ziekenhuisopname en daarna

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 22:26

• UPDATE •

Zo we zijn nu al weer een dikke 1,5 week thuis. Ik voel me tot dusver goed. Ik heb geen koorts en daardoor heb ik meer energie. Ik heb nog wel last van mijn lichaam en regelmatig hoofdpijn. Maar dit is met medicatie wel te onderdrukken. Ik ben aan het leren, leren om mijn grenzen te leren kennen. Ga in erover heen moet ik met de klachten dealen. Volgende week is mijn doel 3 lesdagen volgen. Die week erna ga ik weer rustig op de afdeling beginnen met opbouwen. Rustig... het woord wat ik moet gaan leren accepteren. Ik vind het moeilijk, want ik voel me snel schuldig. Ondanks alles probeer ik dingen te doen waar ik energie van krijg. Even langs het werk, even langs de guard, even langs familie of vrienden. Alles even, maar daarmee krijg ik een hele hoop energie ❤️ de komende dagen/weken gaan we opknappen. Hopelijk was dit de laatste episode van ziek zijn. Ik hoop het, maar niemand weet het...
Afbeelding

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 22:28

Om je grenzen beter te leren herkennen en praktisch advies te krijgen over hoe je dat het beste kunt aanpakken zou je misschien ergotherapie kunnen overwegen. Ik heb daar enorm veel aan gehad in mijn revalidatie, veel meer dan ik vooraf had gedacht.

Britt_Sisi

Berichten: 8948
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 23:05

Je ziet er goed uit Mariek, je bent een doorzetter! Hopelijk kan je deze positieve lijn voortzetten!

moonfish13
Berichten: 18239
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 00:08

Ik ben zo blij voor je! *\o/*

marleen_usar

Berichten: 24678
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 11:40

Wat fijn om te horen dat het zo veel beter met je gaat, nu door zetten.

kiki1976

Berichten: 16891
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 12:13

Wat fijn om te lezen dat het de goede kant met je op gaat! Hopelijk blijft dit zo, ga in ieder geval hard voor je duimen.
Super leuke foto trouwens!

Grenzen, oeh die kunnen soms zo lastig zijn haha. Maar bewaak ze goed, en durf indien nodig ook even een stapje terug te doen op een mindere dag.
Hoe moeilijk het ook is, iets de ene dag wel kunnen en de andere niet.

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:38

wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat!

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-20 14:30

morgen weer starten met reïntegreren op het werk. Eng en spannend met die rond zwerfende corona. Ben benieuwd of ik morgen niet naar huis gestuurd ga worden.

moonfish13
Berichten: 18239
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 14:49

Mag je zélf niet besluiten niet te gaan?
Je bent net een beetje goed ik zou het niet durven hoor.

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:03

mariekeoo schreef:
morgen weer starten met reïntegreren op het werk. Eng en spannend met die rond zwerfende corona. Ben benieuwd of ik morgen niet naar huis gestuurd ga worden.


Als ik jou was zou ik aangeven dat je het risico te groot vindt. Je bent nét weer een beetje aan de beterende hand

senna21

Berichten: 11890
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:57

Nou, inderdaad.
Morgen staat toch de boel op z'n kop. Er is geen organisatie waar dingen doorgaan als 'business as usual'.
Ik zou eerst even bellen voordat je naar je werk gaat.
De maatregelen zijn er niet voor niets en moeten juist mensen met een kwetsbare gezondheid beschermen.
(de groep waar jij dus onder valt)
Verder werken aan herstel kun je ook thuis.
Sterkte met alles.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 07:51

Hoe is het gegaan? Kon je thuisblijven?

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 11:20

uiterlijk heb ik overleg gehad met mijn werkgever en de coronalijn.. Die gaven aan dat ik het risico kon beperken door zorg te verlenen aan 1 persoon. Dat heb ik dus ook gedaan 2 uur gewerkt bij een kind. Het was fantastisch. Ik heb zo genoten om weer op het werk te zijn. Mijn afdeling voelde als een apart ziekenhuisje. Alles word zo goed gescheiden en ze zorgen echt goed voor de verpleegkundigen/artsen. Tuurlijk zat het corona wel in mijn achterhoofd en keek ook zeker boos volgens mij naar iedereen die ook maar iets aan het kuchen was haha. Maar ben zo blij dat ik achteraf toch wel heen ben gegaan

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:25

Wat fijn en hoopvol dat je zo genoten hebt!

Wat wordt je vervolg nu?

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 11:26

Astorga schreef:
Wat fijn en hoopvol dat je zo genoten hebt!

