How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janneke_S

Berichten: 334
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:22

Misschien kan je ook bijhouden hoeveel calorieën je eet :)

Als je bijvoorbeeld een app download als My fitness pall en je vult iedere dag in wat je hebt gegeten, heb je een heel fijn overzicht met wat je nou eigenlijk binnen krijgt.

Ik ben 30 kilo afgevallen op die manier, zonder dieet en heb er heel veel inzicht van gekregen.
Moet er wel bijzeggen dat ik een personal trainer heb. Wellicht is dat ook iets voor jou. Beetje prijzig, maar wel een goede investering in jezelf. Dan heb je ook gelijk een goede steun en stok achter de deur.

Succes in ieder geval! :)

Anoniem

Re: How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:25

Wat goed dat je deze stap neemt! Trek je niks aan van wat iedereen zegt, je doet het voor jezelf maar het is natuurlijk wel jammer dat ze je niet echt steunen.

Ik ben zelf 30 kilo afgevallen met Sonja Bakker dieet, daar had ik zelf echt baat bij..
Heb zelf ook de 30 day shred gedaan ook zo'n workout 30 daags via YouTube, was pittig maar hielp wel echt!

Maar het komt wel goed met jou je hebt een duidelijk plan dus go for it!

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:29

Je kunt het *\o/*
Top dat je omgeving zegt dat je goed bent zoals je bent (want je bent meer dan je gewicht :D ), maar als jij op dit moment niet lekker in je vel zit en je niet gezond voelt is het tijd daar aan te werken.

Eetgewoontes aanpakken is belangrijk, als aanvulling kun je een sport proberen te zoeken die je echt leuk vindt. De focus is dan niet alleen "gewicht verliezen", maar als het ook iets is dat je leuk vindt, vind je er extra motivatie in om nét dat extra rondje te maken / technisch beter te worden / meer herhalingen te kunnen / wel die tegenstander te kunnen verslaan / mee te kunnen met de sportgroep / whatever voor jou werkt. Zo houd je zo'n sport makkelijker vol en kom je wat makkelijker van de bank af als het een avondje tegenzit. Ook is het bij de meeste sporten zo dat het makkelijker wordt als je minder gewicht mee hoeft te nemen, dus een fijne bevestiging dat je fitter aan het worden bent op de lange termijn.

Heel veel succes!

2IJsjes
Berichten: 256
Geregistreerd: 31-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:29

Waarom vraag je geen professionele hulp, in je zorgverzekering zit volgens mij 4x vergoeding diëtiste. Deze kan je op weg helpen met gezonde adviezen. Kijk anders ook eens op de site van Voedingscentum bij Eetwissel. In je eet patroon maak je gezonde wissels, kleine stapjes en goed vol te houden. Succes met dit voornemen, je kunt het *\o/*

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41647
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:29

IMANDRA schreef:
_San87_ schreef:

Hoezo bestaat suikerverslaving niet?


Omdat het zeer waarschijnlijk niet bestaat, niet in dezelfde zin als een drugsverslaving/alcoholverslaving. Je lichaam kan daar fysiek gezien niet zo afhankelijk van worden. Psychologisch is een ander verhaal natuurlijk.
Zie hier!

Daarmee zeg ik overigens niet dat jij hier zit te liegen, maar dat het bij jou waarschijnlijk een andere oorzaak heeft dan ‘suikerverslaving’ (een oorzaak die prima met suiker te maken kan hebben: te veel of te weinig suiker innemen kan bijv. ook hoofdpijn veroorzaken en dat heeft niks met verslaving te maken.

Edit: oh sec is me voor! _/-\o_

Ah okay, bedankt voor de uitleg en de bron. Ik ken het niet anders als dat het mogelijk is verslaafd te raken aan substanties zoals suiker, als in, verschijnselen als je het niet inneemt of ermee stopt, steeds meer nodig hebben om hetzelfde effect te krijgen, bijvoorbeeld.

Ik heb trouwens geen suikerverslaving, verre van, ik vroeg me gewoon af waarom het niet bestaat :). Gelukkig kun jij wel met bron en uitleggend in plaats van aanvallend reageren, bedankt +:)+.

Anywho, laten we terug gaan naar TS haar onderwerp :D.

