Wat kan je van je HA verwachten als..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shadow0

Berichten: 43520
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:44

robeer schreef:
Ik zag ooit een pakkende vergelijking; "hoezo heb je moeite met ademhalen omdat je astma hebt? Moet je eens kijken hoeveel lucht er om je heen is!"


Dat vind ik er wel een om te onthouden.


Citaat:
Circa 2,5 week geleden heb ik een vriendin van me gevonden nadat ze een overdosis medicijnen had genomen. Lang verhaal kort: ik was op tijd en ze is opgenomen. Ik weet van haar geschiedenis en wens om niet verder te leven en heb mezelf meermaals afgevraagd of ik het juiste gedaan heb.


Heftig. Heel veel sterkte!

Janneke2

Berichten: 22781
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 20:47

Fleury schreef:
Ik kan heel goed praten met iemand bij wie we de vragen proberen te beantwoorden "wie ben ik" "waarom ben ik zoals ik ben?" "waarom heb ik zo'n afschuw aan bijvoorbeeld bijvoeding?" enz. Helaas zie ik haar maar 1 keer in de 2 weken 45 min maar ik kan goed met haar praten ookal staan we nog maar aan het begin.


Heel fijn dat je met deze mevrouw goed contact hebt!

Jammer dat het niet elke week is.

Hoe gaat dit lopen tijdens de feestdagen?

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 01:08

Als ik ergens niet op reageer is dat niet omdat ik het negeer maar omdat ik gewoon de energie niet heb om overal op in te gaan. Weet iig dat ik alles zowiezo lees.

Ik probeer met Vera nog zo veel mogelijk verschillende dingen te doen maar sommige dingen gaan niet meer.

Buitenritje: maar gaat nu ivm temperatuur niet meer
Afbeelding
Afbeelding

Springen : alleen als m'n vader me met de auto haalt en helpt met de hindernis, het voeren en poetsen. Dat wordt nu erg moeilijk omdat er geen toeschouwer mag zijn.

Afbeelding

En natuurlijk dressuur /online wedstrijdjes. Gaf me veel motivatie maar is nu ook bijna niet meer mogelijk. (ivm corona en hele natte buitenbak)

Afbeelding
Afbeelding

En dit zijn wij gewoon samen, ik hou echt van haar <3

Afbeelding
Afbeelding

Ik probeer dus zoveel mogelijk naar Vera te gaan maar het is nu echt heel zwaar. Vandaag en gisteren moeilijke dagen gehad met veel veranderingen. Afscheid van mijn psycholoog, mijn woonbegeleidster uitgevallen die heel belangrijk voor mij is, afbouwen met ad. Regels rondom wel niet mogen rijden enz enz enz daar word ik heel onrustig van.

Independence
Berichten: 1379
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 01:17

Mooi stel zijn jullie, Fleury <3 Fijn dat je zoveel aan Vera hebt.

Naar van deze week. Hoe was het afscheid met de psycholoog? En ga je nu naar een andere?
Mag ik vragen waarom je nu je ad gaat afbouwen?

Hou vol! :knuffel:

Poekkie

Berichten: 7356
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 01:24

Die laatste 2 zijn twee heel mooie foto’s! En wat leuk dat jullie zo veel kunnen doen, best al wel een flinke sprong! Prachtige omgeving ook! Zeker als alles in bloei staat! Te koud en te nat om te rijden nu?

Lastig dat er nu zo veel veranderingen zijn. Het is moeilijk als je houvast even (deels) lijkt weg te vallen. Zeker met al die Corona issues is het niet gemakkelijk. :knuffel: hopelijk snel terug wat gewenning en een nieuw lichtpuntje :(:)
Misschien was ik het even kwijt, maar ging je veranderen van psycholoog?

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 02:25

Independence schreef:
Mooi stel zijn jullie, Fleury <3 Fijn dat je zoveel aan Vera hebt.


