ziekenhuisopname en daarna

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 08:04

Heb je geen advies gekregen over hoe je met de trombose om moet gaan? Kous uit moet je echt niet doen! Als je hier te laks mee omgaat kun je blijvende klachten krijgen.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-19 14:14

Katja schreef:
Heb je geen advies gekregen over hoe je met de trombose om moet gaan? Kous uit moet je echt niet doen! Als je hier te laks mee omgaat kun je blijvende klachten krijgen.


Ik heb totaal geen advies gekregen. Ik heb ook geen benul hoelang ik het moet dragen en wat het plan is. Ze hadden me gezegt dat het was zolang ik zwelling had en ik had geen zwelling meer. Dus dacht probeer zonder.

Ze gaven ook aan dat ik een paar dagen later weinig risico meer liep omdat de bloedverdunners ingewerkt waren en ik geen ristricties had in doen en laten

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 14:28

Slecht zeg. Succes dan met de juiste weg vinden.

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 16:25

Vind je wel naief als verpleegkundige... Misschien hard gezegd maar je weet dat een trombose arm, trombose in het algemeen, gevaarlijk is. Ik weet niet welke bloedverdunner je krijgt maar is je inr bekend ed. Die medicatie lost ook niet gelijk t probleem op, er kan altijd nog iets losschieten. Je vergeeft jezelf echt nooit als je een ruiterembolie, longembolie of iets richting je hersenen hebt geschoten.
Bel gewoon de poli om te vragen wat het beleid is en doe rustig aan. Dat werk is nu leuk en over evt 2 weken ook nog wel. Je kwakkelt al zolang, wees eens zuinig op jezelf!

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 16:46


Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 16:53

Als er geen beleid wordt besproken met je, vraag je daar toch zelf naar? Ik vind je houding wel erg afwachtend, jij als vpk zou toch juist wel wat assertiever mogen zijn.
Vind het ook slordig van de behandelend arts trouwens, daar niet van...

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 16:59

Staat er niks over in je medisch dossier?

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-19 17:13

marleen_usar schreef:
Staat er niks over in je medisch dossier?


Nee, had inderdaad al gekeken.

Vroeger was het beleid van een trombose arm conservatief. Ze deden er dus niets aan. De laatste tijd geven ze een tubigrip voor afname zwelling. Maar zo’n officiele kous hoefde ik niet persee volgends de arts.

Ik gebruik apixaban. De eerste week 2x 10 mg en na die week 2 x 5mg.

Ik mocht alles doen met mijn arm en moest de eerste 2 dagen niet werken.

Ik ben niet naief. Als verpleegkundige weet je ook niet alles en ik kom zeker niet dagelijks met trombose in aanraking. Zeker niet bij kinderen. Dus weet ik er alles over nee. Laat staan dat ik veel over trombose armen wist...

Het is niet als je verpleegkundige bent dat je alles weet. Ik weet veel van het gedeelte zorg dat ik lever. Maar dingen waar ik niet dagelijks mee in aanraking kom zakt zeker weg.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 20:58

Ik snap niet dat to zo aangevallen wordt. Als vpk voor een patiënt opkomen is iets heel anders dan wanneer het over jezelf gaat.

Veel beterschap Mariekeoo!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 23:04

En mensen uit de zorg zijn nu eenmaal vaak de slechtste patiënten :+

De adviezen voor behandeling van trombose aan de armen zijn minder duidelijk dan voor die aan de benen. Het beleid met bloedverdunners is hetzelfde (en met de nieuwe middelen is controle van INR niet meer nodig/zinvol). Of en hoe lang je compressietherapie moet geven is minder eenvoudig. Wij houden ook meestal een elastische kous aan zolang er zwelling is of klachten zijn. Data die compressietherapie gedurende 2 jaar ondersteunen, zoals we gewend zijn bij trombosebenen om het risico op post-trombotisch syndroom te verminderen, zijn er voor zover ik weet voor trombose aan de bovenste extremiteit niet.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-19 09:51

gomir schreef:
En mensen uit de zorg zijn nu eenmaal vaak de slechtste patiënten :+

De adviezen voor behandeling van trombose aan de armen zijn minder duidelijk dan voor die aan de benen. Het beleid met bloedverdunners is hetzelfde (en met de nieuwe middelen is controle van INR niet meer nodig/zinvol). Of en hoe lang je compressietherapie moet geven is minder eenvoudig. Wij houden ook meestal een elastische kous aan zolang er zwelling is of klachten zijn. Data die compressietherapie gedurende 2 jaar ondersteunen, zoals we gewend zijn bij trombosebenen om het risico op post-trombotisch syndroom te verminderen, zijn er voor zover ik weet voor trombose aan de bovenste extremiteit niet.


Nou dit dus....

Weet jij hoelang ik verhoging mag hebben. Want ze gaven eerst aan dat dt van de trombose kon komen. Het is 3 dagen goed geweest en sinds 3 dagen heb ik weer verhoging.

En hoelang mag ik echt wel pijn heb. Slik nu paracetamol en 4x daags 100 mg tramadol.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:13

mariekeoo schreef:
gomir schreef:
En mensen uit de zorg zijn nu eenmaal vaak de slechtste patiënten :+

De adviezen voor behandeling van trombose aan de armen zijn minder duidelijk dan voor die aan de benen. Het beleid met bloedverdunners is hetzelfde (en met de nieuwe middelen is controle van INR niet meer nodig/zinvol). Of en hoe lang je compressietherapie moet geven is minder eenvoudig. Wij houden ook meestal een elastische kous aan zolang er zwelling is of klachten zijn. Data die compressietherapie gedurende 2 jaar ondersteunen, zoals we gewend zijn bij trombosebenen om het risico op post-trombotisch syndroom te verminderen, zijn er voor zover ik weet voor trombose aan de bovenste extremiteit niet.


