Muggenmaffiosi, help ik word opgevreten...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Muggenmaffiosi, help ik word opgevreten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 08:22

Ik word gek van de muggenbulten.
Heb er denk wel 30... op de meest vreemde plekken :(

Heeft iemand een tip die écht helpt tegen de jeuk?

Het gekke is dat ik nog geen mug gezien heb in huis, dus ik word in de avond buiten gestoken, inmiddels ook muggen lotion met deet gekocht, maar ben nog nooit zo aantrekkelijk geweest als dit jaar...

Vroeger (Voor mij zwangerschappen) zagen die terroristen me geeneens staan, nu vliegen ze voor me om geloof ik...

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: Muggenmaffiosi, help ik word opgevreten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 08:23

De schade inhalen :') :=

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 08:23

Welkom in mijn wereld!
Ik ben een soort van schilderij van muggenbulten en bultjes van processierups-haren...

menthol helpt tegen de jeuk, azijn wil ook nog wel helpen...

Stumper_

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 08:24

Azaron helpt goed tegen de jeuk.

Maar weet je zeker dat het muggen zijn als je ze niet ziet? Deze tijd van het jaar hebben ook veel mensen last van de haartjes van de eikenprocessierups, daar kun je ook bultjes van krijgen die lijken op kleine muggenbulten en flink jeuken.
Laatst bijgewerkt door Stumper_ op 25-06-19 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

xSwanHeart

Berichten: 4423
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 08:27

Deppen met azijn werkt voor mij het beste :j (Lekker goedkoop ook!)

Selina

Berichten: 14333
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 08:27

Weet je zeker dat het muggenbulten zijn? Ik dacht dat eerst ook maar was de eikenprocessierups.

Leo

Berichten: 50170
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 08:28

Hier ook, ze hebben een voorkeur voor mijn benen en voeten en prikken me rustig door een lange spijkerbroek heen. Met flinke rode plakkaten als gevolg, en gek van de jeuk. Ook randjes (bh / shirt) zijn ze blijkbaar gek op.

Ik spray dus meet spray met Deet en bulten smeer ik met Azaron en verder is het vooral wachten tot de bulten weer weg zijn :=

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 08:28

Bij mij dus ook eikenprocessierups.

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Muggenmaffiosi, help ik word opgevreten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 08:30

Antihistamine slikken

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 08:30

Inderdaad, is het niet van die *piep*-rups?
Ik zit ook helemaal onder, ze zitten hier bij stal -O-

Kledingroller over je heen als je thuis komt, koud douchen en iets met aloë vera over je heen smeren werkt redelijk, maar ik krab mezelf alsnog echt een ongeluk, vooral 's nachts als ik slaap helaas. Maarja, veel meer kun je niet doen :(

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 08:32

purny schreef:
Antihistamine slikken


Maakt geen bal uit, die slik ik voor de hooikoorts, maar de jeuk van insectenbeten blijft hoor ;) antihistamine zorgt dat allergische reacties verminderen of uitblijven. Jeuk is geen allergische reactie bij muggenbulten. Die dingen jeuken gewoon :Y)

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Muggenmaffiosi, help ik word opgevreten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 08:37

Dit heb ik ook! Kleine bultjes en zowel mijn vriend als ik hebben nog geen mug gehoord. Mijn vriend heeft dan weer nergens last van. Misschien dan toch die rups?

ReneeMonty

Berichten: 270
Geregistreerd: 11-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 08:44

Ik zweer bij VSM prrrikweg gel, smeer dat op alle soorten steken werkt heel goed tegen de jeuk. :D

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 08:49

Skippy01 schreef:
purny schreef:
Antihistamine slikken


Maakt geen bal uit, die slik ik voor de hooikoorts, maar de jeuk van insectenbeten blijft hoor ;) antihistamine zorgt dat allergische reacties verminderen of uitblijven. Jeuk is geen allergische reactie bij muggenbulten. Die dingen jeuken gewoon :Y)

Oh zo. Ik dacht dat de jeuk een allergische reactie was.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:01

Ik heb er ook last van maar ik heb ook regelmatig een heftige reactie op het speeksel van de mug. Ik mag vanwege borstvoeding geen deet gebruiken dus als ik richting de avond naar buiten moet dan pak ik me helemaal in met dunne lange kleding. En nu zitten mijn handen dus onder de muggenbeten en ja het zijn bij mij echt muggen want ik heb ze zien zitten. Ik gebruik een after bite pen en dat geeft wel iets verlichting maar ik kan gelukkig zo een zalfje van de huisarts krijgen als het nodig is. Mijn vriend en dochter worden trouwens nooit geprikt ze komen altijd naar mij toe. >;)

maralyn

Berichten: 10437
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Muggenmaffiosi, help ik word opgevreten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:22

Aambijenzalf met lydicaine.
Verdoofd een beetje waardoor je nagenoeg geen jeuk meer voelt.

