Wat kan je van je HA verwachten als..

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:41

Afbeelding

Bedankt voor de hele lieve bokt kaartjes <3 kreeg net weer een stapeltje post. :)

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 12:55

Dat staat gezellig!


Voel je je iets beter/rustiger dan gisteren?

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:12

Daan13 schreef:
Dat staat gezellig!


Voel je je iets beter/rustiger dan gisteren?


Ik zal even een stukje kopiëren wat ik geschreven heb:


[4-2 3:12 p.m.] Fleur: De afgelopen dagen niet m'n beste dagen vaak verdrietig maar nog geen manier gevonden om dat kwijt te kunnen. Bang te veel te zijn bij de verpleging want ik voel hun werkdruk en dan durf ik niets te vragen. Verder gruwel ik zelfs in m'n dromen van de boter die ik op heb, lig ik nog veel in bed maar kan ook heel erg druk zijn en huil dan heel erg snel en vaak.
Dus niet echt een top update.
[4-2 3:58 p.m.] Fleur: Om een beetje positief te blijven, vanochtend voor de 10e keer op rij bloedgeprikt en vandaag zonder hulp! Nu pas maandag weer.
Moet nu wel echt een stuk meer eten deze week en dat vind ik wel moeilijk. Maar probeer alles braaf te doen aan tafel. Maar vind het wel moeilijk om te zien als m'n gewicht stijgt en niet daalt.
Net thee gedronken met een fruitkick en zo waarschijnlijk aan m'n placemat knutselen. Die was af maar ze hadden me een te groot papier gegeven waardoor hij niet gelamineerd kon worden. Maar ik heb zo en straks hulp dus hopelijk wel morgen
[5-2 9:42 a.m.] Fleur: Gisteren ontplofte mijn hoofd ongeveer maar gelukkig kwam Mariska na het eten al gauw en hebben we al knutselend en pratend de nieuwe placemat bijna afgemaakt en daardoor werd ik ook weer rustiger. Was heel fijn dat ze er was .
Daarna nog een gesprek gehad met een verpleegkundige en wel redelijk kunnen zeggen wat mij dwars zit. Een paar dingen afgesproken die mogelijk kunnen helpen dus ben wel benieuwd.
Vanochtend voor het eerst niet bloedprikken!!! Maar (zo bizar met al dat extra eten) ik zat weer op 43.2 kg (gisteren 43.5) en mijn streefgewicht is nogsteeds 43.3 dus dat betekent weer een extra nutridrink zo bij het fruit en de thee. En dat allemaal binnen een kwartier......

Nou die zijn op maar nu is het alweer lunchtijd. Veel te vlug en veel voor mij. Maar mijn lunch is niet zo groot gelukkig. Nu wel een tijd op bed gelegen maar vrij rustig. Daar teken ik voor TOV gisteren.
Laatst bijgewerkt door Fleury op 05-02-21 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:13

Fijn dat de kaartjes binnen komen, hopelijk brengt het je wat gezelligheid op afstand!
Hopelijk heb je vandaag een wat betere dag.

FrNo
Berichten: 3679
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:22

Misschien toch teveel stress, dat kost ook energie. En van die nutridrank krijg je ook weer extra stress :(:)

Charaz

Berichten: 24359
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 15:42

Leest je verpleging de stukjes die je schrijft ook?
Misschien wel fijn zodat ze beter weten wat er in je omgaat

_Nelleke_

Berichten: 8068
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:27

Wat kan je jezelf goed uitdrukken op papier, knap hoor. Het is ook allemaal niet makkelijk en ook dat mag je best toegeven. :) Veel sterkte komende tijd. :)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 19:35

Charaz schreef:
Leest je verpleging de stukjes die je schrijft ook?
Misschien wel fijn zodat ze beter weten wat er in je omgaat


Nee dat niet, maar als ik niet meer uit m'n woorden kom dan moet ik gaan schrijven.