Nou dit dus....

Weet jij hoelang ik verhoging mag hebben. Want ze gaven eerst aan dat dt van de trombose kon komen. Het is 3 dagen goed geweest en sinds 3 dagen heb ik weer verhoging.

En hoelang mag ik echt wel pijn heb. Slik nu paracetamol en 4x daags 100 mg tramadol.


Daar kun je toch gewoon over bellen ...

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-19 10:28

tokedri schreef:
mariekeoo schreef:
[quote="g
En mensen uit de zorg zijn nu eenmaal vaak de slechtste patiënten :+

De adviezen voor behandeling van trombose aan de armen zijn minder duidelijk dan voor die aan de benen. Het beleid met bloedverdunners is hetzelfde (en met de nieuwe middelen is controle van INR niet meer nodig/zinvol). Of en hoe lang je compressietherapie moet geven is minder eenvoudig. Wij houden ook meestal een elastische kous aan zolang er zwelling is of klachten zijn. Data die compressietherapie gedurende 2 jaar ondersteunen, zoals we gewend zijn bij trombosebenen om het risico op post-trombotisch syndroom te verminderen, zijn er voor zover ik weet voor trombose aan de bovenste extremiteit niet.


Nou dit dus....

Weet jij hoelang ik verhoging mag hebben. Want ze gaven eerst aan dat dt van de trombose kon komen. Het is 3 dagen goed geweest en sinds 3 dagen heb ik weer verhoging.

En hoelang mag ik echt wel pijn heb. Slik nu paracetamol en 4x daags 100 mg tramadol.


Daar kun je toch gewoon over bellen ...[/quote]

Jij was de gene die zei dat ik niet voor elk dingetje naar een dokter moest...

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:48

Das echt een oliebol aan Tramadol zeg, kun je daar mee werken? Jemig, ik zou de hele dag de pan uit spacen.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-19 10:57

Iris82 schreef:
Das echt een oliebol aan Tramadol zeg, kun je daar mee werken? Jemig, ik zou de hele dag de pan uit spacen.


Hihi jaa. Zolang ik bezig ben gaat het goed. In rust ben ik erg suf.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:13

Mag je er mee autorijden en handelingen doen?
Maar met zoveel pijn en pijnstilling die suf maakt is werken niet verstandig lijkt me. Ziekmelden, contact opnemen met een arts en rust nemen lijkt me veel verstandiger.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:37

karuna schreef:
Mag je er mee autorijden en handelingen doen?
Maar met zoveel pijn en pijnstilling die suf maakt is werken niet verstandig lijkt me. Ziekmelden, contact opnemen met een arts en rust nemen lijkt me veel verstandiger.

Nou ja dat.. Het is echt heel veel tramadol. Als je zoveel nodig hebt hoor je niet op de werkvloer thuis vind ik.. maar goed dat is aan jou en je leidinggevende. Verder heb je niet zomaar verhoging.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:44


tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:47

Nou dit dus....

Weet jij hoelang ik verhoging mag hebben. Want ze gaven eerst aan dat dt van de trombose kon komen. Het is 3 dagen goed geweest en sinds 3 dagen heb ik weer verhoging.

En hoelang mag ik echt wel pijn heb. Slik nu paracetamol en 4x daags 100 mg tramadol.[/quote]

Daar kun je toch gewoon over bellen ...[/quote]

Jij was de gene die zei dat ik niet voor elk dingetje naar een dokter moest...[/quote]

Dat is wat anders als even navragen hoe en wat bij een behandeling. Ik vind het al vreemd dat je dat niet hebt gedaan

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:51

Citaat:
Ga je de weg op terwijl dit met jouw medicijngebruik niet is toegestaan? Dan ben je op dat moment strafbaar. Als je wordt aangehouden of betrokken raakt bij een ongeluk, dan kun je een boete of rijontzegging krijgen. Ook moet je er rekening mee houden dat je autoverzekeraar de schade niet vergoedt.

Deze kwam ik ook nog tegen trouwens. Zou alleen daarom al eens goed nadenken. Andere vraag weet je werkgever dat je dit gebruikt ook?

De reden dat ik er vrij fel op ben is dat je mogelijk een gevaar bent op de weg of je werk. -O- Los van bij zoveel pijn is je arm te veel belast ook. Als ik teveel doe meldt mijn been zich ook heftig

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 11:59

De eerste twee weken mag je niet autorijden. Daarna wel. Alleen net zo'n dosering lijkt t me niet verstandig.

Zie rijveiligmetmedicijnen.nl

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:06

Daarna alleen als je niet duf, slaperig of wat ook bent. En kennelijk is ts duf als ze niet druk bezig is.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:18

Waar hebben jullie gelezen dat ze in de auto stapt ermee?

Ik verbaas me echt hoe er iedere keer weer op de TS ingehakt wordt door sommigen zonder dat er een fundering is voor die kritiek. Vind het knap dat ze hier nog reageert met zoveel onaardige reacties.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:31

Ik waarschuw mag niet mee autorijden voor geval ts het nog niet wist, idem met werken. Maar vooral het advies, meldt je ziek, neem contact op met een arts en houdt rust.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-19 12:51

Ik zit al zolang ik ziek ben aan de tramadol. Met misschien een week niet. Ik kan mij goed concentreren en functioneren op het werk.