Intermittent fasting

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:47

Las hier over moeite hebben met laat ontbijten en niet fit zijn. Ik merk ook dat ik tijdens de vast, zeker op het einde moeite heb met cardio training. Kracht gaat wel, maar sosm ook op een iets lager pitje.

Nu heb ik s'ochtends wel gewoon honger en vind ik het makkelijker om vroeg te dineren en wel te ontbijten. Nadeel hiervan vind ik wel dat je bij samen eten meteen volledig uit het vastpatroon bent.

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:14

renee16 schreef:
Las hier over moeite hebben met laat ontbijten en niet fit zijn. Ik merk ook dat ik tijdens de vast, zeker op het einde moeite heb met cardio training. Kracht gaat wel, maar sosm ook op een iets lager pitje.

Nu heb ik s'ochtends wel gewoon honger en vind ik het makkelijker om vroeg te dineren en wel te ontbijten. Nadeel hiervan vind ik wel dat je bij samen eten meteen volledig uit het vastpatroon bent.


Welk tijdsschema hou je nu aan? De effecten van 16/8 en 18/6 schelen niet zoveel. Misschien dat het je helpt om om 10u te ontbijten en om 18u klaar te zijn met je diner?

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:16

Negerzoen schreef:
renee16 schreef:
Las hier over moeite hebben met laat ontbijten en niet fit zijn. Ik merk ook dat ik tijdens de vast, zeker op het einde moeite heb met cardio training. Kracht gaat wel, maar sosm ook op een iets lager pitje.

Nu heb ik s'ochtends wel gewoon honger en vind ik het makkelijker om vroeg te dineren en wel te ontbijten. Nadeel hiervan vind ik wel dat je bij samen eten meteen volledig uit het vastpatroon bent.


Welk tijdsschema hou je nu aan? De effecten van 16/8 en 18/6 schelen niet zoveel. Misschien dat het je helpt om om 10u te ontbijten en om 18u klaar te zijn met je diner?


Late reactie, lees het nu pas.
Ik zit er een beetje tussenin denk ik. Ontbijt vaak (pas) tussen 10 en 11. Avondeten probeer ik echt vroeg te doen 16 en 18. Als ik sochtends sport heb gepland, probeer ik de dag ervoor eerder te beginnen met vasten (eerder avondeten), zodat ik voor het sporten wel een ontbijt kan pakken.

Merk wel dat ik er wat meer op let en verder ook op de balans let (koolhydraten/vetten/eiwitten), dat het me steeds iets makkelijker af gaat. En dat terwijl ik eigenlijk echt een snoeperd ben..

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:50

Hier gaat het ook goed, ik hou het ook makkelijk vol. Ik had wel even last van de wintertijd, ik had om 11 uur trek omdat ik om 12 uur eet.

irise456

Berichten: 1740
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zeeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:52

Voordat ik ga sporten s ochtends eet ik wel
Dus 3keer per week doe ik een ontbijtje licht
Merk dat ik dan beter kan hardlopen

Ik stop eigenlijk altijd na me avond eten met eten rond 18 uur
Soms eet ik pas 12 uur of 11
Dan vast ik iets langer en dat ik sport is vasten iets korter


Ben nog niet afgevallen maar ook niet aangekomen
Als je ongesteld ben eet je overdag weer veel meer haha dus nu wel gaan opletten en me cal invullen.
Voor de rest gaat het goed, door het vasten heb ik meer energie

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:53

irise456 schreef:
Voordat ik ga sporten s ochtends eet ik wel
Dus 3keer per week doe ik een ontbijtje licht
Merk dat ik dan beter kan hardlopen

Ik stop eigenlijk altijd na me avond eten met eten rond 18 uur
Soms eet ik pas 12 uur of 11
Dan vast ik iets langer en dat ik sport is vasten iets korter


Ben nog niet afgevallen maar ook niet aangekomen
Als je ongesteld ben eet je overdag weer veel meer haha dus nu wel gaan opletten en me cal invullen.
Voor de rest gaat het goed, door het vasten heb ik meer energie



Ik lijk er inderdaad ook meer energie van te krijgen, wat in de eerste tijd even minder was. Kun je nagaan hoeveel je normaal dan 'over-eet'..


marleen_usar schreef:
Hier gaat het ook goed, ik hou het ook makkelijk vol. Ik had wel even last van de wintertijd, ik had om 11 uur trek omdat ik om 12 uur eet.