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:41

secricible schreef:
Heb je ooit junks bij het suikerschap zien staan in de supermarkt? Mensen die stiekem het suikerpotje leeg roofden in een cafe?
Daarom bestaat een suikerverslaving niet. Het is te simpel om te zeggen dat je verslaafd bent aan suiker, in dat geval zou je de suikerpot thuis leeg vreten op zoek naar datgene wat je nodig hebt.
Heb je ooit een reep chocolade afgepakt van een “suikerverslaafde”? Dan is iemand hoogstens geïrriteerd. Probeer eens cocaïne af te pakken van een drugsverlaafde. Of alcohol van een alcoholverslaving. Dan is de kans groot dat je daarna naar de dokter moet. Dat is een verslaving.

Er is sprake van een eetverslaving en bepaalde producten triggeren die eetverslaving meer (vaak een combinatie van vet, suiker en bepaald mondgevoel(immers, als je chips in de blender heeft gezeten is het ineens lang zo interessant niet meer), maar het benoemen als zoiets simpels als een “suikerverslaving” is echt kull.

En 8nnemiek, ik denk dat je de definitie van een verslaving eens moet bekijken als je dat een argument vind voor verslaving :D

Suikerpotje leegroven, check :+ Dat deed ik vroeger regelmatig haha.
En als je een sigaret afpakt van een roker of een kop koffie van iemand die caffeine verslaafd is dan zal die ook niet direct doorslaan.
Ik heb verslavingscriteria even opgezocht, en ik kan er toch 3 van de 4 afstrepen, maar niet allemaal inderdaad. Ik denk niet dat er mensen zijn die de helft van de dag op zoek zijn naar suiker om hun verslaving te voeden..
Maar die hoofdpijn, die krijg ik echt van suiker, overduidelijk! En het woord suikerverslaving krijgt behoorlijk wat hits op google.
Maar het is dus geen echte verslaving schijnbaar, weer wat geleerd :D

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:46

Ik zou naar een diëtist gaan. Die zit in het basispakket van je zorgverzekering. Dus je betaalt alleen eigen risico. Maar goed je lichamelijke en psychische gezondheid is ook wat waard natuurlijk. Enerzijds heeft de diëtist de kennis in huis om een dieet op te stellen wat ook haalbaar is. Anderzijds is het ook een stok achter de deur want je wil de volgende afspraak natuurlijk wel afgevallen zijn.

Daarnaast zou ik gaan sporten. De momenten dat je sport kan je niet eten.

Ook een goede tip die genoemd werd, alleen koffie en thee zonder suiker drinken of water. Ik noem ander drinken vaak loze calorieen voor mezelf. Liever een keer wat lekkers eten dan drinken.

Er zijn tal van tips overigens. Maar de diëtist kan een schema maken waar het makkelijk is om je aan te houden en zonder hongergevoel te zitten.

Overigens worden door het tonen van chocolade bijvoorbeeld dezelfde delen in de hersenen geactiveerd als bij cocaïne bijvoorbeeld. Dus een vergelijking met een verslaving is niet zo raar.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 13:56

zonnebloem18 schreef:
Gekke suggestie misschien, maar zou je niet een paar weken bij je ouders kunnen wonen. Ze kunnen je steunen en adviseren over wat goed voor je is. Dat maakt de start misschien makkelijker vol te houden.


Helaas is dit echt niet mogelijk. Anders had ik dit zeker gedaan! Ben niet voor niets nu al uit huis namelijk..

Even voorafgaand waarom er zoveel kilo's aan zitten bij mij. 4 jaar geleden ben ik opgenomen in een kliniek omdat het psychisch met mij enorm slecht ging. Op dat moment was ik nog 64kg. Wegens dat het een gesloten kliniek was was er geen mogelijkheid tot sport wat ik echt leuk vind, en als 14 jarige ging ik absoluut niet fitnessen of hardlopen oid. Ook kregen we daar vreselijk te eten, alles uit zakjes en pakjes en aangezien ik helaas de genen van mijn moeder heb vlogen de kilo's er zo aan. Ook zit ik aan de antidepressie, waardoor die kilo's er nóg makkelijker aan vliegen.
2 jaar terug kwam ik dus al 'suikerverslaafde' uit de kliniek en ben ik bij een pleeggezin gaan wonen. Hier is het doel vooral om zelfstandig te worden, en word ik daarin eigenlijk ook enorm losgelaten. Des te makkelijker om toch even nog wat lekkers te halen bij de supermarkt hier 350m verderop. Helaas ben ik hierin zó enorm doorgeslagen dat de weegschaal ondertussen dus echt 3 cijfers aangaf. Waar ik enórm van ben geschrokken. Diabetes heb ik al wel laten testen en dit is het gelukkig niet.

