Ineens pijn in onderrug en koud

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Ineens pijn in onderrug en koud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 20:48

Pfff ik heb sinds kort pijn in mijn onderug, vooral met zitten en staan in een bepaalde houding. Ik sport 7x per week om mezelf fit te houden en stilzitten is niet mijn ding of voor mij weggelegd. Naast de pijn in mijn onderug heb ik het vaak erg koud overdag. Na het paardijden en sporten ga ik mezelf opwarmen in mijn bed, want dan krijg ik het eindelijk warm. Ik ben niet moe en voel mezelf goed. Eenmaal-daags gebruik ik Tijgerbalsem, voor vermoeide spieren in mijn onderrug en sindsdien gaat het wat beter, maar nadat de Tijgerbalsem is uitgewerkt keert de zeurende/bijtende pijn terug in de onderug. Laatst kon ik effe geen pas meer zetten met lopen. Het heeft hoogstens 2 min geduurd voordat het lopen soepel verliep nadat ik wilde opstaan vanuit de stoel. Ik ben nog niet langs de Hap geweest; want ik wil het eerst aankijken of het "vanzelf" over gaat. Ik ga ervan uit dat ik een bepaalde spier verekt heb of gekneust is door een bepaalde draai of verkeerde beweging?


Afbeelding

Iemand suggesties let me know

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:49

Ga even naar je huisarts, het kan van alles zijn van niet ernstig tot wel heel ernstig.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Ineens pijn in onderrug en koud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:54

Is er in dat sportschema rekening gehouden met hersteltijden?

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:56

tamary schreef:
Is er in dat sportschema rekening gehouden met hersteltijden?


Dit. Heb je een rustdag en af en toe bijvoorbeeld een taperweek?

senna21

Berichten: 11857
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Ineens pijn in onderrug en koud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:02

Hoe is je eetpatroon? (ivm koud voelen) Mogelijk eet je te weinig in verhouding met je inspanning.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ineens pijn in onderrug en koud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:11

Tip, laat je vit D testen, heb je, wanneer je in de avond in bed ligt ook het gevoel dat je hamstrings wat strak staan? Niet direct echt pijnlijk maar je voelt ze wel??

paleoceen

Berichten: 502
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Ineens pijn in onderrug en koud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:22

Blaasontsteking ?

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 22:00

tamary schreef:
Is er in dat sportschema rekening gehouden met hersteltijden?


Alles is op elkaar afgestemd. Ik train al jaren zo zonder blessures of lichaamelijke klachten



Tamara en Senna
Ik eet als een bouwvakker, dus koud kan ik het niet hebben van te weinig eten? Ik slik vitamines bij om eventuele te korte aan bepaalde mineralen bij te vullen.


@paleoceen, ik heb geen blaasonstekking dat is bij de Hap onderzocht


Ik heb het altijd koud behalve bij 30+. In de zomer slaap ik onder een dik dekbed het is te zot voor woorden, maar ben er inmiddels aangewend geraakt :')

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 22:13

bigone schreef:
Tip, laat je vit D testen, heb je, wanneer je in de avond in bed ligt ook het gevoel dat je hamstrings wat strak staan? Niet direct echt pijnlijk maar je voelt ze wel??


Sorry ik kom even binnenvallen, maar wat betekent dat? Ik heb dat namelijk echt heel vaak wanneer ik probeer te slapen en ik vraag me echt af waarom

Schuur_

Berichten: 4881
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Ineens pijn in onderrug en koud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 22:19

Zeker dat je geen nierstenen hebt? Ik had een paar jaar geleden ook last van mijn onderrug. Even mee doorgelopen tot ik een week later alleen maar kon kruipen van de pijn

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 22:21

Lestrange01 schreef:
bigone schreef:
Tip, laat je vit D testen, heb je, wanneer je in de avond in bed ligt ook het gevoel dat je hamstrings wat strak staan? Niet direct echt pijnlijk maar je voelt ze wel??