Dank je wel :)

Citaat:
Naar van deze week. Hoe was het afscheid met de psycholoog? En ga je nu naar een andere?


Mijn psycholoog gaat een fulltime opleiding doen die in januari begint. Het afscheid was best moeilijk. Lief dat ze gisteren nog langs was geweest (we hadden elkaar nog nooit gezien) en vandaag nog een online gesprek.
De opvolger heb ik al een paar keer gezien. Volgens mij weet hij veel van de theorie maar is minder emotioneel. Hij begon al over doelen, ik alweer in paniek. Voordeel is dat hij echt bij het team hoort dus beter op de hoogte is van alles. Woensdag 1e gesprek met hem.


Citaat:
Mag ik vragen waarom je nu je ad gaat afbouwen?

Hou vol! :knuffel:


Ad die deed niets dus nu weer terug naar 0 in redelijk vlot tempo.


Poekkie schreef:
Die laatste 2 zijn twee heel mooie foto’s! En wat leuk dat jullie zo veel kunnen doen, best al wel een flinke sprong! Prachtige omgeving ook! Zeker als alles in bloei staat! Te koud en te nat om te rijden nu?


Ja, ik kan mijzelf niet goed warm houden en krijgen.

Citaat:
Lastig dat er nu zo veel veranderingen zijn. Het is moeilijk als je houvast even (deels) lijkt weg te vallen. Zeker met al die Corona issues is het niet gemakkelijk. :knuffel: hopelijk snel terug wat gewenning en een nieuw lichtpuntje :(:)
Misschien was ik het even kwijt, maar ging je veranderen van psycholoog?


Zie uitleg hierboven.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 08:15

Wat is Vera leuk, Fleury! Mooie combinatie zijn jullie. Hopelijk lukt het ondanks alle coronaregels en je gebrek aan energie toch nog om regelmatig naar haar toe te gaan.

En wat jammer dat je psych stopt. Hopelijk krijg je ook een goede band met de opvolger. Dat lijkt me toch wel lastig hoor, met zo'n soort behandelaar moet je ook echt wel een band vormen en dat kost gewoon tijd.

Zijn de aankomende feestdagen voor jou nog een dingetje, of valt het mee?

Independence
Berichten: 1379
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 14:10

Doe je dat afbouwen in overleg met een arts? Over het algemeen is afbouwen op vlot tempo een slecht idee.
Ik snap wel dat je in paniek raakt van doelen, maar het is wel goed om ze te stellen. Waar wil je heen werken in therapie?
En het is fijn om die doelen samen te stellen, zodat er niet doelen zijn waar jij helemaal niet achter staat

Janneke2

Berichten: 22781
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:22

En afdeling corona regels
(... iedereen krijgt er een staart van, daar niet van...)
we mogen binnen rijden.
(Vanaf dinsdag de 15e om half zes... O:) na fiks gelobby.)

En voor jou geldt gewoon dat het medisch noodzakelijk is dat er iemand bij je is, dat mag ook gewoon. (Al moet je vader wel anderhalve meter afstand houden als er nog iemand anders les geeft of toezicht houdt, misschien een mondkapje, maar het mag gewoon dat hij bij jou is.)

En maximaal 30 mensen in de binnenbak (inclusief tribune oid).

Shadow0

Berichten: 43520
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:36

Eens met Janneke: het is noodzakelijke ondersteuning en dat mag.

En verder mag binnenrijden inmiddels weer als dat noodzakelijk is (en dat is het dus ook), maar daarnaast kun je nog iets proberen als een joggingbroek over je rijbroek. En dan joggingbroek, jas en schoenen thuis lekker op de verwarming voor je ze aandoet. Dat maakte voor mij altijd wel veel uit. Dekentje en een kruik mee in de auto als het kan, en daar dan weer lekker onder kruipen op de terugweg...

Dan heb je misschien weer een beetje mogelijkheden? Kleine beetjes, maar het zijn wel belangrijke kleine beetjes!

