Wanneer vergoeding narcose extreme angst

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 20:40

Elin_ schreef:
Melissa1996 schreef:
Ik heb 2x alles vergoed gekregen, de 2de keer heb ik een complete extractie gehad voor boven.

Ik ben verzekerd bij Ditzo (middelste pakket) en heb mij door laten verwijzen bij een angst tandarts naar het ziekenhuis. En ben bij de kaakchirurgie onder narcose geweest. Ik heb toen contact opgenomen met de verzekering hoe en wat ik het beste kon doen.

Ben twee keer vrij vlot geholpen, binnen een x weken. Enkel zelf een keer moeten verplaatsen ivm zwangerschap.

Maar volledig vergoed? Ook geen eigen risico hoeven betalen?


Bij vrijwel alles in de basisverzekering moet je ER betalen. Alleen bij huisarts en verloskundige niet. In het zkh altijd.
moonfish13 schreef:
Bij mij is het trouwens met narcose gedaan uiteindelijk.
Maar goed ook want het was geen verstandskies en deze zitten vaster, en mijne was enorm eigenzinnig schijnt waardoor het veel langer duurde dan gepland.
Ik heb er overigens geen last van gehad, de narcose.
Eerste week was ik ineens onverwacht heel snel doodmoe, accu stuk idee maar ik had ook wel een flinke wond in mijn mond die moest herstellen.
Maar verder, easy, ik ging om 9 uur t ziekenhuis in en half 2 was ik weer buiten.
En dan moest ik nog volgens de regels extra lang verkoeveren enzo wegens medische indicatie waar ze zich uiteraard aan gehouden hebben.
Maar nodig had het niet geweest.


Natuurlijk is recovery wel nodig na narcose. Je kan genoeg complicaties krijgen en dus houden ze je in de gaten. Niet alleen omdat dat volgens de regels is, die zijn er niet voor niets...

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 21:18

meisje2000 schreef:
Kun je niet naar de angsttandarts in het ziekenhuis. Mijn dochtertje zit daar ook bij en moest ook onder narcose voor het vullen van een kies en dat heeft ons niets gekost. Is allemaal gedekt door de verzekering. Ik weet niet hoe dat zit met een volwassene. Even infor.eren misschien


Bij kinderen valt het onder de basis, bij volwassenen niet.

Mon partner moest de narcose zelf betalen, de rest van de behandeling werd vergoed. Hiervoor was het wel belangrijk dat de tandarts vooraf al wist wat er gebeuren moest, zodat de dekking gecontroleerd kon worden.
Lukt dat bij jou? Liggen in de stoel en alleen kijken en foto's maken?
De kosten voor de narcose waren 250 euro

Nielojram

Berichten: 7807
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Wanneer vergoeding narcose extreme angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 21:50

Misschien een hele vreemde vraag, maar waarom betaal je de narcose niet zelf?
Als je zo bang bent is het het toch wel waard?

roxiie

Berichten: 7827
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 22:05

Jacquel schreef:
Al mijn verstandskiezen zijn, na verwijzing door de tandarts. door een kaakchirurg verwijderd. Ik wist niet eens dat tandartsen dat ook kunnen. Bij navraag bleek dat hij automatisch doorverwees vanwege de verzekering. Kaakchirurgen worden uit de basisverzekering vergoed en je kunt ook met hen narcose bespreken. Als zij dat medisch noodzakelijk vinden (en als jij bv. om je heen gaat slaan uit paniek, is er een medische noodzaak), dan wordt die ook vergoed.


Voordat je een vergoeding vanuit de basisverzekering voor de kaakchirurg krijgt, zul je toch echt eerst je wettelijke eigen risico moeten betalen.

Dat zal naar alle waarschijnlijk ook gelden voor een narcose.

