Wat kan je van je HA verwachten als..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:29

Bedankt allemaal voor de lieve woorden :o
Ik heb nog een stukje tekst omdat ik nog veel ligtijd heb, geen corvee en therapie en ik denk ook dat het voor mezelf goed is om opgeschreven te hebben zodat ik het niet vergeet.

Gisteren dus de 3e en laatste Thiamine B1 injectie gehad maar ook iemand die nogal ruw was met het bloedprikken net nu ik voor het eerst alleen ernaartoe durfde te gaan.
Bij de diëtiste besproken dat mijn toetje ook naar het avondtussendoortje verplaatst mocht worden maar dan heb je maar 15 min en heb ik ook fruit en thee staan. Maar ze bespreken (als het nodig is) een maaltijd voor en/of na en toen afgesproken dat de begeleiding mijn kiwi zou schillen en snijden en ik dan aan het toetje begon en daarna de kiwi die al klaar in stukjes lag. Zo was ik wel binnen 15 min klaar en had ik niet zo'n vervelend gevoel na de hoofdmaaltijd. ( En dat zijn allemaal kleine porties) Dus vandaag weer proberen.
Van de huisarts heb ik movicolon oid gekregen en wordt m'n urine gestickt. Blijf maar lopen om te plassen maar ontlasting komt maar niet. Plassen kan een blaasontsteking zijn (maar geen pijn) of met de nieren. Of gewoon pech.
Gisteren ging het avondeten dus beter zonder toetje dus vandaag proberen we dat nog een keer.
Ik heb heel vaak dat ik normaal echt nog nooit zou gaan eten en nu moeten we om half 1 weer. 1 boterham en 1 boterham/cracker met hartig en zoet beleg. Klinkt weinig maar is voor mij voldoende want zit nog vol en om 15.15 weer tussendoortje.
Vanochtend weer alle controles moeten doen, op het vroege tijdstip na is dat geen probleem. Maar toen het bloedprikken.......was dezelfde man als gisteren. Er was nu wel iemand bij mij maar ik was weer Echt bang. Maar het is gelukt. Na deze opname kan ik iedereen aan. Maar nu nog even niet.
Smakelijk eten allemaal, ik moet zo aan tafel. Vragen opmerkingen en gewoon wat kletsen sta ik overal voor open.
Morgen schrijf ik wel weer verder. Nu nog even rusten en straks komt mijn vader met een heel leuk pakketje <3

Charaz

Berichten: 24319
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:39

Wat weet je alles goed te verwoorden, super knap hoe je het allemaal maar doet!

Neon

Berichten: 4934
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:59

Ik vind dat je het super doet... angst mag er zijn, en erkennen van de angst lijkt mij in deze heel goed :) dan valt er ook aan te werken en is hulp vragen en krijgen mogelijk...

Je doet het goed!

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:37

Met Neon eens.
Ik vind ook dat je het heel goed doet!

Noukie
Berichten: 10948
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:45

Ik krijg echt het gevoel dat je alles wat op je af komt wel met redelijke rust onder ogen kan zien of iig achteraf zo reflecteren. Echt knap, want het is niet niks. Zet m op!

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 19:11

Wat stoer dat je de hardhandige prikkenman gewoon 2x hebt getrotseerd! Dat was vast niet makkelijk. En ik vind het nog steeds mooi hoe je ons een inkijkje geeft in je leven en bij de uitdagingen die erbij horen.

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 19:57

Ik vind je echt ontzettend dapper hoor, zoals je zelf al schrijft, straks kan je alles aan, en nu ben je hele goede stappen aan het zetten!

Vind je het leuk om post te krijgen?

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:52

Ik reageer eigenlijk bijna nooit, maar leef erg met je mee en heb echt bewondering voor je, heel goed hoe je je erdoor slaat. Hoop echt dat je erbovenop komt en dat je het leven weer de moeite waard gaat vinden

Anoniem

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:24

Je bent een topper, lieve Fleur <3

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:48

Gaat een grote stapel kaartjes misschien helpen om je kamer gezelliger te maken? O:)

Janneke2

Berichten: 22781
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 00:13

Toppertje hoor...!

"En over een tijdje kun je alles aan" - rekent maar! +:)+

(Ik ben natuurlijk razend nieuwsgierig naar het pakketje....! Krijgen we dat te horen? Please...?)

eppieheppie
Berichten: 87
Geregistreerd: 31-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 01:22

Fleury schreef:
Bedankt allemaal voor de lieve woorden :o
Ik heb nog een stukje tekst omdat ik nog veel ligtijd heb, geen corvee en therapie en ik denk ook dat het voor mezelf goed is om opgeschreven te hebben zodat ik het niet vergeet.

