(Ex)- burnout lotgenoten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:14

Kwam net helemaal huilend en overstuur thuis.. Gelukkig was vriendlief er om me te troosten..
Ging gewoon niet lekker vandaag :n Gesprek wat er in hakt, DVD's die haperen met kopiëren, e-learning is niks van gekomen, wel eentje uitgezocht (Doen waar je blij van wordt), toch wel geprobeerd wat langer te blijven (zonder te werken dus), vast m'n notities gemaakt over vandaag en nog heel even gelezen.
Toen was ik afgeleid omdat de trauma corona-heli, er weer was :oo

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 18:46

@moonsparkle echt een lastige situatie met die VSO en tweede spoor reintegratie... Moet er echt niet aan denken. Maar als wat jou betreft geen optie is om terug te gaan naar je huidige werk klinkt het wel als de juiste keuze. Wens je heel veel succes iig!

Ahh Goldie wat naar dat je je vandaag zo voelde! Fijn dat je vriend je wel kan troosten. Hoe ging het langer blijven?
En de corona heli er weer? := Dat klinkt niet positief :=

--
Vandaag ging een beetje mwah, m'n hoofd maakte echt kortsluiting weer in de winkel := Op een gegeven moment stond ik echt helemaal te trillen, dus ik naar boven om een glaasje water te drinken maar je hoorde m'n tanden tegen het glas klapperen. Dus even rustig gezeten en weer naar beneden gegaan, toen ging het wel wat beter. Ik heb nog geen klanten geholpen.

Het voelt gewoon zo ontzettend stom, ik werk er nu 3 jaar, ben nota bene senior, ben nu bijna 28... en ik kan niet eens in de winkel staan ;(
Kan nu wel iéts beter accepteren dat ik niet als ZZP illustrator ga werken en heb er vrede mee voor mezelf dat ik ondanks m'n HBO diploma in een winkel werk, en dat ik dat werk ook leuk vind. Het was altijd m'n droom om naar de kunstacademie te gaan en het is me gewoon zo tegen gevallen maar ik wil gewoon écht niet als kunstenaar werken. Is gewoon niks voor mij. Het is geen weggegooid geld die opleiding, want ik heb er wel heel veel zelfontwikkeling doorgemaakt enzo, en wat is niet is kan altijd nog komen... Maar blegh voel me nutteloos.

Heb nu ook knallende koppijn :x

Leandra

Berichten: 1599
Geregistreerd: 06-01-03

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 16:03

Dikke knuffel iedereen. Lees dat het bij bijna iedereen niet lekker is gegaan de afgelopen dagen.

Hier ook iets minder alleen heb ik op zich wel goede dagen. Mijn lijf laat me een beetje in de steek. Ik heb een slijmbeursontsteking in mijn heup en we hebben nu besloten om niet op vakantie te gaan naar de bergen. Ik weet niet of de autorit gaat voor mij en en daar kan ik ook niet wandelen. En dat is waarvoor we naar de bergen gaan. Dus nu gaan we wat anders zoeken.

Wel heeft de psycholoog gebeld gisteren en ik heb over 2 weken de eerste afspraak! Dus dat is wel fijn.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 16:16

Ja, er is een tijdelijk helidek gefabriceerd (stuk parkeerplaats wat is afgezet), waardoor de trauma-heli nu kan landen. Is voor patiënten met corona die heel snel naar het ziekenhuis moeten :=

Ja, heel fijn om dan niet alleen thuis te komen. Hij hoeft ook niks te zeggen, als ik maar gewoon even kan uithuilen...
Nouja ik weet dus niet zo goed hoe het ging, voelde me verder knap waardeloos de rest van de dag maar wat dan aan ligt -O-
Hele tijd zo'n paniekgevoel, verhoogde hartslag, snel buiten adem, zweten, uitgeput..
Ik ben ook gewoon boos en gefrustreerd... Ik wil me niet elke keer zo voelen nadat ik op m'n werk ben geweest. Het geeft gewoon zo weinig hoop, als dit me al zoveel moeite kost. Ik voel me zo machteloos, ik wil gewoon weer normaal functioneren..

