Het leed wat alweer een nieuwe ontsteking heet! (Mirena?)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Het leed wat alweer een nieuwe ontsteking heet! (Mirena?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-19 15:12

Ja en daar ben ik dan weer! :D

Ik denk dat veel mensen mijn andere topic over mijn ontstoken vingers die maar niet over wilde gaan nog wel herkennen.

Echter zijn die ontstekingen 'weg' al blijven de vingers nog wel heel gevoelig voor kleine scherpe aanrakingen en komen er zo nu en dan ini mini bloedpuntjes op. De huisarts heeft al geprobeerd om daar een punctie van te nemen maar er was niet voldoende vocht om daar wat mee te doen.

Nu heb ik al een aantal keer aan de dokter gevraagd of ze mij door kan sturen naar de huidarts, maar zij zegt dat het niet heftig genoeg is om mij door te sturen want ze kunnen er verder niks mee de klacht is gewoon niet heftig genoeg.

Nu heb ik vorige week de paarden gevoerd en kreeg ik een kleine hooi splinter in mijn vinger, direct splinter er uit gehaald en ontsmet maar helaas toch weer een nieuwe ontsteking die er inmiddels al weer een week zit. Ik snap het gewoon niet waarom ontsteekt het elke keer? Vroeger had ik hier helemaal geen last van het is echt iets wat sinds dit jaar speelt.

Ook heb ik naast mijn neus nog steeds een klein beetje eczeem wat maar niet wil genezen. Vroeger smeerde ik er een vette zalf op en na een week was het weer weg. Wat mij opvalt is dat ik op het gezicht en met name in de hals en borst heel veel kleine puistjes heb.

Mijn bloed is al onderzocht en alles was goed, geen verhoogde ontstekingwaarde of iets van bijvoorbeeld suikerziekte. Ik heb meerdere malen antibiotica geslikt en dat hielp helemaal niks. Ook heb ik antibiotica zalf geprobeerd maar ook dat hielp niet. Toen heb ik nog Hydrocortison gekregen en dat werkt misschien een heel klein beetje maar ook niet voldoende.

Voor de rest heb ik sinds de klachten begonnen een Mirena laten plaatsen en ik linkte deze klachten misschien wel aan de Mirena maar volgens de huisarts was dit niet mogelijk. Verder lees ik op internet ook geen verhalen over ontstekingen in combinatie met de Mirena. Ik heb er aan gedacht hem te verwijderen maar ik ben er verder super tevreden over.

Ik hoop eigenlijk heel erg dat iemand zich herkend in mijn verhaal en mij het verlossende antwoord over wat het is en wat ik er aan kan doen kan geven.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 15:36

Tsja...
Ik had een opgezwollen lymfeklier.
Kon ook niet door de Mirena komen volgens de HA.
Mijn gevoel zei me dat dat ding eruit moest, volgende dag was de klier niet meer gezwollen.

Als jouw gevoel dat zegt, zou ik mijn gevoel volgen. Als het niet helpt kun je altijd nog verder zoeken.

Eilinora

Berichten: 11919
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Het leed wat alweer een nieuwe ontsteking heet! (Mirena?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 15:45

Eens is er een eerste keer,mirena laten verwijderen en afwachten.

esmee87
Berichten: 119
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 15:47

Ik had met de Mirena ook méér last van ontstekingen. Toen ik hem er uit had werd dat toch echt minder.

Elsje123

Berichten: 581
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 16:03

Ik twijfel of ik moet reageren of niet, maar doe het toch maar...

Een paar maanden terug had mijn dochter ineens uitslag op haar hoofd, het jeukte als een gek. Dit waren trouwens geen bultjes zoals bij jou hoor, maar meer uitslag. Ook had ze al geruime tijd een ontstoken achillespees en op een gegeven moment ook daarbij een ontstoken vinger. Heel vaag allemaal. Wij naar de huisarts en die was bang dat ze artritis psoriatica had. Na onderzoek bij de reumatoloog bleek dit helaas het geval te zijn.

