(Ex)- burnout lotgenoten

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leandra

Berichten: 1602
Geregistreerd: 06-01-03

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:09

Zeker mooi Goldie.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 07:39

Heel veel succes vandaag [***] :*

Mandyy

Berichten: 30545
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 08:46

Succes vandaag [***] en Goldie!

Vrijdag heb ik op m'n vrije dag m'n leidinggevende gebeld om te zeggen dat het te druk is en het heel vervelend voelt om bijna elke dag te moeten zeggen dat m'n werk niet af is.
Ben blij dat ik het aangegeven heb.

Leandra

Berichten: 1602
Geregistreerd: 06-01-03

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:04

Sterkte vandaag [***] en Goldie!

Wat goed van je Mandyy!

Leandra

Berichten: 1602
Geregistreerd: 06-01-03

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:06

Vanmorgen weer bij de health coach geweest. Zij is ook mindful fysiotherapeut. Van het weekend heb ik vragenlijsten ingevuld en vanmorgen de resultaten besproken. Daar kwam uit dat ik geen burn out heb maar totale overbelasting (geen totale uitputting als een burn out) en een angststoornis.
De symptomen lijken erg op een burn out maar net wat anders.
Daar gaan we dus aan werken. Het was erg vermoeiend maar het voelt wel goed.

Mag ik nog wel hier mee blijven kletsen ook al heb ik niet helemaal een burn out? :o

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:18

Van mij mag je blijven hoor ;)
Maar nu ben ik wel nieuwsgierig hoe dat er dan uitkomt met zo'n test (mag via pb als je dat zou willen uitleggen, maar voel je vooral niet verplicht als je dat niet wil). Totale overbelasting klinkt ook wel bijna als een burn out omdat iedereen er een andere naam aan geeft lijkt wel, maar ben dus wel benieuwd naar de verschillen dan :) Omdat een burn out voor mijn gevoel ook een totale overbelasting is of noem je dat dan weer een totale uitputting.. Ingewikkeld allemaal :=Is het herstel dan ook anders? Al is dat bij iedere burn out ook weer verschillend natuurlijk :+
Heb je dan ook eerder al last van 'angsten' gehad of is dat nu dus op komen zetten?

Aah dank je :*
Werk ging op zich wel goed, was wel even doenig om me heen en toen merkte ik meteen dat ik overprikkeld raakte en daarna kon ik dat nog niet helemaal lekker af laten vloeien.
Wel goed gesprek nog gehad met leidinggevende, ook over hoe het donderdag thuis ging. Hij maakte zich meteen weer zorgen om me, maar ik heb zelf het gevoel dat het er nu gewoon bij hoort en dat ik dat nog wel vaker ga hebben. Hij gaat nu wel 3 weken op vakantie, dus dat is wel even lastig maar ook dat zal z'n weg wel vinden..
Laatst bijgewerkt door Goldie op 06-07-20 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Leandra

Berichten: 1602
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:24

Het grootste verschil is dat je met een burn out niet goed in de toekomst kan kijken omdat je ook echt helemaal op bent dus ook geestelijk. Bij overbelasting kan je nog enigsinds normaal naar de toekomt kijken en kan je plannen. Ik heb bijvoorbeeld een aantal dagen weg met mijn dochter gepland en daar heb ik heel veel zin in. Volgens de coach zou dat bij een burn out niet kunnen omdat je dan te ver bent.
Maar dit is wat ik van haar heb begrepen.

Bij de rest kijken ze naar stress, reacties op dingen en ansgt. Bij mij kwam stress en angst het meeste naar boven, die zaten in het allerhoogste gedeelte. Daar speelt ook nog een groot gedeelte mee van mijn verleden
Alles bij elkaar geeft mijn klachten.

Ik hoop dat ik het zo een beetje goed uit heb kunnen leggen.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:32

Bedankt voor je uitleg :) Dus het is eigenlijk iets wat een beetje tussen overspannen en een burn out in zit, iig zo klinkt het een beetje?
Misschien een gekke gedachte, maar je bent toch ook al even thuis toch? Klachten nemen ook af als het goed is, dus dan kan het toch dat dat ergens zin in hebben veranderd. Niet bedoeld om haar oordeel in twijfel te trekken overigens, want dat onderzoek is natuurlijk veel uitgebreid dan alleen dat, maar gewoon een gedachtekronkel in mijn hoofd :)

Ik vind het wel 'jammer' dat ze zoiets bij mij niet getest hebben, want vraag me af of ze niet iets over het hoofd zien om het zomaar te zeggen.