Je hebt het wel mooi gedaan! En goed dat je het daarna wel meteen weer hebt geprobeerd en dat het toen beter ging.. Ik snap je gevoel wel helemaal.. Ik voel dat ook wel een beetje zo, denk als dit al zo moeilijk gaat, hoe moet dit dan ooit iets worden :n

Fijn dat je dat wel wat beter kunt accepteren dat je in een winkel werk en dat je inziet dat je opleiding geen weggegooid geld is. Jammer dat het niet was wat je had verwacht, wel knap dat je het heb afgemaakt!

Oef Leandra, dat is naar dan.. Zonde inderdaad om dan naar de bergen te gaan, maar toch super balen... Gaan jullie nu voor een andere vakantie, of wordt het nu thuis blijven?
Fijn dat je over 2 weken terecht kan!

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 16:39

Leandra, wat balen. Waar denken jullie nu aan?
Fijn dat je nu bijna terecht kan.

Het komt goed dames! Al lijkt dat nu niet zo.. :(:)

Leandra

Berichten: 1599
Geregistreerd: 06-01-03

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 16:42

We gaan kijken of we ergens anders naar toe kunnen gaan. We hebben kennissen in Duitsland dus daar kunnen we misschien terecht. En anders een landal park ofzo. Maar we gaan in ieder geval weg.

Leandra

Berichten: 1599
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 07:03

Deze week was weer zo'n week. Al gestrest door alle laatste dingen van school, juffendag, afscheid, een kind dat alleen maar kan stuiteren en 1 die alleen maar kon gillen.
Is afgelopen woensdag ook nog mijn telefoon uit mijn fietsmand gestuitert doordat ik eenstevige hobbel opging. En ophet moment dat mijn telefoon op de grond ligt rijdt er een auto overheen... Scherm helemaal aan gruzelementen maar hij deed het nog wel.
Heb inmiddels een nieuwe telefoon.

En maandag lekker een paar dagen weg met mijn oudste dochter. Zin in!

En we hebben alvast 1 weekje weg kunnen boeken in de vakantie. Bekend plekje dus gaat helemaal goed komen hoop ik.

Hopelijk een fijn weekend voor jullie!

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:05

Leandra wat een pech. :(:) Nu uitkijken naar je leuke plannen! Waar gaan jullie heen?

Ik ben nu ook een weekendje weg.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heel fijn om even weg te zijn. <3
Vannacht alleen heel slecht geslapen. Was toch lastig in een ander bed.

Leandra

Berichten: 1599
Geregistreerd: 06-01-03

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:34

Dank je wel Mandyy.

Ziet er goed uit bij jou! Lekker van genieten.

Met mijn dochter ga ik naar een camping in de buurt van Rhenen.

Un augustus gaan we naar hele lieve mensen die we al heel wat jaren kennen. Zij hebben een appartement op zolder. Geen luxe ofzo maar alles is er. En het voelt er als thuiskomen. Kijk daar ook echt naar uit!

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:08

@Goldie heel herkenbaar hoor het gevoel dat je gewoon normaal wil functioneren... het gevoel dat je op je werk hebt trouwens ook.
Klinkt heftig een corona heli op de parkeerplaats :oo

@Leandra wat onwijs balen van je heup (en vakantie) zeg! Hoe gaat het nu? Alsnog een fijne alternatieve vakantie!
En je telefoon :oo geniet lekker van je vakantie maandag.

@Mandy mooie foto’s! Ziet er uit als een relaxte vakantie! Geniet ervan.



Ik heb gisteren de arts van de GGZ weer gesproken en we gaan toch overstappen op een andere antidepressiva. Ik slik nu al 2 jaar ofzo sertraline maar heb gewoon het gevoel dat het niet zoveel doet ondanks de dosis ophogingen van de laatste maanden. M’n stemming gaat nog steeds heel erg op en neer en als ik me goed voel weet ik gewoon dat ik dan vanzelf weer instort... zo vermoeiend.
Begin vandaag met afbouwen van de sertraline, dat gaan we in 3 weken doen als het goed voelt. Dan over 4 weken krijg ík venlafaxine. Ben benieuwd. Vooral het afbouwen vind ik best wel spannend want als ik t een keer een dagje vergeet ofzo voel ik me altijd knap beroerd met van die gekke brainzaps enzo. We zullen zien :+

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:16

Hopelijk helpt een andere beter!

