Intermittent fasting

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:16

Ik eet alles. Ik ben in 3 weken een kilo afgevallen. Dat vind ik prima zo, ik wil geen crashdieet of hongeren. Ik wil nog 2,3 kilo kwijt en dan vind het prima. Heb geen hongergevoel en geen hoofdpijn, behalve de migraine dan, maar die komt niet van het vasten.

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 17:43

Eet ook gewoon alles plus extra boterham bij de lunch

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:03

beetje meegelezen iemand een tip?

stel ik eet tegen 12.00/12.30 een broodje tot wanneer eet je dan wel en welke uren niet

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:04

Je hebt een eetraam van 8 uur. Dus als je om 12.00 uur begint dan mag je tot 20.00 eten.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 19:20

bedankt!

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 20:56

Ik heb nu 3 weken achter de rug. Merk helemaal niets qua gewicht, er is werkelijk geen gram af :D . Is ook niet perse nodig, maar zou het wel lekker vinden. Daarnaast scheur ik nog steeds van de honger als ik niet ontbijt en voel me niet echt beter, gezonder, energieker of iets dergelijks -O-

Ik doe nog een week mee, maar als dat geen verbetering geeft dan ga ik gewoon weer ontbijten met lekker volkoren brood, pindakaas en een beker melk :j

Chantalla

Berichten: 1428
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 21:01

Ik heb eind vorige week besloten om ermee te stoppen. Had niet het idee dat ik me er beter van ging voelen, maar juist meer moe. Heerlijk om gewoon weer te kunnen ontbijten en ik voel me deze week echt beter dan afgelopen weken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 21:02

Chantalla schreef:
Ik heb eind vorige week besloten om ermee te stoppen. Had niet het idee dat ik me er beter van ging voelen, maar juist meer moe. Heerlijk om gewoon weer te kunnen ontbijten en ik voel me deze week echt beter dan afgelopen weken!

Hoelang heb jij aan IF gedaan?

Ik heb zelf het idee dat ik me af en toe zelfs wat ziek voel door het vasten.

Chantalla

Berichten: 1428
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 21:09

[***] schreef:
Chantalla schreef:
Ik heb eind vorige week besloten om ermee te stoppen. Had niet het idee dat ik me er beter van ging voelen, maar juist meer moe. Heerlijk om gewoon weer te kunnen ontbijten en ik voel me deze week echt beter dan afgelopen weken!

Hoelang heb jij aan IF gedaan?

Ik heb zelf het idee dat ik me af en toe zelfs wat ziek voel door het vasten.


Drie weken. Misschien niet lang genoeg om er volledig gewend aan te raken, maar dat ik me deze week zo veel beter voel, zegt voor mij genoeg.

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 21:27

Ik houd het nog een week vol, dan zit ik op 4 weken. Als ik me dan niet goed voel, ga ik ook weer lekker ontbijten :j

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 00:40

Mijn vriend heeft dus een acute blindedarmontsteking opgelopen gisteravond. We waren net een week bezig met IF, ben nu zo benieuwd of het toeval was of dat het er toch iets mee te maken heeft :o

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 01:03

Haha niet om ontmoedigend te zijn maar ik ben sinds gister ook gestopt. Ik merkte de laatste week op dat ik 's ochtends moeilijk uit mijn woorden kwam op het werk.. bleef ook nog een hongergevoel houden, plus een luide maag op het werk is ook een beetje naar :'). Nou slaap ik ook slecht dus wellicht is het de combi, maar met zelfs een eetraam van 10 uur ging het dus nog niet zo lekker.
Daarnaast ben ik juist aangekomen terwijl ik niet heel anders eet dan eerder, en had ik verder ook geen voordelen alleen het gevoel in de middag soms nog net even wat meer concentratie te hebben.

Aangezien ik het al eerder geprobeerd heb heb ik eerst maar besloten om toch weer te gaan ontbijten, wellicht dat ik het nog een keer probeer als Ik beter in mijn vel zit/beter slaap, maar voor nu voelt het alsof mijn lichaam ontbijt nodig heeft.

Denk dat met alles belangrijk is, luisteren naar je lichaam en kijken wat wel of niet werkt :)

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 08:30

Niet ieder lichaam is het zelfde, het blijft aanvoelen wat voor jezelf goed voelt. Ik vindt 3 weken proberen lang genoeg, je lichaam kan heel snel wennen dus als je je na 3 weken nog niet goed voelt snap ik dat je ermee stopt. Wellicht kunnen jullie nog een andere methode testen?

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 08:32

liekec schreef:
Mijn vriend heeft dus een acute blindedarmontsteking opgelopen gisteravond. We waren net een week bezig met IF, ben nu zo benieuwd of het toeval was of dat het er toch iets mee te maken heeft :o

Ik neem aan toeval :oo
Hopelijk gaat alles goed met hem?

