Hartfilmpje en Holter onderzoek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Hartfilmpje en Holter onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-19 13:07

Even van me afschrijven.

De afgelopen dagen voelde ik me wat slag en draaierig als ik me iets inspande.
Ik ben herstellende van een zware burn/out en sport 1x per weerk bij de fysio. Vrijdag moest ik na 5 min op de loopband stoppen omdat het zwart voor mijn ogen werd.
Vanmorgen toch maar even naar de huisarts. Dit is 5 min wandelen en weer werd het zwart voor mijn ogen.
Ze heeft alles gecontroleerd en kwam erachter dat mijn hart af en toe een extra slag slaat. Dus meteen even een hartfilmpje. In de nog geen 2 min van het filmpje maakte hij al 4 extra slagen.
Nu heb ik voor 24 uur een kastje om mijn nek, die mijn hartslag registreert. Morgen ook een bloedonderzoek, om daarmee dingen uit te sluiten.

Ben blij dat het nu eindelijk eens goed onderzocht word, maar vind het wel spannend.
Zit al 5 jaar thuis na mijn burnout en mijn conditie is heel slecht. Zou zo maar kunnen komen dat ik door die extra hartslagen zo moe en duizelig ben.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: Hartfilmpje en Holter onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-19 21:12

niemand ervaring met een 24 uurs onderzoek of extra hartslagen?

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Hartfilmpje en Holter onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:14

Geen ervaring mee... maar hopelijk valt het allemaal mee, maar krijg je er wel duidelijkheid door! Succes!!

Annienke

Berichten: 586
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Vlagtwedde

Re: Hartfilmpje en Holter onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:30

Ik heb legio overslagen maar heb dan ook een hartziekte. Holteronderzoek helaas ook ervaring mee, zelfs een keer 3 dagen tijdens een wedstrijd.
Vermoeidheid puur door overslagen ben ik niet bekend mee, het kan wel zijn dat de overslagen een onderliggend probleem aanduiden en dat de vermoeidheid en duizeligheid daar uit voortkomt.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: Hartfilmpje en Holter onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-19 21:36

Oke dank je wel voor je reactie. Morgen ook uitgebreid bloedonderzoek, dus er word in ieder geval goed gekeken.
Nu met de warmte heb ik wel veel meer last, zodra ik me een beetje in span word het zwart voor mijn ogen. Morgen boodschappen doen in Vlagtwedde, zwaai wel even hihi

Annienke

Berichten: 586
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Vlagtwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:53

Ik zwaai alvast terug :wave:

Alvast een tip, magnesium en in mindere mate ijzer zijn erg belangrijk voor het functioneren van het hart. Kan heel goed zijn dat er uit het bloedonderzoek geen tekort komt maar dat wil niet zeggen dat er voor jou persoonlijk op dit moment geen tekort is. Ijzer en magnesium zijn veilig te supplementeren en dat zou ik dan ook zeker proberen. Mijn zieke hart heeft er veel baat bij en het vermindert mijn overslagen en andere stoornissen.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: Hartfilmpje en Holter onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-19 21:56

thanx voor de tip.
Heb ook veel last van kramp in mijn benen, dus dan is magnesium een goed idee inderdaad

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:00

Annienke schreef:
Ik zwaai alvast terug :wave:

Alvast een tip, magnesium en in mindere mate ijzer zijn erg belangrijk voor het functioneren van het hart. Kan heel goed zijn dat er uit het bloedonderzoek geen tekort komt maar dat wil niet zeggen dat er voor jou persoonlijk op dit moment geen tekort is. Ijzer en magnesium zijn veilig te supplementeren en dat zou ik dan ook zeker proberen. Mijn zieke hart heeft er veel baat bij en het vermindert mijn overslagen en andere stoornissen.