Doe je het zo precies? Dat je een uur verschil al merkt?

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:40

Pffff ik heb de laatste tijd 's avonds zoooooveel trek. Geen honger, maar echt trek. Niet in iets specifieks, maar vooral in zoveel mogelijk. Zware strijd af en toe :\

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:17

Negerzoen schreef:
Pffff ik heb de laatste tijd 's avonds zoooooveel trek. Geen honger, maar echt trek. Niet in iets specifieks, maar vooral in zoveel mogelijk. Zware strijd af en toe :


Die trek vind ik een stuk moeilijker te weerstaan dan gewoon honger..

Weet niet of het voor jou helpt om dan toch maat iets kleins te pakken een enkele keer? Voor mij maakt het dat helaas moeilijker, als ik eenmaal begin, gaat het los hahaha

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 22:51

Eet je wel genoeg in de avond, in de avond eet je de meeste koolhydraten.

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 00:18

Het is echt lekkere trek en mijn lichaam vraagt vooral om veel eten. Als in dat ik niet verzadigbaar ben. Ik doe al een tijd aan IM maar merk ineens een omslag. Ik train vaak ' s avonds, misschien heeft mijn lichaan toch wat meer nodig. Waard om eens te testen.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 08:06

Misschien je eetwindow verplaatsen, zodat je na het trainen nog een eiwitshake of iets eiwitrijks kan eten?

Hier gaat het goed zolang ik 16/8 doe. Maar zodra ik 20/4 ga doen krijg ik hoofdpijn.
Het enige dat ik extra doe is dat ik met 20/4 extra erop let om geen frisdrank (light) te drinken.
Normaal drink ik elke avond light frisdrank. Ik maak het zelf(sodastream), dus ik gebruik de helft van de siroop.

Ik drink genoeg, ik eet ketogeen tijdens mijn eetwindows. En als ik weet dat ik langer dan 16 uur ga vasten, dan eet ik tijdens de lunch mijn groenten (normaal eet ik meer groenten bij het avondeten).

Wel heb ik een hoofdpijnprobleem door schouder/onderrug klachten en ga daarvoor 1x per maand naar de fysio. Afgelopen donderdag ben ik weer geweest. Daarna heb ik altijd even meer klachten.

De komende tijd dus eens experimenteren met minder frisdrank drinken -O-
Net een pijnstiller gepakt en nog een paar uur en dan ga ik wat eten. Ik heb namelijk niet meer honger.

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 08:56

Ik ga niet zo goed laatste tijd.
Wel netjes 16/8 meestal. Maar snaai veels te veel in de avond. Moet dus weer naar 20/4 maar kan me er nog niet toe zetten... haha

irise456

Berichten: 1740
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zeeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 10:15

Haha lastig he dat snaaien
Ik probeer niks meer lekkers in de kast te hebben :Y)
Gisteren wel de laatste borrelnootjes gegeten er lag nog zak haha
En vanavond een etentje bij me tante en dan morgen Chinees dus niet echt een gezond weekend :+

Merk dat me spieren ook even rust nodig hebben elke dag wandelen of hardlopen

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 10:37

Voor degene die wat motivatie nodig hebben:

Sinds januari doe ik aan IF. Sindsdien heel rustig afgevallen. Af en toe gesmokkeld, maar toch meestal netjes 16/8 of 18/6.

In januari was ik 73kg.
Vanmorgen woog ik 62kg.

Langzaam maar steady

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 10:54

0091 schreef:
Voor degene die wat motivatie nodig hebben:

Sinds januari doe ik aan IF. Sindsdien heel rustig afgevallen. Af en toe gesmokkeld, maar toch meestal netjes 16/8 of 18/6.

In januari was ik 73kg.
Vanmorgen woog ik 62kg.