_Nelleke_ schreef:
Wat kan je jezelf goed uitdrukken op papier, knap hoor. Het is ook allemaal niet makkelijk en ook dat mag je best toegeven. :) Veel sterkte komende tijd. :)


Dank je :)

Vandaag een iets betere dag gehad. Een half uurtje naar buiten geweest, nog vlak voor het slechte weer begint.

Afbeelding

Afbeelding

In de rolstoel want zit nog onder de 15 BMI. En nog gauw voor het slechte weer begint.

En mijn placemat is gelamineerd! Het is ondanks alle lieve aanbiedingen toch zelf gelukt <3 Ik ga er echt heel erg veel steun van krijgen tijdens de moeilijke momenten.

Afbeelding

Mabotje

Berichten: 2112
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Brabant

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 20:14

Wat fijn dat je nog even een frisse neus hebt kunnen halen en wat een prachtige placemat Fleur. Wie weet kan het je mooi afleiden als je m onder je bordje hebt liggen.

FrNo
Berichten: 3679
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:04

Het was vanmiddag heerlijk weer om even buiten te zijn.

En je hebt een hele mooie placemat, ik denk dat dat veel steun geeft.

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:05

(van een meelezer die ervaring heeft in klinieken)

Je schrijft prachtig, en wát een goed plan om een steun-placemat te maken! <3
Sterkte, you can do it!

Janneke2

Berichten: 22939
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:43

Wat een prachtige placemat...!

Een genot om naar te kijken!

En ik weet dat je nu 'somatisch' bent opgenomen, maar ik zou het je zo gunnen dat je angst (om aan te komen / te eten / weer depressief te worden) goed wordt aangepakt!

haike
Berichten: 13526
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:46

Wat een prachtige placemat Fleur, hopelijk geeft die steun in de moeilijke tijden.

En fijn dat je even naar buiten bent geweest, met de voorspellingen komende week maar warm binnen blijven.

En wat knap.dat je het bloedprikken hebt gedaan nu zonder hulp, alweer een hele overwinning!

eppieheppie
Berichten: 87
Geregistreerd: 31-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:22

Je hebt al veel kaartjes gekregen !

Wat een heerlijke place mat. Die hardloop foto's word ik ook wel warm van hoor. Wat zou dat fijn zijn toch als je dat ook weer kan. Ik kan ook niet zonder hard lopen en dat gevoel van vrijheid en alle zorgen achter je kunnen laten. De kilometers onder je schoenen weg rennen. Ik loop het liefste trials in het bos.

Je bent daar in Helmond alleen om op gewicht te komen ? En mag je daarna door naar de authisme kliniek voor therapie ? Want het heeft toch niet zo veel zin om alleen maar 50 kilo te worden ?

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:46

eppieheppie schreef:
Je hebt al veel kaartjes gekregen !

<3

Wat een heerlijke place mat. Die hardloop foto's word ik ook wel warm van hoor.

Ja, die moesten er ook echt bij! Maar op dat moment was ik wel super blij en fit maar ook super depressief -O-

Je bent daar in Helmond alleen om op gewicht te komen ? En mag je daarna door naar de authisme kliniek voor therapie ? Want het heeft toch niet zo veel zin om alleen maar 50 kilo te worden ?

Nee andersom juist. Het is de bedoeling dat ik hier leer omgaan met de beperkingen en aan ga komen. Vandaag nog 43.3 precies mijn startgewicht dus geen extra nutridrink vandaag.


Ik zit nu voor de tweede week in de somatische fase omdat ik zo moe was heb ik nog een weekje respijt gekregen. Dus hoef ik niet aan te komen (maar mag niet afvallen) en heb nog geen therapie.

Daarna behandelfase waar je wel therapie hebt en flink moet aankomen. Daar zullen ze dinsdag over beslissen en zal woensdag in gaan.

Autismekliniek ga ik niet meer terug maar ben ben en blijf onder behandeling bij het autisme centrum poliklinisch. Zoals het al was.

Hilli

Berichten: 22951
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:48

Hebben ze eigenlijk een idee van hoelang je behandeling zal duren? Of maken ze voor iedereen een persoonlijk plan?