Ja... en dit zou ik dus zeker even overleggen met je arts ipv aannemen van iemand op bokt.
Te veel supplementen nemen kan zeker wel voor problemen zorgen. Een hypermagnesiumie is zeldzaam maar kan wel voor hartritmestoornissen zorgen.

chanelle14

Berichten: 1972
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Hartfilmpje en Holter onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:14

Yes, hier een soortgelijke ervaring!
Ging op school bij de shuttlerun elk jaar weer bijna onderuit en uiteindelijk ook alles laten testen.
Heb toen ook een 24 uurs kastje gekregen waaruit naar voren is gekomen dat ik een extra hartslag heb.
Weet dit nu en houd er rekening mee als ik aan het trainen ben.
Tegen mij is gezegd dat je er gewoon 100 jaar mee kunt worden en 1 op de 100 mensen hier eigenlijk last van hebben.

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:20

Annenas schreef:
Annienke schreef:
Ik zwaai alvast terug :wave:

Alvast een tip, magnesium en in mindere mate ijzer zijn erg belangrijk voor het functioneren van het hart. Kan heel goed zijn dat er uit het bloedonderzoek geen tekort komt maar dat wil niet zeggen dat er voor jou persoonlijk op dit moment geen tekort is. Ijzer en magnesium zijn veilig te supplementeren en dat zou ik dan ook zeker proberen. Mijn zieke hart heeft er veel baat bij en het vermindert mijn overslagen en andere stoornissen.


Ja... en dit zou ik dus zeker even overleggen met je arts ipv aannemen van iemand op bokt.
Te veel supplementen nemen kan zeker wel voor problemen zorgen. Een hypermagnesiumie is zeldzaam maar kan wel voor hartritmestoornissen zorgen.

Dit. Of problemen met je natrium/kalium balans of een hypercalciemie, om maar wat te noemen.
Hell, alleen al zoiets als teveel drop eten kan in ernstige gevallen voor hartproblemen zorgen.
Ik zou gewoon even het bloedonderzoek en het hartonderzoek afwachten en dan samen met je arts verder kijken en niet zomaar wat gaan slikken...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hartfilmpje en Holter onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:23

Ik heb dit onderzoek twee keer gehad (zowel hartfilmpje als holteronderzoek) en daar kwam uit dat ik van mezelf al een heel lage hartslag heb. 's Nachts daalde dit blijkbaar naar zo'n 28 slagen per minuut.
Ik ben ook snel draaierig maar dat zal wel ook komen door de lage bloeddruk. Het is bij mij dus een combinatie van factoren. Ik moet in ieder geval meer zout eten.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Re: Hartfilmpje en Holter onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 07:24

Ik heb deze onderzoeken ook twee keer gehad.
De eerste keer kwam er alleen extra systolen (het zgn ‘overslaan’ van het hart zoals het voelt, een extra klopping)
De tweede keer een onregelmatige bloeddruk en extra systolen (ik weet niet of dat eigenlijk aan elkaar hoort?)
Ik vond de onderzoeken niet eng en de uitslagen zijn beide ook gewoon ‘oud mee te worden’. :)
Heel veel succes, probeer je niet te druk te maken, goed te ademen. (Vooral tijdens een extra hartslag even heel diep inademen, of licht hoesten, dan is het vaak gauw weer weg)
Probeer goed te luisteren bij de uitslag en maak evt aantekeningen om later even terug te lezen.
Het fijnste is nog als je ook iemand met je meeneemt, ik werd daar zelf wel rustiger van. :(:)

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 09:30

Mijn familie woont niet in de buurt. Ik in de provincie Groningen en mijn ouders in Noord Holland. Dus mee vragen gaat niet zo makkelijk.
Maar ik zal de huisarts vragen om het duidelijk uit te leggen.
Ik begrijp dat het wel een week kan duren tot dat ik de uitslag heb.
Net het kastje ingeleverd

Hebben jullie ook meer last nu het warmer is?

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Hartfilmpje en Holter onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 09:37

Ik had ook extra slagen, echt heel veel pvc runnetjes en nog een kleine andere afwijking. Ik heb een week met een holter gelopen en daarna een reveal gekregen. Met medicatie is het onder controle. Het is ook absoluut niet gevaarlijk, maar het is wel vervelend. Ik had ook de neiging tot flauwvallen en was erg vermoeid. Met medicatie al heel lang geen klachten meer. Na de vakantie ga ik proberen de medicatie af te bouwen.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 09:38

Warmte speelt zeker een rol!
Vooral voldoende water drinken en rustig opstaan. Rustig opstarten.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Hartfilmpje en Holter onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:17

Ik heb ook het Holter kastje 24 uur gedragen :j Ivm vermoeden van hartritmestoornissen. Gelukkig bleek het alleen een extra slag te zijn, die soms opkomt maar net zo vaak er ook niet is. Ik moest twee weken wachten op de uitslag.

