ziekenhuisopname en daarna

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:40

Nsaid’s ligt er ook aan wat voor antistolling je krijgt.
Kous is nomaal wel langere tijd zou sowieso pas af doen als de arts je gezien heeft. Neem tenminste Aan dat je controle afspraak mee hebt gehad/krijgt

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-19 21:58

genja schreef:
Nsaid’s ligt er ook aan wat voor antistolling je krijgt.
Kous is nomaal wel langere tijd zou sowieso pas af doen als de arts je gezien heeft. Neem tenminste Aan dat je controle afspraak mee hebt gehad/krijgt


Ik moet inderdaad naar de dermatoloog. Maar geen idee wanneer.

Ook moet ik naar de internist. Maar dat is pas na ik voor pet scan ben geweest.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-19 08:10

Ik zal vandaag de huisarts eventje bellen voor mijn vragen.

Maar het is toch niet normaal dat de roodheid onder behandeling uitbreid?

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 08:54

Nee dat is niet normaal.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-19 09:13

marleen_usar schreef:
Nee dat is niet normaal.

Het is zo raar, dan ben je verpleegkundige. Maar als het dan te maken heeft met je eigen lichaam word je zo ontzettend onzeker

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 09:46

mariekeoo schreef:
marleen_usar schreef:
Nee dat is niet normaal.

Het is zo raar, dan ben je verpleegkundige. Maar als het dan te maken heeft met je eigen lichaam word je zo ontzettend onzeker


Juist omdat je verpleegkundige bent, jullie weten veels te veel. Ben nu maar gewoon patiënt.

Wij hadden ooit (35 jaar geleden) een verpleegkundige volkomen over de mik in de praktijk met een potje rode urine. ZE HAD BLOED IN DE URINE!! :oo
Ik zie die blozende meid voor me staan, ik kijk in dat potje heldere maar inderdaad wat rode urine en vraag: "weet je zeker dat je gisteren geen rode bietjes hebt gegeten?".
Voordat ze beschaamd met rode kaken kon vertrekken, wat ze zo snel mogelijk wilde, heb ik wel nog het potje uit haar handen kunnen grissen met de woorden: "nu je toch hier bent, kijk ik er wel eventjes naar". _O- Gelukkig loos alarm, het waren inderdaad de rode bietjes := . Zo geestig vond ik dat....

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-19 11:19

Zo gebeld. Ze gaat even overleggen met de huisarts, wordt straks terug gebeld. Over 2 weken naar de dermatoloog en over 3 weken de pet scan.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-19 10:14

eindelijk weer een nacht normaal geslapen. Extra pijnstilling doet wonderen. Stuk minder pijn vandaag en de roodheid lijkt ook iets afgenomen. Maar het is begin van de dag haha. Het was iedere ochtend wel oké omdat er dan nog niet zoveel stuwing was. Wel heb ik inmiddels dikke worsten vingers hahaha.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 11:13

Je arm goed hoog houden scheelt al iets tegen worsten vingers.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-19 11:20

marleen_usar schreef:
Je arm goed hoog houden scheelt al iets tegen worsten vingers.


Ja! Probeer wanneer ik zit hem ook hoog te leggen op een kussen ofzo. De rest van advies was om mijn arm gewoon normaal te gebruiken. Alleen als hij zoveel pijn doet wil je dat echt niet. Gisteren had ik het met mijn moeder erover. Liefste zou ik mijn arm hele dag in een mitella doen, mijn arm is namelijk zo ontzettend zwaar en moe de gehele tijd.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 11:36

Afbeelding
Ik weet er helaas alles van, ik ben er ook zo klaar mee. Het is zo vermoeiend.

Henniie

Berichten: 524
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 11:37

mariekeoo schreef:
marleen_usar schreef:
Je arm goed hoog houden scheelt al iets tegen worsten vingers.


Ja! Probeer wanneer ik zit hem ook hoog te leggen op een kussen ofzo. De rest van advies was om mijn arm gewoon normaal te gebruiken. Alleen als hij zoveel pijn doet wil je dat echt niet. Gisteren had ik het met mijn moeder erover. Liefste zou ik mijn arm hele dag in een mitella doen, mijn arm is namelijk zo ontzettend zwaar en moe de gehele tijd.

Opzich is een mitella geen slecht idee maar dit zou ik dan niet heel de dag adviseren, ik zou hem wel ook proberen te blijven gebruiken en op sommige momenten dan even rust geven

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-19 11:55

Henniie schreef:
mariekeoo schreef:
[quote=
Je arm goed hoog houden scheelt al iets tegen worsten vingers.


