Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:01

Bedankt! Ik probeer me wat in te lezen, zodat ik tenminste snap wat wenselijk is en niet.

Linoleum, dat eten inderdaad ook :=

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:41

Eulogy schreef:
Welkom!

Ik heb echt de meest frustrerende sessie ooit gehad. Ging voor geen meter, had geen energie, kon me niet concentreren, heb ik nooit. Normaal voel ik me tijdens het trainen al beter. Moest er nog £8 voor betalen ook :+

Squats vorige week waren wel eindelijk fijn! https://www.instagram.com/p/B6tFuGpH0Hf ... pun8so9gm5


Nice!

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 16:52

Zooo, hoe is de eerste week voor iedereen?

Onze gym is een soort 'overrun' door de januari-sporters, met redelijk wat frustratie vanaf mijn kant tot gevolg :+ Ik had perongeluk m'n schema deze week op ma/wo/vrij ingedeeld, maandag kwam ik in de gym en was er buiten de 3 groepslessen ook nog eens geen enkele 1m2 vrij om ook maar iets te gaan doen. Krachthok was chockvol, dus na een tijdje wat ik er klaar mee :+ Woensdag zelfde verhaal, ik moest bijna horden lopen over alle mensen om even een warming up te doen, dus dit gaan we niet meer doen voorlopig. Vandaag geweest, prima work-out gehad en echt helemaal kapot gegaan op m'n hiptrusts. Deze week ga ik di/do/za doen, want ik durf niet meer op maandag :+

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 16:55

Volgens mij traint het gros van de mensen ma wo vr. Ik dus ook altijd di do za (of zo). Prima.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 17:05

Ik pak als even kan dinsdag en donderdag en vrijdag/zaterdag einde ochtend. Dan is hier meest rustig. Maar train bij kleine sportschool vooral gefocust op groepslessen en begeleid sporten vanuit fysio.

Krachthonk is laatste 2 maand erg rustig en vergelijk met eerder. Zijn heel aantal overgestapt naar de nieuwe basicfit straat verderop (ben zelf ook aan twijfelen ivm materialen). Dus heb deze week heerlijk getraind met genoeg ruimte. Het is wel drukker qua aantallen, maar niet op het stukje waar ik zit :')

Toevallig gisteren met koffie na trainen nog over gehad met medewerker, ze zijn in 1,5 jaar tijd sinds de overname van vorige eigenaar bijna verdubbeld qua aantal leden.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 17:12

Hier valt het mee, maar ik sport bij de sportschool van de universiteit dus de grootste drukte is in september/oktober. Mijn huidige blok gaat echt top, heel veel zin in volgende wedstrijd nu het zo gaat!

Iris1702

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 19:38

Bij ons valt het ook wel mee volgens mij, maar ik sport ook meestal in de minder drukke uren.
Van de week mailing gekregen dat ze eindelijk de openingstijden gaan vervroegen in het weekend, ben ik heel erg blij mee! Was eerst op zaterdag om 10.00 uur en zondag 11.00. Zo vervelend! Nu gaan ze voortaan om 9.00 uur open dus top!

Morgen vertrekken we op huwelijksreis, zin in!
Vandaag alvast het macro’s tracken los gelaten. Ben benieuwd hoe het gaat op vakantie, wil toch netjes blijven eten omdat een week na de reis de operatie gepland is. Dus niet zo slim om dan gigantisch los te gaan denk ik voor het beste resultaat! Wil ook lekker blijven trainen op vakantie. Vanaf 29 Jan mag het 6 weken niet meer...

Anoniem

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 22:49

Hi Bokkers ,

Ik val even binnen.
Slikt er iemand van jullie ZMA ter ondersteuning en wat voor effect heeft het op je ?

Ik heb het een tijd geslikt toen ik nog vollop trainde en ben het trainen weer aan het oppakken.
nu hoor ik verschillende verhalen over ZMA en heb ik ook gehoord dat het je hormoonhuishouding in de war kan schoppen.

ik merk oprecht verschil als ik het slik , ben sterker , sneller en herstel 10x sneller.
Stop ik er mee , dan wordt het langzaam aan allemaal minder.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 17:31

Ik had nog nooit van ZMA gehoord, nu ben ik ook wel benieuwd...