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:23

cursebreaker schreef:
Het is idd wel belastend, maar ze proberen het zo minimaal mogelijk te houden.
Ik heb nu 2 behandelingen gehad verdeeld over een aantal jaar. Je moet het natuurlijk niet maandelijks doen. Bij mijn kliniek wordt er gelukkig absoluut niet verwacht dat je weer terug naar 'normaal' gaat. Bij sommige mensen is er geen weg terug en dan kun je gewoon onder behandeling blijven. Gelukkig maar, anders had ik een probleem, want ik zal nooit meer terug kunnen naar een gewone tandarts. Deze angst kom ik echt niet meer overheen. Met controles kijken ze bij mij dus ook alleen en doen ze ook nooit zomaar iets, tenzij nadrukkelijk afgesproken is/wordt wat er gedaan moet worden en of je dat met of zonder narcose wil.


Ik zal ook nooit over mijn angst heenkomen. Een gaatje gaat met heel veel moeite, maar dan houdt het aardig op. Controles is ook echt alleen kijken en tandsteen verwijderen.

upendo

Berichten: 22286
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:24

Nielojram schreef:
Misschien een hele vreemde vraag, maar waarom betaal je de narcose niet zelf?
Als je zo bang bent is het het toch wel waard?

Vroeg ik me ook af.

Ik ben ook bang voor naalden, maar toen de kaakchirurg toen mijn verstandskiezen eruit moesten aangaf dat ik het zelf moest betalen. Toen toch maar die verdovingen uitgezeten en het was zo gepiept.

Ik sluit me ook aan bij de bokker die zei dat je het probleem bij de bron aan moet pakken.

cissy

Berichten: 19833
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Wanneer vergoeding narcose extreme angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:34

Ik ben jaren geleden bij de afd angstbegeleiding en gehandicaptenzorg in het UMC geweest voor hetzelfde probleem. Mijn verstandskiezen zijn er onder narcose uitgegaan bij de kaakchirurg en alles is toen vergoed. Is al wel lang geleden maar neem aan dat die afdeling nog gewoon bestaat.

Ben al jaren bij tandarts die gewoon altijd verdoofd en zelfs met watje werkt zoals bij kinderen. Ik ga braaf twee keer per jaar.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 00:28

Vorig jaar bij zilveren kruis 4 verstabdskiezen laten trekken onder narcose.
Van verzekering veranderen

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 00:34

Ik moest ook al 4 jaar. Na lang zeuren van de tandarts, besefte ik me dat het echt moest. Na lang wikken en wegen besloten me in te lezen in narcose.
Ik heb me verzekerd bij Ditzo. Gewoon basis met tandverzekering best. Je krijgt dan 500€ vergoed,ook voor narcose.
Ik ben naar de dental clincs gegaan in beuningen. Hier hebben ze 360 graden foto gemaakt en intake. Dit kostte 160€,dit kreeg ik vergoed (zonder verwijzing van mijn eigen tandarts).
Afapraak gemaakt voor de operatie en ze deden het echt super hoor.
Ik was bang, 4 jaar tegenaan gehikt en ze weten dat je bang bent. Gaan er geen hele gesprekken over voeren. Hele leuke anesthesioloog. Prietpraatje en ondertussen prikte hij infuus (ik ben bang voor naalden) terwijl de dame mij uitlegde wat er op de monitor te zien was. Binnen twee minuten na binnenkomst was ik pleite.
Ik heb helemaal niets gevoelt, helemaal niks gemerkt en daarna een weekje last gehad.

Ik moest daar ter plekke 300€ afrekenen. Die kreeg ik terug van de verzekeraar (factuur ingediend) en de 345€ voor de narcose heeft de tandarts direct gedeclareerd bij ditzo. Ik heb alleen mijn eigen risico betaald. De narcose werd vergoed vanuit de basisverzekering omdat het een tandarts was die de handeling uitvoerde. Dan valt het onder andere codes.
Dus uiteindelijk ben ik alleen mn eigen risico kwijt geweest. Rest is alles vergoed. En ik ben 4 kiezen lichter EN ik ben wat minder bang voor naalden.

