Intermittent fasting

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:35

Onbekend maakt onbemind. Ik denk dat dat het ook wel is.

Aah ok van die banaan, ik had er al nooit last van maar dacht dat dat persoonlijk gold.

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:42

@renee16: Ik denk dat dat ook een kwestie van wennen is nog, omdat je nog maar sinds kort bezig bent met vasten.

@Vera96: Dat is gelukkig niet waar. Het klopt dat eiwitten de spiergroei ten goede komen. Dat je de eiwitten vlak voor of na het sporten direct moet nemen is onzin, zolang je dit maar binnen 48 uur doet. Ikzelf eet altijd als ik heb gesport 's avonds, maar dat is meer omdat ik anders echt honger krijg 's nachts. Dan verschuif ik mijn window gewoon.

Ik heb zelf na het intensief sporten totaal geen honger. Kan dan makkelijk nog een uur of 4 vasten. Dit moet je gewoon aanvoelen, en anders je sportmomenten zo plannen dat je erna wel gewoon kan eten, of je window verschuiven.

Vera96

Berichten: 2165
Geregistreerd: 15-02-08

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:45

@Maanlicht, hmm lastig. Mijn PT heeft hier een universitaire studie in gevolgd dus ik vertrouw op haar expertise. Maar goed kan natuurlijk altijd dat ze er naast zit, ik merk echter verschil in het het herstel van mijn spieren dus ik geloof het wel eigenlijk. Voor mijn lichaam iig. :D

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:26

Super leuk dit topic en al jullie ervaringen te lezen. Ik ben maandag begonnen met 16/8 en het gaat super ook in combi met sporten tijdens het vasten blok in de ochtend.
Kan iemand mij uitleggen of cold brew thee (AH) invloed heeft tijdens de vasten periode?
Lees graag nog even met jullie mee!

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:40

Only2Bianca schreef:
Super leuk dit topic en al jullie ervaringen te lezen. Ik ben maandag begonnen met 16/8 en het gaat super ook in combi met sporten tijdens het vasten blok in de ochtend.
Kan iemand mij uitleggen of cold brew thee (AH) invloed heeft tijdens de vasten periode?
Lees graag nog even met jullie mee!


Het is zeeeeer minimaal maar er zitten koolhydraten in..

Rawr

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 21:21

Bedankt voor alle feedback, tips en adviezen! :)

Ik heb besloten om eerst zonder PT te starten, ik ben gewoon nog niet bereid om mijn voeding uit handen te geven. Eerst wil ik ervaren hoe het gaat en luisteren naar m'n lichaam en op basis daarvan het raam misschien vergroten als ik merk dat ik daar baat bij heb om energieker/intensiever te bewegen.

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 21:59

[/quote]

Het is zeeeeer minimaal maar er zitten koolhydraten in..[/quote]

Bedankt voor het antwoord, ga het toch maar schrappen dan. Of geldt het voor alle thee met toegevoegde smaakjes?

wendy1987

Berichten: 6934
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:41

Ik sport altijd in mijn vast periode . Ik doe nog steeds meestal 18/6. Verschuift soms iets, dan doe ik wel eens 19/5

10a20 stallen mesten, daarna nog anderhalf uur sporten en daarna pas keer eten als ik thuis ben. Echt 0,0 problemen mee. Wel lekker thee mee en dat drink ik dan wel.

Ik voel mezelf zoveel fitter op deze manier, minder opgeblazen en gewoon meer rust algeheel

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 23:08

Ondanks dat ik nog best wel honger heb 's morgens (soms 's nachts al := ) vind ik het voor nu wel echt prettig.

Houden jullie je dan ook nog aan een aantal calorieën?

Urona447
Berichten: 2810
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 23:24

Ik ben vanaf maandag begonnen met 20/4. Ik sport nu niet maar wil volgende week overgaan op 18/6 en wil dan ook gaan sporten.

Het hongergevoel valt me echt heel erg mee!

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 09:18

Ik zit op de 1500. Van mijn diëtist krijg ik weekmenus zodat ik goed op gang kom. Maar nu heb ik wel aardig in de gaten wat en hoeveel ik moet eten om dat te behalen. Daar ben ik wel blij mee.