Ik ben het helemaal vergeten te zeggen maar ik heb deze week voor het eerst al mn uren gewerkt. *\o/*
Het was heel zwaar, vooral omdat het heel druk is. Ik heb met een collega gewerkt aan een grote deal en dat is nu afgerond. Cliënten waren erg tevreden. Kreeg nog een fles wijn en mn leidinggevende vond dat ik het super goed gedaan heb. Toch erg leuk om te horen.
Ik zag gisteren ook een bonus van vorig jaar op mn rekening. Helemaal niet verwacht... maar dat ik dat alsnog heb gekregen zegt wel iets. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:38

Goed gedaan Mandyy! Hopelijk kan je wat energie putten uit het feit dat het toch maar gelukt is, en dat je het goed hebt gedaan en blijkbaar die bonus toch waard bent ;)

Hoe gaat het met de rest? Genoten van de weekendjes weg en andere dingen?

Hier gaat het redelijk, heb een gesprek gehad met mijn leidinggevende waarin ik heb aangegeven dat ik dat eerste gesprek echt niet ok vond en gevraagd hoe die het naar de toekomst toe zag (want ik had echt het gevoel dat ik al afgeschreven was voor ik goed en wel weer begonnen was, dit heb ik ook aangegeven) en leidinggevende gaf toe dat het allemaal verkeerd was verwoord en dat niet op dat moment zo had mogen zeggen. Nog een heel gesprek gehad en dat ik op dit moment wel goed bezig ben en als ik zo verder doe dat er geen problemen zijn. Dus we zullen het zien ..

Intussen heb ik wel weer wat schrik, ik voel me de laatste dagen zo vreselijk slecht. Hoop echt dat dit gewoon een mindere periode is, dat het door het weer komt ofzo, want als het nu al terug bergaf gaat gaat het een hele moeilijke worden :=

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:47

Mijn weekend weg was heerlijk. <3 Kwam gisteren helemaal gesloopt thuis, dus vroeg gaan slapen.
Vanochtend vlak voor m'n vriend naar z'n werk moest raakte ik helemaal overstuur. Ik vond het zo erg dat onze tijd samen weg ''voorbij'' is en hij weer naar z'n werk moest. Het weekend is zo snel gegaan..
Ik vind het heel stom klinken als ik het zo lees, maar ik voel me echt even verschrikkelijk. :oo

Klinkt als een goed gesprek! Super dat je hebt aangegeven hoe het voor jou voelde!
Hopelijk verloopt het vanaf nu soepeler.
Balen dat je je zo slecht voelt. Ik herken je gevoel/angst erbij! :(:) Je moet niet onderschatten dat je nu hele grote stappen hebt gemaakt, daar moet je erg aan wennen en dat voel je!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:01

Woow Leandra dat zat allemaal niet mee :oo Ik zou helemaal geflipt zijn denk ik :=
Klinkt als een fijne plek waar jullie heen gaan :)
Veel plezier ook met je dochter *\o/*

Heerlijk Mandyy er even tussenuit en echt zo knap van jou dat je al je uren hebt gewerkt +:)+
Mandyy dat gevoel is heel begrijpelijk, dat had ik hiervoor ook altijd al :o

@Warboel: nog beste lastig blijkbaar dat overstappen, eerst afbouwen en je waarschijnlijk minder gaan voelen dus? Ik dacht je stopt met de een en neemt de ander, maar zo werkt het dus blijkbaar niet :=

@[***]: goed om te horen dat je een gesprek aan bent gegaan met je leidinggevende, gelukkig zag ze wel in dat dat niet kon wat ze had gezegd maar voor het vertrouwen is dat wel een flinke knauw evengoed :=
Mindere periodes horen erbij, betekent niet dat het alleen nog maar weer bergafwaarts gaat :(:)
Je hebt echt hele grote stappen gemaakt!