Wat leuk trouwens dat je met je dochter weggaat! En fijn dat je daar zin in hebt :D

Mandyy

Berichten: 30545
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:48

Goldie schreef:
Ik vind het wel 'jammer' dat ze zoiets bij mij niet getest hebben, want vraag me af of ze niet iets over het hoofd zien om het zomaar te zeggen.

Helemaal mee eens, zo voelt het voor mij ook na het lezen van het bericht van Leandra. Het klinkt heel nuttig.

Leandra

Berichten: 1602
Geregistreerd: 06-01-03

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:22

Je zou eens kunnen kijken naar een mindful fysiotherapeut. Die kijken naar het geheel. Ik ben daar terecht gekomen via mijn schoonzus. Zag het eerst niet zo zitten maar toch heel blij dat ik gegaan ben.

Mandyy

Berichten: 30545
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 16:49

Ik ben benieuwd hoe het met [***] is gegaan vandaag! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:00

Ah, lief <3
Ik leef nog ;) Zit nu bij de kiné te wachten maar zal vanavond even wat grotere update doen.

Bedankt ook voor de succeswensen vanmorgen :)
Met jullie alles verder goed gegaan vandaag? Wel interessant dat verschil tussen burn-out en overbelasting. Ik heb volgens mij ook geen typische burn-out (officieel heb ik psychische decompensatie) maar het zit toch allemaal in dezelfde richting. Dus iedereen mag hier gewoon meepraten van mij 8-)

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:02

Wat goed om alvast wat van je te horen <3

Nu leidinggevende op vakantie gaat wilde hij geen afspraken maken over uren, maar ik gaf al aan dat ik dat toch op m'n eigen gevoel moet doen en hij dacht wel dat hij me dat kon toevertrouwen.
M'n klusje is wel bijna 'op', dus we zijn beiden aan het denken over wat dan kan.
Ik noemde zelf e-learnings op, maar lezen en leren is nog wel heel moeilijk merk ik. Maar hij zei ook, goed idee, probeer het, gaat het niet stoppen en accepteren <3

Vanmiddag weinig gedaan, hoefde ook niks, maar merk wel echt dat ik dan bijvoorbeeld te moe ben om naar m'n paard te gaan..
Gisteren wel buitenritje gemaakt met stalgenootjes en dat was super leuk :D
Maar ik had gelukkig geen last van die stress en paniek/onrust zoals vorige keer waardoor ik 's middags toen toch maar een pammetje nam :)

Ik ga het eens bekijken iig Leandra :)

Ja we hebben allemaal onze eigen stempel
:+

Leandra

Berichten: 1602
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 08:07

Goldie schreef:
Bedankt voor je uitleg :) Dus het is eigenlijk iets wat een beetje tussen overspannen en een burn out in zit, iig zo klinkt het een beetje?
Misschien een gekke gedachte, maar je bent toch ook al even thuis toch? Klachten nemen ook af als het goed is, dus dan kan het toch dat dat ergens zin in hebben veranderd. Niet bedoeld om haar oordeel in twijfel te trekken overigens, want dat onderzoek is natuurlijk veel uitgebreid dan alleen dat, maar gewoon een gedachtekronkel in mijn hoofd :)

Ik vind het wel 'jammer' dat ze zoiets bij mij niet getest hebben, want vraag me af of ze niet iets over het hoofd zien om het zomaar te zeggen.

Wat leuk trouwens dat je met je dochter weggaat! En fijn dat je daar zin in hebt :D



Ja klopt. Ze zei ook dat mijn scores waarschijnlijk al "verbeterd" waren tov eerder. Maar ze waren nog steeds slecht. Over een tijd ga ik die lijsten weer invullen en dan worden de resultaten vergeleken.
Ik zit sinds december thuis.