We zijn heel blij met onze huisarts, want op internet heb ik gelezen dat huisartsen vaak het verband niet zien en het is zaak dat het vlot erkend wordt, zodat de ontstekingen meteen aangepakt kunnen worden. Ik hoop voor jou dat het in jouw geval niet zo is natuurlijk, maar ik benoem het toch even.

Sterkte!

Gr. Ellen

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Het leed wat alweer een nieuwe ontsteking heet! (Mirena?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-19 20:38

Bedankt voor de reacties zo ver.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Het leed wat alweer een nieuwe ontsteking heet! (Mirena?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 20:42

Ik heb juist minder last van ontstekingen door de mirena

Janine1990

Berichten: 43811
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Het leed wat alweer een nieuwe ontsteking heet! (Mirena?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 21:11

Eet je varkensvlees?

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Het leed wat alweer een nieuwe ontsteking heet! (Mirena?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-19 21:57

Nee ik alleen kip of vis.

Dorien66

Berichten: 1654
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 18:00

Petrichor schreef:
Voor de rest heb ik sinds de klachten begonnen een Mirena laten plaatsen en ik linkte deze klachten misschien wel aan de Mirena maar volgens de huisarts was dit niet mogelijk. Verder lees ik op internet ook geen verhalen over ontstekingen in combinatie met de Mirena. Ik heb er aan gedacht hem te verwijderen maar ik ben er verder super tevreden over.

Ik hoop eigenlijk heel erg dat iemand zich herkend in mijn verhaal en mij het verlossende antwoord over wat het is en wat ik er aan kan doen kan geven.

Dit heb ik twee keer al eerder geschreven in topics over de Mirena:
Dorien66 schreef:
De Mirena bleek een regelrecht drama, ik heb twee operaties moeten ondergaan door dat ding. Voor mij nooit meer een Mirena :n

Niet voor tere zieltjes:

Ongeveer 6 maanden na het plaatsen kreeg ik een eerste ontsteking down-under. Een ontsteking in de huid. Huisarts erbij, na een paar dagen, toen de ontsteking rijp was, kon hij open gesneden worden. Daarna nog een week meerdere keren per dag in een teiltje Biotex groen mogen zitten. Niet leuk...
Dit heeft zich gedurende de vijf jaar dat ik dat ding had een tiental keren herhaald. Met twee keer een dusdanige ontsteking, op zo'n riskante plek qua zenuwen, dat het tot een operatie leidde. Kleine ingreep, maar wel onder algehele narcose. Huisarts, dermatoloog en gynaecoloog stonden voor een raadsel. Niemand die het verband legde. En ik had elke keer afschuwelijke pijn. Iedere keer was ik een week uitgeschakeld, kon alleen maar op de bank voor me uit liggen staren. Twee maanden na verwijdering van de Mirena heb ik nog één keer een ontstekinkje gehad (barstte gelukkig vanzelf open).
Toen ik me na vier jaar realiseerde dat de ontstekingen definitief gestopt waren, heb ik contact opgenomen met de huisarts en gevraagd er melding van te doen bij de juiste instanties. Zelf ook nog een poging gewaagd deze bijwerking gemeld te krijgen, en aangeboden mee te werken aan een universitair onderzoek naar de Mirena dat toevallig liep, maar ik heb nooit reactie gekregen.
Nu ben ik ruim tien jaar verder en geen ontstekingen meer gehad, gelukkig. Voor mij staat als een paal boven water dat de oorzaak in de Mirena moet worden gezocht.

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Het leed wat alweer een nieuwe ontsteking heet! (Mirena?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-19 18:04

Oei dat klinkt zacht gezegt niet leuk!

Bij mij is het wel niet zo ernstig maar het valt me wel op, nu na jouw verhaal krijg ik er helemaal een naar gevoel bij.

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Het leed wat alweer een nieuwe ontsteking heet! (Mirena?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 14:13

Morgen gaat de Mirena eruit, nu druk aan het kijken wat we dan gaan doen.

KimD

Berichten: 20436
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Het leed wat alweer een nieuwe ontsteking heet! (Mirena?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:18

Je hebt ook nieuwere spiralen, zonder hormonen.