Ik had ook even een paar mindere weken, zag het ook helemaal niet meer zitten en maakte me nog druk over het uitbreiden met m'n uren, hoe het nou moest. Dan zit ik weer veel te veel in m'n hoofd, raak gefrustreerd en voel me slechter en slechter daardoor weer. Lekkere vicieuze cirkel := Ik probeer het dan los te laten, maar ooh zo moeilijk.. Dan hoor ik m'n vriendin alweer in m'n hoofd 'Je bent niet je gedachten'... ohja :o
Hoop stress door externe factoren ook afgelopen week.
Gisteren weer les gehad met m'n paard, het kost echt onwijs veel energie en merk dat m'n conditie nog een hoop moet verbeteren, maar het geeft me ook echt onwijs veel energie en motivatie. Kreeg ook complimentjes dat ik goed m'n huiswerk had gedaan na de vorige les :D
Vanochtend zag ik ineens het licht, ik ging vandaag gewoon m'n normale uren werken. En dan ga ik kijken of ik vanmiddag naar m'n paard kan. Meestal lukt dat me niet als ik heb gewerkt en het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik meer ga werken en uiteindelijk dus geen energie meer heb voor m'n hobby. Dus als dat vanmiddag allemaal goed gaat en ik voel me morgen ook goed, misschien dat ik dan overweeg om woensdag ook te gaan :j En als dat niet gaat dan kan het volgende week. Heb vandaag toch wel een kwartiertje langer gewerkt.

Vorige week maandag voelde ik me zo slecht, toen ben ik gaan feelgood shoppen en heb ik mezelf en Cas een LeMieux dekje cadeau gedaan :o
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Goldie op 20-07-20 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle
Berichten: 21747
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:02

Wat goed dat je het hebt aangegeven, hoop dat dit je stress gevoel wat kan verminderen want het klinkt nog niet oke :(:)

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:42

Goed besloten Goldie! Hoe ging het werken vandaag?

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:50

Dat ging goed :D Vanochtend wel even een knoop in m'n maag, onderweg alles weer oké, tot ik het parkeerterrein op reed. Maar ik heb geprobeerd geen aandacht aan dat gevoel te geven en dat leek te helpen :j Bezig geweest met e-learning weer, tussendoor steeds weer even stoppen.

Vind het wel een moeilijke 'beslissing', maar werk moet echt van prioriteit 1 af bij mij :=
Vriend vanochtend, ga je vandaag langer werken. Nou weet ik nog niet, ik twijfel. Nou dan moet je het niet doen.. waarom is alles bij mannen altijd zo heerlijk zwart-wit :+

Deze vind ik ook leuk/mooi :)
Afbeelding

Anoniem

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:56

Eigenlijk is het leven gewoon heel simpel ... We maken het alleen onszelf moeilijk :P

Maarja, langs de andere kant, als je een bepaald aantal uren werkt en je kan niet minder omdat dit in jouw bedrijf niet mogelijk is, maar je kan die uren niet aan, dan heb je wel een probleem ... Hoewel dat tegenwoordig ook niet meer zo moeilijk blijkt te zijn: gewoon job opzeggen en je vindt wel wat anders. Zo denkt 'de jeugd' tegenwoordig heel erg, en heb niet het idee dat die zoveel ongelukkiger zijn...

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 19:37

Wat goed Mandy dat je je complete uren weer gewerkt hebt! Wat superfijn van die bonus zeg! En heel fijn dat je leidinggevende zo tevreden was. Supergoed gedaan iig.
Ik snap het wel hoor dat je zo overstuur raakte dat je vriend naar z’n werk moest, vind de eerste dag dat hij moet werken na vakantie ook altijd heel moeilijk :o maar wel top dat jullie weekendje wel zo fijn was!

[***] goed dat je het besproken hebt met je leidinggevende, wel een beetje een half excuus hoor “het was niet zo bedoelt” := hopelijk gaat het in het vervolg beter want het was echt niet oké wat hij gezegd heeft. Ik hoop dat je je snel beter voelt en dat het maar even een klein dipje was... sterkte iig :(:)

@Goldie haha nee je kan niet zomaar stoppen met AD en wat anders gaan slikken, dat moet je echt langzaam afbouwen. Die ik nu krijg werkt ook iets anders (had een SSRI en krijg een SNRI).

