ziekenhuisopname en daarna

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonfish13
Berichten: 18239
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:58

Jeutje, dit had ik niet verwacht zeg!
Heb je veel last van de verhoging?
Ik heb het al jaren op en af maar lijdt er vrij weinig onder, ik hoop dat jij dat ook hebt!
Geniet je van je werk nu?
Je werkte met kids toch?

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 21:40

moonfish13 schreef:
Jeutje, dit had ik niet verwacht zeg!
Heb je veel last van de verhoging?
Ik heb het al jaren op en af maar lijdt er vrij weinig onder, ik hoop dat jij dat ook hebt!
Geniet je van je werk nu?
Je werkte met kids toch?


Ja die temperatuurwisselingen zijn een aanslag op mijn lichaam. Meestal ben ik futloos en heb ik geen energie. Meestal push ik mijzelf wel, tot ik niet meer kan zeg maar.

Ik geniet ontzettend van het werk. Werk inderdaad met kids. Elke dag weer een feestje

moonfish13
Berichten: 18239
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:01

Het is natuurlijk ook iets waarvan je eigenlijk al vreselijk blij mag zijn dat het nu slechts dat is.
Neemt niet weg dat het erg vermoeiend is, hopelijk word het toch nog minder of blijf je in elk geval stabiel.
Pas je wel op dat je niet té ver gaat?
Volgens mij ben jij er wel een die doorgaat tot ze neervalt.
Maar wat heerlijk dat je zo happy bent op je werk, dat is de bedoeling na zo’n rollercoaster!
Positieve energie!
En inderdaad als je je ziek moet melden elke keer bij verhoging, zeer herkenbaar, dat gaat hem niet worden.
Maar nu met Corona geeft het wel extra twijfels, en dan heb ik niet eens een beroep als jij hebt.
Ik vind dat je er erg cool onder blijft, en ik snap ook waarom.
Hopelijk kun je snel weer naar een psycholoog want ik snap dat je hier nog niet uit bent.
Mijn vader na zijn sepsis x2 blijft ook gauw bang als er wat is o.i.d. en mist zijn gesprekken ook enorm.
Zo per telefoon vind hij niks, het is heel anders zegt hij.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 12:15

Het ging zo lekker..... tot vannacht.
Als een projectiel braken... elk halfuur tot nu toe. Mijn borstbeen doen zoveel zeer van al dat maagzuur. Daarnaast diarree. Grrr had nog geen verhoging. Maar inmiddels ook verhoging

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:27

Ahh, wat balen!
Mag je zoiets aankijken of moet je actie ondernemen?

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 12:33

Astorga schreef:
Ahh, wat balen!
Mag je zoiets aankijken of moet je actie ondernemen?


Ja ik weet het zelf eigenlijk niet zo goed. Ook met die corona dingen enzo

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:36

Gewoon even bellen om te overleggen kan geen kwaad. Wat jammer dat het nu ineens weer mis gaat. Heb je ook een idee waardoor het getriggerd wordt?

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 12:37

zonnebloem18 schreef:
Gewoon even bellen om te overleggen kan geen kwaad. Wat jammer dat het nu ineens weer mis gaat. Heb je ook een idee waardoor het getriggerd wordt?


Ja zal het weggetje via de hap weer bewandelen. Ik denk vermoeidheid. 2 late diensten. Anders zou ik het niet weten

tokedri
Berichten: 1560
Geregistreerd: 17-11-09

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:44

Buikgriep?

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 12:45

Dat was ook mijn idee, ergens een norovirusje opgepikt? Hopelijk triggert het niet meteen weer vanalles en ben je snel weer wat fitter.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 12:51

tokedri schreef:
Buikgriep?