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 11:20

Grappig allemaal mensen die zijn gestopt. Als ik het goed begreep waren jullie altijd al trouwe ontbijters?

Voor ik begon, ontbeet ik echt 1x per week. Ik ben echt geen ochtendmens en voor mijn werk of stage moet ik meestal voor 7:00 de deur uit. Dan blijf ik liever langer in bed, dan dat ik ga ontbijten. Maar ook als ik naar school moet voor 10:00 maak ik vaak die keuze en zelfs als ik vrij was maakte ik er meestal "brunch" van om een uur of half 12. Mijn lichaam is het dus gewend van al die jaren en daarom is IF voor mij best wel makkelijk. Ik heb eerder moeite met 's avonds niet meer snaaien.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 12:00

anne_bento schreef:
liekec schreef:
Mijn vriend heeft dus een acute blindedarmontsteking opgelopen gisteravond. We waren net een week bezig met IF, ben nu zo benieuwd of het toeval was of dat het er toch iets mee te maken heeft :o

Ik neem aan toeval :oo
Hopelijk gaat alles goed met hem?

Gisteravond geopereerd en ligt nu met een paar buikwondjes naast me. De arts heeft hem if afgeraden in zijn herstelperiode om de darmen toch constant aan het werk te houden. Ik pak wel door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 12:45

PeerAppel schreef:
Grappig allemaal mensen die zijn gestopt. Als ik het goed begreep waren jullie altijd al trouwe ontbijters?

Voor ik begon, ontbeet ik echt 1x per week. Ik ben echt geen ochtendmens en voor mijn werk of stage moet ik meestal voor 7:00 de deur uit. Dan blijf ik liever langer in bed, dan dat ik ga ontbijten. Maar ook als ik naar school moet voor 10:00 maak ik vaak die keuze en zelfs als ik vrij was maakte ik er meestal "brunch" van om een uur of half 12. Mijn lichaam is het dus gewend van al die jaren en daarom is IF voor mij best wel makkelijk. Ik heb eerder moeite met 's avonds niet meer snaaien.

Ja, was een super trouwe ontbijter….. Sta meestal rond 5:30 op en dan is het tot 11 of 12 uur een behoorlijk lang stuk. Merk wel dat ik ook vaak uit verveling at. Als het op mijn werk wat rustiger is dan ging ik vaak een koekje, cracker, beetje yoghurt met muesli enz eten.

Ik houd nog een week vol. En als ik mij dan niet significant beter voel dan stop ik ermee.

@liekec beterschap voor je vriend!

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 13:33

Ik was een hele trouwe ontbijter, maar mij bevalt het erg goed. Net pas ontbeten en gisteren om 18 uur gegeten. Ook al 3 kilo kwijt wat me enorm verbaast, want er valt qua gezond eten nog wel winst te behalen :+

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 14:04

Ik merk vooral dat ik alleen op het werk veel drink. Ik drink groene thee zonder suiker. Vind ik al heel knap van mijzelf.
Hoe doen jullie het als je je slap gaat voelen en je mag nog niet eten?

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 14:23

Purny, een glas water of kop thee helpt bij mij altijd goed.

Sterkte met de blindedarm ontsteking!

Hier gaat het nog steeds goed.

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 15:40

Ik heb totaal geen last van slap gevoel of echt honger in de ochtend. Af en toe beetje, maar als ik dan paar slokken water drink is het zo over

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 16:13

Dank je Nadir. We gaan morgen weer beginnen

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:02

Net toch eea gelezen over vasten bij vrouwen. Dat dit niet altijd goed is omdat het de hormonen flink kan verstoren.
En uiteindelijk dus een contraproductief effect heeft.
Ik ga me er nog even verder in verdiepen, maar het heeft me wel aan het denken gezet. Alhoewel het vasten me verder heel goed bevalt.

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:44

Ik vind t dubbel. Enerzijds kost t me geen moeite anderzijds druist t zo tegen m’n gevoel in

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 10:46

Heb een paar weken niet meer meegelezen, wat zijn er veel gestopt hier! Ik ben ook aan het twijfelen. Op zich gaat het me heel goed af, ik heb geen last van honger, voel me energiek, weinig last van opgeblazen zijn, sporten tijdens het vasten gaat ook prima. Eigenlijk was ik echt heel tevreden. Maar ik heb de laatste tijd veel last van maagzuur (en de hik :+ ), en mijn stoelgang is ook niet je van het. Het enige waar ik het naar terug kan leiden is dat ik IF serieuzer ben gaan oppakken. Ivm een spijsverteringsziekte wil ik niet het risico nemen een opvlamming te gaan veroorzaken, dus ik ga terug naar 14/10 of 13/11, en kijken of het verbetert. Zal wel lastig worden in het begin want ik ben geen liefhebber van ontbijt :n .