Snap je zorgen met de opbouw van je uren enzo, sterkte! Wat fijn dat je paard je wel veel energie en motivatie geeft en dat je les goed ging, prachtig dekje! <3

Top dat je werk goed ging! Heel goed dat je werk van plek 1 af moet, het is niet het belangrijkste in je leven.

——

Ik merk wel dat ik m’n meds aan het afbouwen ben hoor, heb hoofdpijn en brainzaps en ben zooooo moe :Z

Maar werk vandaag ging oké, heb best een tijd in de winkel gestaan en ook wat klanten geholpen. Maar dat onrustige, knagende gevoel blijft -O- echt een knoop in m’n maag, constant het gevoel dat ik weg wil. Heel vervelend. Uiteindelijk was ik wel blij dat ik 2 uur in de winkel gestaan heb maar ik voel me echt een beetje onbestemd, ben zelf niet echt tevreden. Gewoon meh.

Wat je zegt [***], we maken het ons veel te moeilijk :=

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 19:46

Ja zo moeilijk, je wil het goed doen. Maar er is eigenlijk geen fout, en dat vind ik nou net zo moeilijk eigenlijk :=

Ah duidelijk, wel lastig!
Je mag echt wel trots zijn! Je hebt nu klanten geholpen, dat lukte vorige week nog niet! Maar ik ben ook nooit zo snel tevreden :o
Dat onrustige gevoel en dat je weg wil herken ik zo goed :=

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 19:52

Dat herken ik ook (ergens weg willen en onrustig voelen en niet snel tevreden zijn).
Ik vind dat je heel trots mag zijn op wat gelukt is! Alles gaat met kleine stapjes. Volgens mij verbeten we dat voor onszelf maar zien we het van elkaar wel.. :=

Ik heb nog een fijn telefoongesprek gehad met mn leidinggevende en fijne mail van HR.
Vanavond bij mn ouders gegeten. Ben maar kort geweest want voelde me echt niet goed..
Nu op stal. Ben blij als ik zo thuis ben, douchen en naar bed.
Hoop dat het morgen beter gaat want dan werk ik vanaf kantoor.

moonsparkle
Berichten: 21747
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:11

Gisteren de bedrijfsarts weer gesproken en de mediation word weer opgestart, de bedrijfsarts lijkt het ook niet goed voor m'n herstel om op m'n werk te reïntegreren, maar wat ik wel apart vind is dat ik dan zelf een tweede spoor traject moet voorstellen en dat het ook kan dat mijn werkgever komt met het voorstel om een vso met outplacement te tekenen, maar daar tweede zie ik helemaal niet zitten want dan word je wel geholpen naar nieuw werk, maar niet om rustig op te bouwen. En ik zie echt niet voor me hoe ik opeens weer fulltime zou kunnen werken.

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:35

Heb je dat ook besproken? Wat zegt de bedrijfsarts daarover?

moonsparkle
Berichten: 21747
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:38

Mandyy schreef:
Heb je dat ook besproken? Wat zegt de bedrijfsarts daarover?


Ja ik zei wel dat ik het echt niet voor me zie hoe ik opeens weer ergens zou moeten werken maar ze zei dat dat outplacement dan pas word ingezet als je echt beter bent, maar ik zou niet weten wanneer je echt beter bent als je niet kunt kijken hoe het gaat op het werk /niet kan opbouwen.

moonsparkle
Berichten: 21747
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:55

Ego post, kan ik even m'n ei kwijt :o mediator heeft gemaild om een afspraak in te plannen, maar nu kan het weer op locatie alleen dat zit in een grote binnenstad op een uur rijden en dat zie ik helemaal niet zitten, ik heb letterlijk voor het eerst sinds ik uit ben gevallen voor volgende een afspraak staan met een vriendin die op een half uur rijden woont en dat vind ik al spannend. Ik kan door de weeks ook niet worden gebracht en met ov durf ik helemaal niet. Ik zit te denken om voor te stellen of het nog via internet zou kunnen.