartslag omhoog gaat en ik het warm krijg, associeer ik het nog met een paniekaanval. Wandelen gaat gelukkig steeds beter.

Pippa13

Berichten: 356
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 19:59

Hoe gaat het met iedereen? Feestdagen eindelijk achter de rug, nieuw jaar, nieuwe energie?
Mijn vakantie heeft mij ontzettend goed gedaan, eindelijk een beetje tot rust gekomen. Terug thuis, moeilijk om ritme te vinden, maar daar werk ik aan.

Utixo

Berichten: 6596
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:48

Hier gaat het goed. Omdat ik heel comfortabel ben bij de medicijnen en er een paar dingen in mijn leven geregeld moeten worden, is de therapie even stil gelegd. Wel heb ik iedere maand contact met de psychiater.

Wat ik wel heel bijzonder vind is hoe mijn lijf momenteel waarschuwt. Als ik over mijn grens ga, begin ik te trillen. Niet gelijk, vaak pas zodra ik thuis ben. Ik probeer echt op te letten dat ik nog rustig aan doe, maar soms lukt dat niet helemaal, en soms is het even niet anders. Maar bijvoorbeeld afgelopen weekend heb ik een stuk gefietst met mijn dochter, zijn we ergens wezen lunchen en terug gefiets, en ik was echt compleet op.
Gister en vandaag had ik cursus van mijn werk, ik had al aangegeven hier niet de hele dag bij te zijn. Doordat het wel interessant was ben ik wat te lang blijven hangen en opeens begon ik te trillen en huilen. Vandaag dus wel netjes na de lunch weg gegaan.

Plezier in paarden begint weer langzaam terug te komen. Helaas kan ik niet rijden die een hernia, maar er was onverwachts heel snel plek op de OK en morgen wordt ik geopereerd. Vind ik ook heel erg spannend. Wel een hele fijne anesthesist die direct aangaf dat kalmeringsmiddelen toegestaan zijn voor de narcose, en in overleg met hem besloten het voor niemand lastig te maken en gelijk Dormicum te nemen. Ik acht de kans dat ik in een paniekaanval schiet namelijk erg reëel, ondanks de medicatie. Dormicum geeft me roze olifanten en dan ga ik zeer ontspannen onder zeil. Dit was verder geen probleem omdat ik toch een nachtje moest blijven.

Op de school van mijn dochter heb ik aangegeven dat de oudergesprekken echt even alleen met mijn man plaats moeten vinden. Er zijn een paar problemen op emotioneel vlak, ik ben er echt van overtuigd dat dit komt doordat ik niet goed in mijn vel zat, maar school wil dit graag tackelen en haar hierin ondersteunen. Wat natuurlijk onwijs goed is, maar ik kon niet echt niet mee omgaan. En het schuldgevoel dat dit zo zijn weerslag had, en de stress die het opleverde als ik een bericht van school kreeg. Dus ervoor gekozen om mij hieruit terug te trekken.

Als de operatie achter de rug is even rustig aan doen, en dan pakken we de therapie weer op. Buspiron is niet geschikt/getest voor langdurig gebruik, maar voor mij is het echt heel erg fijn spul. Dus ik ben benieuwd.

Ben wel 4 kilo aangekomen, maar ik rij niet meer en voor de hernia slik ik Pregabaline. Ik hoop na de operatie weer lekker te kunnen rijden en heb mezelf voorgenomen een sportschoolabbo te nemen.

Wel wordt mijn jonge dressuurpaard verkocht. Ik heb meerdere paarden, waarvan er 2 serieus getraind moeten worden. Dat ga ik gewoon niet meer redden, lichamelijk en geestelijk niet. Ik vind het echt heel erg, maar het is niet anders.

Mama3
Berichten: 1809
Geregistreerd: 04-06-14

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 00:31

Wat fijn Pippa dat de vakantie je goed heeft gedaan. Ritme weer hervinden is wel herkenbaar en logisch. Wat bij mij hielp is om een werkplanning te maken met zit, rust en doe momenten erin. Na elke doe activiteit een verplicht zitmoment met een kopje thee op de bank.

Utixo, lichamelijke reactie herken ik ook. Dinsdag heb ik 5u gewerkt en had ik daarna nog een afspraak voor spoor 2, met half uur enkele reistijd. Dus een dag van 8 tot half 5, dat was echt teveel. Ik ging niet trillen, maar wel wel soort van grieperig gevoel, rillerig. Gisteren tot 12u in bed gelegen, eind vd middag nog uurtje gaan liggen en vroeg naar bed gegaan. Vanmorgen negens meer last van. Vandaag 5u gewerkt, de was gedaan, naar supermarkt en gesport.. Groot verschil met gisteren.

