Intermittent fasting

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maanlicht

Berichten: 6854
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:14

Welkom Knert! Ik heb ook regelmatig energieboosts, fijn is dat he! :)
Sneller vol zitten heb ik heel soms, maar lang niet altijd helaas. Vooral nu met veel verveling heb ik altijd nog vervelings-honger.

@plutolover: Eet je wel genoeg? Want dit klinkt als best wel weinig.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:40

Maanlicht schreef:
Welkom Knert! Ik heb ook regelmatig energieboosts, fijn is dat he! :)
Sneller vol zitten heb ik heel soms, maar lang niet altijd helaas. Vooral nu met veel verveling heb ik altijd nog vervelings-honger.

@plutolover: Eet je wel genoeg? Want dit klinkt als best wel weinig.


Ja ik eet gewoon normale maaltijden

Om 11.00,13.00,15.00,17.00 en 19.00

-ontbijt,lunch,tussendoor,avond eten en tussendoor en dan nog wel eens wat gezonde snacks

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:08

Hoi allemaal, hoe gaat het nu bij jullie? Ik merk dat het me steeds beter bevalt op deze manier en vooral hoeveel bewuster ik aan het eten ben. Zo fijn! Ik eet tussen 10 en 18 en voor die tijd drink ik vooral veel water en thee. Ik merk dat dat me goed doet.

Ik heb wel echt elke dag een lichte hoofdpijn. Zijn er meer mensen die daar last van hebben? Ik denk ook dat het deels komt doordat ik minder suikers binnenkrijg.

VogeltjeM

Berichten: 3760
Geregistreerd: 31-12-07

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:24

Hier nog steeds top, inmiddels bijna 11 kilo kwijt in combinatie met calorieën beperken (wat me door de IF veel makkelijker afgaat).

Geen hoofdpijn hier.

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:32

Wouw, knap VogeltjeM! Ik begin nu ook af te vallen (was ook de bedoeling) en merk dat het mij ook makkelijker afgaat dan normaal. Ik eet ook veel bewuster :j

neila
Berichten: 90
Geregistreerd: 26-11-16

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:21

Negerzoen, die hoofdpijn had ik in begin ook en wel meer mensen in dit topic. Ik heb IF een weeklang onderbroken omdat ik ziek was (ergens in februari, geen corona!!!) en al die vezelrijke en eiwitrijke producten, die een normaal onderdeel van mij dagelijks eten waren geworden, even niet verdroeg. Daarna weer opgepakt en weer had ik wat hoofdpijn.

VogeltjeM, mooi hoor!
Ik ben ook behoorlijk afgevallen, weet alleen niet precies hoeveel, maar ik heb een week geleden op een weegschaal gestaan en heb nu officieel geen overgewicht meer. Maar nog een paar kilo eraf zou leuk zijn. Dus hou ik nog een tijdje vol!

Succes iedereen!

chitra
Berichten: 1421
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:20

Hoe gaat het met iedereen? Zijn jullie nog erg streng voor jezelf of wat minder? Ik laat de tijden de laatste tijd wat meer vieren merk ik. Dan wel met kleine dingen, dus een cappuccino drinken in mn vastentijd.

Ik dacht even dat ik na een tijdje weer zou willen gaan ontbijten, maar ik ga dat echt alleen nog reserveren voor vakanties en bijzondere gelegenheden. Je komt zo mega snel aan je calorieën. Dan eet ik liever 2x m'n buik echt vol, dan 3x net niet.

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:49

Bij mij gaat het best goed! Pas later op de dag eten is voor mij prima te doen, het is wat lastiger om 's avonds op tijd klaar te zijn met eten. Laatste dagen is er 3x voor me gekookt en at ik pas om 19u ipv voor 18u dus dan geprobeerd wat later te ontbijten. Ik merk dat ik inmiddels prima zonder ontbijt kan. Ik heb nu vaak om 10u een kopje koffie en eet pas echt met de lunch :)

Maanlicht

Berichten: 6854
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:48

Ik ontbijt nu wel weer af en toe en dat vind ik ook wel even prima.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:25

:wave:
Mag ik me hier ook melden?

Sinds 3 dagen begonnen met IF, en ondanks wat hoofdpijn (kan ook komen doordat ik nu meteen afkick van frisdrank...) en in de ochtend een hongergevoel (altijd tussen 8 en 9) gaat het hier eigenlijk heel goed. :)
Nu kijken hoe het me op langer termijn afgaat. Doel is een aantal kilo kwijt te raken.

Enige wat ik wel lastig vind is genoeg drinken.. Hebben jullie tips?

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:32

Ik drink zelf 's ochtends het meest omdat dat me helpt als ik wat hongerig ben. Misschien helpt het om drinkmomenten in te plannen in je telefoon? Of een doel voor jezelf te stellen met een glas per uur? :) Een waterflesje meezeulen die je een x aantal keer gevuld moet hebben op een dag wil ook nog wel eens helpen.