Popstra
Berichten: 13784
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:48

Ik kan mezelf ook moeilijk warm houden Fleury. Ik heb onder gewicht door chronische ziekte. Ik ben serieus beroerd na een middag buiten in de kou en werd maar langzaam warm eenmaal weer binnen. Zie dus altijd erg tegen kou op.

Ik heb pas zo een gewatteerde overrijbroek gekocht. Net een skibroek. Die draag ik nu als het koud is samen met bont gevoerde laarsjes tegen koude tenen. Ik moet zeggen, dat helpt samen met een dikke jas enorm. Had laatst mat die dagen dat het 0 graden was gewoon een zweetnaad door die broek :')
Wellicht die ook wat voor jou is. Ik had hem bij Agradi vandaan. Maat M had ik genomen. Van boven te ruim natuurlijk ookal heb ik er een spijkerbroek onder maar de lengte is goed.

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:31

Ik weet precies hoe je je voelt van niet verder willen.

Ben momenteel opgenomen omdat ik het niet meer zie zitten.

sterkte.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:39

Jij ook sterkte deugenietje!

eppieheppie
Berichten: 87
Geregistreerd: 31-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 22:55

Popstra schreef:
Ik kan mezelf ook moeilijk warm houden Fleury. Ik heb onder gewicht door chronische ziekte. Ik ben serieus beroerd na een middag buiten in de kou en werd maar langzaam warm eenmaal weer binnen. Zie dus altijd erg tegen kou op.

Ik heb pas zo een gewatteerde overrijbroek gekocht. Net een skibroek. Die draag ik nu als het koud is samen met bont gevoerde laarsjes tegen koude tenen. Ik moet zeggen, dat helpt samen met een dikke jas enorm. Had laatst mat die dagen dat het 0 graden was gewoon een zweetnaad door die broek :')
Wellicht die ook wat voor jou is. Ik had hem bij Agradi vandaan. Maat M had ik genomen. Van boven te ruim natuurlijk ookal heb ik er een spijkerbroek onder maar de lengte is goed.


Fleury , die rij overals zijn heel fijn. Ik kan me door onder gewicht ook maar moeilijk warm houden maar die overals zijn echt goed voor buiten rijden. Die van mij is van een ander merk , maar wel met een zuede zit vlak. Dus lekker stroef in het zadel.

Ik hoop dat je toch wel open staat voor de nieuwe behandelaar.

Kun je naar je vader toe met de kerst ?

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:56

eppieheppie schreef:
Fleury , die rij overals zijn heel fijn. Ik kan me door onder gewicht ook maar moeilijk warm houden maar die overals zijn echt goed voor buiten rijden. Die van mij is van een ander merk , maar wel met een zuede zit vlak. Dus lekker stroef in het zadel.

Ik hoop dat je toch wel open staat voor de nieuwe behandelaar.

Kun je naar je vader toe met de kerst ?


Heb je misschien een link naar zo'n overall? Zowel van jou als Popstars al goede resultaten maar heb er nog niet echt een beeld bij.

Ondanks dat ik soms wat tegen sta tegen bepaalde dingen, blijf ik toch ook open staan en geef ik hem minimaal een tijdje de kans. Dat doe ik bij iedereen (en eigenlijk alles)

Ik vind het heel moeilijk om het gesprek met de pensioneigenaren aan te gaan wat betreft mijn vader.ze hebben geen idee wat er speelt en zijn ook niet zo "meelevend" als ik het zo kan zeggen.
Vandaag had ik les en in de les hebben we een filmpje opgenomen voor de online wedstrijdjes. Ik moest dus zelf fietsen, zelf opbouwen, zelf voeren, afbouwen, opruimen en terug fietsen. Eigenlijk ging dat ook niet en was echt moe toen ik thuis kwam.
Met m'n vader gaan we met de auto,zet hij de bak af,ruimt de mest op en zet de voerbakjes klaar.dan hoef ik alleen Vera te verzorgen en rijden.