Klinkt stom maar ik heb standaard op vakantie op de boot bij me.
Als ik in mijn voet wordt geprikt, dan gil ik niet, maar gier ik de boel bij elkaar.
Helemaal als het dazen zijn.

Mijn huid daar is heel gevoelig! Dus ik raak echt van streek. :')

Wat vriendlief overigens best grappig vind. Tijdens een schutting hameren alleen auw roepen als ik mezelf sla. Maar oo wee een muggen prik in mijn voet.

Britta31

Berichten: 13154
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Muggenmaffiosi, help ik word opgevreten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:25

Heb je er s'nachts last van?Anders een klamboe om je bed.Wel voor een 1persoonsbed een 2 persoons kopen.

karin30
Berichten: 162
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:28

Ik word dit jaar ook voor het eerst lek gestoken om de 5 minuten wel een bult terwijl ik gewoon thuis binnen zit met horre voor de ramen. Ik gebruik veel deet en menthelgel voor de jeuk.
Ik hoor de muggen ook niet en zie ze niet.

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:28

Aloe vera gel! Met zoveel mogelijk aloe Vera er in.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Muggenmaffiosi, help ik word opgevreten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:33

Ik heb dan wel geen muggenbulten maar stik van de hittebultjes en die krengen jeuken niet normaal. Het enige wat een beetje kortstondige verlichting geeft is inderdaad aloë vera alcoholada destijds gekocht op Aruba, als ik me niet vergis zit daar ook een klein deel lidocaïne in wat verdoofd.

Sannens
Berichten: 1415
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Muggenmaffiosi, help ik word opgevreten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:26

Bij mij thuis heeft ook iedereen er last van en ook gisteren in de Efteling zag ik prachtige gestipte benen.

Ook hier ziet niemand muggen, dus ik denk dat het de eikenprocessierups is inderdaad.

petitparis

Berichten: 15992
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Muggenmaffiosi, help ik word opgevreten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:45

Ik neem ook anti-histamine voor mijn allergie en mijn reacties op muggenbeten zijn toch beduidend minder. Nu zijn het kleine speldenprik grote venijnig jeukende krengen ipv giga grote bulten die jeuken en gloeiend heet zijn.

Voor de jeuk zelf niet veel tips buiten een verkoelende gel, wel om eventueel extra te voorkomen. Vitamine B-complex bijnemen, dit verandert je "geur" (en urine) en muggen vinden je minder aantrekkelijk.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:59

petitparis schreef:
Ik neem ook anti-histamine voor mijn allergie en mijn reacties op muggenbeten zijn toch beduidend minder. Nu zijn het kleine speldenprik grote venijnig jeukende krengen ipv giga grote bulten die jeuken en gloeiend heet zijn.

Voor de jeuk zelf niet veel tips buiten een verkoelende gel, wel om eventueel extra te voorkomen. Vitamine B-complex bijnemen, dit verandert je "geur" (en urine) en muggen vinden je minder aantrekkelijk.


Werkt dat echt, vitamine B bijnemen? Ik zit namelijk met een b12 tekort en word lekgeprikt... supplementeer al b12, maar dat wordt onvoldoende opgenomen...

petitparis

Berichten: 15992
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:02

Hier wel en mijn tante nam het vroeger ook bij als ze op vakantie ging in Spanje. Maar het is niet de B12 denk ik dat de typische geur (en kleur) geeft... Want van VitB12-spuiten merk ik niks. Het is alleen als ik pillen met B1, B2 en B6 erbij in neem dat ik verschil merk.
Laatst bijgewerkt door petitparis op 25-06-19 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:03

petitparis schreef:
Hier wel en mijn tante nam het vroeger ook bij als ze op vakantie ging in Spanje. Maar het is niet de B-12 denk ik dat de typische geur (en kleur) geeft... Want van VitB12-spuiten merk ik niks.


Ah check, interessant!