Langzaam maar steady


Wat goed! Knappe prestatie!

Ik ben ook weer bewuster bezig met IF, dit keer onder begeleiding van een orthomoleculair diëtist. Ik doe nu 13/11 omdat ik s avonds na het sporten nog herstelvoeding nodig heb en ik op dit moment nog te wazig ben als ik pas na 10/11u ontbijt. :)

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 10:56

Ja goed hè. Ik ben oktober 2019 begonnen op 94 kilo. Rond de zomer zat ik op 79 kilo en nu schommel ik rond de 76 kilo.

Ik doe het niet heel strikt i.v.m. de late diensten op mijn werk, maar ik eet nooit voor 12 uur en drink de hele dag thee of water. Vlak voor mijn eetraam afgelopen is drink ik nog 2 glaasjes fris tenzij ik aan het werk ben. Dan drink ik tussen 23.00 en 01.30 nog 2 glaasjes cola. Ik lust geen koffie en ik heb dan wel wat cafeïne nodig. Ik eet ook nog dagelijks iets lekkers als koekjes, chips of snoep. Als ik dat niet meer zou doen zou er vast nog meer af zijn.

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:15

Wat goed van jullie! Netjes ook, zo steady afvallen! Het gaat er ook om, dat je een manier vindt die je aan kunt houden, en als je daarmee langzaam maar zeker (gewenst) afvalt; super toch!

Hier ook nog steeds IF. Ik start mijn dag met water en zwarte koffie, en ontbijt/lunch na 12.00 uur. En dan ook 'meestal' niks meer na 20.00 behalve water en/of zwarte decaf koffie.
Voor mij werkt het goed, vind het een fijn ritme. En zo lukt het om rond hetzelfde gewicht te blijven. Dat is voor mij nog best een uitdaging, aangezien ik (door mentale problemen) regelmatig eetbuien heb en daarmee normaalgesproken zou aankomen.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 19:49

Hier gaat het ook nog steeds goed en ik kan dit een leven lang vol houden dat weet ik al.Ik doe het samen met mijn dochter, ik hoop morgen onder de 80 kilo te wegen. Iets wat me al jaren niet is gelukt.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 07:16

Ik ben
weer begonnen, er was (on)gemerkt weer 4kg bij. Gaat nu niet meer zo vlot als vorig jaar!

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 09:35

Dat heb ik ook.. ik deed wel vasten maar minder streng. Dus zat alijt wel op 16/8 maar dat werkt bij mij minder goed dan 24 of nog langer.

Dus nu maar goed bezig :+

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:16

Bij mij gaan de kilo,s ook niet meer zo snel er af, wel veel centimeters.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:25

Jullie twee ook al moeite dus, mm ik las eens over een vrouw die 16/8 en 5/2 standaard combineerde. Daarna ging het afvallen pas weer...

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:44

Hoe gaat het bij jullie, hier gaat het heel goed. Morgen oudjaarsdag en ik ga geen avond eten. Althans ik kook niet, ik bak glutenvrije oliebollen en ik eet wat toastjes. Ook eet ik nog iets later dan 8 uur, en dan op 1 januari ga ik weer vrolijk verder met deze eet stijl.

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:35

Bij ons gaat het ook goed! Afgelopen dagen en vandaag ook pas gewoon na 12.00 geluncht/ontbeten.
En ja, wel wat meer kerst-chocolade en dergelijke gegeten, maar meestal 's avonds niet meer na 20.00 :)

Ik ben wel een paar kg aangekomen, maar waarschijnlijk deels ook vocht door de extra koolhydraten. Vanavond niet echt plan om na het avondeten nog wat te nemen, heel misschien een glaasje wijn. En dan komend jaar weer gewoon verder met IF. Het bevalt heel goed en ik mis het hele-dag-eten ook echt niet.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:23

Nou dat klinkt ook goed hoor, ik eet glutenvrij dus ik mag daar door ook niet zo maar alles eten en dat scheelt wel. wij gaan vanavond gourmetten, en morgen maken we de restjes op. Ik kom niet aan en daar let ik ook wel op.