Wendy15

Berichten: 11097
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 17:36

Mag ik hier even komen binnenvallen? :o

Vroeger heb ik redelijk enthousiast krachttraining gedaan in de sportschool. Kreeg vanuit daar regelmatig wat begeleiding en nieuw schema. Gebruikte voornamelijk de apparaten en later ook met losse gewichten. In een schriftje hield ik dan mijn voortgang bij wat betreft aantal herhalingen en gewicht.

Nu al een paar jaar niet aan het sporten en wil weer wat fitter en sterker worden maar nu niet de mogelijkheid om regelmatig naar de sportschool te gaan.

Het liefst wil ik thuis wat aan de gang maar ben nog op zoek naar een fijn schema of bijvoorbeeld YouTube video. Veel van die filmpjes is met veel cardio tussendoor, jumping jacks ed. Dat is geen optie ivm laag plafond :') en woon boven een winkel dus wil geen geluid overlast geven.

Ik heb een step apparaat om wat op te warmen. En een mooie set dumbells met losse gewicht ringen waarmee ik dus kan opbouwen.

Heeft iemand wat tips voor een schema of video oid?

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 09:04

Als je voorheen al getraind hebt zou ik met die kennis gewoon een full-body schema opstellen wat haalbaar is voor je eigen situatie. Fitter worden is natuurlijk een samenloop van voeding + work-outs, dus daar kan je ook zoeken naar verbeterpunten. Er zijn een legio aan YT’ers te vinden die goede homework-outs hebben, dus gewoon zelf even rondbladeren lijkt mij het meest effectief ;)


M’n work-out gister was opzich prima, maar omdat ik na werk train (en om 6u op sta) was ik aan het eind van m’n sets wel echt helemaal af. Hiptrust heb ik echt met de laatste 10% van m’n energie eruit gekregen maar toen was het ook klaar :+ Opzich wel tevreden over de progressie qua spieren en overall shape, maar merk wel dat m’n energie lately aanzienlijk minder is. Werk is momenteel mentaal vrij taxing, dus daar gaat ook veel energie aan op denk ik.

Afbeelding

Wendy15

Berichten: 11097
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 09:14

Ik heb vooral veel op de apparaten getraind dus om nu een volledig schema te maken met losse gewichten vind ik lastig :o had zelf al op YouTube zitten zoeken maar gebruik waarschijnlijk niet de juiste zoektermen want krijg allemaal van die filmpjes met veel herhalingen en cardio tussen de oefeningen door.
En idd het eten weer aanpakken. Momenteel teveel koolhydraten en te weinig eiwitten dus heb de myfitnesspal app weer gedownload en een bestelling gedaan bij body en fit shop.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 09:16

Chloe Ting heeft goede videos, gewoon target areas + workout & home zoeken.

Wat heb je besteld bij B&F? Ben niet perse enorme fan van hun assortiment met de ingredienten die in sommige zaken zitten :+

Wendy15

Berichten: 11097
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 09:27

Bedankt ga ik opzoeken.

Ik heb whey besteld en pannenkoeken mix. Eigenlijk gewoon hetzelfde als ik vroeger had :') pannenkoekjes vind ik handig ipv brood, ik eet uit gemak gewoon echt teveel brood.

Zal mn oude schriftje met mn schema's eens opzoeken ligt nog wel ergens op zolder. Misschien kan ik met dat als basis een schemaatje voor thuis in elkaar knutselen.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:01

Wellicht is 5x5 een goede basis om wat inspiratie uit te halen. Dat zijn stronglifts, maar kan je naar eigen voorkeur en doelen aanpassen. Target fullbody en dan kan je wat losse (specifiek gerichte) oefeningen erbij doen op het moment dat je echt bepaalde plekken meer wil targetten.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:16


_Ilsee_

Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 15:37

Zo ik heb hier ook al een tijd niet gepost!
Hoe is het met iedereen hier?

Ik had eigenlijk in december een meet staan, maar begin december werd ik ziek en kon ik niet mee doen.. flink balen en eind december was alles natuurlijk gesloten op tijden dat ik kon sporten haha.
Nu weer verder trainen, heb zaterdag een mini meet voor deadlift en bench press. Hoop op 110 deadlift and 50 bench.

