Wat kan je van je HA verwachten als..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eppieheppie
Berichten: 87
Geregistreerd: 31-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 21:20

Die laatste foto met je vader , daar word ik zelfs emotioneel van :o . Zoon lieve foto . <3 .

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 21:39

Wat is je vader een fijne groom en wat supertof dat je met Vera M1+1 bent nu. De foto's zijn prachtig.

Heel veel sterkte met alles wat er momenteel op je afkomt. Ik vind het heel dapper dat je zo open over je verhaal bent.

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 21:47

Ach wijffie wat een mooi topic

Snap dat je liever thuis blijft maar hoop dat je hulp krijgt en keuzes kan maken voor de toekomst.

Zie je behandeling zitten?

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:28

Die onzekerheid maakt het nog lastiger, dat kan ik me heel goed voorstellen.

Zet 'm op, hopelijk zijn er straks weer meer lichtpuntjes voor je. Ik gun het je zo!

pinto_1

Berichten: 2557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:58

Hoe gaat het nu met je Fleur?

Hoop dat je gauw iets laat horen... :(:)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:26

Vanmiddag toch wel een soort "inzinking" gehad of hoe noem je dat precies? De psychiater belde op dat Helmond ipv 1-2 weken wel we'ken kan gaan duren.
Daarna gaf ze aan dat ik waarschijnlijk wel bij hun op het terrein in de autismekliniek opgenomen kon worden tot dat er dan toch plek zou zijn in Helmond. Morgen al de intake. Ik heb ja gezegd tegen de intake maar met hele grote duidelijkheid dat dat nog niet betekend dat ik ook daar opgenomen wil worden.
Wat als het echt we'ken gaat duren?
Wat gaan ze daar met mij doen?
Wat moet ik daar?
Wat mag ik daar?
Wat is het voordeel van daar zijn tov thuis zijn? Thuis heb ik een bankje met traagschuim waar ik heel veel op lig en is dichter bij Vera.
Goes wordt nu ook aangeschreven als mogelijke plek om definitief naartoe te gaan.

Ze doen allemaal zo hard hun best voor mij maar toen ik het telefoontje ophing heb ik weer behoorlijk even moeten huilen. Weer zoveel onzekerheid, van mijn hoeft het direct allemaal niet meer ;(

Ik was zo moe van alles dat ik niet meer naar Vera kon terwijl ik een chauffeur had die er ook was. Ik wilde zo graag nog even rijden maar het ging niet. Uiteindelijk zijn we vroeg in de avond nog even langs geweest, dan staan ze al in hun stal, heb ik haar hooi gegeven voor de nacht en voer voor de komende dagen klaar gezet. We zijn nu wat aan het afbouwen van 1 naar 3/4e bakje naar uiteindelijk 1/2e bakje. En daarna nog een lekkere winterpeen gegeven en wat knuffels en toen weer gegaan. Daar baal ik dan zo van dat het dan niet lukt in de middag :\

Morgen drukke dag, eerst naar de huisarts, dan de intake bij die opname plaats met de 2 psychiaters, de case manager en ik om 13 uur en dan gelijk door om 13.30 weer een POD gesprek en de mensen die dit topic al langer volgen weten wat voor gesprek dat is. En ik denk dat hij nu heel erg nuttig gaat zijn maar ook zwaar dus die gelijk na de intake, ik overleef het wel maar makkelijk zal het niet zijn. Maar wel heel belangrijk.

FrNo
Berichten: 3658
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:51

Balen dat je vanmiddag niet meer hebt kunnen rijden.


Een grote knuffel van mij voor je. :(:)
Sterkte de komende tijd.

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 09:43

Natuurlijk moet je dan even huilen, en dat mag en misschien moet op zo'n moment gewoon even, er uit met die emoties en voelen. Niets ergs aan hoor.

Ben benieuwd wat er uit het gesprek met de autisme kliniek komt. Moeilijk hoor dat het nog weken kan duren, dan denk je dat je spoed bent voor opname.

Sterkte vandaag, intensieve drukke dag en veel emoties waarschijnlijk. Laat het maar over je heen komen. Knuff.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:27

Sterkte vandaag met alle gesprekken!

Gooi vooral al je vragen in de groep en laat merken wat het jou zoal doet.