Enneh, sorry maar een drugsverslaving en een suikerverslaving vergelijken is echt pure onzin! Ik ga ook niet in op deze discussie.

Calorieën bijhouden ben ik enorm slecht in helaas. Voor nu heb ik in mijn hoofd zitten precies zoals ik het wil, calorieën tellen ga ik ook niet eens aan beginnen :')

Waarom ik geen dietist vraag, is omdat er dan 'druk' vanuit een ander achter wordt gezet. Dat werkt voor mij 100x zo demotiverend dan wanneer ik dingen zelf aanpak :)

Nogmaals, bedankt voor alle tips en succeswensen! Superlief! <3

En oh ja, een appgroep aanmaken zou leuk zijn! Zijn er meer mensen die daar baat bij hebben? :D
Laatst bijgewerkt door Pepperrr op 29-08-19 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Veraaaaah

Berichten: 2334
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:57

Bij mij heeft bewustwording van kcal al heel veel opgeleverd! Ik houd nu dagelijks bij wat ik eet en hoeveel ik daar van eet. Eerste dagen waren heel moeilijk, constant trek in slechte dingen. Dit is nu gelukkig zo goed als over.

Buiten de kilo’s die er af zijn voel ik mezelf ook beter, en zit veel beter in mijn vel.

Probeer niet ineens te drastisch te doen. De kans dat je dat volhoudt is echt klein. Je maag heeft nu een bepaald formaat en die moet rustig weer ‘krimpen’.

Veel succes _/-\o_

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:05

Probeer een sport te vinden die je echt leuk vind. Dan is fit worden geen moetje meer, maar kan het je extra motiveren. Probeer verschillende dingen uit.
Doordat ik verslingerd ben geraakt aan bepaalde sporten, is het makkelijker om op mijn eten te letten. Want te zwaar worden betekent dat ik minder fit ben en minde goed kan sporten.

Wees ook niet te streng. Van 1x slecht eten kom je geen kilo’s aan, van regelmatig slecht eten wel. Probeer je valkuilen te herkennen en daar maatregelen op nemen.
Voor mij geldt bijvoorbeeld dat als ik smiddags honger heb, ik ga snaaien. Dus ik zorg dat ik dan op tijd wat extras neem, zodat ik geen honger krijg.
Ook kan ik geen maat houden met bepaalde producten, dus die koop ik niet, tenzij ik het direct kan delen en het dus gelijk op is.

Zo zul jij tijdens je dieet ook merken op welke momenten je het goed vol kunt houden en op welke momenten niet. Probeer de zwakke momenten te herkennen en te voorkomen.
Laatst bijgewerkt door Lieke op 29-08-19 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41647
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:05

Pepperrr schreef:
Helaas is dit echt niet mogelijk. Anders had ik dit zeker gedaan! Ben niet voor niets nu al uit huis namelijk..

Even voorafgaand waarom er zoveel kilo's aan zitten bij mij. 4 jaar geleden ben ik opgenomen in een kliniek omdat het psychisch met mij enorm slecht ging. Op dat moment was ik nog 64kg. Wegens dat het een gesloten kliniek was was er geen mogelijkheid tot sport wat ik echt leuk vind, en als 14 jarige ging ik absoluut niet fitnessen of hardlopen oid. Ook kregen we daar vreselijk te eten, alles uit zakjes en pakjes en aangezien ik helaas de genen van mijn moeder heb vlogen de kilo's er zo aan. Ook zit ik aan de antidepressie, waardoor die kilo's er nóg makkelijker aan vliegen.
2 jaar terug kwam ik dus al 'suikerverslaafde' uit de kliniek en ben ik bij een pleeggezin gaan wonen. Hier is het doel vooral om zelfstandig te worden, en word ik daarin eigenlijk ook enorm losgelaten. Des te makkelijker om toch even nog wat lekkers te halen bij de supermarkt hier 350m verderop. Helaas ben ik hierin zó enorm doorgeslagen dat de weegschaal ondertussen dus echt 3 cijfers aangaf. Waar ik enórm van ben geschrokken. Diabetes heb ik al wel laten testen en dit is het gelukkig niet.

Enneh, sorry maar een drugsverslaving en een suikerverslaving vergelijken is echt pure onzin! Ik ga ook niet in op deze discussie.