Dacht ik ook aan hoor. Maar dit is ook hoe mijn aanval januari en februari zich gedroeg. Onderscheid maken is zo lastig

senna21

Berichten: 11890
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:00

Helaas is diarree/buikgriep ook regelmatig een symptoom van Corona.
Dus ik zou wel heel goed oppassen.
Ziek zijn is in deze tijd nog extra spannend.
Sterkte en beterschap.

moonfish13
Berichten: 18239
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:04

Bij mij begonnen de coronaklachten met buikpijn en diarree, pas 24 uur later was ik verkouden.
Ik zou er even goed mee uitkijken.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:05

Bij twijfel gewoon bellen hoor.
Jammer dat het via de hap moet en je geen andere route af hebt kunnen spreken met je behandeld arts.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 13:05

moonfish13 schreef:
Bij mij begonnen de coronaklachten met buikpijn en diarree, pas 24 uur later was ik verkouden.
Ik zou er even goed mee uitkijken.

good to know. snotter wel iets, en af en toe een droge hoest. Maar kan ook door al dat braken komen.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 13:06

Astorga schreef:
Bij twijfel gewoon bellen hoor.
Jammer dat het via de hap moet en je geen andere route af hebt kunnen spreken met je behandeld arts.
moet wel via de HAP idd en ze kunnen dan ten alle tijden overleggen met de arts in ziekenhuis (behandelend arts) zelfs in het weekend.

moonfish13
Berichten: 18239
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:18

mariekeoo schreef:
moonfish13 schreef:
Bij mij begonnen de coronaklachten met buikpijn en diarree, pas 24 uur later was ik verkouden.
Ik zou er even goed mee uitkijken.

good to know. snotter wel iets, en af en toe een droge hoest. Maar kan ook door al dat braken komen.

Echt ik heb aan de telefoon met het ziekenhuis, ik had een infuus wegens die darmen nl, echt zéér stellig beweerd dat het écht géén corona kon zijn. :=
Ik was namelijk enkel moe geweest, allergisch gereageerd op een kat zoals kan bij mij.
En toen dus buikpijn/diarree die niet over ging.
Heel vreemd, maar ach die allergie was vast een grotere klap geweest dan we dachten.
Nou mooi niet, 24 uur later snipverkouden en benauwdheidsklachten.
Ik heb gelukkig niemand besmet, ik knapte niet op maar zei: ik ben zo stabiel, we geven het tijd want ik ga nu niet onnodig naar een ziekenhuis.
Een virus erbij is niet uitgesloten en dan neem ik dat ook mee naar binnen.
Toen was het: dat is zeker waar, kijk het nog een dagje aan en bij verslechteren bel je.
Dat dagje heeft waarschijnlijk besmettingen gescheeld, want niemand dacht aan corona.
Ik begreep van mijn fysio ook dat een patiënt verdacht van een simpele urineweginfectie corona bleek te hebben.
Het gedraagt zich nogal creatief dat virus.
Maar hier openbaarde het zich dus 24 uur na die darmklachten, die luchtwegen en verkouden.

Ik maak wel een diepe buiging voor hoe je je herpakt hoor.
Maar ik kan me indenken als je werk tegelijk je passie is, en ik werkte ook altijd graag, dat het je ook positieve energie geeft.
Maar alsnog kan niet iedereen dit. :)

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 13:35

moonfish13 schreef:
mariekeoo schreef:
[quote="mo
Bij mij begonnen de coronaklachten met buikpijn en diarree, pas 24 uur later was ik verkouden.
Ik zou er even goed mee uitkijken.

good to know. snotter wel iets, en af en toe een droge hoest. Maar kan ook door al dat braken komen.

Echt ik heb aan de telefoon met het ziekenhuis, ik had een infuus wegens die darmen nl, echt zéér stellig beweerd dat het écht géén corona kon zijn. :=
Ik was namelijk enkel moe geweest, allergisch gereageerd op een kat zoals kan bij mij.
En toen dus buikpijn/diarree die niet over ging.
Heel vreemd, maar ach die allergie was vast een grotere klap geweest dan we dachten.
Nou mooi niet, 24 uur later snipverkouden en benauwdheidsklachten.
Ik heb gelukkig niemand besmet, ik knapte niet op maar zei: ik ben zo stabiel, we geven het tijd want ik ga nu niet onnodig naar een ziekenhuis.
Een virus erbij is niet uitgesloten en dan neem ik dat ook mee naar binnen.
Toen was het: dat is zeker waar, kijk het nog een dagje aan en bij verslechteren bel je.
Dat dagje heeft waarschijnlijk besmettingen gescheeld, want niemand dacht aan corona.
Ik begreep van mijn fysio ook dat een patiënt verdacht van een simpele urineweginfectie corona bleek te hebben.
Het gedraagt zich nogal creatief dat virus.
Maar hier openbaarde het zich dus 24 uur na die darmklachten, die luchtwegen en verkouden.

