Intermittent fasting

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poosje81
Berichten: 21225
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 10:49

Idem, met feestdagen nergens naar gekeken, resultaat + 2 kilo, voornamelijk vocht en opgeblazen gevoel. Nu weer sinds gisteren begonnen en we knappen al weer op, minder pijnklachten ook.

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 10:26

2 ons afgevallen tijdens de feestmaand

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 10:31

Knap hoor, de halve kilo die er bij was na kerst en oud en nieuw ben ik ook alweer kwijt en ik zit alweer iets onder het gewicht wat ik voor kerst had.

Zaterdag alleen een slechte avond gehad dus nu vast weer iets zwaarder. Gelukkig is de vakantie nu weer voorbij en kunnen we weer een beetje in het ritme komen en is het vast snel weer beter.

Maanlicht

Berichten: 6854
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 10:34

Goed bezig! Ik ben in gewicht al een maand precies gelijk. Heb wel wat spieropbouw en lijk ook slanker, maar toch is het leuk om het getal op de weegschaal ook wat omlaag te zien gaan.

Ik heb met name 's avonds veel honger merk ik, de eerste 2 uur van het vasten. De volgende ochtend is het hongergevoel helemaal weg, toch vreemd.

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 11:21

Heb je misschien de laatste tijd een beetje anders dan normaal gegeten, Maanlicht?
Mijn lichaam moest na de kerst ook echt weer wennen en ik had vooral 's morgens trek.

Cookies
Berichten: 6576
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 11:36

Ik ben weer begonnen vandaag. Van 11 tot 19.00 eten. Ontbijten heb ik de afgelopen weken helemaal niet gedaan, was laat m'n bed uit. Dus tot aan 11.00 niet eten is geen probleem.
Wel moet ik weer even opletten met wat ik eet. Dat geschrans van de afgelopen weken moet wel over zijn nou. :9

Maanlicht

Berichten: 6854
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 12:37

Renee1991 schreef:
Heb je misschien de laatste tijd een beetje anders dan normaal gegeten, Maanlicht?
Mijn lichaam moest na de kerst ook echt weer wennen en ik had vooral 's morgens trek.


Nee, eigenlijk niet. Ja, iets meer koolhydraten, maar niet belachelijk veel. Heb met de kerst best wel opgelet.
Ik heb net gesport, aan het einde van mijn window. Dat bevalt heel goed, dus ga ik vaker doen. Alleen slaat het zo'n gat in je dag, haha.

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:17

Ik heb daarentegen vaak het idee niet dat het al weer 12 uur is en dat ik moet eten. Heb er daardoor soms wel moeite mee om mijn dagelijkse behoefte te voldoen. Ik heb dan nog niet echt veel trek en misselijk eten is ook niet handig natuurlijk.

wendy1987

Berichten: 6969
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:40

Ik heb na de kerst ook meer moeite met avonden vasten.
Normaal geen problemen mee.
Hoop dat t snel weer beter gaat. Ochtenden totaal geen last. Kan rustig langer vasten. Maar avonden echt trek en knorrende maag.. terwijl ik genoeg op heb. Vnl lekkere trek ook..

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:09

Normaal gaat het vasten goed. Maar vanochtend %)
Om een uur of 12 opeens kotsemisselijk. Ik ben snel wat boullion en een beetje kaas gaan eten. Dat kwam er na 15 min nog sneller weer uit.
Na 30 min buiten mijn dieet gegaan en 2 appel en een banaan gegeten. En die vielen redelijk. Nog wel steeds een beetje misselijk maar niet meer zo heftig. De misselijkheid nam af tijdens de rest van de dag. Ik voelde me ook echt niet ziek, alleen misselijk.
Maarja deze week maar even ontbijten met een kommetje griekse yoghurt. En dan volgende week opnieuw. Kijken of het dan wel lukt. Ik heb redelijk wat stress, dat zou een oorzaak kunnen zijn.

lovelyfiefy

Berichten: 5118
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 06:32

arabella2000 schreef:
Normaal gaat het vasten goed. Maar vanochtend %)
Om een uur of 12 opeens kotsemisselijk. Ik ben snel wat boullion en een beetje kaas gaan eten. Dat kwam er na 15 min nog sneller weer uit.
Na 30 min buiten mijn dieet gegaan en 2 appel en een banaan gegeten. En die vielen redelijk. Nog wel steeds een beetje misselijk maar niet meer zo heftig. De misselijkheid nam af tijdens de rest van de dag. Ik voelde me ook echt niet ziek, alleen misselijk.
Maarja deze week maar even ontbijten met een kommetje griekse yoghurt. En dan volgende week opnieuw. Kijken of het dan wel lukt. Ik heb redelijk wat stress, dat zou een oorzaak kunnen zijn.


buikgriep heerst ook he momenteel.
daar hoef je je niet perse ziek bij te voelen.