Ik heb een kantoorbaan dus dat maakt het voor mij wat makkelijker om een flesje water of grote mok thee in het zicht te houden.

Welke vorm van IF doe je en wat is je eating window? :)

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:52

Dat is wel een goeie :j Ik drink wel thee (grote mok) en een glas water, maar dat is eigenlijk wel weinig. Daardoor kom ik de rest van de dag al tekort.

Ik doe 18:6, met een eetwindow van 11:00 / 19:00u.

VogeltjeM

Berichten: 3760
Geregistreerd: 31-12-07

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:21

Ik vind genoeg drinken ook erg lastig... Ik vergeet vaak in de ochtend te drinken, waardoor ik veel te weinig heb aan het einde van de dag :o

wendy1987

Berichten: 6969
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:26

Ik drink juist veel in de ochtend zodat ik minder honger heb :Y)
Gaat hier prima eigenlijk. Drink wel zero frisdrank in de ochtend met dit weer ipv thee maar gaat eigenlijk nog steeds goed en fijn zo. Tuurlijk krijg ik dan wat calorieën binnen maar ach. Zo gaat t voor mij prima :))

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 22:16

Een enkele keer ontbijt ik, maar dat is dan wel voor bijzondere gelegenheden. Verder tot 12 uur alleen water en thee.
Ik hou me niet superstreng meer aan de regels van IF, op mijn werkdagen (3 avonden in de week 19.00 -2.00/3.00) eet wel buiten mijn eetraam en drink ik een klein glaasje cola. Nu met het hele corona gebeuren merk ik wel dat ik wat meer snaai, al die lekkere paaseitjes helpen ook niet echt. Gewicht blijft nu stabiel, maar dat vind ik voor nu geen ramp. Ik beweeg ook wat minder dus ik ben allang blij dat ik niet weer aangekomen ben.

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:25

Ik denk dat het ook wel helpt om je lichaam zo nu en dan 'te verrassen' :)

Hebben jullie ook dat het makkelijker wordt om langer niet te eten? Ik zou nu bijvoorbeeld al mogen eten maar ik merk dat ik nog niet per se behoefte heb aan eten (ik ben wel wat hongerig maar heb niet per se ook trek).

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 07:46

ik sta beetje stil met afvallen

weeg nu 64.7 en wil echt naar de 60.... maar de motivatie om hard te lopen heb ik niet.

wel merk ik ind dat het makkelijker wordt om niet te eten. Maarja moet wel op passen dat ik dan genoeg blijft eten..

weekend vind ik ook nog wel eens lastig met vasten

Zertab

Berichten: 12318
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 17:15

Zijn er hier nog mensen mee bezig? Ik ben sinds de quarantaine wat aangekomen (ongezonder gegeten en minder beweging). Ik weet waaraan het ligt want heb veen gesnoept en alcohol genuttigd. Maar het aanpassen is zo moeilijk... Ik ben echt een alles of niets persoon, dus dan denk ik, dan maar niets te eten.

Om dat een beetje in bedwang te houden kwam ik op deze methode uit. Maar waar kan ik dan het beste mee beginnen?

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:04

Zertab ik doe het nu even niet omdat het niet "mag" tijdens zwangerschap.
En mijn maagzuur laat het ook niet toe om lange tijd niet te eten.
Maar toen ik begon ben ik gelijk met 16/8 begonnen. En dus dan eten van 12 tot 20:00 uur bijv.
Dat was voor mij heel erg goed vol te houden.

Imre

Berichten: 14211
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:08

Ik doe ook 16/8, hoewel niet de hele week, maar dat probeer ik wel. Als je dat te lang vindt in één keer kan je ook steeds een uurtje later beginnen met eten en het zo opbouwen.

VogeltjeM

Berichten: 3760
Geregistreerd: 31-12-07

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:16

Hier ook 16/8. De eerste dagen om op te bouwen at ik dan bijv. al om 11.00, of 's morgens een cappuccino of een stuk fruit. Maar al na een paar dagen was dat niet meer nodig.

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:20

Ik doe dit in grote lijnen nog steeds. Zelf ben ik gewoon gestopt met ontbijten, omdat dat toch altijd al met moeite ging. Je zou er voor kunnen kiezen om je ontbijt elke keer iets opschuiven. Of de eerste keer kijken hoe lang je het kan rekken en dan steeds iets later gaan eten.

nova_zodiax

Berichten: 1038
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:41

Schuiven jullie wel eens met je tijd?
Ik doe normaal eten van 12/8 maar soms komt dat niet uit en doe ik 1/9 of zelfs 2/10 met bv een etentje. Zou dat uit maken ?

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:17

Kan best hoor.

Zertab

Berichten: 12318
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:27

Mmm ja ik vind ontbijt niet eens lekker en meestal heb ik in de ochtend geen honger.