Verhoogde bloeduitslagen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 17:19

verootjoo schreef:
Relaxed schreef:
Je schildklierwaardes zijn echt raar, TSH <0.01 en je FT4 is hoog, wat duidt op een snel werkende schildklier. Ik zou er sowieso mee naar de huisarts gaan, want het is het allemaal net niet.


Maar die snelwerkende schildklier was al bekend schreef TS.
Schildklier waardes zijn wel wat ingewikkelder dan gewoon kijken of het in de norm zit. Volgens mijn endocrinoloog zijn er per persoon optimale waardes en die zoeken zij uit.


Oeps, die had ik even gemist..

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 17:20

Inderdaad bespreken met je huisarts.
Bij mij was (en is) er ook van alles licht verhoogd of verlaagd. Vanwege chronische vermoeidheid nog aantal dingen wat verder uitgezocht bij internist, maar de uiteindelijke conclusie was dat deze bloedwaarden blijkbaar bij mij passen. Referentiewaarden zijn een richtlijn, en ieder mens is anders. Als er echt wat mis is zijn er meestal flinke uitschieters.
Maar goed, ik ben geen arts, ik herhaal alleen wat de arts mij verteld heeft. Dus met je eigen huisarts overleggen!

jetwii
Berichten: 1286
Geregistreerd: 23-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 17:24

Schildklier slik ik medicatie voor dus die word nu waars wel weer verlaagd
Hoop dat ik me zo ellendig voel daardoor en niet door alle andere licht verhoogde waardes

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 18:27

jetwii schreef:
anne_bento schreef:
Volgens mij is je ijzer prima gezien de waarde van Hemoglobine


Volgens assistent hoort die tussen 7.5 en 10 te zijn dus iets verhoogd
Ik wacht ha morgen af


Mijn hemoglobine schommelt altijd tussen de 10 en 11.
Elk half jaar doneer ik bloed; daar zijn ze érg blij met zulke waardes.

jetwii
Berichten: 1286
Geregistreerd: 23-08-06

Re: Verhoogde bloeduitslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 18:44

Dat snap ik maar ik vind het toch wat vreemd dat het om 8 van de 23 waardes gaat die geprikt zijn die niet helemaal goed zijn als het nou 1 dingetje was

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Verhoogde bloeduitslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:03

De waardes hangen ook samen he. Je hematocrietwaarde komt vanuit je rode bloedcellen en je hemoglobine ook.

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:06

"Niet helemaal goed" valt wel mee. Ik schrik hier ook niet van. En zoals hierboven gezegd zijn het waarden die met elkaar samen hangen.
Bespreek het alsjeblieft gewoon met je huisarts ipv hier op Bokt om hulp te vragen terwijl wij verder je medische geschiedenis en klachten niet kennen. Nog afgezien van dat de meesten hier idd geen arts/vpk zijn. Op deze manier ga je alleen jezelf bang maken terwijl dat nergens voor nodig is.

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:27

Mijn hb was 13 gisteren, kreeg vandaag de uitslag en dat is hier in België een normale waarde, lijkt mij niet dat het aan deze kant van de grens anders is voor mensen ;)

Zie ook niets geks maar je huisarts zal dat prima kunnen uitleggen.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:53

jetwii schreef:
Dat snap ik maar ik vind het toch wat vreemd dat het om 8 van de 23 waardes gaat die geprikt zijn die niet helemaal goed zijn als het nou 1 dingetje was


Al jouw waardes zijn maar 1 punt erboven, dat is nou niet echt spectaculair. Misschien hoort dat gewoon bij jou.
Ik weet niet van alle waardes wat, maar bv die CRP toont een infectie aan, maar niet bij maar 1 punt verhoogd. Je moet al die bloedwaarden ook wel bij elkaar zien en in perspectief van de patiënt. Het is niet dat als je 1 punt over die grens hebt je ineens een dijk van een probleem hebt ofzo. :7

Anoniem

Re: Verhoogde bloeduitslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 11:50

Succes bij de HA vandaag ;)

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 12:35

Percy schreef:
Mijn hb was 13 gisteren, kreeg vandaag de uitslag en dat is hier in België een normale waarde, lijkt mij niet dat het aan deze kant van de grens anders is voor mensen ;)

Zie ook niets geks maar je huisarts zal dat prima kunnen uitleggen.


België gebruikt een andere eenheid dan wij in NL. Geloof g/dl ipv mmol/l. Dus dan is het logisch dat je ook andere referenties hebt.

jetwii
Berichten: 1286
Geregistreerd: 23-08-06

Re: Verhoogde bloeduitslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-19 13:12

Wel de schildkliermedicatie word afgebouwd, moet volgende week vrijdag weer komen. De andere bloedwaardes hopen ze dat die van de schildklier komen