En voor 'later' is het denk ik best waarde vol om terug te lezen hoe je deze periode beleeft hebt.

Citaat:
Vanochtend weer alle controles moeten doen, op het vroege tijdstip na is dat geen probleem. Maar toen het bloedprikken.......was dezelfde man als gisteren. Er was nu wel iemand bij mij maar ik was weer Echt bang. Maar het is gelukt. Na deze opname kan ik iedereen aan. Maar nu nog even niet.

Ooh wat herkenbaar , ha ha. Ik zou ook weer terug bij af zijn . Kun je niet om een andere muskiet vragen ? Na je opname kom ik vast bij je in de leer , want ik zou graag bloed donor worden als ik niet zo bang was voor naalden.

Citaat:
Smakelijk eten allemaal, ik moet zo aan tafel. Vragen opmerkingen en gewoon wat kletsen sta ik overal voor open.
Morgen schrijf ik wel weer verder. Nu nog even rusten en straks komt mijn vader met een heel leuk pakketje <3

En net als de anderen ben ik natuurlijk ook benieuwt naar je pakje !
En even gewoon om te kletsen, dan heb je wat te lezen en te schrijven : ik ben ook benieuwt hoe het nu met Vera gaat . Mis je haar en door wie word ze nu de komende tijd getraint ? Houden ze je op de hoogte ? En mag je haar weer op pakken na je opname ?

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:23

Afbeelding

Mijn gallerij <3 <3

En verder ben ik vandaag alleen maar veel te moe geweest om iets te doen.

Independence
Berichten: 1379
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:36

Mooi plekje heb je er al van gemaakt Fleur!

Knap hoe je het allemaal aangaat. Ik denk veel aan je

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 10:43

Charaz schreef:
Wat weet je alles goed te verwoorden, super knap hoe je het allemaal maar doet!


Ik heb wel vaker gemerkt dat ik op papier me redelijk goed kan uitdrukken dus daarom dat ik dat weer probeer te doen. Is ook verwerking voor mij straks.


Neon schreef:
Ik vind dat je het super doet... angst mag er zijn, en erkennen van de angst lijkt mij in deze heel goed :) dan valt er ook aan te werken en is hulp vragen en krijgen mogelijk...

Je doet het goed!


Dank je, ik was goed op weg maar die man heeft het echt verpest. Gelukkig ging het vandaag en gisteren beter bij iemand anders en was er iemand om te steunen mee.


Noukie schreef:
Ik krijg echt het gevoel dat je alles wat op je af komt wel met redelijke rust onder ogen kan zien of iig achteraf zo reflecteren. Echt knap, want het is niet niks. Zet m op!


Achteraf reflecteren want op het moment zelf vloeien nog genoeg tranen.

haike schreef:
Ik vind je echt ontzettend dapper hoor, zoals je zelf al schrijft, straks kan je alles aan, en nu ben je hele goede stappen aan het zetten!

Vind je het leuk om post te krijgen?


Post is altijd leuk, adres is via pb te krijgen :) dan mag je het ook doorgeven maar ik wil het niet open op bokt maar jullie mogen het gerust weten.


truus1957 schreef:
Ik reageer eigenlijk bijna nooit, maar leef erg met je mee en heb echt bewondering voor je, heel goed hoe je je erdoor slaat. Hoop echt dat je erbovenop komt en dat je het leven weer de moeite waard gaat vinden


Dank je wel voor je lieve berichtje :)


Olina schreef:
Je bent een topper, lieve Fleur <3

<3


Blue_Eyes schreef:
Gaat een grote stapel kaartjes misschien helpen om je kamer gezelliger te maken? O:)


Zie berichtje hiervoor :)


Janneke2 schreef:
Toppertje hoor...!

"En over een tijdje kun je alles aan" - rekent maar! +:)+

(Ik ben natuurlijk razend nieuwsgierig naar het pakketje....! Krijgen we dat te horen? Please...?)


Pakketje was mijn (zelf bestelde) kunstwerkjes en foto's van de fotoshoot van Vera <3


Afbeelding


eppieheppie schreef:
Fleury schreef:
Bedankt allemaal voor de lieve woorden :o
Ik heb nog een stukje tekst omdat ik nog veel ligtijd heb, geen corvee en therapie en ik denk ook dat het voor mezelf goed is om opgeschreven te hebben zodat ik het niet vergeet.

En voor 'later' is het denk ik best waarde vol om terug te lezen hoe je deze periode beleeft hebt.

Citaat:
Vanochtend weer alle controles moeten doen, op het vroege tijdstip na is dat geen probleem. Maar toen het bloedprikken.......was dezelfde man als gisteren. Er was nu wel iemand bij mij maar ik was weer Echt bang. Maar het is gelukt. Na deze opname kan ik iedereen aan. Maar nu nog even niet.