Calorieën bijhouden ben ik enorm slecht in helaas. Voor nu heb ik in mijn hoofd zitten precies zoals ik het wil, calorieën tellen ga ik ook niet eens aan beginnen :')

Waarom ik geen dietist vraag, is omdat er dan 'druk' vanuit een ander achter wordt gezet. Dat werkt voor mij 100x zo demotiverend dan wanneer ik dingen zelf aanpak :)

Nogmaals, bedankt voor alle tips en succeswensen! Superlief! <3

En oh ja, een appgroep aanmaken zou leuk zijn! Zijn er meer mensen die daar baat bij hebben? :D

Er loopt op Bokt een topic met mensen die ook aan het afvallen zijn, misschien heb je daar ook wat aan :).

[MWS] Afvallen 2019

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:12

8nnemiek schreef:
secricible schreef:
Heb je ooit junks bij het suikerschap zien staan in de supermarkt? Mensen die stiekem het suikerpotje leeg roofden in een cafe?
Daarom bestaat een suikerverslaving niet. Het is te simpel om te zeggen dat je verslaafd bent aan suiker, in dat geval zou je de suikerpot thuis leeg vreten op zoek naar datgene wat je nodig hebt.
Heb je ooit een reep chocolade afgepakt van een “suikerverslaafde”? Dan is iemand hoogstens geïrriteerd. Probeer eens cocaïne af te pakken van een drugsverlaafde. Of alcohol van een alcoholverslaving. Dan is de kans groot dat je daarna naar de dokter moet. Dat is een verslaving.

Er is sprake van een eetverslaving en bepaalde producten triggeren die eetverslaving meer (vaak een combinatie van vet, suiker en bepaald mondgevoel(immers, als je chips in de blender heeft gezeten is het ineens lang zo interessant niet meer), maar het benoemen als zoiets simpels als een “suikerverslaving” is echt kull.

En 8nnemiek, ik denk dat je de definitie van een verslaving eens moet bekijken als je dat een argument vind voor verslaving :D

Suikerpotje leegroven, check :+ Dat deed ik vroeger regelmatig haha.
En als je een sigaret afpakt van een roker of een kop koffie van iemand die caffeine verslaafd is dan zal die ook niet direct doorslaan.
Ik heb verslavingscriteria even opgezocht, en ik kan er toch 3 van de 4 afstrepen, maar niet allemaal inderdaad. Ik denk niet dat er mensen zijn die de helft van de dag op zoek zijn naar suiker om hun verslaving te voeden..
Maar die hoofdpijn, die krijg ik echt van suiker, overduidelijk! En het woord suikerverslaving krijgt behoorlijk wat hits op google.
Maar het is dus geen echte verslaving schijnbaar, weer wat geleerd :D


Dat je hoofdpijn krijgt van suiker wil niet zeggen dat het een verslaving is (zie mijn vorige reactie).
Bijzonder trouwens dat je het suikerpotje leegroofde vroeger: at je het dan ook daadwerkelijk helemaal leeg? En was het oppertunity waardoor je het deed, of een case van 'ik kan niet bij koek/snoep dus ik pak suiker als volgende alternatief'?

Technisch gezien kan je inderdaad enkele criteria afstrepen (en er zijn er 11, niet 4):
De 11 criteria zijn:

- Vaker en in grotere hoeveelheden gebruiken dan het plan was.
- Mislukte pogingen om te minderen of te stoppen.
- Gebruik en herstel van gebruik kosten veel tijd.
- Sterk verlangen om te gebruiken.
- Door gebruik tekortschieten op het werk, school of thuis.
- Blijven gebruiken ondanks dat het problemen meebrengt in het relationele vlak.
- Door gebruik opgeven van hobby’s, sociale activiteiten of werk.
- Voortdurend gebruik, zelfs wanneer je daardoor in gevaar komt.
- Voortdurend gebruik ondanks weet hebben dat het gebruik lichamelijke of psychische problemen met zich mee brengt of verergert.
- Grotere hoeveelheden nodig hebben om het effect nog te voelen oftewel tolerantie.
- Het optreden van onthoudingsverschijnselen, die minder hevig worden door meer van de stof te gebruiken.

Veel hits op google wbt suikerverslaving kan, maar zegt niks :)). Krijg je net zo goed bij 'vaccineren is gevaarlijk' of 'aspartaam is gif' of 'de wereld is plat' of zo.