Je kamer ziet er met alle foto's en kaartjes wel wat vrolijker uit. Hopelijk mag je met de sneeuw ook nog even naar buiten al zal dat vast ook ploeteren zijn voor de rolstolduwer...

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 11:04

Je bent goed bezig ts!
Werkt het autisme team samen met de kliniek waar je nu zit? Want alleen somatisch behandelen zonder het autisme erbij te pakken heeft niet zoveel zin lijkt me?

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:11

Ik zal weer een update schrijven, het is weekend en dan is het altijd vrij rustig en ik ben HEEL erg moe dus doe echt niet anders dan in of op bed of de bank liggen en aan tafel zitten om te eten.
Maar in het weekend ook geen uitslapen dus rond 7.45uur stond ik alweer in m'n onderbroek op de weegschaal. Zowel vandaag als gisteren 43.3 dus het minimale wat ik nog mag wegen zonder extra nutridrink te hoeven.
Nu geen movicolon gehad dus dat zul je wel terug gaan zien
Gisterochtend toch nog een keer naar buiten geweest! Maar nu met 2 rolstoelen, 2 lopend en 2 duwers dus dat was wel gezellig. En ik had een gekke chauffeur die allemaal wheelies maakte en nog maffe dingen dus heel wat anders dan het ook fijne maar rustige rondje van vrijdag.
Na de lunch (en m'n slaapje op de bank (ik slaap trouwens nooit maar wel ogen dicht)) kwam m'n vader op bezoek wat heel fijn was.
Vandaag geen bezoek maar heel veel liggen. Ik ben de afgelopen dagen weer enorm moe. Wel in m'n dossier gezien dat ik lichamelijk ver aan het herstellen ben maar qua vermoeidheid en geheugen merk ik dat nog niet. Maar ik moest het maar gewoon niet tegenhouden en accepteren dat het zo is. En echt liever zo dan zoals donderdag. Ik heb heel voorzichtig het er al met een paar mensen over gehad om te proberen het de volgende keer voor te zijn of sneller te kunnen reageren.
Nu weer tijd voor een tussendoortje dus tot de volgende update.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:24

Hilli schreef:
Hebben ze eigenlijk een idee van hoelang je behandeling zal duren? Of maken ze voor iedereen een persoonlijk plan?

Je kamer ziet er met alle foto's en kaartjes wel wat vrolijker uit. Hopelijk mag je met de sneeuw ook nog even naar buiten al zal dat vast ook ploeteren zijn voor de rolstolduwer...


Ze maken wel een inschatting bij het opname gesprek maar ik zit nu bijvoorbeeld al 2 ipv 1 week in de somatische fase en ben letterlijk nog geen gram aangekomen, maar wel somatisch een stuk gezonder. Ze maken voor iedereen dus een persoonlijk plan en passen die aan wanneer dat moet.

Met sneeuw en vorst mogen wij helaas niet naar buiten (dat kost te veel energie) dus dat kan nog wel 2 weken duren en dan hoop ik dat ik lopend mee kan.

Saskia9 schreef:
Je bent goed bezig ts!
Werkt het autisme team samen met de kliniek waar je nu zit? Want alleen somatisch behandelen zonder het autisme erbij te pakken heeft niet zoveel zin lijkt me?


Ze werken niet zo zeer samen maar ik benoem het wel vaak (en ik zie het veel om me heen) ze kunnen wel info inwinnen.

Janneke2

Berichten: 22939
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:14

Fijn om te lezen dat je lichamelijk aan het herstellen bent...!

En soms 'voel' je je ontzettend moe, omdat je voelt dat je in goede handen bent. Een soort van uitrusten. Een soort van vakantie (ik weet drommels goed dat je geen zorgeloze tijd hebt!!!) in een vakantie kunnen sommige mensen 'geen stap meer verzetten' - soms is dat de beste manier om te herstellen.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:19

Ze zeggen ook gewoon aan toegeven. Maar ik kan nu ook nog echt niet anders.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 14:12

Bedankt weer voor de kaartjes <3 zo leuk en lief :o

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:21

Citaat:
Gisteren ontplofte mijn hoofd ongeveer maar gelukkig kwam Mariska na het eten al gauw en hebben we al knutselend en pratend de nieuwe placemat bijna afgemaakt en daardoor werd ik ook weer rustiger. Was heel fijn dat ze er was .