Ooh wat herkenbaar , ha ha. Ik zou ook weer terug bij af zijn . Kun je niet om een andere muskiet vragen ? Na je opname kom ik vast bij je in de leer , want ik zou graag bloed donor worden als ik niet zo bang was voor naalden.

Citaat:
Smakelijk eten allemaal, ik moet zo aan tafel. Vragen opmerkingen en gewoon wat kletsen sta ik overal voor open.
Morgen schrijf ik wel weer verder. Nu nog even rusten en straks komt mijn vader met een heel leuk pakketje <3

En net als de anderen ben ik natuurlijk ook benieuwt naar je pakje !

Zie hierboven.

En even gewoon om te kletsen, dan heb je wat te lezen en te schrijven : ik ben ook benieuwt hoe het nu met Vera gaat . Mis je haar en door wie word ze nu de komende tijd getraint ? Houden ze je op de hoogte ? En mag je haar weer op pakken na je opname ?


Ik weet niet hoe het met Vera gaat, ze heeft vakantie nu en ik kan met grote trots naar de foto's kijken, maar ik mis haar ( nog) niet. Ben veel te moe.
En daarna gaan we gewoon samen verder. Maar nu even niet.

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 11:27

Wat heb je je kamer al lekker gezellig gemaakt. :) Dat maakt het toch allemaal wat persoonlijker vind ik en dan word je er minder aan herinnert waar je exact zit. Ik ben blij om te lezen dat je verhaal delen met ons je ook wel deugd doet en ik vind het een goede beslissing dat je uiteindelijk bent gaan posten met je echt account. Dat maakt het wat makkelijker schrijven vind ik. Voor mij heeft het ook heel veel goeds gedaan om te starten met mijn topic, zeker aangezien ik door vermoeidheid, medicatie en overdondering heel wat herinneringen uit mijn hoofd heb geduwd. Als ik nu aan iets twijfel, kan ik altijd teruglezen. En uiteraard krijg je ook een goed overzicht van je evolutie uiteindelijk.

Fleur, van zodra ik klaar ben met enkele andere projectjes hoop ik mijn kaartje ook op je kast te zien staan binnenkort :)

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:51

Na overleg met Fleur;
Voor de mensen die iets willen sturen, stuur mij even een pb dan geef ik je het adres.
Dit scheelt Fleur veel energie en zo blijft het ook nog een beetje een verrassing voor haar.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:52

Vandaag was ik te licht,zat 100 gram onder mijn minimum gewicht.
Toen moest ik een extra nutridrink bij het tussendoortje. Daar begon het gevecht.

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:58

Oei, dat is minder leuk. :\ Dikke knuffel :knuffel: Ik denk aan je.

Earth

Berichten: 7932
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:18

Fleury schreef:
Vandaag was ik te licht,zat 100 gram onder mijn minimum gewicht.
Toen moest ik een extra nutridrink bij het tussendoortje. Daar begon het gevecht.

:(:) Ik hoop dat je de kracht hebt om het geen gevecht te laten worden, maar k weet hoe moeilijk dat kan zijn.

FrNo
Berichten: 3669
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:33

Ik kan me voorstellen dat dat als een gevecht voelt, maar het is wel voor je eigen bestwil. Probeer daar aan te denken als dat helpt.


Je hebt wel een hele mooie collage gemaakt/uitgezocht.

En voel je niet schuldig dat je nu even niet zoveel aan Vera denkt. Eerst zelf wat beter worden.

Janneke2

Berichten: 22781
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:02

Fleury schreef:
Vandaag was ik te licht,zat 100 gram onder mijn minimum gewicht.
Toen moest ik een extra nutridrink bij het tussendoortje. Daar begon het gevecht.


... ik hoop dat het gevecht inmiddels klaar is.

Was het een gevecht met jezelf...?

Veel sterkte!

Charaz

Berichten: 24319
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:41

He wat vervelend, kan me voorstellen dat dat lastig is.
Wat een mooie foto’s van Vera heb je staan.

MarliesV

Berichten: 15205
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:01

Ach bah, een gevecht is zo zonde van je energie maar zo logisch. Want die nutridrink is geen fijn iets om te moeten nemen. Dat snap ik heel goed.

Hopelijk kan je de dag rustig afsluiten en slaap je vannacht lekker.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:37

Het is gewoon iets heel bijzonders. Ze zijn hier om je beter te maken maar je wilt/kunt gewoon niet normaal doen. Ik ben zo bang voor die onrust. Nu ben ik nog gewoon heel moe. Maar dat zal niet eeuwig blijven.