Ik maak wel een diepe buiging voor hoe je je herpakt hoor.
Maar ik kan me indenken als je werk tegelijk je passie is, en ik werkte ook altijd graag, dat het je ook positieve energie geeft.
Maar alsnog kan niet iedereen dit. :)[/quote]

ja het is een zeer apart virus... dus houd het wel in mijn achterhoofd ofcourse.

Ja ik ben eigenlijk weer volledig aan het werk. ik ben nog niet de oude qua energie huishouding. Maar ze zeggen toch 1 ziekenhuisdag kost zoveel tijd om te recoveren. Dan heb ik nog even te gaan aha. Zeker als er dit soort momenten doorheen komen.

Ik heb de haast de gehele nacht niet geslapen omdat ik niet kon liggen. want dan kwam alles eruit. inmiddels spuug ik elk halfuur/uur. Dus kan ik er tussendoor een paar minuutjes chillen.

moonfish13
Berichten: 18239
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:45

Je bent echt een taaie hè?! :=
Mijn hemel mens, hoe doe je het toch.
Zorg je dat je naast goed voor je patiënten ook goed voor jezelf zorgt mevrouw?
Bel op tijd met een arts goed?

Oh dus 1 dag opname is 1 dag herstel?
Verklaart een hoop.
Ik was binnen 24 uur opname waardig en heb 5-6 dagen vocht per infuus nodig gehad.
Totaal 9 dagen infuus, met ook vitamine C ter ondersteuning, thuis.
Alleen hier is het infuus er nu 4 dagen uit ofzo, en ik kom niét vooruit.
Mijn hoofd werkt tegen, moe, huishouden lukt echt voor geen meter en snel kortademig.
Fysio zei al qua herstel val je onder opname.
Dus het komt er op neer dat ik nog wel een dag of 5 mag nemen voor ik weer iets fitter wordt.
Ben ook wel van mijn padje af omdat ik mijn lijf en hoofd zo niet ken.
Dus bedankt voor het ophelderen, dan probeer ik iets minder boos te zijn op mezelf dat dingen nog niet lukken. :=
En jij hebt daar gewoon een matras versleten, dus logisch dat je er nog lang niet bent.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 15:14

kennen jullie heartburn. Mijn slokdarm is geïrriteerd volgens mij, niet gek natuurlijk. Maar ow dat is flink pijnlijk....

moonfish13
Berichten: 18239
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:19

Uhh ja, dat ken ik.
Tis niet zomaar dat mensen denken dat ze een hartaanval ofzo hebben en last van hun maag of slokdarm blijken te hebben.
Ik slik geen omeprazol in principe, behalve als ik irritatie voel, want inderdaad dat wat jij hebt kan best wel vervelend zijn..
Lees: sodeknetter dat dát je maag of slokdarm kan zijn geloof je zelf bijna niet.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 11:57

zo gaat gelukkig weer wat beter. niet meer aan het spugen, nog wel misselijk. Daarnaast temp hangt rond de 38,2/3.
Ik heb wel echt last van mijn borst. Denk echt dat het een combinatie van mijn slokdarm en de spieren is. Hoesten is echt killing.

tokedri
Berichten: 1560
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:37

mariekeoo schreef:
zo gaat gelukkig weer wat beter. niet meer aan het spugen, nog wel misselijk. Daarnaast temp hangt rond de 38,2/3.
Ik heb wel echt last van mijn borst. Denk echt dat het een combinatie van mijn slokdarm en de spieren is. Hoesten is echt killing.


Heb je je huisarts gesproken? Kan ook corona zijn

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 12:45

tokedri schreef:
mariekeoo schreef:
zo gaat gelukkig weer wat beter. niet meer aan het spugen, nog wel misselijk. Daarnaast temp hangt rond de 38,2/3.
Ik heb wel echt last van mijn borst. Denk echt dat het een combinatie van mijn slokdarm en de spieren is. Hoesten is echt killing.


Heb je je huisarts gesproken? Kan ook corona zijn

nee ik was te laat voor een afspraak vandaag. dus word morgen

senna21

Berichten: 11890
Geregistreerd: 17-03-09

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:48

Beterschap. Je krijgt het wel flink voor je kiezen.
:(:)
Hopelijk voel jij je snel weer wat beter.