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:28

De meeste zijn voor suiker ook af te strepen.
Tekortschieten op school en opgeven van hobby's komt bij bv roken ook niet echt voor, dan zou roken ook geen verslaving zijn voor veel mensen.
Ik denk dat het niet zo zwart-wit is als dat. Als TS de diagnose suikerverslaafd heeft gekregen dan zal daar zeker iets van waar zijn.

En die suikerpot, sja, als het snoep en de frisdrank op was dan gingen we over op de suikerpot omdat we zo'n zin hadden in zoetigheid :)) Die werd uiteindelijk natuurlijk ook verstopt :+ Maar ik kan me nog goed herinneren dat we zodra we thuis kwamen eerst een kop thee kregen en de suiker uit t vuistje naar binnen werkte. Hele pot leeg eten mocht niet natuurlijk.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 15:09

Ik geloof niet dat TS ergens zegt dat ze die diagnose officieel heeft gekregen.

Anyhow: TS volgens mij weet je heel duidelijk wat je wil (en wat je niet wil). Dan is het nog een kwestie van een lange adem hebben en vooralkansen zien ipv hindernissen.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 15:22

Ik heb idd geen diagnose, ik VOEL me suikerverslaafd. Snak naar meer.

Ik weet inderdaad heel duidelijk wat ik wil :)

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 15:48

__Sannne schreef:
Er zijn al meerdere langlopende afval topics, ik zou daar eens in gaan reageren en meelezen. Op zichzelf staande afval topics worden meestal ondergespamd met de meest klinklare onzin en fabels. Als in: "ontbijt overslaan is ongezond" :')


In die topics staat regelmatig ook aardig wat onzin ;)

ts ik zou dus NIET gaan voor calorieën tellen. Minder eten en gezonder (vooral minder suiker inderdaad) dan gaat het afvallen "vanzelf".

Hierbij een richtlijn voor een gezonde levensstijl:


Afbeelding


Afbeelding

Anoniem

Re: How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 15:53

Goed van je dat je de stap maakt om beter voor jezelf te zorgen. Dat is echt een hele knappe omschakeling en je klinkt heel gemotiveerd :) Dat is in ieder geval de eerste stap!

Als iemand die altijd moeite heeft gehad met haar gewicht zeg ik, blijf gewoon lekker suikers en koolhydraten eten. Als je relatief veel moet afvallen heeft het echt geen zin om jezelf op een streng dieet te zetten waarin je een tijdje helemaal niks meer mag eten en daarna weer alles. Kijk in plaats daarvan naar het vervangen van je ongezonde gewoontes. Waar je eerst gewend was om een zak chips als tussendoortje te eten kan je ook een banaan of een appel pakken, en probeer je maaltijden te baseren op groenten ipv koolhydraten. Maar, en dat is een belangrijke, blijf ook gewoon af en toe pizza eten en patatjes met vriendinnen. Leer jezelf alleen moderatie aan, dus eet niet een grote pizza en nog een side dish, maar kies een kleine pizza en leer naar je lichaam luisteren als het zegt 'ik begin nu wel een beetje vol te zitten'.

Ik wil je niets aanpraten maar ik volg zelf WeightWatchers en vind dat een goede manier om inzicht te krijgen ini een gezond eetpatroon. Je mag altijd, je hoeft nooit te stoppen met eten (je kan altijd nog een appel pakken omdat je daar geen 'punten' voor inwisselt) en het speelt vooral heel erg in op het opbouwen van gezonde eetgewoontes ipv op sec heel veel afvallen. Ik denk dat dat voor jou uiteindelijk veel meer verschil gaat maken dan nu in een korte tijd 20 kilo afvallen en daarna nog steeds geen idee hebben van wat een gezond eetpatroon is, want geen suikers en geen koolhydraten is ook niet gezond (fysiek twijfelachtig en mentaal al helemaal niet).

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 15:57

Qua geen suikers en geen koolhydraten bedoel ik dus geen bewerkte suikers. Fruitsuikers en honing bijv wel. Ook met mate overigens, want teveel is nooit goed. Ook koolhydraten verminder ik, want koolhydraatvrij is een onmogelijke opgave.

Het is ook niet de bedoeling dat ik een paar maanden ga dieten en daarna mijn oude eetpatroon weer oppak. Ik wil er een gewoonte van maken.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 15:57

@nikass: Bijzonder, komen die 2 foto’s uit hetzelfde boek? :+

Puntje 2 eerste foto “eet niet teveel vlees”
Vakje 1 foto 2–> eet ruimte hoeveelheden vlees. Daarnaast ruime hoeveelheden noten, hoe gezond ze ook zijn, het zijn kcalbommen.