Zo naar mijn bed, heb echt 8 tot 9y slaap nodig. Morgen weer 5u werken, vanuit huis en met een yoga break. heerlijk!

Pippa13

Berichten: 356
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 10:38

Wat spannend Utixo! Ik hoop heel erg dat de operatie goed is gegaan en dat je een voorspoedig herstel hebt.
Wat goed dat je naar de waarschuwingen van je lichaam luistert. En ook heel goed dat je echt grote stappen hebt genomen in meer rust pakken.
Ontzettend fijn dat je weer wat plezier hebt in het paardrijden. Hopelijk blijft dat na je herstel nog steeds. :j

Mama3 volg jij ergens Yogales? Of heb je online iets gevonden? Ik zoek iets wat ik thuis kan doen als afwisseling van het wandelen.

Mama3
Berichten: 1809
Geregistreerd: 04-06-14

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 16:47

Ik volg yoga op de sportschool. Online zou ik het niet weten..

Utixo

Berichten: 6596
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 19:52

De operatie is geslaagd, maar ik moet nu verplicht veel rusten, en dat is bij mij een recept tot paniek kennelijk. Vandaag dus een wat mindere dag. Nu zit ik op dag 3 na de narcose en dat schijnt ook niet te helpen las ik. Ik kijk het even aan, en anders neem ik van de week contact op met de psychiater.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 10:25

Hoi allemaal,
Ik hoop dat ik hier even om advies mag vragen. Ik merk dat ik niet zo goed weet wat ik moet doen en enige bevestiging daarin nu erg fijn vind.

Op werk is het al ruim een jaar erg druk met opeens veel verantwoordelijkheden. Ik merk dat ik heel graag wil en goed wil doen, maar dat het me allemaal teveel is geworden.
Ik heb een lage weerstand, waardoor ik snel ziek ben. Altijd vermoeid (ik kom van werk thuis en val gelijk in slaap na het eten). Je hoeft maar boe te roepen en ik begin te huilen. En als klap op de vuurpijl merk ik de laatste tijd dat werken ook echt niet meer lukt. Ik kan me niet concentreren, krijg dus niets gedaan en raak daarvan in paniek omdat mijn to do lijstje almaar toeneemt en collega's komen vragen of hetgene wat ik moet doen al heb afgerond... daardoor nog meer paniek, huilen en niet meer willen werken. Nog minder concentratie en ik krijg mezelf niet meer rustig. Van buitenaf lijk ik vrij rustig, dat probeer ik ook uit te stralen naar de andere collega's. Want ook voor hen ik het nu erg druk en hectisch.

Werk lukt dus voor geen meter meer, maar in het weekend heb ik wel nog de energie voor een dagje dierentuin. Of een middagje naar de stad. Doordeweeks rij ik 1 x per week paard (lease). Daar ga ik wel trouw naar toe, maar het lukt me niet meer om elke week te rijden. Stal/wei uitmesten en even laten grazen aan de hand geeft me wel rust.

Ik weet nu niet wat ik hiermee moet. Het liefst zou ik me ziekmelden, maar dat ben ik niet en is ook niet de oplossing. Rond blijven lopen en niets zeggen is geen optie, want het werk moet gedaan worden en dat lukt dus gewoon echt niet. Ik durf het alleen niet tegen mijn manager te zeggen. Ik zou binnenkort promotie krijgen, maar dat is dan gelijk klaar denk ik. Hij is daar vrij hard in. Ik heb ov erigens wél vaak aangegeven dat het té druk is en er teveel op mijn bordje ligt. En ik heb ook weleens huilend naast hem gezeten, omdat ik op werk in huilen ben uitgebarsten. Maar dat heeft tot op heden nog niet veel opgeleverd.

Wat zouden jullie adviseren? Ik stond net op het punt om mijn eigen huisarts te bellen, maar wat zeg je dan? Waarvoor wil ik een afspraak maken? Omdat het me niet lukt te werken... dat voelt zo...

zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 17:49

Kan je preventief contact opnemen met de bedrijfsarts? Zo doorgaan lijkt me in elk geval niet gezond.

Mama3
Berichten: 1809
Geregistreerd: 04-06-14

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 18:04

Snuffie; dit klinkt exact als mijn verhaal. Ziekmelden was ook niet iets voor mij, uiteindelijk nog een 4- maanden doorgeschakeld en uiteindelijk uitgevallen en er 14 maanden uit geweest. Waar ik echt dieptepunten heb gehad voordat ik weer kon opklimmen. Ik ben nu mijn uren aan het opbouwen en als ik terugkijk kan ik mij het eerste half jaar van mijn uitval niet eens meer herinneren, in vlagen nog wat maar meer niet.