Eergisteren mn laatste zware sessie gedaan voor deadlift, gisteren voor bench en een HITT groepsles. Ja die voel ik nu goed :')

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 16:06

Ik heb helaas door de hypermobiliteit mn schouder weer in de prak. Geen sport blessure gelukkig, dus veel kan ik nog wel doen, maar spieren doen teveel dr best om mn schouder gewricht bij elkaar te houden

Ben nu wel ook begonnen met bench press, 20 hele kilo's haha
Deathlift 50 kilo, squat 40
Ben niet meer verder omhoog gegaan, ben nu bezig de oefeningen 100% uit te voeren en controleren

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 16:12

Joanne1987 schreef:
Ik heb helaas door de hypermobiliteit mn schouder weer in de prak. Geen sport blessure gelukkig, dus veel kan ik nog wel doen, maar spieren doen teveel dr best om mn schouder gewricht bij elkaar te houden

Ben nu wel ook begonnen met bench press, 20 hele kilo's haha
Deathlift 50 kilo, squat 40
Ben niet meer verder omhoog gegaan, ben nu bezig de oefeningen 100% uit te voeren en controleren

Netjes toch! Ik ben ook hypermobiel en focus me liever op de oefening goed uitvoeren dan op zo snel mogelijk hoge gewichten. Ben jaar geleden met veel lagere gewichten begonnen dan jij nu doet.

Momenteel zit m’n deadlift op 55kg, squat op 40kg en benchpress op 30kg. Niet zoveel als sommigen hier. Maar als ik het vergelijk naar waar ik vandaan kwam, vooral de hoeveelheid last van m’n lichaam in het verleden, heb ik gigantische progressie gemaakt!

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 16:17

Nou ja dat dus inderdaad! En voel me er echt goed bij, spieren op mn benen worden ook echt zichtbaar nu

_Ilsee_

Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 17:37

Je moet ook trainen voor je zelf en niet voor een ander! Iedereen is anders en heeft andere doelen en dat is prima! Ik vind de gewichten trouwens heel netjes, en het is inderdaad zoveel belangrijker om het goed uit te voeren.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 17:45

Scheelt al boel dat ik enige vrouw ben bij ons die echt powerlifting gericht traint. Verder alleen heren. Daar valt helemaal niet mee te vergelijken :')

We weten allemaal dat we niet onszelf met anderen moeten vergelijken, maar we doen het ongetwijfeld allemaal toch wel af en toe (of vaker)

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 17:53

Joanne1987 schreef:
Ik heb helaas door de hypermobiliteit mn schouder weer in de prak. Geen sport blessure gelukkig, dus veel kan ik nog wel doen, maar spieren doen teveel dr best om mn schouder gewricht bij elkaar te houden

Ben nu wel ook begonnen met bench press, 20 hele kilo's haha
Deathlift 50 kilo, squat 40
Ben niet meer verder omhoog gegaan, ben nu bezig de oefeningen 100% uit te voeren en controleren


Ahja dat herken ik heel erg. Voor mij hebben oefeningen met losse gewichten heel erg geholpen. En daarbij train ik dan mijn bovenrug en schouders voornamelijk. Op dit moment werk ik in Oostenrijk als skileraar dus ligt de krachttraining een beetje stil. Merk wel echt direct het verschil tussen gerichte krachttraining en niet.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 17:55

Over naar anderen kijken: ik krijg echt een kick als mannen mijn gewicht niet kunnen tillen (triest, i know) :')

Ben niet meer zoveel op Bokt, helaas de pony's moeten verkopen dus heb nu in elk geval nog niet veel zin om over paarden te praten...

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 18:04

antje_vip schreef:
Over naar anderen kijken: ik krijg echt een kick als mannen mijn gewicht niet kunnen tillen (triest, i know) :')

Ben niet meer zoveel op Bokt, helaas de pony's moeten verkopen dus heb nu in elk geval nog niet veel zin om over paarden te praten...


Eerste, geniaal! Zo ben ik ook
Tweede, wat klote, sterkte...