Ik vind het verder een mooie visie hoor en ben het er mee eens dat onbewerkt goed voor je is, maar afvallen is gewoon kcal in va kcal uit en als je nu gewend bent erg bewerkt te eten is kleine stapjes vanuit je eigen eetgewoonte makrn veel effectiever dan alles drastisch omgooien.

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:00

Ik heb even geen tijd om tips te delen, maar wel een motivatie.

Mijn leven is helemaal veranderd sinds ik 15 kilo af ben gevallen.
Ik voel me zoveel fijner en heb zoveel meer zelfvertrouwen.

En raar maar waar: mensen reageren heel anders op mij en nemen me meer serieus. Zal wel een combi zijn van uiterlijk en uitstraling.

Ik weet dat het niet uit moet maken en vind zelf oprecht vrouwen in allerlei maten mooi. Maar toch heeft het voor mij veel veranderd. En het belangrijkste: ik voel me veel fitter en gezonder, daar deed ik het voor!

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 16:02

Inney schreef:
Ik heb even geen tijd om tips te delen, maar wel een motivatie.

Mijn leven is helemaal veranderd sinds ik 15 kilo af ben gevallen.
Ik voel me zoveel fijner en heb zoveel meer zelfvertrouwen.

En raar maar waar: mensen reageren heel anders op mij en nemen me meer serieus. Zal wel een combi zijn van uiterlijk en uitstraling.

Ik weet dat het niet uit moet maken en vind zelf oprecht vrouwen in allerlei maten mooi. Maar toch heeft het voor mij veel veranderd. En het belangrijkste: ik voel me veel fitter en gezonder, daar deed ik het voor!


Hier doe ik het ook voor! Ik walg momenteel van mijn dikke kont die nergens tussenpast en mijn vetrolle. Ik wil me weer mooi kunnen voelen en zelfvertrouwen kunnen uitstralen {:}

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:04

Dat zou ik opschrijven TS op een strategische plek voor moeilijke momenten. Bijv de koelkast oid.
Daarnaast hielp voor mij motivational quotes op pinterest opzoeken en op te slaan.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:05

Nikass schreef:
In die topics staat regelmatig ook aardig wat onzin ;)

ts ik zou dus NIET gaan voor calorieën tellen. Minder eten en gezonder (vooral minder suiker inderdaad) dan gaat het afvallen "vanzelf".

Hierbij een richtlijn voor een gezonde levensstijl:


De enige manier om af te vallen is om minder te eten dan je verbrandt. Aangezien de meeste mensen geen idee hebben over hoeveel ze binnenkrijgen is calorieën tellen wel écht aan te raden hoor. Al is het maar voor de eerste twee weken bijv. zodat je een beeld krijgt van hoeveel je mag eten en zodat je niet te weinig eet (dat laatste is met 'gekke' diëten en paleo etc. best een valkuil).

Over onzin in topics, bij [MWS] 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP! hebben we een hele uitgebreide OP die is geschreven vanuit wetenschappelijk perspectief. Daarin worden ook heel wat fabeltjes en mythes ontkracht en daarnaast uitgelegd hoe het dan echt zit.

Ik ga voor de rest helemaal met Emma en Secricible mee: afvallen is een marathon, geen sprint. Zorg dat je langdurig op het gekozen eetpatroon kan volhouden (wat eigenlijk niet is als je jezelf heel veel gaat ontzeggen) en na het afvallen dit ook makkelijk vol kan houden (als je bijv. een shake dieet gaat doen dan weet je na het afvallen nog steeds niet hoe je dan wél gezond moet eten).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:16

Ik ben het eens met Imandra. Ik dacht ook dat ik supergoed bezig was. Tot ik ging tellen en afwegen. Pas daarna ben ik daadwerkelijk af gaan vallen. Dus tellen is echt wel een goed idee. Zeker in de beginfase. En daarnaast idd goede keuzes maken.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: How to: Drastisch eetgewoonten omgooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:19

Noten waren mijn eyeopener. Dat kommetje (vond ik) walnoten was mijn halve dagbehoefte. Kwam ik achter toen ik bij ging houden.
Sowieso, met 4boterhammen per dag en een iets te lompe warme maaltijd en ik ga vrij makkelijk richting de 2000kcal.