Wat wordt je vervolg nu?


heel erg rustig aan reïntegreren. Deze week 3 x 2 uur. Dus morgen en vrijdag weer aan de bak en dan vrijdag kijken of we volgende week naar 3 x 3 of 3 x 4 uur kunnen gaan.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:04

meteen volgende week al naar 3x3 of zelfs 3x4 vind ik wel hele grote stappen. Maar je moet het zelf aanvoelen

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 19:16

Nickolay schreef:
meteen volgende week al naar 3x3 of zelfs 3x4 vind ik wel hele grote stappen. Maar je moet het zelf aanvoelen


Ja dat vind ik persoonlijk ook, normaliter werk je in een re-integratie traject 3 weken lang hetzelfde aantal uren alvorens op te hogen. Anders kan je echt niet inschatten wat voor impact het werk op je heeft. Ik ben overigens ervaringsdeskundige hierin :o

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 23:34

Liselot schreef:
Nickolay schreef:
meteen volgende week al naar 3x3 of zelfs 3x4 vind ik wel hele grote stappen. Maar je moet het zelf aanvoelen


Ja dat vind ik persoonlijk ook, normaliter werk je in een re-integratie traject 3 weken lang hetzelfde aantal uren alvorens op te hogen. Anders kan je echt niet inschatten wat voor impact het werk op je heeft. Ik ben overigens ervaringsdeskundige hierin :o

ow echt, ja ik heb er dus totaal geen ervaring mee. Ik doe maar wat goed voelt of zo en vertrouw mijn regie's/manager hierin

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-20 14:02

Vandaag toch gebeld. Ze stoppen met mij te reintegreren eerst. Ik ben te riskant op dit moment. Nu veel kinderen op de afdeling met verdenking. Dus we zitten nog een tijdje thuis

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:09

Ik denk dat dat een verstandige beslissing is. Al snap ik dat het voor jou heel dubbel moet voelen.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-20 14:42

zonnebloem18 schreef:
Ik denk dat dat een verstandige beslissing is. Al snap ik dat het voor jou heel dubbel moet voelen.


ja had eindelijk het gevoel weer iets te kunnen doen. En daarnaast voel ik de druk op de zorg deze dagen ook. Niets kunnen doen is dus ook super frustrerend!

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 16:58

Dat snap ik zo goed. Ik word van een paar dagen vrij nu al onrustig, terwijl ik ook weet dat ik die dagen moet koesteren nu het nog kan.

Is er geen optie om je collega's vanaf thuis te kunnen ondersteunen? Bijvoorbeeld via een thuiswerkplek protocollen nazoeken als er een vraag is?

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 19:21

Zo, dit is alweer een tijdje geleden. Morgen zal ik mijn eerste dienst weer draaien buiten de ziektewet! Ik ben weer volledig terug gereïntegreerd. Best een beetje trots dat dat zo is! Helaas voel ik mij sinds gisteren weer helemaal niet goed. Moe, spierpijn, sinds vandaag wat aan het kuchen, verhoging en pijn in mijn schouderblad. Onzekerheid of dit weer een aanval is?, of dat dit corona is? of gewoon een lichaamsreactie op de spierpijn? Ik weet het niet meer. Ik zal zo ontzettend balen als ik morgen hierdoor niet kan werken. Ik wacht even af hoe mijn nacht gaat en hoe ik mij morgenvroeg voel. Ik wil geen risico voor mij en anderen lopen (daar neem ik zeker het zekere voor onzekere, don't worry :j ).

Ik ben nu al de gehele corona periode niet naar de psycholoog geweest. Ik merk dat ik het hier moeilijk mee heb. Ik heb nachtmerrie's over wat er mogelijk kan gebeuren en merk dat ik weer ontzettend aan het piekeren ben. Ik hoop dat ik snel weer een fysiek consult met mijn psycholoog kan hebben, want dat werkt toch beter dan een telefonisch consult.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:28

Wat zijn in jouw ziekenhuis de huidige regels rondom werken met klachten? Wij mogen ook met verkoudheidsklachten en/of verhoging niet komen werken en moeten dan getest worden op Corona.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 19:34

Hilary schreef:
Wat zijn in jouw ziekenhuis de huidige regels rondom werken met klachten? Wij mogen ook met verkoudheidsklachten en/of verhoging niet komen werken en moeten dan getest worden op Corona.


Ja lastige is dat ik heel vaak verhoging heb. Dus dat zou betekenen dat ik 2 week per maand niet mag werken. Daarnaast heb ik nu een kuchje. weet niet of dat komt door de pijn in bij mijn schouderblad en het ongemak is. Of dat het perse moet ofzo.

Ik werk op het werk sowieso hele diensten met chirurgisch mondmasker voor