Ik kan slecht tegen de warmte

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Ik kan slecht tegen de warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 17:18

Het is in me huis nu 25 graden en ik krijg het niet koeler, ik zit nu naast de waaier op me lappie.
Dat is nog enigzins uit te houden en een koelmat onder me voeten van de hond.. Maar ik hoop echt dat me vest en hoed snel binnen gaat komen.. Ik kan hier heel slecht tegen. Het is hier buiten lekkerder in de schaduw dan.

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 17:33

Ik heb net een half uurtje de airco aan want ik word er niet gezelliger op met die hitte.
Normaal ben ik van in het weekend wassen, zijn nog met zijn tweetjes, maar poep aan het elektraverbruik hoor :wave:

Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 19:08

Hier 29.5 graad in de serre. En de rest voelt ook zo aan ondanks alles dicht.
2 vennen aan.

Boven op de slaapkamer alles donker en daar staat ook af vanaf 4 uur 2 vennen vol te draaien.

Morgen nog erger.

Ik begin om 6 uur en sta 4.20 op dus straks wordt het plakken en niet kunnen slapen ben ik bang en er morgen niet vrolijker op worden.

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 19:53

Ik heb ook een wapper naast mijn bed, man kan er niet zo goed tegen maar we we hebben ook nog een logeerbed he :o?
Niemand die aan mijn wapper komt zonder gevaar voor zijn voortanden :wave:
Het is hier nu 25 graden!

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Ik kan slecht tegen de warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:00

Ik rij nu sowieso niet, met 26 weken zwangerschap. Maar zou anders met dit weer ook echt niet rijden.

Doe ik mezelf geen plezier mee, maar paard ook niet denk ik.

Ik ben niet gemaakt voor deze hitte :+ bij 20-25 trek ik de absolute grens Haha.

Achja, even doorbijten, zwembad water is heerlijk op dit moment en ik maak mezelf vooral niet te druk (maw ik voer geen klap uit! :+)
Ventilator in de woonkamer en snachts mee naar de slaapkamer, alle gordijnen en jaloezien dicht houden en het is wel uit te houden zo.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:12

joeluna schreef:
Annienke schreef:
Ervaring 1: zondag heb ik in de ochtend het vest in water gelegd om te activeren, tegen de lunch met een handdoek wat afgedroogd en opgehangen. Na 4 uur zou hij droog en klaar moeten zijn maar was hij nog zeiknat. Weet ik ook niet of ik het droogproces helemaal goed heb gedaan, durfde niet zo hard te wringen :P

Vanmorgen was hij wel droog en heb ik er mee gereden. Bij het aantrekken kreeg ik het bijna koud :+. Verder een hele aparte gewaarwording. Heb best wel stevig gereden en ook wat gezweet en voelde ook wel dat het warm was maar mijn hartslag is laag gebleven. Voelde tijdens rijden de koelte wel maar pas nadat ik hem uitdeed merkte ik in hoeverre hij echt mijn lichaam afkoelde, toen kreeg ik het echt even warm en begon ik pas echt te zweten

Voor mij een geslaagde eerste test, ga komende week verder met het ding klooien en waarschijnlijk trek ik hem komend weekend op wedstrijd ook aan

Dat klinkt goed Annienke! Ga er toch nog maar eens goed over nadenken, want het klinkt wel als een uitkomst. Ik denk dat alleen de prijs me nog een beetje tegenhoud. Is toch veel geld als het uiteindelijk niet bevalt :)

Ik ben ook wel erg benieuwd, vind het een hele uitgave dus weet nog niet of ik het ervoor over heb. Zolang ik stil zit is het voor mij nog wel te doen, maar ik heb zeker vanaf 25 graden dat ik niet veel kan doen buiten omdat ik niet goed tegen de warmte kan en dat vind ik toch wel erg jammer. Maar weet dus nog niet of ik daar zo'n vest voor over heb. Heb nu een ruim zittend UV-shirt wat ik geregeld deels nat maak en dat koelt ook wel even maar is buiten supersnel weer droog.

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Re: Ik kan slecht tegen de warmte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 12:48

Vest is uitverkocht zie ik net -O-

Annienke

Berichten: 587
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Vlagtwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:12

Oh dat is doh, maar het verbaast mij niet, voor mij is hij het geld nu al waard geweest.

Ging net al mijn beesten controleren en ben in eerste instantie zonder vest naar buiten gelopen. Halverwege het erf ben ik omgedraaid omdat ik het al niet meer uit kon houden. Vest aangetrokken en dan voel je de hitte nog wel maar de koelte die het vest geeft was voor mij voldoende om gewoon buiten te kunnen zijn zonder plat te gaan. Zelfs nog met hooi voor de paarden kunnen sjouwen.

