Ziek van de warmte..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tootje71

Berichten: 5099
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: Ziek van de warmte..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 06:32

Afgelopen nacht weer drie keer naar het toilet moeten rennen en ben zo misselijk dat het water wat ik drink ik er nog maar net inhoud...ga straks even met de huisarts bellen want dit kan zo niet doorgaan :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 06:48

Haal ORS .. kan nooit kwaad. Is gewoon zo te koop. En vooral: maak je niet zo druk! Echt, dat zou je een hoop ellende besparen. Je krijgt al klachten als je een week tevoren alleen al het weerbericht hoort. Vrees dat het dus ook deels tussen je oren zit. En dat is gewoon zonde. Mijn vriend maakt zich ook altijd druk als het warm weer is (ja maar zweet..). Die vind 23 graden al een hel. Tot dit jaar. Heb hem eindelijk aan zijn verstand gepeuterd dat die zich niet moet druk maken om wat andere denken. Hij vond het zelfs gister nu goed te doen. En echt normaal functioneerde die gewoon niet boven de 23 graden. Niet dezelfde klachten, maar het zat wel puur tussen zijn oren.

Misschien kan je er alsnog niet super goed tegen, maar als je iets aan je mindset verandert, zou het je waarschijnlijk al behoorlijk op weg helpen. En leg eens en natte handdoek op je hoofd/nek/schouders. Dat koelt heel fijn.

En miss overbodig, maar ik zie het heel veel bij huizen... hou overdag je ramen potdicht. Enkel het huis luchten als het buiten koeler is dan binnen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Ziek van de warmte..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 07:09

Oh poeh wat vervelend voor je TS.

Ik heb hier gelukkig geen last van.

Maar wel heel slecht geslapen vannacht.

Nog 1 dagje...

Kinke

Berichten: 20531
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Ziek van de warmte..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 07:27

je kunt natuurlijk ook gewoon een griepje hebben

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ziek van de warmte..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 07:29

Ik heb wel eens een maagontsteking getriggerd door hitte gehad. Verzorg je goed TS, je klinkt best beroerd.

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ziek van de warmte..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:42

Van de hele dag alleen water, word ik ook flauw op een gegeven moment. Probeer het eens af te wisselen met andere dingen. Glaasje sap, kopje bouillon, theetje. Mijn ouders drinken met die warmte apfelschorle, heel simpel appelsap aangelengd met spa rood of desnoods gewoon water, want van prik gaat je maag mogelijk nog verder geïrriteerd raken. Heb je wel smaak aan je water, maar niet de volle mep suikers uit het sap. Klein scheutje siroop door je water kan ook, al dan niet suikervrij.

Als je maag echt gevoelig is, kun je ook Nasi tim maken, dat kregen wij vroeger thuis bij buikvirussen ook. Geen bal aan, maar wel vriendelijk voor je maag. Je kunt er eventueel ook nog wat klein gesneden wortel of courgette in mee laten koken. Al alles maar zacht is en er voldoende bouillon in gaat. En daar door de dag heen wat kleine porties van eten.

Wat al eerder geopperd is sportdrank, desnoods aanlengen met water, want ik vind het mierzoet. Ramen dicht, gordijnen zicht, als je andere zonwering hebt, die naar beneden en pas 's avonds laat de boel open gooien. En proberen je niet druk te maken.

Kleine beetjes tegelijk eten, is nu voor je maag wrs verder, probeer ook even geen ijskoude dingen te eten. Denk niet dat je maag daar vrolijk van wordt. Van warm (pittig) eten, krijg je het even nog warmer, maar daar verkoelt het juist. Geen trek in warm eten, maak een salade, maar laat die wel even op kamertemperatuur komen.

tootje71

Berichten: 5099
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 10:56

Super bedankt weer voor alle tips +:)+ , de meeste voer ik ook uit zit nu ook achter de ventilator ...maar het ergste is dat ik twee oppasdagen heb moeten afzeggen omdat ik mij beroerd voel en echt niet weet wat ik met de kinderen aan moet :o en daar maak ik mij dan ook weer druk over .overigens heb ik ook diabetes1 dus dat werkt ook niet mee. En dat het tussen mijn oren zit ben ik wel degelijk van bewust afgelopen nacht was ik zo nerveus/onrustig en maar malen en dat met 26 graden op de slaapkamer :roll: , de ors ga ik zo halen. Huisarts kon ook weinig doen en gaf alle adviezen die jullie ook hebben gegeven.

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:06

Inderdaad TS, drink die ORS en haal sportdrank en drinkbouillon, daar zitten ook elektrolyten in.
Ik ben vorig jaar ook opgenomen met een calcium/natrium tekort, dus uitgedroogd, door een virus in mijn maag, nou dat wil je niet meemaken! Leek wel of ik dronken was en kon nietend meer mijn medicijnen opnoemen in het ziekenhuis.
Ik heb nu standaard die ORS in huis.
Beterschap!

tootje71

Berichten: 5099
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 11:10

chanicha schreef:
Inderdaad TS, drink die ORS en haal sportdrank en drinkbouillon, daar zitten ook elektrolyten in.
Ik ben vorig jaar ook opgenomen met een calcium/natrium tekort, dus uitgedroogd, door een virus in mijn maag, nou dat wil je niet meemaken! Leek wel of ik dronken was en kon nietend meer mijn medicijnen opnoemen in het ziekenhuis.
Ik heb nu standaard die ORS in huis.
Beterschap!

Dank je !