Elin_

Berichten: 9643
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 12:10

Nickolay schreef:
Ja volgens mij gaat een behandeling in het ziekenhuis altijd van je eigen risico af

Oké duidelijk! Ik heb echt nooit iets, dus ben hier niet zo bekend mee.

cursebreaker schreef:
Het is idd wel belastend, maar ze proberen het zo minimaal mogelijk te houden.
Ik heb nu 2 behandelingen gehad verdeeld over een aantal jaar. Je moet het natuurlijk niet maandelijks doen. Bij mijn kliniek wordt er gelukkig absoluut niet verwacht dat je weer terug naar 'normaal' gaat. Bij sommige mensen is er geen weg terug en dan kun je gewoon onder behandeling blijven. Gelukkig maar, anders had ik een probleem, want ik zal nooit meer terug kunnen naar een gewone tandarts. Deze angst kom ik echt niet meer overheen. Met controles kijken ze bij mij dus ook alleen en doen ze ook nooit zomaar iets, tenzij nadrukkelijk afgesproken is/wordt wat er gedaan moet worden en of je dat met of zonder narcose wil.

Ik vind het heel erg lastig, omdat ik nog nooit gaatjes gehad heb. Ik probeer wel alles, dus ik grijp niet direct naar de makkelijkste oplossing. Vandaar ook keuze om eerste keer toch met pilletje te proberen, maar het werkte gewoon niet :n


juval schreef:
moeten je verstandskiezen eruit omdat je er last van hebt?
of omdat de tandarts dat graag wil?

Ik heb mijn verstandskiezen nog en heb er geen last van, desondanks wilde de tandarts ze er toch liever uit. Ik zag de noodzaak niet zo (eigenwijs). Als ik er last van krijg dan kan dat altijd nog.
Hij kan het mij/je niet verplichten.

sterkte/succes verder!

Helaas moet het. Ik zit nu met een dikke wang en antibiotica.


Oscar schreef:
Elin_ schreef:
Ja het wordt ook met de keer erger. Ik was vroeger alleen gespannen. Zelfde probleem bij bloedprikken. Steeds vaker val ik flauw en wordt de paniek toch erger.
Doorverwijzing voor aanvraag narcose heb ik al van mijn tandarts gekregen.


Wat naar voor je dat je zo'n angst hebt, dat is echt niet fijn.

Heb je weleens naar de mogelijkheden gekeken om het probleem bij de bron aan te pakken? Ik vrees namelijk, als ik je verhaal zo lees, dat het alleen maar erger gaat worden als je daar niets aan doet. Nu is het de tandarts, morgen bloed prikken en overmorgen misschien weer wat anders. Dan krijg je eigenlijk een soort symptoombestrijding, maar de oorzaak blijft. Ik hoop eigenlijk voor je dat er iemand is die je daarmee kan helpen want dan zou je ook op andere fronten geholpen zijn. Veel sterkte/succes in elk geval, ik duim voor je mee! :(:)

Klopt! Ben ik me bewust van. Het zijn de naalden en het verliezen van controle. Naalden is begonnen bij het bloedprikken. Ik ben zeer snel gespannen en dit liep zo hoog op dat bij mij de knoppen uitgaan. En het is controle verliezen. Ik vind verdovingen ook vreselijk daar krijg ik dus ook paniek van. Het is precies het zenuwachtig worden van de naalden en daarna wanneer er geprikt is begint het verliezen van controle.


benangelique schreef:
meisje2000 schreef:
Kun je niet naar de angsttandarts in het ziekenhuis. Mijn dochtertje zit daar ook bij en moest ook onder narcose voor het vullen van een kies en dat heeft ons niets gekost. Is allemaal gedekt door de verzekering. Ik weet niet hoe dat zit met een volwassene. Even infor.eren misschien


Bij kinderen valt het onder de basis, bij volwassenen niet.

Mon partner moest de narcose zelf betalen, de rest van de behandeling werd vergoed. Hiervoor was het wel belangrijk dat de tandarts vooraf al wist wat er gebeuren moest, zodat de dekking gecontroleerd kon worden.
Lukt dat bij jou? Liggen in de stoel en alleen kijken en foto's maken?
De kosten voor de narcose waren 250 euro

Ja dat is allemaal geen probleem. Ik ga ook elk halfjaar op controle met spanning, maar ik ga wel.