Nog wel even een heads up aan iedereen die het vest overweegt, kijk goed naar de maatvoering. Normaliter heb ik maat M maar van dit vest maat XS

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:17

Alleen de M is uitverkocht toch?


Annienke schreef:
Oh dat is doh, maar het verbaast mij niet, voor mij is hij het geld nu al waard geweest.

Ging net al mijn beesten controleren en ben in eerste instantie zonder vest naar buiten gelopen. Halverwege het erf ben ik omgedraaid omdat ik het al niet meer uit kon houden. Vest aangetrokken en dan voel je de hitte nog wel maar de koelte die het vest geeft was voor mij voldoende om gewoon buiten te kunnen zijn zonder plat te gaan. Zelfs nog met hooi voor de paarden kunnen sjouwen.

Nog wel even een heads up aan iedereen die het vest overweegt, kijk goed naar de maatvoering. Normaliter heb ik maat M maar van dit vest maat XS

Wat moet je nou doen met het vest, moet je het elke keer weer in water leggen? Of hoe vaak?

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Ik kan slecht tegen de warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:26

Ik heb het nu nog erger als normaal ben 37 weken zwanger en kan ieder moment bevallen, kan haast niet meer bewegen en heb het zo verschrikkelijk warm, als ik enkel al naar de koelkast loop voor wat te drinken druipt het zweet van me af %)

Annienke

Berichten: 587
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Vlagtwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:31

Hoe vaak dat moet weet ik ook niet precies, ligt waarschijnlijk aan het gebruik. Ik heb het vest zondag in water gelegd en hij koelt nu nog steeds maar heb hem dan ook niet de hele dag aan

In het vest zitten pockets met gel die zich volzuigen met water. Zondag waren deze pockets helemaal volgezogen en stonden ze bol, nu staat het allemaal wat minder strak maar er zit nog steeds duidelijk water in. Wanneer de pockets weer richting plat komen te staan gaat het vest terug de gootsteen in om zich weer vol te zuigen.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Ik kan slecht tegen de warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:04

Dankje Annienke, het klinkt wel echt heel fijn.

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:06

Ik heb het ook. Huidtype 1, rood haar... Ik ben hier niet voor gemaakt. Slopend deze warmte. Ik wil alleen maar naast de airco liggen. Ik dank de bomen om ons goed geïsoleerde huis dezer dagen.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:11

Annienke schreef:
Ervaring 1: zondag heb ik in de ochtend het vest in water gelegd om te activeren, tegen de lunch met een handdoek wat afgedroogd en opgehangen. Na 4 uur zou hij droog en klaar moeten zijn maar was hij nog zeiknat. Weet ik ook niet of ik het droogproces helemaal goed heb gedaan, durfde niet zo hard te wringen :P

Vanmorgen was hij wel droog en heb ik er mee gereden. Bij het aantrekken kreeg ik het bijna koud :+. Verder een hele aparte gewaarwording. Heb best wel stevig gereden en ook wat gezweet en voelde ook wel dat het warm was maar mijn hartslag is laag gebleven. Voelde tijdens rijden de koelte wel maar pas nadat ik hem uitdeed merkte ik in hoeverre hij echt mijn lichaam afkoelde, toen kreeg ik het echt even warm en begon ik pas echt te zweten

Voor mij een geslaagde eerste test, ga komende week verder met het ding klooien en waarschijnlijk trek ik hem komend weekend op wedstrijd ook aan


Top dat dit werkt voor jou.

Het enige nadeel vind ik, en ik vind dat je daar extra alert op moet zijn, dat jouw paard die niet zo'n koelding heeft het waarschijnlijk wel warm krijgt. Zorg dat je daar voldoende erg in blijf houden, want het beste advies met dit hele warme weer vind ik, paard laten staan.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:14

Toen ik jonger was kon ik beter tegen de warmte maar sinds de overgang helemaal niet meer. Heb gelukkig een groot opzet zwembad in mn tuin voor de nodige afkoeling maar in huis is t benauwd. Op mn slaapkamer heb ik een plafondfan die nu 24/7 draait en in de kamer een staande fan. Helaas geen geld voor ingebouwde airco, anders kwam die er meteen. Heb voorheen wel zo'n mobiele airco gehad maar die maakt vooral heel veel lawaai maar koelt niet voldoende.

Paardrijden zou ik met deze hitte alleen 's ochtends vroeg doen (buitenrit om 6AM) en als dat niet uitkomt gewoon je paard vrijaf geven.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Ik kan slecht tegen de warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:42

Veel water drinken en de schaduw opzoeken.