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 21:56

magda_90 schreef:
Onbekend maakt onbemind. Ik denk dat dat het ook wel is.

Aah ok van die banaan, ik had er al nooit last van maar dacht dat dat persoonlijk gold.


Inderdaad. Onbekend maakt onbemind.
Vandaag zes dagen met if bezig. Vandaag de vasten periode zelfs opgerekt tot 19 uur. Ik voel me echt heel erg goed en energiek! Hoop dat mijn lijf er nu een beetje aan begint te wennen. Sporten heb ik al tijden niet echt serieus gedaan, maar morgen ga ik es kijken of fitness wat is. Of misschien zelfs kickboxen, dat wordt daar ook gegeven.( ze zien me aankomen, ietsie te dikke vrouw van 44.. :') gelukkig boeit het me vrij weinig wat men denkt.. we zullen zien wie er het laatst lacht denk ik dan altijd haha!
Zijn er hier nog meer vegetariërs eigenlijk?
Vandaag heb ik als “ ontbijt” een cup a soep champignon om 16:00 en net een enorm bord zuurkool stamppot met twee vega worsten en vega spekjes en een kledder mosterd gegeten. Zit echt vol nu. Dat moet uit te houden zijn tot morgenmiddag. Gewoon pas als ik echt honger krijg ga ik weer eten, maar natuurlijk niet eerder dan na zestien uur vasten. Zaterdag ga ik weer op de weegschaal. Zal mij benieuwen.

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 21:59

Pocca_Locca schreef:
magda_90 schreef:
Onbekend maakt onbemind. Ik denk dat dat het ook wel is.

Aah ok van die banaan, ik had er al nooit last van maar dacht dat dat persoonlijk gold.


Inderdaad. Onbekend maakt onbemind.
Vandaag zes dagen met if bezig. Vandaag de vasten periode zelfs opgerekt tot 19 uur. Ik voel me echt heel erg goed en energiek! Hoop dat mijn lijf er nu een beetje aan begint te wennen. Sporten heb ik al tijden niet echt serieus gedaan, maar morgen ga ik es kijken of fitness wat is. Of misschien zelfs kickboxen, dat wordt daar ook gegeven.( ze zien me aankomen, ietsie te dikke vrouw van 44.. :') gelukkig boeit het me vrij weinig wat men denkt.. we zullen zien wie er het laatst lacht denk ik dan altijd haha!
Zijn er hier nog meer vegetariërs eigenlijk?
Vandaag heb ik als “ ontbijt” een cup a soep champignon om 16:00 en net een enorm bord zuurkool stamppot met twee vega worsten en vega spekjes en een kledder mosterd gegeten. Zit echt vol nu. Dat moet uit te houden zijn tot morgenmiddag. Gewoon pas als ik echt honger krijg ga ik weer eten, maar natuurlijk niet eerder dan na zestien uur vasten. Zaterdag ga ik weer op de weegschaal. Zal mij benieuwen.


Let je wel op dat je voldoende eet?

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 21:59

Klinkt goed!

Hier vind mijn lijf het nog niet zo denderend.
Heb echt mega honger en voel me slap zelfs tijdens mijn eetraam >;)

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:10

Dat is balen Zerena! Krijg je genoeg zouten binnen?
Maanlicht, ja hoor ik denk dat ik echt wel voldoende eet. Het héle zakje zuurkool (500 gram ) 4 aardappels, 160 gram vega worst 125 gram nep spekjes. Alles is op. Oke ik geef toe dat het wel een beetje een te grote hap is ineens, dat kan beter iets verdeeld worden inderdaad. Het is nog een beetje zoeken..

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:13

magda_90 schreef:
Het gaat er toch om dat je insuline niet verhoogd wordt? Daarom had ik begrepen dat je alleen water, thee en zwarte koffie mag drinken en juist geen light drankjes omdat daar nog veel stoffen bij inzitten die je insuline weer kunnen verhogen.


Volgens mij kun je echt beter light frisdrank laten staan inderdaad. Als ik het goed heb begrepen krijg je daar wel een insuline spike van.