Nielojram schreef:
Misschien een hele vreemde vraag, maar waarom betaal je de narcose niet zelf?
Als je zo bang bent is het het toch wel waard?

Omdat ik een uitwonende student ben met inmiddels een chronisch ziek paard en niet 123 zoveel geld kan ophoesten voor mezelf :j


upendo schreef:
Nielojram schreef:
Misschien een hele vreemde vraag, maar waarom betaal je de narcose niet zelf?
Als je zo bang bent is het het toch wel waard?

Vroeg ik me ook af.

Ik ben ook bang voor naalden, maar toen de kaakchirurg toen mijn verstandskiezen eruit moesten aangaf dat ik het zelf moest betalen. Toen toch maar die verdovingen uitgezeten en het was zo gepiept.

Ik sluit me ook aan bij de bokker die zei dat je het probleem bij de bron aan moet pakken.


Dit heb ik de eerste keer gedaan, zoals ik in mijn OP vertelde. Dit heeft geresulteerd in een middag waar ik compleet de pan uit flipte. Ik stond compleet te shaken op mijn benen en begon te hyperventileren met alsnog twee pammetjes in mijn mik. Helaas.

Ik heb dus inmiddels een afspraak voor consult en een verwijzing voor narcose. Mijn verzekering gesproken die de aanvraag van de kaakchirurg gaat beoordelen. Dan wordt het afwachten.

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Wanneer vergoeding narcose extreme angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:19

Even nog een dingetje: veel mensen hier zeggen dingen als 'is het wel echt nodig dat ze eruit gaan of wil je tandarts dat preventief'.
Ik dacht ook zo, dat mijn tandarts dat wilde maar feitelijk heeft die er geen belang bij of jij ze laat zitten of niet.
Ik had nooit iets aan mijn gebit, super zuinig op en nooit gaatjes.
Nu zijn mijn kiezen er na 4 Jar zeuren van mijn tandarts toch uitgegaan, en toen er fotos werden gemaakt bleek 1 van de kiezen gewoon een gatenkaas van de caries. Helemaal vol met gaten.
Kiezen zijn eruit gegaan, wat denk je bij de volgende standaard controle bij mn eigen tandarts weer?.....
Gaatje in de achterste (goede) kies, net onder het tandvlees, om de hoek aan de achterkant. Niet te doen met de boor zeg maar. Ik was als de dood. Die schijtkies heeft dus mijn goede kies aangetast met zn gaatjes. Kon wel janken. Maand moeten wachten tot ze het gingen maken.. Ik was zooooo bang. Veel banger voor dat dan voor de narcose toen.

Het zijn echt slechte tanden die verstandskiezen en ze steken je gezonde gebit aan als je niet oppast.

Elin_

Berichten: 9643
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 13:06

Hutcherson schreef:
Even nog een dingetje: veel mensen hier zeggen dingen als 'is het wel echt nodig dat ze eruit gaan of wil je tandarts dat preventief'.
Ik dacht ook zo, dat mijn tandarts dat wilde maar feitelijk heeft die er geen belang bij of jij ze laat zitten of niet.
Ik had nooit iets aan mijn gebit, super zuinig op en nooit gaatjes.
Nu zijn mijn kiezen er na 4 Jar zeuren van mijn tandarts toch uitgegaan, en toen er fotos werden gemaakt bleek 1 van de kiezen gewoon een gatenkaas van de caries. Helemaal vol met gaten.
Kiezen zijn eruit gegaan, wat denk je bij de volgende standaard controle bij mn eigen tandarts weer?.....
Gaatje in de achterste (goede) kies, net onder het tandvlees, om de hoek aan de achterkant. Niet te doen met de boor zeg maar. Ik was als de dood. Die schijtkies heeft dus mijn goede kies aangetast met zn gaatjes. Kon wel janken. Maand moeten wachten tot ze het gingen maken.. Ik was zooooo bang. Veel banger voor dat dan voor de narcose toen.