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:36

Heb je flessen bevroren water voor die ventilator staan ? Werkt echt heel goed.
Geen ijskoude dranken drinken. Gewoon kamertemperatuur.
En af en toe een thee. Warm drinken geeft je lichaam het signaal om af te koelen, dus krijg je het vanzelf minder warm.

En misschien een domme vraag, maar hebben jullie een kelder ? Dat is vaak ook nog best een koele plek in deze periode.

En bovenal...no stress. Maar dat is al een paar keer gezegd dacht ik :D

tootje71

Berichten: 5099
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: Ziek van de warmte..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 11:40

Nee geen kelder helaas , vrij huis huis met veel en grote ramen, maar we hebben voor één raam een doek gehangen waar de zon lang op staat.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23440
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:42

hoe jong zijn de kindjes?
met water spelen in de schaduw is altijd leuk en dan kan je zelf ook met je voetjes in een bak water.
Dat je de kleintjes liever niet in een zwembadje hebt voor de veiligheid snap ik helemaal maar bakjes water of een gieter is ook feest.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:46

Kinke schreef:
je kunt natuurlijk ook gewoon een griepje hebben


Ja dit dacht ik idd ook.
Rustig aan doen en proberen om wel echt wat te drinken. Door de diarree droog je snel uit.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:48

Ik heb nooit veel last van de hitte. Ik maak me er ook niet druk om, want dat is wanneer ik er last van ga krijgen. Ik raak ga ook niet panieken als het 40 graden gaat worden. Het enige wat ik doe: als het moet, rustig aan doen.

Bij ons boven is het denk ik nu 25 graden ofzo. Maar ik slaap nog steeds best goed :+

Ik zou zeggen, houd je rustig. Zorg voor wat afleiding, zodat je niet de hele tijd aan je ziek zijn enz denkt. DRINK! Die is HEEL belangrijk vind ik. En probeer je vooral niet druk te maken. Zie de gedachten over hitte als wolkjes die even voorbij komen zweven en dan ook weet weggaan. Veel meer dan dat kun je niet echt.

tootje71

Berichten: 5099
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 11:49

SavannahNx schreef:
Kinke schreef:
je kunt natuurlijk ook gewoon een griepje hebben


Ik heb ieder jaar rond de warmte deze klachten en het wordt per jaar erger :(

tootje71

Berichten: 5099
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 11:51

Polly schreef:
hoe jong zijn de kindjes?
met water spelen in de schaduw is altijd leuk en dan kan je zelf ook met je voetjes in een bak water.
Dat je de kleintjes liever niet in een zwembadje hebt voor de veiligheid snap ik helemaal maar bakjes water of een gieter is ook feest.


4 die naar school gaan en 1 van anderhalf en die zit niet bepaald stil moet je continu in de gaten houden.ook slaapt zij nog maar boven is het in de middag zo 28 a 30 graden....

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:52

Als ik op kamp kinderen met deze symptomen hoor, is het meestal zo dat ze niet genoeg gedronken hebben. Met zulke warmte is 2.5-3 liter niet eens overdreven. Als je eenmaal misselijk bent en jou houdt ook geen water meer binnen, dan moet je inderdaad medicatie gebruiken. Maar anders is het meestal wel op te lossen met veel drinken, en ook genoeg blijven eten. En uiteraard verder uit de zon blijven.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23440
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:53

die kleintjes zijn flexibel hoor, ik heb de halve nacht in de tuin gezeten maar onze zoon van 6 lag ook heerlijk te ronken met 28 graden op zijn kamertje.
Heb je geen tuin waar je schaduw kan creëren?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:54

tootje71 schreef:
Ik heb ieder jaar rond de warmte deze klachten en het wordt per jaar erger :(

Misschien moet je dan eens een zelfhulpboek voor je psyche raadplegen, of gericht een korte therapie ofzo. Want je maakt het door je hoofd onnodig erg als ik het allemaal zo lees.

tootje71

Berichten: 5099
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 11:55

GDG schreef:
tootje71 schreef:
Ik heb ieder jaar rond de warmte deze klachten en het wordt per jaar erger :(

Misschien moet je dan eens een zelfhulpboek voor je psyche raadplegen, of gericht een korte therapie ofzo. Want je maakt het door je hoofd onnodig erg als ik het allemaal zo lees.


Dat is zeker waar, heb er al eens met iemand over gepraat maar had niet echt veel aan.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Ziek van de warmte..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:26

Ik moet zeggen. Nu is het echt warm. Zelfs ik heb er last van :=

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23440
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Ziek van de warmte..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:27

vanmorgen ging het ook nog wel maar ik kom nu ook niet verder dan met mn voetjes in het zwembad onder de parasol

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Ziek van de warmte..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:44

Ik moet zometeen stallen uitmesten :(

Wens me succes

Maartje9

Berichten: 171
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: Ziek van de warmte..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:49

Het is vervelend dat je er last van hebt, maar dat geklaag om die paar dagen per jaar dat het eens 30 graden is... :') Accepteer het gewoon, klagen gaat het toch niet veranderen en morgen is er alweer 24 graden voorspeld. Heel internet is gelijk ontploft met tips voor het warme weer, dus daar zal het niet aan liggen :+. Het komt goed!

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:52

Normaal om acht uur op, vanochtend om zes mijn bed uitgerold, stallen gedaan, alles open gezet en nu in huis met koeldoek in mijn nek. Ben ooit op wedstrijd eens na het rijden (in zon, zonder wind en een moeilijk paard) zo op mijn snufferd gegaan door uitdroging. Niet leuk. En toen was het benauwd met iets van 30 graden.
Ts, kan je suikerziekte er niet iets mee te maken hebben??