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Het leed wat alweer een nieuwe ontsteking heet! (Mirena?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 14:19

De koperspiraal, dat gaat hem niet worden want ik heb geen zin om ongesteld te worden. :D

chanicha

Berichten: 12166
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:32

Mijn jongste dochter kwam 12 kilo aan met de Mirena, kon niet daaraan liggen volgens de Ha. Spiraal laten verwijderen, want mijn oudste kwam ook aan terwijl zij altijd maatje lampeglas heeft, en de kilo’s vlogen er weer af!
Volg je eigen gevoel, als jij denkt dat het daardoor komt.

Tova

Berichten: 1031
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Re: Het leed wat alweer een nieuwe ontsteking heet! (Mirena?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:16

De (kleine) puistjes komen door de mirena. Ik had toen de tijd dikke puisten.

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 12:23

Nou de Mirena is eruit, ik ben benieuwd of de klachten weg gaan.

De huisarts had zelf zoiets van het is te toevallig dat die klachten tegelijk zijn gekomen met de Mirena hoewel ze de klachten er eigenlijk niet aan kon linken. Toch samen besloten hem eruit te halen, anders zou ik er nooit achter komen.

Ik heb nu de Lovette pil mee gekregen.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 19-06-19 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Berichten: 17996
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:44

KimD schreef:
Je hebt ook nieuwere spiralen, zonder hormonen.

De kans is groter dat de aanwezigheid van het spiraaltje zelf de oorzaak is, een vreemd object in je lijf geeft makkelijk een kleine ontstekingsreactie op zich en 1 ontsteking nodigt volgens mijn arts uit tot meerdere.

Ik ben benieuwd of het je gaat helpen ts :j

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: Het leed wat alweer een nieuwe ontsteking heet! (Mirena?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:50

Tja, ik had weken na de plaatsing van mijn spiraal nog het gevoel dat ik hem voelde zitten. Bij aanspannen van mijn buikspieren. en dan vooral plotse bewegingen zoals hij een opzij springend paard, kreeg ik pijnscheuten.
Kon volgens de gyn ook niet door het spiraal komen.
Toch laten verwijderen en geen klachten meer...
Dus volg je gevoel, hopelijk is dit nu voor jou weer opgelost.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 07:32

Ik heb de foto’s uit je andere topic gezien en ik zou je toch aanraden om dit door de huisarts en dermatoloog te laten onderzoeken als het niet verbeterd nu je spiraal weg is.

Heb je toevallig ook last van fenomeen van Raynaud?

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Het leed wat alweer een nieuwe ontsteking heet! (Mirena?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 08:15

Hoi allemaal,

Ik had een topic geopend over een waarschuwing over de Mirena, deze is gesloten wat ik raar vind gezien ik die puur heb gemaakt om anderen te waarschuwen.

Dit is in elk geval het gesloten topic: [MWS] Waarschuwing Mirena spiraal!

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 08:17

NatasjavE schreef:
Ik heb de foto’s uit je andere topic gezien en ik zou je toch aanraden om dit door de huisarts en dermatoloog te laten onderzoeken als het niet verbeterd nu je spiraal weg is.

Heb je toevallig ook last van fenomeen van Raynaud?

Nee dat heb ik niet. :) In de winter wel standaard last van koude handen en voeten maar dat was het ook.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Het leed wat alweer een nieuwe ontsteking heet! (Mirena?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 08:22

Oké. Gelukkig dat scheelt.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:20

Petrichor schreef:
Hoi allemaal,

Ik had een topic geopend over een waarschuwing over de Mirena, deze is gesloten wat ik raar vind gezien ik die puur heb gemaakt om anderen te waarschuwen.

Dit is in elk geval het gesloten topic: [MWS] Waarschuwing Mirena spiraal!

Aangezien dat topic waarschijnlijk binnenkort verwijderd wordt kun je beter de OP hier plakken ipv een link.

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Het leed wat alweer een nieuwe ontsteking heet! (Mirena?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 19:47

Volgens mij worden topics nooit verwijderd.