Als ik mij destijds eerder had ziek gemeld had ik er niet zo diep ingezeten en was de weg terug een stuk sneller gegaan.

Ik zou je willen adviseren om je ziek te melden, maar de bedrijfsarts te gaan en daar open kaart te spelen voordat je van overspannen naar burnout gaat als je daar al niet bent..

Veel sterkte

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 20:35

Bedankt voor jullie reacties!
Mama3, ik heb je een pb gestuurd.

Ik heb me voorgenomen om deze week contact op te nemen met de bedrijfsarts. Weet iemand hoe snel je dan ongeveer terrecht kan?

zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 20:38

Bij ons is er een wachttijd van ongeveer 3 weken, maar telefonisch kan meestal vrij snel, binnen 1 week al.

Utixo

Berichten: 6596
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 20:41

Ligt eraan hoe lang de wachtlijst is. Ik ben voor mijn geestelijke gezondheid op mijn werk begin december officieel ziek gemeld, daar kwam de operatie nog bij. Inmiddels is dat 2.5 week geleden.

Overmorgen heb ik mijn eerste gesprek met de bedrijfsarts.


Het is overigens niet zo dat je pas thuis mag blijven als je de bedrijfsarts hebt gesproken. Je bent gewoon ziek. Ik zou zeker even pas op de plaats maken en jezelf ziek melden, let er echt op dat je je grens niet over gaat. De bedrijfsarts komt vanzelf. Heel veel sterkte!

Janneke2

Berichten: 22774
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 20:53

Snuffie: er is precies één persoon die kan en mag besluiten of je kunt werken - en dat ben JIJ.

Je kunt je dus, als je dat wil, morgen per mail ziek melden.

Ik zou sowieso een afspraak met de huisarts inplannen. "Te moe om te werken" (je concentratievermogen is aan het wegzakken - dat is vermoeidheid) is een prima reden.
Wat uit dat gesprek komt kun je ook gebruiken bij het gesprek met de arbo-arts.

Toen manlief zich ziek meldde wegens een zeef van een geheugen ben ik per definitie naar alle afspraken meegeweest, want vóór we thuis waren was hij driekwart weer vergeten.
(Dus als het kan: neem iemand mee.)

nevica

Berichten: 1010
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 21:04

Janneke2 schreef:
Toen manlief zich ziek meldde wegens een zeef van een geheugen ben ik per definitie naar alle afspraken meegeweest, want vóór we thuis waren was hij driekwart weer vergeten.
(Dus als het kan: neem iemand mee.)

Goede tip! Ik ging / moest overal alleen heen en dat ging de eerste maanden inderdaad niet zo best.

zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 21:22

Niet mailen dat je ziek bent trouwens, tenzij dat toegestaan is, maar ik heb dat nog nergens meegemaakt. Meld je dus telefonisch af.

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 23:16

Oh hier volstaat gewoon een mailtje 's ochtends dat je ziek bent. Bij de eerste mail weet je werkgever nog niet dat je eventueel voor langere tijd afwezig bent namelijk. Bij een langere ziekmelding wordt er vanuit de werkgever of werknemer vanzelf aan de bel getrokken.

Het lijkt me wel goed om je ziek te melden en zo snel mogelijk een afspraak te maken bij de huisarts. Op basis van dat gesprek zou je dan weer aan kunnen kloppen bij je werkgever. Dan kun je wellicht beter aangeven hoe ernstig het is en hoe lang je afwezig zult zijn. Maar het is ook goed mogelijk dat je dat niet kunt inschatten. De huisarts zal je misschien doorverwijzen naar de praktijkondersteuner en je werkgever kan bij een lange ziekmelding (vanaf 2 of 3 weken is dat hier geloof ik) een afspraak voor je maken bij de bedrijfsarts. Dit hoef je namelijk niet zelf te doen, veel (grotere) bedrijven hebben daar al een externe partij voor en daar kunnen ze jouw casus dan ook inplannen.

Heel veel sterkte! Laat het niet te lang doorsudderen in ieder geval. Ziek is ziek! Ik hoor het mijn collega nog zo zeggen en omdat ik maar door bleef gaan ben ik al 7 maanden in de weer nu. :=

Pippa13

Berichten: 356
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 13:09

snuffie123 schreef:
Hoi allemaal,
Ik hoop dat ik hier even om advies mag vragen. Ik merk dat ik niet zo goed weet wat ik moet doen en enige bevestiging daarin nu erg fijn vind.