Met 2e kerstdag haalt mijn vader mij op en mijn moeder en broertje komen ook. Voor de rest vooral rustig aan. Ik zie best tegen de komende weken op maar ben zo moe, ze zullen wel snel voorbij gaan :D

Popstra
Berichten: 13784
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:09

Afbeelding
Deze heb ik.
Komt bij Agradi vandaan. Net een skibroek maar dan met suede zitvlak.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:12

Ik had er een van BR, super fijn ding! Deed hem meestal al in de winter als ik mee ging op wedstrijd van anderen omdat je dan vaak ergens langs de kant staat te vernikkelen. Had elastieken onder de voeten zodat hij niet opkroop als je er wel mee reed. Kreeg het er altijd bloedheet in :))

Deze
https://www.rodeo-outlet.nl/Webwinkel-P ... zwart.html

Vond hem zelf vrij lang vallen. Had een M en die was mij bij 1.69 eigenlijk een cm of 5 te lang.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:35

Ik ben 1.72 maar ze hebben alleen nog maar s maar verwacht dat die dan ook wel zou passen. Maar de link die Eppie gaf die had ook een bovenstuk, dat lijkt me ook wel lekker. Ik sta nog open voor andere warme ideeën. :D

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 15:47

En toch even in een apart berichtje want het is iets wat totaal iets anders.
Maandag werd ik met spoed bij de psychiater en case manager geroepen en hun grootste boodschap was dat ze zich flink zorgen maken. Vooral over mijn gewicht en dat ze toch wel de diagnose anorexia kon stellen. Ik vond het allemaal wel meevallen maar de DSM er eens bij gepakt en dan klopt het wel en zelfs op een paar 100 gram na zeer ernstig. Maar toch zie ik dat zo niet.als t regent en ik ga naar huis dan ga ik nog behoorlijk hard. Nu is er veel gaande in psychiater land.dinsdag nog een afspraak en dan weer in t nieuwe jaar.
Maar ik schrok wel dat ze ZO bezorgd waren. Ik zie dat nog niet zo.

senna21

Berichten: 11868
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 21:41

Ga er maar van uit dat de artsen dit niet voor niets zeggen.
Bij anorexia is het zelfbeeld flink verstoord, waarbij de feitelijke situatie niet overeenkomt met eigen waarneming.
Ik hoop voor je dat de hulp kunt accepteren. Ze doen dit voor jou bestwil.
Sterkte. Hoop dat je kunt genieten van de kerstdagen.

Anoniem

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:20

Ik hoop echt met heel mn Hart dat je de juiste persoon treft die je op weg kan helpen.

Neon

Berichten: 4934
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 20:45

Fleury... knuffel voor jou... ik zou niet weten wat ik verder kan zeggen wat zou kunnen helpen... maar ik leef met je mee...

Anoniem

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:49

Hoe was je kerst Fleury? Is het gesprek van maandag inmiddels een beetje geland?

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 01:12

Ik kon er niet heel lang mee bezig zijn want woensdag weer gesprek met iemand hierover en dinsdag volgt het vervolg nog.
Nu heb ik er wel over kunnen denken en ik vind het gewoon dood eng. Ik heb veel momenten dat ik het gewoon niet ga doen.
Dinsdag weer bloedprikken en de week erop weer wegen en bespreken bij m'n ha.

M'n kerst was best oké maar veel te ver moeiend. Vandaag nog niet uit bed geweest.

Janneke2

Berichten: 22781
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 11:55

Hoi Fleury,
begrijp ik nou dat het gesprek van een week geleden bakken met angst oproept...? :(:)
Terwijl je al bang bent om opnieuw depressief te worden.
'Tussen Skylla en Charbdis', de ene 'plet' de ander zuigt de diepte in - en daar dan tussendoor zien te navigeren - moeilijk is dat!! :(:)