Sorry ik kom even binnenvallen, maar wat betekent dat? Ik heb dat namelijk echt heel vaak wanneer ik probeer te slapen en ik vraag me echt af waarom

Geen idee maar ik heb jaren last gehad van lage rugpijn, niet heel ernstig maar zeker zeurderig aanwezig en mijn hamstrings zeurden, voelden strak aan. Op een gegeven ogenblik bleef ik ook moe en op alles wezen prikken,, bleek vit D op 20 te zitten terwijl 80 de ondergrens is. Tot mijn stomme verbazing was na een stootkuur van de huisarts al na de eerste twee capsules ook de rugpijn en strakke spieren weg. Vit D is blijkbaar heel belangrijk voor je spieren en botten, alle andere waarden waren prima maar ik neem ook een vitaminecomplex in de winter. Maar ondanks dat dus toch een tekort.

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ineens pijn in onderrug en koud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 22:28

Misschien het SI gewricht. Even op de foto laten zetten :)

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 22:38

Drink je voldoende? Ik gok nierklachten.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 22:39

Anoniemk2 schreef:
@paleoceen, ik heb geen blaasonstekking dat is bij de Hap onderzocht



3 jaar terug dacht ik een blaasontsteking te hebben. Bij de huisarts onderzocht kwam niks uit.

2 weken later pijn in mijn onderrug en koud rillerig.

Toen bleek ik een nierbekkenontsteking te hebben.

marije1109

Berichten: 1136
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Ineens pijn in onderrug en koud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 22:41

Ik heb dit ook vaker, laat mij dan masseren door een gediplomeerd fysio/sportmasseur voordat het erger wordt en ik bv raar ga lopen/zitten.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Ineens pijn in onderrug en koud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 22:47

Je lichaam geeft pijn aan. Pijn is een signaal
van je lichaam dat er iets is.
1e stap is dan altijd rust of in ieder geval minder belasting dus ik zou eerst maar eens de frequentie en wat je doet tijdens een training naar beneden brengen.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ineens pijn in onderrug en koud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 22:55

Ts, de hoeveelheid vit D in een multipreparaat is vaak te weinig . Soms nemen mensen het gewoon niet goed op, je kunt het simpel uit proberen door een hoge dosis goede vit D voor twee weken te slikken want ook de kou herken ik. Wanneer iedereen hier in korte broek en T-shirt loopt presteerde ik het om een dikke trui te dragen. Ik slik de hele winter een capsule vit d 25.000 ie per week en het werkt. Geen rugpijn, geen extreem koude gevoel meer.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 11:47

Saaams schreef:
Drink je voldoende? Ik gok nierklachten.


Ik heb geen idee hoeveel ik drink per dag? De Dokter heeft mijn nieren bekeken op de echo en toen was er niets aan de hand.

genja schreef:
Je lichaam geeft pijn aan. Pijn is een signaal
van je lichaam dat er iets is.
1e stap is dan altijd rust of in ieder geval minder belasting dus ik zou eerst maar eens de frequentie en wat je doet tijdens een training naar beneden brengen.



genja schreef:
Je lichaam geeft pijn aan. Pijn is een signaal
van je lichaam dat er iets is.
1e stap is dan altijd rust of in ieder geval minder belasting dus ik zou eerst maar eens de frequentie en wat je doet tijdens een training naar beneden brengen.


Ik sport 7x per week om mezelf fit te houden en stilzitten is niet mijn ding of voor mij weggelegd. Ik wordt doodongelukkig van een dag stilzitten of niet sporten.

marije1109 schreef:
Ik heb dit ook vaker, laat mij dan masseren door een gediplomeerd fysio/sportmasseur voordat het erger wordt en ik bv raar ga lopen/zitten.


Zal straks even pb sturen :)

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Ineens pijn in onderrug en koud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 12:02

Maar tussen niet sporten en rustig aan doen zit nog wel een verschil he.

Ik sport ook 5 a 6x per week (heb dus wel rustdagen maar ga dan wandelen bijvoorbeeld). Maar soms een rustige training ipv vol gas is natuurlijk wel een optie.

Dat je trouwens jaren lang zonder klachten sport, betekend niet dat je niet overtraind kan raken van je huidige schema. Helaas teveel meegemaakt, topsportniveau schaatsen en dan in de zomer overtraind raken terwijl je dan nog niet eens aan je max zit qua training.