Toi toi toi!

Anoniem

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:50

Wat een narigheid, al die onzekerheid is nu precies wat je níet nodig hebt :(:) Ik hoop dat je goede antwoorden gaat krijgen op je vragen.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:05

Jij bent toch al gediagnosticeerd met Autisme TS?
Wat ik zooo jammer vind is dat mensen daar geen rekening mee houden, als ik het zo lees.
Want het "geven van informatie" op de manier waarop dat nu gebeurd is véél te uhmmm ja, verwarrend.
Misschien, mogelijk, etc. Allemaal woorden waar je niets mee kan.

Zelf inmiddels 10 jaar geleden diagnose gekregen, ik ben(thank god) daarnaast best "stabiel" mede dankzij goede begeleiding. Maar ik heb ook juist begeleiding die vooral dit stukje "instantiewerk" van mij overneemt. Al die "nutteloze" informatie die naar je gegooid word waardoor je emmertje hélemaal overloopt. Vervolgens (kijkend naar mijzelf) ben je nog alle informatie aan het verwerken en zijn ze al weer 10 stappen verder in hun verhaal en eind van het hele riedeltje ben jij compleet overprikkeld door de informatie, heb je geen persoon waarmee je met je vragen terecht komt en voel je je alleen maar rot en "dom"

Anyway TS Héél veel sterkte :knuffel: :knuffel: :knuffel:

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:36

Ja Siskeh: Van al die informatie raak ik helemaal in de war waardoor ik weer helemaal onrustig word (en meer medicijnen nodig heb om rustig te worden/blijven)

Vanochtend eerst bij de huisarts geweest en eigenlijk was het daar wel goed, bloedonderzoek is weer redelijk goed, was wat aangekomen (komt ook door een hele onrustige nacht) en ik ben net als deze avond wel de hele avond zo moe dat ik alleen met mijn ogen dicht lig maar ik ben niet meer zo ziek geweest als toen met kerst.

Toen intake bij de kliniek van het autismecentrum op het terrein zelf en uiteindelijk heb ik daar groen licht voor gekregen. Ik mag daar heen totdat er plek is in Helmond of Goes.
Maar mijn vraag is wat de meerwaarde zou zijn van die opname. Dan word ik meer in de gaten gehouden (ik woon alleen) en is iedereen dichtbij, zijn er andere mensen enz.

Ik had net in de ochtend met de ha afgesproken dat 2 keer naar haar toegaan en 1 keer bloedprikken in de week prima ging. Ben ik wel veel alleen en dat ben ik niet altijd even graag zoals jullie wel aan dit topic kunnen merken waar ik toch mijn verhaal kwijt wil. Morgen moet ik antwoord geven en ik weet het ECHT nog niet!

Daarna gelijk door naar het POD gesprek. Die ging best goed. Ik heb ingebracht dat ik het idee heb dat bijna iedereen vergeten wat wat er in september het hoofdprobleem was en dat dat nu misschien wel wat is afgezwakt maar dat het nog steeds een rol speelt wat het volgen van een behandeling best pittig maakt want ik weet nog niet of ik voor het leven kan kiezen of niet. En ik wil niet niet mijn best doen in een behandeling. Nog een reden om bang te zijn.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:01

TS je geeft aan dat je graag naar vera wilt maar het niet kan... je wilt graag een toekomst met haar zien maar lichamelijk gaat het niet... dus zoals het nu gaat gaat dat niet gebeuren. Wat het voor meerwaarde heeft? Nou dat die toekomst plannen WEL tot de mogelijkheid behoren. Ze gaan je begeleiden om je beter te maken. Je zit in een negatieve spiraal daar moet je uit en dit is een kans om dat te kunnen

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 17:05

Net een best lang gesprek gehad met de psychiater met als uitkomst dat ik maandag op het ggze terrein word opgenomen. Ik heb nog erg gemengde gevoelens.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 17:09

Spannende tijd Fleur, wel fijn dat je nu iig iets concreets hebt qua datum. Vervelend dat je niet gelijk naar de juiste plek kunt, maar zo is er in ieder geval wel meer toezicht en begeleiding en misschien is t nog niet eens zo gek wat mensen om je heen? Sterkte in ieder geval, het zal een lastige periode worden. Hopelijk kun je in t weekend nog wel een keer naar Vera toe.