Ik heb er ook echt zin in om met mijn dochter weg te gaan. Even met z'n tweeën leuke dingen doen. En hopelijk een paar nachten doorslapen :o
Mag mijn man de nachten met de jongste doen :j

Anoniem

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:27

Sorry, update is er niet meer van gekomen, toen ik thuis kwam had ik bezoek en daarna gegeten en toen was ineens de kaars toch uit.. Dus dan nu maar even: de werkdag ging op zich goed, op het werk zelf is praktisch niks verandert (alles heeft stilgelegen door Corona), hier en daar wat kleine dingen maar daar ben ik zo mee weg. Stond nu bij een collega dus niet zo zwaar als dat je er alleen voor staat. Nog een gesprek gehad met mijn leidinggevende en ja, we zullen het zien .. Ik weet het echt niet. Het lijkt er in ieder geval niet op dat er veel gaat veranderen, maar heb wel besproken om minder taken op mij te nemen waardoor ik dus een beperkter pakket heb, maar misschien daardoor het wel allemaal beter kan verwerken. Het dienstrooster op zich zal wel niet veel aan veranderen. Dus het gaat even afwachten zijn hoe het allemaal gaat lukken. Heb gisteren mijn eerste 'nee' al verkocht dus hopelijk is die aangekomen :+

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:00

Ging je nou ook nog EMDR doen Leandra, daar was toch eerst sprake van of gaat je behandeltraject nu aangepast worden?

Ik heb het een beetje onhandig, m'n eerste ziekmelding is 2-10 geweest. Toen zijn we gaan proberen met minder uren (poh zei licht overspannen :')), maar 'point of no return' was ik al voorbij. 2-12 echt volledig thuis gekomen na een pittige paniekaanval.
Maar ze rekenen vanuit datum eerste ziekmelding, dus dat jaar schiet al op zo := Achteraf had ik me beter meteen helemaal ziek kunnen melden, dan was m'n herstel ook eerder begonnen. Ik wist alleen zelf toen ook nog niet dat ik er al zo diep in zat, psycholoog noemde het toch echt wel een zware burn-out..

Wauw [***], nog bezoek gehad ook :oo knap dat je kaarsje daarna pas uit ging :D en goed dat je al ergens 'nee' tegen hebt gezegd en dat je hopelijk wat taken kan laten vallen :j
Klinkt al met al zo toch wel positief vind ik :)
Hoe ziet jouw week er nu uit qua werken?

Ik werd vanochtend heel gespannen wakker, met paardrijden even af kunnen laten vloeien, maar zodra ik er naast stond begon het weer :roll:

En dat ik gisteren moe was moge duidelijk zijn.. ik ging koffie zetten _O-
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:09

Dat zal lekkere koffie geweest zijn :D
Wat is er met onhandig met je ziekmelding? Wie rekent vanuit de eerste datum? Denk dat ik een stukje mis :o

Ja, heb het ook wel goed gedaan gisteren, hoewel mijn kaars in de namiddag al wel uit was, maar daarna voelde ik mij ineens toch wel weer beter, tot 's avonds dan. Mijn werkweken verschillen van week tot week (heb heel onregelmatig werk), deze week zijn het 3 dagen, volgende week zijn het er 2. Vanaf daar moet ik even kijken, dat zit nog niet in mijn hoofd, haha. Heb nu de eerste 3 maanden nog veel pauze door dat verlof wat allemaal nog ingezet moest worden, dus dat komt ook wel goed. Eind augustus zitten al wat moeilijke weken maar als je het puur op uren gaat rekenen klopt het wel dus daar is weinig aan te doen. Denk dat ik gewoon doorheen zo'n dingen moet, en aanvaarden dat het zo gaat zijn ... Hopelijk doordat ik minder taken heb voelt het ook allemaal minder zwaar. We gaan het zien.

Wel top dat je met paardrijden dat zo goed kan laten afvloeien, dat lukt hier niet .. Als ik niet goed in mijn vel zit dan heb ik dat bij de paarden net zo hard, en erop zitten moet ik al helemaal niet aan denken (in het algemeen al niet, maar op zo'n moment zeker niet).

Mandyy

Berichten: 30545
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:30

Jeetje wat heb je nog veel kunnen doen na je eerste werkdag [***]. Wat fijn!
Had je de hele dag gewerkt? Ja toch?
Klinkt heel positief allemaal. Super goed dat je al nee hebt gezegd.