Op werk is het al ruim een jaar erg druk met opeens veel verantwoordelijkheden. Ik merk dat ik heel graag wil en goed wil doen, maar dat het me allemaal teveel is geworden.
Ik heb een lage weerstand, waardoor ik snel ziek ben. Altijd vermoeid (ik kom van werk thuis en val gelijk in slaap na het eten). Je hoeft maar boe te roepen en ik begin te huilen. En als klap op de vuurpijl merk ik de laatste tijd dat werken ook echt niet meer lukt. Ik kan me niet concentreren, krijg dus niets gedaan en raak daarvan in paniek omdat mijn to do lijstje almaar toeneemt en collega's komen vragen of hetgene wat ik moet doen al heb afgerond... daardoor nog meer paniek, huilen en niet meer willen werken. Nog minder concentratie en ik krijg mezelf niet meer rustig. Van buitenaf lijk ik vrij rustig, dat probeer ik ook uit te stralen naar de andere collega's. Want ook voor hen ik het nu erg druk en hectisch.

Werk lukt dus voor geen meter meer, maar in het weekend heb ik wel nog de energie voor een dagje dierentuin. Of een middagje naar de stad. Doordeweeks rij ik 1 x per week paard (lease). Daar ga ik wel trouw naar toe, maar het lukt me niet meer om elke week te rijden. Stal/wei uitmesten en even laten grazen aan de hand geeft me wel rust.

Ik weet nu niet wat ik hiermee moet. Het liefst zou ik me ziekmelden, maar dat ben ik niet en is ook niet de oplossing. Rond blijven lopen en niets zeggen is geen optie, want het werk moet gedaan worden en dat lukt dus gewoon echt niet. Ik durf het alleen niet tegen mijn manager te zeggen. Ik zou binnenkort promotie krijgen, maar dat is dan gelijk klaar denk ik. Hij is daar vrij hard in. Ik heb ov erigens wél vaak aangegeven dat het té druk is en er teveel op mijn bordje ligt. En ik heb ook weleens huilend naast hem gezeten, omdat ik op werk in huilen ben uitgebarsten. Maar dat heeft tot op heden nog niet veel opgeleverd.

Wat zouden jullie adviseren? Ik stond net op het punt om mijn eigen huisarts te bellen, maar wat zeg je dan? Waarvoor wil ik een afspraak maken? Omdat het me niet lukt te werken... dat voelt zo...


Als je doorgaat zoals je nu doorgaat gaat er een keer een hele bom ontploffen en ben je veeeel verder van huis. Ik zou met bovenstaand verhaal naar de huisarts gaan. Eventueel lees je het gewoon voor. Grote kans dat dat al opluchting geeft. Jullie kunnen dan samen kijken naar een oplossing en eventueel ook de praktijkondersteuner er bij betrekken. Qua ziekmelden op je werk, ja dat heb je echt zelf in de hand. Misschien is het een oplossing om wel te blijven werken, maar voor een bepaald percentage? Dit zou je inderdaad het beste kunnen bespreken met de bedrijfsarts.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 16:44

Bedankt allemaal! Ik meld me nog niet ziek (ik weet het eigenwijs, maar dat voelt nu echt niet goed). Ik heb vandaag een afspraak gemaakt bij de huisarts voor aankomende vrijdag. De bedrijfsarts was gevoelsmatig toch een te grote stap (vind het eigenlijk best bizar dat dit zo moeilijk wordt gemaakt). Maargoed, als het goed is kan de huisarts wel met mij meedenken.

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 21:20

Vrijdag naar de huisarts is een hele goede eerste stap. Die kan je ook adviseren om wel of niet even een paar dagen te stoppen of niet. Wellicht wat aanvullend onderzoek om tekorten te bekijken.

Een gesprekje met een bedrijfsarts is helemaal niet lastig hoor. Het is alleen vaak de normale gang van zaken dat je dit regelt via je werkgever. Mocht je het niet zelf aanvragen bij je baas dan regelen ze dit vaak na 3 of 3 weken ziekmelding (er staat meestal in het reglement wat de exacte gang van zaken bij jou op kantoor is). Geen zorgen daarover hoor.

En echt, ziek is ziek. Ik hoor het mijn collega nog zo vaak zeggen en nooit luisterde ik. Ben nu al 7 maanden onderweg en dat gun ik niemand. :(:)

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 11:05

Celebi schreef:
Vrijdag naar de huisarts is een hele goede eerste stap. Die kan je ook adviseren om wel of niet even een paar dagen te stoppen of niet. Wellicht wat aanvullend onderzoek om tekorten te bekijken.