Heb wel vreselijke uitslag van de plakkers gekregen, dat was echt wel heel naar en pijnlijk :=

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: Hartfilmpje en Holter onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 16:15

ik werd nu al gebeld met de uitslag van het onderzoek.
17% van de hartslagen was onregelmatig tijdens het onderzoek van 24 uur. Dat is volgens de huisarts best veel.
Ook was er op het tijdstip, dat ik aangaf klachten van duizelig te hebben, een onregelmatigheid te zien.
Ik krijg nu een verwijzing naar de cardioloog in het ziekenhuis.

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 16:24

Ik heb 48 uur met een kastje gelegen door calcium en natrium tekort door een virus in mijn maag. Hart was gelukkig goed en heb weinig last van het kastje gehad omdat ik in bed moest blijven, leek wel of ik dronken was!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Hartfilmpje en Holter onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 20:13

Ik heb deze onderzoeken ook gehad. Bij mij kwam er een gevaarlijke variant van een ritmestoornis uit. Maar ook veel andere onschuldige dingen als overslagen, versnelde hartslag, onregelmatige hartslag ed. Ik gebruik nu 2 soorten medicatie voor mijn hart en momenteel gaat het daar goed mee. Hopelijk valt het mee ts, bijna iedereen heeft overslagen. Meeste zijn onschuldig. Naar welk ziekenhuis ben je verwezen? Zag een reactie dat je in Groningen woont?

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: Hartfilmpje en Holter onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 20:17

Ik ben hier niet bekend met ziekenhuizen in de buurt, woon hier net 3 maanden.
Ze sturen me nu naar Stadskanaal.
Nu afwachten hoe lang het duurt voordat ik opgeroepen word

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 20:30

Gaat best snel hoor. Ik werd binnen een paar dagen opgeroepen. Dat was niet in Stadskanaal maar dat is ook een prima ziekenhuis. Mocht het een heel ernstig iets zijn ga je door naar Groningen. En daar zitten hele kundige mensen.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 20:31

Nickolay schreef:
Ik ben hier niet bekend met ziekenhuizen in de buurt, woon hier net 3 maanden.
Ze sturen me nu naar Stadskanaal.
Nu afwachten hoe lang het duurt voordat ik opgeroepen word


Waarschijnlijk verwijzen ze via zorgdomein. Meestal krijg je dan binnen een week een oproep thuis. Succes!

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: Hartfilmpje en Holter onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 20:58

Dank jullie wel. Vond dat ik nu ook al snel de uitslag had. Ze zeiden dat het een week kon duren, maar was maar 2 dagen. Voel me nu wel wat beter dan begin van de week.
Even totale rust heeft me goed gedaan

future_vet
Berichten: 2614
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Hartfilmpje en Holter onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 21:25

Ik heb laatst ook zo’n onderzoekje gedaan bij het cardiologisch centrum :) ik had last van een hoge hartslag (>100 dag en nacht).
Ze hebben wel wat kunnen vinden dus binnenkort onder de MRI.
Klachten zijn wel minder geworden inmiddels. Ik vermoede toch een griepje die het verergerde.

moos1984

Berichten: 115
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 21:26

Herkenbaar verhaal, heb ook een burn-out, bij mij kwam ook uit het holteronderzoek extra hartslag eruit. Ben ook doorverwezen naar de cardioloog omdat de klachten aanhielden. Kreeg daar nogmaals ECG en fietstest. Gelukkig bleek het onschuldig en is het waarschijnlijk toch gevolg van de burn-out. Ik moet nu veel sporten en cardio opbouwen. Kon toen trouwens ook vrij snel terecht bij de cardioloog na doorverwijzing.