Wanneer zijn je nieren bekeken en met welke aanleiding?

Heb je het idee dat het echt spieren zijn in je rug wat pijn doet, of zit het dieper van binnen?

Geen overige klachten (hoesten, benauwd oid)? Ik had namelijk bij een longontsteking (verwaarloosd, zolang heb ik er mee gelopen) ook een zere rug en veel koud.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Ineens pijn in onderrug en koud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 12:29

Er was laatst ook een topic van een moeder wiens zoon het ook zo koud had, dat had geloof ik te maken met vitamine B12. Kan dat bij jou meespelen?

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ineens pijn in onderrug en koud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 13:11

Waarom geef je geen antwoord op mijn opmerking?? Beetje vreemd om iets te delen waar je zeker iets aan kunt hebben en het word vakkundig genegeerd. Ik heb al vaker aangegeven dat ik probeer mensen en paarden, indien mogelijk te helpen en ik vind het een beetje dom om niet de eventuele mogelijkheid van D tekort te onderzoeken, je kunt wel iets slikken maar dan nog is er kans op een tekort. En dat wij elkaar niet liggen doet niets af aan een welgemeend advies.

CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 13:28

Bigone,
ontspan, je hebt je advies gegeven, meer kun je niet doen. En als TS geen reactie geeft voel je dan genegeerd. Jij bent vrij om een advies te geven, TS is vrij om wel of niet of later te reageren.

CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 13:32

Rakkie123 schreef:
Ga even naar je huisarts, het kan van alles zijn van niet ernstig tot wel heel ernstig.


Eigenlijk is dit het beste idee/advies dat er gegeven is. Ervaringsdeskundigen hebben ervaring met hun eigen specifieke situatie, en ieder mens is anders. Dus ja, wat doe je er mee.
Op naar huisarts.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 13:53

CharleyT schreef:
Bigone,
ontspan, je hebt je advies gegeven, meer kun je niet doen. En als TS geen reactie geeft voel je dan genegeerd. Jij bent vrij om een advies te geven, TS is vrij om wel of niet of later te reageren.

Klopt maar een advies negeren omdat je de persoon niet mag terwijl dat een simpele oplossing voor je klachten kan zijn ? Tja , moet ze ook zelf weten, haar rug , de mijne is gelukkig beter.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 12:37

MarliesV schreef:
Maar tussen niet sporten en rustig aan doen zit nog wel een verschil he.

Ik sport ook 5 a 6x per week (heb dus wel rustdagen maar ga dan wandelen bijvoorbeeld). Maar soms een rustige training ipv vol gas is natuurlijk wel een optie.

Dat je trouwens jaren lang zonder klachten sport, betekend niet dat je niet overtraind kan raken van je huidige schema. Helaas teveel meegemaakt, topsportniveau schaatsen en dan in de zomer overtraind raken terwijl je dan nog niet eens aan je max zit qua training.

Wanneer zijn je nieren bekeken en met welke aanleiding?

Heb je het idee dat het echt spieren zijn in je rug wat pijn doet, of zit het dieper van binnen?

Geen overige klachten (hoesten, benauwd oid)? Ik had namelijk bij een longontsteking (verwaarloosd, zolang heb ik er mee gelopen) ook een zere rug en veel koud.


Dat heeft de dokter allemaal onderzocht iod. De hap dacht dat ik een blaasontsteking, had en toen heeft hij mij doorverwezen om het te laten onderzoeken. Voor mijn gevoel schiet er iets in mijn rug opslot als ik op sta uit de stoel of lang heb gestaan. Ga er vanuit dat het een spier in m'n rug is die overbelast is.

nessinator schreef:
Er was laatst ook een topic van een moeder wiens zoon het ook zo koud had, dat had geloof ik te maken met vitamine B12. Kan dat bij jou meespelen?


Ik verkleerd mezelf als eskimo, als ik t koud heb of ga me in mijn bed opwarmen of 20 min heet dochen. B12 te kort heb ik niet.