Met paarden heb ik hetzelfde als jij. Ik krijg de grootste ruzie met m'n pony als ik me slecht voel. :=

Lekkere koffie Goldie. :))

Mijn leidinggevende geeft m'n werk nu in delen in plaats van alles tegelijk. Als ik iets af heb laat ik het haar weten en komt het volgende. Ben nu gelijk fijner aan het werk, niet meer zo gehaast.
Gisteren met werk en in bed was ik heel duizelig en voelde m'n ademhaling benauwd. Toch iets rustiger gaan doen. :=

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:58

Ook niet altijd hoor :')
Ik heb ook een paard waar ik niet op moet gaan zitten als ik me niet goed voel. Inmiddels weet ik met welke soort spanning/stress er wel op kan gaan zitten en welke niet. Want anders gaat het hier ook totaal mis hoor, beide boos en gefrustreerd en huilend afstappen :=

Na een jaar ziekte wordt je gekort op je salaris. UWV kijkt naar die eerste datum, dus vanaf 2-10 krijg ik dan 70% uitbetaald over m'n ziekte uren.

Aanvaarden is niet makkelijk, soms wel het beste... Ik vind het wel echt super knap van je! Hoe voel je je vandaag?
Dat lijkt me inderdaad weer even een goede reminder van je lichaam Mandy..

Ja kwam er gelukkig nog op tijd achter :')
Laatst bijgewerkt door Goldie op 07-07-20 12:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:11

Heel de dag gewerkt inderdaad :j Of ja, veel aanwezig geweest, het werken was niet in vergelijking met wat je moet doen als je er alleen staat natuurlijk :') Vandaag wel echt moe, erger dan ik gedacht had, en dan morgen weer werken .. Geeft toch een beetje angst om terug in diezelfde sleur terecht te komen, maar hopelijk is het gewoon even wennen en wordt het dan 'vanzelf' weer beter.

Moet wel zeggen dat ik met de fiets naar het werk ben geweest en het deed echt wel deugd om na het werk te kunnen opstappen en die buitenlucht te kunnen opsnuiven. Denk dat ik daar ook wel weer wat energie uit gehaald heb. Weet niet of ik dat morgen ook nog ga zeggen, want ze voorspellen regen :') maar het was wel echt fijn.


Oei, dat klinkt niet zo handig .. Dus als je een jaar ziek bent krijg je minder salaris voor het werk wat je doet? Of gaat het dan over een ziekte-uitkering die je nog ontvangt? Ben niet zo mee met de regelingen in Nederland, sorry.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:30

Ik word nu 100% betaald, op het moment dat ik een jaar ziek ben krijg ik nog 70% over de uren die ik ziek ben.
Stel ik werk tegen die tijd 60%, dan krijg ik voor 60% volledig uitbetaald, over de 40% die ik dan nog ziekgemeld ben krijg ik 70% uitbetaald.
Hopelijk heb ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd :)

Hé aanwezig zijn is al heel wat hé :D Daar mag je supertrots op zijn :j
Die vermoeidheid is ook echt normaal. Angst voor dezelfde sleur heb ik ook wel ja :=
Lekker zo op de fiets :) hoe ver is je werk?
Ik vind je echt superstoer! Meteen de hele dag geweest en ook nog op de fiets!!!

Mandyy

Berichten: 30545
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:34

Voor mij voelt het alsof de angst werkelijkheid is geworden. :o Ik voel me best geleefd weer.. dus hoop dat het nog went.

Ik vind het ook echt knap de hele dag en nog activiteiten daarna! :j hopelijk ben je morgen weer iets uitgerust!

Leandra

Berichten: 1602
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:41

Haha Goldie, dat zal lekkere koffie geweest zijn.
Het klopt dat ik waarschijnlijk ook iets van Emdr ga krijgen maar dat weet ik pas als ik bij de psycholoog terecht kan. Dus hopelijk krijg ik snel bericht.

[***], goed bezig. Maar begrijp heel goed dat je kapot was aan het einde van de dag.

Kalm aan Mandyy.

Voor degenen die het interessant vinden, hier de site van de mindful fysiotherapeut. Je kan kijken of er 1 bij jou in de buurt zit.

https://demindfulfysiotherapeut.nl/

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:31

Die 4DKL heb ik ook in moeten vullen bij psycholoog, maar nooit een 'uitslag' van gehad verder... Weet wel dat ik eerst alles extreem rood scoorde :=
Zit er wel 1 enigszins in de buurt, plan was om ook nog voor haptonomie te gaan, maar dat is er ook nog niet van gekomen. Vind het wel een hoop geld :o

Mandyy :(:)

Mandyy

Berichten: 30545
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:56

Ik sliep om 3 uur nog niet en 6:45 uur wakker. :O