Een gesprekje met een bedrijfsarts is helemaal niet lastig hoor. Het is alleen vaak de normale gang van zaken dat je dit regelt via je werkgever. Mocht je het niet zelf aanvragen bij je baas dan regelen ze dit vaak na 3 of 3 weken ziekmelding (er staat meestal in het reglement wat de exacte gang van zaken bij jou op kantoor is). Geen zorgen daarover hoor.

En echt, ziek is ziek. Ik hoor het mijn collega nog zo vaak zeggen en nooit luisterde ik. Ben nu al 7 maanden onderweg en dat gun ik niemand. :(:)


Precies dit.. Veel sterkte!

Paardjes101
Berichten: 259
Geregistreerd: 11-03-23

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 23:54

Zelf nooit gehad maar mijn moeder wel. Ze heeft er lang over gedaan om er bovenop te komen. Maar nu is ze weer helemaal terug en kan ze ook perfect haar grenzen aangeven. Powervrouw!!

Mama3
Berichten: 1809
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 14:20

Ik doe spoor 1 en 2 tegelijkertijd. Omdat het niet zeker is of er een interne vacature komt binnen nu en september (104 wkn ziek) heb ik sollicitatieplicht. Ik merk dat ik veel moeite heb met de manier waarop dit gaat.

Heb je ervaring met spoor 2 via een reintegratie bureau, zou je dan je ervaring met mij willen delen? mag ook in pb uiteraard.

Ik heb nml zo mijn twijfels en voel me enorm onder druk gezet. Vorige week vrijdag eerste contact met tussenpersoon, met vragen die ik niet fijn vond en ook avg technisch niet oke zijn. Ik kwam er met geen speld tussen. Daarna terwijl ik op een netwerkborrel ben 2x achter elkaar bellen, meerdere mailtjes ivm sollicitatie die zij hebben geregeld bij een adviesbureau. Iets wat niet past bij mijn profiel en juist veel stress gaat opleveren. Aangegeven dat ik op vakantie ben vanaf za en zodoende in die week niet op gesprek kan. Afgelopen week meerdere keren gebeld, gemaild en berichten via sociale media ontvangen terwijl ik heb aangegeven deze week op vakantie te zijn.

In plaats van tot rust te komen van privé gebeurtenissen die spelen sinds okt icm opbouw volledige uren, ervaar ik veel stress, druk en heb ik een halve vakantie wakker gelegen en me hiermee bezig gehouden. Gelukkig nog voldoende kinnen genieten van de zon en mijn kinderen maar het was niet de vakantie die ik voor ogen had en nodig had.

Ik heb geen idee wat mijn rechten en plichten zijn. Ik heb geen vacature gelezen, maar functie en soort bedrijf is niet passend, gezien de klachten waardoor ik ben uitgevallen. Mag ik dit weigeren? Ben zelf al druk aan het solliciteren op functies die mij echt aanspreken en waar ik blij van word en steek daar liever tijd in icm spoor 1 wat aansluit bij wat ik ziek qua functie. Handig qua netwerk en opdoen qua werkervaring hierin. Bovendien is de werkplek die ik nu heb echt een fijne plek. Ik tel mee, voel me gezien en het team wil mij graag behouden.

Ik zou mijzelf het liefst gewoon beter melden. Ik heb opgebouwd tot mijn volledige werkuren pwk, maar heb nog niet echt volledig meegedraaid in een arbeidsproces doordat ik nu veel vrijheid heb om spoor 1 en 2 wzh zelf te plannen en organiseren maar wil van die druk van het bureau af.

zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 15:22

Ben je aangesloten bij de FNV, dan zou je hun om advies kunnen vragen. Het klinkt niet fijn zoals ik het lees en het lijkt me dat ook niet alles mag. Ik zou in elk geval juist advies inwinnen bij instanties die hier verstand van hebben.

Mama3
Berichten: 1809
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 15:33

zonnebloem18 schreef:
Ben je aangesloten bij de FNV, dan zou je hun om advies kunnen vragen. Het klinkt niet fijn zoals ik het lees en het lijkt me dat ook niet alles mag. Ik zou in elk geval juist advies inwinnen bij instanties die hier verstand van hebben.


Vooral de vraag hoe het werkt als ik ergens ga werken en dan nog betaald word door mijn huidige werkgever zit mij dwars. Ik voelde me een scoremodel ipv mens die weer opbouwd na meer dan een jaar ziek thuis.

Het zegt mij ook dat deze tussenpersoon geen ervaring heeft met werkplekken spoor 2. Het is ook gewoon een recruitmentbureau. Dan hebben ze van het spoor2 bureau geen juist profiel van mij aangeleverd.

Helaas niet lid van de vakbond.