Het zijn echt slechte tanden die verstandskiezen en ze steken je gezonde gebit aan als je niet oppast.

Wat super vervelend! Ik heb gewoonweg geen ruimte. Op dit moment heb ik een dikke wang. Vandaar ook dat ik nu maar iets eraan moet doen.

Princesj

Berichten: 4550
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Wanneer vergoeding narcose extreme angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 13:13

Bij mij zijn zonder enige problemen alle vier mijn verstandskiezen onder narcose getrokken in het ziekenhuis. Ik kan niet goed door mijn neus ademen, waardoor ik tijdens dergelijke behandelingen simpelweg te weinig lucht heb om goed behandelbaar te zijn. Reguliere tandartsbehandelingen gaan wel voor mij.

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 13:18

Princesj schreef:
Bij mij zijn zonder enige problemen alle vier mijn verstandskiezen onder narcose getrokken in het ziekenhuis. Ik kan niet goed door mijn neus ademen, waardoor ik tijdens dergelijke behandelingen simpelweg te weinig lucht heb om goed behandelbaar te zijn. Reguliere tandartsbehandelingen gaan wel voor mij.


Misschien dat ze een uitzondering maken voor medische noodzaak?

foxy80

Berichten: 7883
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 13:21

Toch bizar dat er zo een gigantisch verschil in de ziekenzorg zit tussen Nederland en België.
Hier zijn mijn verstandskiezen op mijn 17de onder narcose getrokken, gewoon omdat mijn kaak te klein was en zo mijn hele gebit aan de wandel dreigde te gaan moesten ze doorkomen. Puur preventief en omdat ze nogal diep moesten snijden. Ze hadden evengoed kunnen wachten tot ze wat hoger kwamen en dan stuk per stuk eruit halen, denk ik, maar ze wilden echt problemen voor zijn.

TS, ga je dan naar de angskliniek? Want telkens de controle met angstzweet bij een reguliere tandarts uitzitten is toch ook niks?

Elin_

Berichten: 9643
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 13:31

foxy80 schreef:
Toch bizar dat er zo een gigantisch verschil in de ziekenzorg zit tussen Nederland en België.
Hier zijn mijn verstandskiezen op mijn 17de onder narcose getrokken, gewoon omdat mijn kaak te klein was en zo mijn hele gebit aan de wandel dreigde te gaan moesten ze doorkomen. Puur preventief en omdat ze nogal diep moesten snijden. Ze hadden evengoed kunnen wachten tot ze wat hoger kwamen en dan stuk per stuk eruit halen, denk ik, maar ze wilden echt problemen voor zijn.

TS, ga je dan naar de angskliniek? Want telkens de controle met angstzweet bij een reguliere tandarts uitzitten is toch ook niks?

Nee, maar ik heb een hele snelle vriendelijke tandarts en nooit gaatjes (afkloppen). Angsttandarts zit niet in de buurt, dus voor een simpele controle zweet ik liever even peentjes.

Princesj

Berichten: 4550
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 13:46

Judass schreef:
Princesj schreef:
Bij mij zijn zonder enige problemen alle vier mijn verstandskiezen onder narcose getrokken in het ziekenhuis. Ik kan niet goed door mijn neus ademen, waardoor ik tijdens dergelijke behandelingen simpelweg te weinig lucht heb om goed behandelbaar te zijn. Reguliere tandartsbehandelingen gaan wel voor mij.


Misschien dat ze een uitzondering maken voor medische noodzaak?


Niks op papier hierover, gewoon met mijn tandarts besproken? Een controle kan de beste man alle tijd voor nemen, maar hij ziet gewoon in dat je op de manier waarop we de controle doen geen 4 kiezen kan gaan trekken..

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Wanneer vergoeding narcose extreme angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:20

Heb pagina 1 alleen gelezen.
Doen ze in Nederland aan lachgas/nitrogen? Misschien is dat nog een optie. Dat heb ik de laatste keer hier gehad en dat nam echt enorm de kantjes ervanaf omdat je toch wel vrij stoned bent.