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 08:36

Weet iemand hier toevallig of paracetamol officieel het vasten doorbreekt?

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 08:59

Geen idee, ik heb het toen wel genomen omdat mijn hoofd anders zou exploderen. Ik vond dat even belangrijker dan het vasten. :o

Maanlicht

Berichten: 6854
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 09:08

Renee1991 schreef:
Weet iemand hier toevallig of paracetamol officieel het vasten doorbreekt?


Hmm, nooit over nagedacht eigenlijk.
Maar ik neem ook Smint en soms kauwgom als ik vast, dus ben niet heel streng wat dat betreft.

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 09:18

Kauwgom suikervrij mag, althans heb ik mij laten vertellen.

Maar diverse websites zeggen bijvoorbeeld ook dat je light dranken mag nemen en dat snap ik dan weer niet.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 09:21

Why?
Cola zero bijvoorbeeld is vrijwel calorievrij
Dus past wat dat betreft gewoon in het plaatje

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 09:31

Het gaat er toch om dat je insuline niet verhoogd wordt? Daarom had ik begrepen dat je alleen water, thee en zwarte koffie mag drinken en juist geen light drankjes omdat daar nog veel stoffen bij inzitten die je insuline weer kunnen verhogen.

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 10:01

Nou ja, ik heb hem inderdaad gewoon gepakt omdat ik me niet goed voel, maar er zit wel suiker in paracetamol. Dus dat is wel het antwoord op mijn vraag.
En vwb drinken is het maar net hoe streng je het toepast. Officieel is het alleen koffie, thee en water in je vastenperiode.

Cookies
Berichten: 6576
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 10:14

Nou bij pijn zou ik toch echt een pijnstiller nemen. Je zou eens kunnen kijken of een ander merk geen suiker bevat.
Ik neem ook gewoon mijn vitaminepillen 's morgens en de vitamine E. En mijn migrainepillen als dat nodig is. Maar dan moet ik vaak wel ook wat eten. Dus dan verplaats ik mijn vastmoment.

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 10:15

Je wilt het toch toepassen vanwege je insuline spiegel? Dan lijkt mij dat je goed om gaat met je vastenperiode (ik bedoel dan nu niet die paracetamol want dat slik je natuurlijk niet voor je lol). Althans, anders zou het niet op deze manier hoeven, denk ik. :o

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:31

Ik heb begrepen dat je spijsvertering ook beïnvloed wordt door dat wat je proeft, en dat zoetstoffen daarom de boel voor de gek houden, wat niet goed is. Klinkt voor mij logisch, maar ben wel van het anti-kunstmatige zooifront dus bevooroordeeld.

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 13:15

Ik geloof niet het het goed is voor je maag als je een pijnstiller neemt op lege maag?
Maar ik kan me vergissen natuurlijk. Komt ook omdat ik sinds jaar en dag maagklachten heb waarschijnlijk, dat ik daar voorzichtiger in ben.

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 13:23

Oh daar heb je best kans van inderdaad, soesie. Maar zo vaak neem ik ze niet (bijna nooit eigenlijk), dus ik heb het nu toch maar gedaan.

Rawr

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 13:58

Hi, sorry dat ik zo even het topic binnen kom vallen maar ik heb een vraag m.b.t. IF en sporten.

Ik doe nu ruim een halfjaar aan IF met een ritme van 20/4 (ik eet tussen 16:00 en 20:00 omdat dat past bij mijn bioritme). Het was geen bewuste keuze maar na een keto-dieet is het zo gegroeid en een soort levensstijl geworden. In totaal ben ik zo'n 15 kilo kwijtgeraakt en qua gewicht ben ik stabiel met een gezonde BMI.

Maar nu ben ik vandaag voor 2 verschillende intakes bij een sportscholen geweest en beide personal trainers hebben gezegd dat ik onmiddellijk moet stoppen met IF als ik bij hun wil komen sporten of de eetperiode zo groot moet maken (12/12, van 8:00 tot 20:00) dat ik denk dat de voordelen van IF verdwijnen. Ik vind het heerlijk om niet te hoeven ontbijten, lunchen en de hele dag geen trek te hebben en qua energie ren ik rondjes om mijn collega's heen en ben ook nog eens véél helderder/scherper in m'n hoofd.

Zijn hier mensen die IF wel combineren met actief sporten/fitnessen en zo ja hoe gaat dat? Welk window gebruik je en hoe veel/vaak eet je dan? Heb je wel eens het gevoel dat je tegen het randje van 'out' gaan aan zit?

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:06

Wat is de reden dat ze dat niet willen?