Fijn, en mooi dat je dat hebt kunnen ervaren. En wat een mooie placemat.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 21:29

Het is weer even geleden dat ik een update heb geplaatst, van zondagmiddag en het is nu woensdagavond.
Er is weinig maar stiekem toch ook veel gebeurd.
Ik was vooral niet in staat om een update te geven want ik was MOE!!! niet te geloven zo moe dus dan lig ik alleen maar en zit ik bij de eetmomenten. Maar ik voelde me ook echt misselijk van vermoeidheid, maar geen excuses, bord moet leeg.
Maandag kwam de huisarts me nog oppikken toen hij vertelde voor m'n tenen moest ik wel lachen omdat dat mij zo klein iets leek. Maar ze waren wel een beetje ontstoken en blijkbaar is dat niet zo goed als je ondergewicht hebt. Hij heeft me verder nog onderzocht, kwam ook wat lichte koorts uit maar dat heeft niet doorgezet. Krijg zalf voor m'n tenen ( of niet) want moet het nog krijgen.
Zo en ma dus vooral vermoeidheid.
Di ochtend een drukke ochtend met een gesprek met mijn behandelaar, de diëtiste en (gelukkig liggend) een gesprekje met de ervaringsdeskundige.
Na de diëtiste was ik wel wat van slag. Ik had wel iets verhoging verwacht maar nu smiddags nog een boterham erbij en de gehele warme maaltijd van klein naar normaal. En die had ik in stapjes verwacht want dat is een groot verschil.
Ik denk dat ik nu al meer eet dan veel van jullie.
Savonds nadat mijn vader weg was nog een uitslag van het MDO gekregen.
- ik ben over naar de behandelfase
-maar mag nog maar 2 gezamenlijke dingen meedoen ivm vermoeidheid
- heb een corvee taak (=bewegen) gekregen, elke ochtend samen met dezelfde persoon het ontbijt afruimen. Vanochtend was ik daarna bekaf maar ook fijn iets te kunnen doen
- nog maar 2 keer in de week bloedprikken en 3 keer wegen. Dat is nu best spannend vrijdag weer dan moet hij tussen de 43.9 en 44.4 zijn. Dat is echt ineens een heel stuk meer.
- ik heb geen kalium drank meer! ( Dat was zo vies!) Net wel nog een lepeltje vitd gekregen.
- Als t niet regent/vriest enz mag ik met bezoek naar buiten! En BMI 15 dan ook lopend.

Maar ik ben zo bang.....zo bang om weer mee te maken wat ik al heb meegemaakt en dat wil ik niet nog een keer. Ik barst te pas en te onpas in huilen uit. Vandaag was extra moeilijk met de verhoging van het eten en ik heb het echt proberen aan te geven hoewel dat dus niet zo moeilijk was omdat ik steeds best flink moest huilen.
Ik ben nogsteeds enorm moe maar de onrust pikt het af. Ik probeer nogsteeds op m'n bed te rusten maar de beweegdwang komt er soms tussen zitten.
Ik wil weer terug. Maar dat kan niet, ik ben nu hier. Aan tafel probeer ik geen stennis te schoppen, maar ik moet me wel heel erg inhouden. Maar ooit komt het eruit.
Vandaag dus mijn bord rustig leeggegeten. Zo nog yoghurt en kiwi en dan morgenochtend weer bloedprikken en daarna 3 boterhammen.
Helaas niet zo'n positieve update maar ik denk dat dit misschien wel de moeilijkste periode is (hoop ik) en ik kan niet alleen maar positief blijven naar jullie.

Neon

Berichten: 4950
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 21:36

Houdt moed... je moet er door heen.. als je beter op gewicht bent ben je ook minder moe :)

We steunen je op afstand en je bent een taaie dame! Kijk naar je mooie lieve Vera :) en hou haar als doel voor je ogen :) weer onbezonnen genieten van je lieve paardje... daar doe je het voor :)