En ik ben ook panisch voor naalden en heel moeilijk bij tandarts.

Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Wanneer vergoeding narcose extreme angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:43

Er zijn een paar poli's waar ze lachgas hebben. In Den Haag en Stadskanaal sowieso, maar daar moet je maar net in de buurt zitten :+

cissy

Berichten: 19833
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Wanneer vergoeding narcose extreme angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:26

Ik rij 3 kwartier naar mn tandarts en ze hebben ook lachgas indien nodig. Beter verder weg en ok dan dichtbij en bang.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:59

Ik ben als de doods voor tandartsen tenminste als er iets moet gebeuren zoals iets trekken of (gelukkig maar 1 keer een gaatje gehad) een gaatje gevuld moet worden. Ik heb het ook 2 jaar uitgesteld(geen enkele pijn ervan gehad in die 2 jaar uitstelling gelukkig) dat mijn linkeronder verstandskies getrokken moest worden en mijn rechteronder verstandskies uitgesneden moest worden. 21 juni dus afgelopen vrijdag is het dan zover geweest. Daar ging een week van angstaanvallen en nachtmerries aan vooraf.

Ik ben onder narcose geweest en nee zomaar narcose krijg je niet. Je moet eerst een verwijzing van je tandarts krijgen voor het ziekenhuis of kliniek. Bij de tandarts zeiden ze ook al dat als ik onder narcose wou het zelf moest betalen. De eerste afspraak doorverwijzing in het ziekenhuis zeiden ze ook al dat ik de kosten van narcose zelf moest betalen. 2 jaar heb ik het laten zitten met een tandarts die bleef aangeven dat het er echt uit moest. Omdat mijn ene verstandskies scheef lag kon mijn andere kies gaan rotten. Ik ben uiteindelijk bij centrum bijzondere tandheelkunde terecht gekomen. Daar foto's gemaakt en wat afspraken bij de tandarts en ook een keer bij de mondhygeniste gehad. Door mijn angst waren ze het er al over eens dat ik of met medisch lachgas of onder narcose behandeld moest worden. Medisch lachgas was verschrikkelijk. Een tandarts en assistent die ik nooit eerder had gekregen. Ik kreeg er rare gevoelens door en uiteindelijk een angstaanval en ik voelde me exht gedroggeerd. Als een poppetje die ze iets toediende om maar te kijken hoe ik er op zou reageren. Het was duidelijk. Dit werd het niet. Vanaf januari loop ik bij het cbt en vrijdag is het dus allemaal gebeurd. Cbt gaf zelf aan narcose. Mijn ziekenhuis heeft een contract met het vgz waar ik verzekerd ben dus de €1.200 aan narcose kosten hoefde ik niet zelf te betalen. Het stukje voor mij was ongeveer €146.15 waarbij ik verzekerd ben voor alle periodieke controles en mondhygeniste 100% alle andere kosten tot €500 80% dus mijn totale kosten: volledige eigen risico plus kosten voor handelingen €29,-
Nou valt dit prima mee dus maar ik heb begrepen dat je ook naar de kaakchirurg doorverwezen kan worden en dat daar alles gratis is. Ik weet dus alleen niet hoe het precies daar zit.


Let op: zodra je hebt te maken met het ziekenhuis gaat dat af van je eigen risico. Niemand heeft mij dat verteld en ik gebruik nooit veel van mijn hoge risico dus had het op €600 staan. Die €600 ben ik allemaal kwijt. Als ik dit van te voren wist had ik dus minimaal ingezet. Normaal aan eigen risico maak ik nooit meer op dan €80
Laatst bijgewerkt door XRuby_SymmyX op 24-06-19 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:04

In het ziekenhuis ben je sowieso je eigen risico kwijt, maar als je die niet hebt veranderd is dat 385 euro. Ik ben het wel eens met anderen, dat je wellicht hierna ook eens naar de bron van het probleem moet? Een keer langs de psycholoog bv?