Ja! Probeer wanneer ik zit hem ook hoog te leggen op een kussen ofzo. De rest van advies was om mijn arm gewoon normaal te gebruiken. Alleen als hij zoveel pijn doet wil je dat echt niet. Gisteren had ik het met mijn moeder erover. Liefste zou ik mijn arm hele dag in een mitella doen, mijn arm is namelijk zo ontzettend zwaar en moe de gehele tijd.

Opzich is een mitella geen slecht idee maar dit zou ik dan niet heel de dag adviseren, ik zou hem wel ook proberen te blijven gebruiken en op sommige momenten dan even rust geven[/quote]
Doe ik idd ook. Ik draag hem voornamelijk savonds. Want dan is mijn arm echt bekaf!

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 11:57

Meer rust geven overdag en niet wachten tot het echt niet meer gaat , bewegen en rusten gedoseerd doen want op deze manier werk je het herstel tegen.

Henniie

Berichten: 524
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 12:13

bigone schreef:
Meer rust geven overdag en niet wachten tot het echt niet meer gaat , bewegen en rusten gedoseerd doen want op deze manier werk je het herstel tegen.

Hier ben ik het mee eens niet alleen savonds die rust geven doe het ook zeker overdag en in de middag al laat je hem maar 10/20min ff rusten kan vaak al veel schelen

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-19 12:16

Henniie schreef:
bigone schreef:
Meer rust geven overdag en niet wachten tot het echt niet meer gaat , bewegen en rusten gedoseerd doen want op deze manier werk je het herstel tegen.

Hier ben ik het mee eens niet alleen savonds die rust geven doe het ook zeker overdag en in de middag al laat je hem maar 10/20min ff rusten kan vaak al veel schelen


Ja dat doe ik ook wel. Lig veel op de bank omdat ik ook niet fit ben. Dan leg ik mijn arm op een kussen en wat omhoog. Maar zoals gisteren was ik in de middag van huis. Dan idd minder in de rust stand en dan savonds in mitella om hem dan te ontzien

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 12:55

Juist dan de mitella omdoen zodat je die arm bewust rust geeft.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-19 18:24

zo roodheid trekt steeds meer weg. wel krijg ik steeds meer last van mijn arm. hij doet nu echt aan binnenkant van mijn bovenarm en binnenkant van mijn onderarm zeer. De trombose zit bijna onder mijn oksel aan de binnenkant van mijn arm. Ik ben wel blij dat ik pijnstillers erbij mag slikken, anders was het geen pretje denk ik

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 18:59

Dat klinkt niet fijn, ja dan is pijnstilling wel fijn.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-19 19:11

marleen_usar schreef:
Dat klinkt niet fijn, ja dan is pijnstilling wel fijn.


Ik heb er nu zo’n tubigrip om tot onder mijn oksel. Maar aan de bovenkant rolt dat ding steeds op en dat gaan dan knellen. Onprettig haha.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 19:21

Bovenkant vastplakken met leukoplast oid? Dan krult het niet om :)

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-19 19:27

Hilary schreef:
Bovenkant vastplakken met leukoplast oid? Dan krult het niet om :)


oe ga het eens proberen! ik vind het best slim.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-19 23:03

Zo vandaag eerste dag weer gewerkt! Zo he wat had ik daar zin in. Van al dat thuis zitten word ik inmiddels zo depressief. Ik geniet zo van mijn werk.

Ik begon mijn dienst zonder kous. Ik dacht qua Hygiene. Maar rond de koffiepauze had ik al een knalrode, 2x zo’n dikke arm. Dus toch maar in overleg met mijn baas de kous om en patiënten benaderen met handschoenen. Nou helemaal prima. Wel veel pijn achteraf. Maar na een avondje rust was het al wel een stuk beter. Nu mooi op tijd gaan slapen. Morgen weer een dienst :)

Had vanmorgen wel weer verhoging, dus afwachten of het doorzet. Mijn urine heeft ook weer leukocyten en erytrocyten. En nog steeds opvallend protëine en bilirubine.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 23:18

Sorry maar nu vind ik je als verpleegkundige die beter zou moeten weten toch niet echt handig bezig .
Er is vorige week trombose bij je geconstateerd en er is oa een kous voorgeschreven en een halve week verder ga je maar zonder koud aan het werk. Als verpleegkundige weet je toch neem ik aan het risico van trombose ? Snap heel goed dat je aan het werk wilt van thuis zitten wordt je nu vrolijker . Maar je had ook eerst met je hoofd kunnen overleggen hoe gaan we dit regelen ? Hele tijd handschoenen aan en uit werkt niet handig snap ik maar denk aan je eigen risico .

Hoop dat je nu tot controle gewoon de kous aan houdt en dan maar je werk aan past. En heb je nog vragen over de trombose bel gewoon even naar de poli voor uitleg maar neem geen risico

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 23:34

Ik zou ook rustig aan doen trombose is een serieus iets.