FrNo
Berichten: 3658
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 17:18

miccamaaike schreef:
Spannende tijd Fleur, wel fijn dat je nu iig iets concreets hebt qua datum. Vervelend dat je niet gelijk naar de juiste plek kunt, maar zo is er in ieder geval wel meer toezicht en begeleiding en misschien is t nog niet eens zo gek wat mensen om je heen? Sterkte in ieder geval, het zal een lastige periode worden. Hopelijk kun je in t weekend nog wel een keer naar Vera toe.



Hier heb ik niets aan toe te voegen.

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 17:20

siskeh schreef:
Jij bent toch al gediagnosticeerd met Autisme TS?
Wat ik zooo jammer vind is dat mensen daar geen rekening mee houden, als ik het zo lees.
Want het "geven van informatie" op de manier waarop dat nu gebeurd is véél te uhmmm ja, verwarrend.
Misschien, mogelijk, etc. Allemaal woorden waar je niets mee kan.


Sowieso is dit vervelend, ook als je 'alleen maar' een depressie hebt :\

@Fleury: logisch hoor, dat je gemengde gevoelens hebt! Maar stel nou dat dit wél helpt hè en dat je toch nog zin krijgt om door te leven, hoe mooi zou dat zijn?

vikawiek

Berichten: 1487
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 17:38

Ik heb geen wijze woorden voor je, wel wil ik je heel veel kracht toewensen :knuffel: :knuffel: doe voorzichtig met jezelf hé :knuffel:

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:35

Goed dat je een datum hebt. Ondanks de gemengde gevoelens, die niet meer dan logisch zijn.

Weekend nog fijn thuis en wennen aan het idee. Misschien nog wel even een knuffel brengen aan Vera als je daar energie voor hebt.

Ik hoop dat je geholpen kan worden daar en weer toekomst ziet voor jezelf.
Mocht dit niet gaan dan hoop ik dat je de juiste hulp kunt vinden voor je oorspronkelijke doel waarmee je dit topic opende. Hoe heftig ook, de grijze tussenzone waar je nu in zit is ook geen doen

Wens je alle goeds en sterkte en een hele dikke knuff.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:45

Fleury schreef:
M_i_R schreef:
Ik had er een van BR, super fijn ding! Deed hem meestal al in de winter als ik mee ging op wedstrijd van anderen omdat je dan vaak ergens langs de kant staat te vernikkelen. Had elastieken onder de voeten zodat hij niet opkroop als je er wel mee reed. Kreeg het er altijd bloedheet in :))

Deze
https://www.rodeo-outlet.nl/Webwinkel-P ... zwart.html

Vond hem zelf vrij lang vallen. Had een M en die was mij bij 1.69 eigenlijk een cm of 5 te lang.


Deze heb ik nu uiteindelijk gekocht in maat S en dan nog zo'n 3 in 1 waterdicht en winddichte werkjas. Ik had zo'n paardenjas,ook wel warm maar net niet water en winddicht. Ze moeten nog komen dus ben benieuwd :D


Hij is net binnen gekomen hoor! Precies op tijd voor de sneeuw hoor ik? Morgen gelijk testen!

Intake is dinsdag 14 uur dus heb nog een extra dagje thuis gekregen :)

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 09:11

Fijn! Past hij goed qua lengte? Misschien dat je nog net wat mooie foto’s kan maken in de sneeuw <3

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 10:15

M_i_R schreef:
Fijn! Past hij goed qua lengte? Misschien dat je nog net wat mooie foto’s kan maken in de sneeuw <3


Hier ( nog) geen sneeuw en m'n jas komt dinsdag pas. Dus de sneeuw moet nog even geduld hebben ;)

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 22:52

Heb je nog wat sneeuwpret gehad...?

Veel succes en sterkte morgen!! +:)+

Anoniem

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 01:06

Lieve Fleur, ik lig in bed aan je te denken. Wat zal je zenuwachtig zijn voor morgen. Hopelijk kun je toch lekker slapen... we zijn er voor je :knuffel:

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Wat kan je van je HA verwachten als..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 08:24

Heel veel succes en sterkte vandaag.

Dikke knuffel