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:22

Pocca, dat klinkt wel als weinig variatie en niet echt genoeg?

Ik zit in dubio. Ik heb dit weekend een groot familiefeest waarbij ik voor een deel elders slaap. Qua eten is het een lopend buffet als het goed is, dus zelf baas qua opscheppen.

Maar wat doe ik met mijn eetraam? Zou het raar staan als ik in het hotel mijn ontbijt in een broodbakje stop en dat pas om 12 uur eet? Want ik wil eigenlijk niet mijn systeem ontregelen door toch braaf mee te eten op de ochtend. Ik vind IF en weekendjes weg nog erg lastig. -O-

zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:30

Ik vast dat soort dagen gewoon niet. Schijnt uiteindelijk ook gezonder te zijn voor vrouwen om niet elke dag te vasten.

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:34

magda_90 schreef:
Pocca, dat klinkt wel als weinig variatie en niet echt genoeg?

Ik zit in dubio. Ik heb dit weekend een groot familiefeest waarbij ik voor een deel elders slaap. Qua eten is het een lopend buffet als het goed is, dus zelf baas qua opscheppen.

Maar wat doe ik met mijn eetraam? Zou het raar staan als ik in het hotel mijn ontbijt in een broodbakje stop en dat pas om 12 uur eet? Want ik wil eigenlijk niet mijn systeem ontregelen door toch braaf mee te eten op de ochtend. Ik vind IF en weekendjes weg nog erg lastig. -O-


Ja... weinig variatie zou het zijn als ik elke dag zuurkool zou eten inderdaad. Gelukkig is dat niet zo.
Maar ik had vandaag gewoon echt heel lang geen trek, omdat ik gisteravond veel tortellini had gegeten. Ik zorg echt wel voor afwisseling.

Over dat eetraam tijdens een weekend weg.. da’s wel een lastige. Misschien toch maar gewoon op een discrete manier wat broodjes mee nemen? Of gewoon toch maar even een dagje gewoon mee doen met de “ kudde” eettijden?

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:38

Dan heb ik niets gezegd. :)

Ik heb een eetraam van 12-20 uur. Ik kan het nu sinds enkele weken echt probleemloos uithouden (eerlijk, soms is het tot 21 uur O:) ). Wordt dat niet ontregelt als je ineens 2x meteen om 8 uur begint?

wendy1987

Berichten: 6934
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:44

Ik heb dus echt wel even last gehad om na de feestdagen weer in mijn ritme te komen. Nu weer prima maar min lichaam wilde dus toch na 18 gewoon snaaien. Geen idee of dat met ochtend ook zo gaat. Dat heb ik eigenlijk nooit echt gehad dus sowieso makkelijker voor mij.

Ik zou denk ik ook wat mee pakken in geval van magda. En dan later eten

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:50

Bedankt, ik pak gewoon mijn broodbakje in en dan sla ik wel wat in bij het ontbijtbuffet. Normaal gesproken eten ze in de middag ook warm dus dan zou ik het zelfs tot de koffie in de middag kunnen bewaren (avond dan weer brood). Maar goed met dit feest weet ik niet in hoeverre ze het nu aangepakt hebben. Combinatie Duits/Turkse familie zorgt er wel voor dat ik uiterst gedisciplineerd mijn bord moet vullen. :')

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:59

Magda je kan ook gewoon om 8 uur alleen wat kleins eten, en de volgende maaltijd weer wat meer?
( En anders gewoon “ sch**t aan dronken naadje hebben” en je eigen schema aanhouden en boterhammen smeren en opzichtig in een trommel doen, en in het voorbij gaan tegen eventueel kritisch kijkende types zeggen dat je “ ietwat lichtschuwe huisslaaf boven op de kamer moet blijven, en dat je dus voor hem even wat boterhammetjes moet mee nemen”...

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 23:07

Wauw ja die houd ik er in, bedankt. *\%/* :)F :+:

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 23:18

magda_90 schreef:
Wauw ja die houd ik er in, bedankt. *\%/* :)F :+:



Haha goed zo! PIPPI LANGKOUS STYLE *D