Ik rijd mijn paarden in de zomer maanden wamneer het de dag niet onder de 40 graden komt om 6 uur smorgens. En vaak maar 1 per dag omdat het simpelweg later te warm wordt.

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 15:45

Annienke schreef:
Oh dat is doh, maar het verbaast mij niet, voor mij is hij het geld nu al waard geweest.

Ging net al mijn beesten controleren en ben in eerste instantie zonder vest naar buiten gelopen. Halverwege het erf ben ik omgedraaid omdat ik het al niet meer uit kon houden. Vest aangetrokken en dan voel je de hitte nog wel maar de koelte die het vest geeft was voor mij voldoende om gewoon buiten te kunnen zijn zonder plat te gaan. Zelfs nog met hooi voor de paarden kunnen sjouwen.

Nog wel even een heads up aan iedereen die het vest overweegt, kijk goed naar de maatvoering. Normaliter heb ik maat M maar van dit vest maat XS


Oh haha handig, ik heb normaal maat XS of S. :=

Sommige zijn inderdaad weer op voorraad, maar waarschijnlijk niet voor lang. Ik twijfel nog zo ;(

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ik kan slecht tegen de warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 15:51

Als je constant koelt wen je er toch nooit aan? Hitte is ook gewenning. Maar goed, in NL hoeft dat misschien ook niet :+

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 16:09

Sheran schreef:
Als je constant koelt wen je er toch nooit aan? Hitte is ook gewenning. Maar goed, in NL hoeft dat misschien ook niet :+


Ik denk niet dat dat zo werkt, hooguit deels ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 16:16

Ik kan er ook slecht tegen. Word er slap en hangerig van. Moet dadelijk werken. Ben blij dat het morgen zeker 10 graden kouder wordt.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 16:19

De mijne zou vandaag met de post komen zit er echt op te wachtten, post is geweest geen vest dus morgen hopelijk en ja ze waren al uitverkocht.. het idee is 20 min in koud water leggen, drogen en dan schijn je er 72 uur mee te kunnen doen.. En het was de beste uit de test.. snap alleen niet dat het brievenbus post is.. hoe kan dat nou?

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 16:22

joeluna schreef:
Sheran schreef:
Als je constant koelt wen je er toch nooit aan? Hitte is ook gewenning. Maar goed, in NL hoeft dat misschien ook niet :+


Ik denk niet dat dat zo werkt, hooguit deels ;)


Niet zo'n hele goede bron maar er is wel meer te vinden. Is ook logisch, in warme landen functioneren mensen ook gewoon.
https://www.google.com/amp/s/eenvandaag ... hitte-aan/

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 16:50

Helaas denkt mijn ms-lijf er toch een beetje anders over, maar in het artikel geven ze ook wel aan dat het vooral voor gezonde mensen zo werkt.

Maar goed, ondanks mijn ms geen airco, maar alleen een waaiboom. Ik doe wat de meesten doen, alles een tandje langzamer, goed drinken en in mijn geval als ik naar buiten ga een koelsjaaltje en dito polsbandjes. O ja, en een bloes met lange mouwen en een kraagje tegen de rupsenhaartjes :') , koelt niet bepaald, maar alles beter dan ook nog enorme jeuk en ach, het scheelt weer smeren met zonnebrand O:).

Ik probeer ook gewoon warm te eten, desnoods ook een beetje pittig, ga je ook lekker van zweten, dus dat verkoelt weer. Douchen juist net te koud, want dan heb ik het daarna juist bloedje heet.

Alleen het rondje Intratuin vanmiddag met mijn zus was even de goden verzoeken :oo , maar ja, we moesten een cadeautje hebben.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Ik kan slecht tegen de warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 17:07

Ik denk niet dat we Nederland moeten gaan vergelijken met warme landen. De mensen zijn het daar gewend en dat gaat ons niet lukken met die paar zeer warme dagen in het jaar. En in die landen kan ik er zelf ook veel beter tegen. Kan dan gerust in 35/36 een stad bezoeken.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 00:13

Whale schreef:
Ik denk niet dat we Nederland moeten gaan vergelijken met warme landen. De mensen zijn het daar gewend en dat gaat ons niet lukken met die paar zeer warme dagen in het jaar. En in die landen kan ik er zelf ook veel beter tegen. Kan dan gerust in 35/36 een stad bezoeken.


Dat komt deels door de luchtvochtigheid. Die is in Nederland vaak hoog en dat is wat de warmte zo onprettig maakt.

Wij hebben hier in Australie droge warmte dan is het tot 36 prima te doen en zelfs ok tot 40.