Vliegangst, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 22:58

Ik leef nog!

Fitzroy

Berichten: 25137
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:26

+:)+ , hoe ging de vlucht ?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:28

Laulitz schreef:
beatje schreef:
Maar als ik ergens met de auto heen kan ,heeft dat mijn voorkeur boven vliegen,zegt zei die twee zware auto-ongelukken overleeft heeft.Mijn man snapt mijn logica ook niet :')

Dit is denk ook een stukje controle? In de auto heb je zelf controle (of kun je mee kijken), terwijl je dat in het vliegtuig helemaal moet afgeven en letterlijk niks te zeggen hebt :D Bij mij speelt dit toch een stukje mee

Klopt. Volgens mijn kinesist ben ik een controlefreak.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 23:30

Laulitz schreef:
beatje schreef:
Maar als ik ergens met de auto heen kan ,heeft dat mijn voorkeur boven vliegen,zegt zei die twee zware auto-ongelukken overleeft heeft.Mijn man snapt mijn logica ook niet :')

Dit is denk ook een stukje controle? In de auto heb je zelf controle (of kun je mee kijken), terwijl je dat in het vliegtuig helemaal moet afgeven en letterlijk niks te zeggen hebt :D Bij mij speelt dit toch een stukje mee


Dat speelt bij mij ook zeker een rol. :j

Wij hebben net een vakantie geboekt naar Spanje en gaan toch met de auto. Ik ben de afgelopen jaren iedere zomer een vliegtuig ingestapt maar de angst is eigenlijk nooit zo groot als nu geweest.
Het zou eigenlijk beter voor me zijn om deze zomer ook een vliegtuig in te stappen, maar ik wil liever eerst echt aan mijn angst proberen te werken voordat ik weer zwetend met een hartslag van 200 in het vliegtuig zit. :P

Heftig hoor Laulitz! :(:)
Dat is toch ook iets wat je niet wilt meemaken.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 23:33

Janneke2 schreef:
Maar ik werd getriggerd door het platte consumentisme "..er zijn vliegtuigen, dus daar wil ik in".("Want zo doet "iedereen"".)

Rare opmerkingen van mensen die niet weten dat je binnen 24 uur in Kroatië kunt zijn per trein (treinen zijn vaak toegankelijker voor zieke mensen dan vliegtuigen) sterken mij in mijn irritatie.


Nogmaals, er zijn tal andere topics waar je je irritaties wat betreft consumentisme kwijt kan. Liever niet hier.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 00:23

Ik vond Emirates helemaal niet speciaal gisteren, net ethiopean met een iets beter entertainment system maar niet enorm.

Mijn punt is dat ik eigenlijk best vaak goedkoop vlieg (maar liever geen Ryanair of air france) en ik vind de service of veiligheid echt niet zo anders.

Fitzroy

Berichten: 25137
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 00:23

Wat zonde dat je er aan toe geeft, Shaggy.
Dat heb ik toch nog niet gedaan. Nu moet ik zeggen dat mijn favoriete vakantielanden Griekenland en de USA zijn en dan moet je wel vliegen als je max 17 dagen weg wilt.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 00:42

Fitzroy schreef:
Wat zonde dat je er aan toe geeft, Shaggy.
Dat heb ik toch nog niet gedaan. Nu moet ik zeggen dat mijn favoriete vakantielanden Griekenland en de USA zijn en dan moet je wel vliegen als je max 17 dagen weg wilt.


Ja ik vind het ook niet zo goed van mezelf. :o Nu moet ik zeggen dat een autovakantie sowieso wel op de planning stond, maar de angst speelt wel mee.

Ik wil wel echt er aan gaan werken want ik ben niet van plan om de komende vakanties iedere keer met de auto op pad te gaan.

Maar op het moment durf ik gewoon niet en daar baal ik ontzettend van.

Isabelle98
Berichten: 379
Geregistreerd: 09-04-12
Woonplaats: Veenendaal

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 05:13

Ik ben ook eigenlijk al mijn hele leven doodsbang voor vliegen geweest. Het begon dagen van te voren al met niet slapen en overgeven enz. Meestal elk jaar naar Mallorca dus max 3 u vliegen, keer Tenerife 5 uurtjes maar daar hield het dan ook wel mee op. Nu ben ik vorig jaar naar Bonaire gevlogen, 12 u vliegen, en ik kan echt zeggen dat ik vanaf moment 1 totaal geen angst meer heb gevoeld. Sowieso is het de afgelopen jaren minder geworden, dus veel doen helpt ook zeker! Maar door het grote, ruime vliegtuig wat aanvoelt als een groot huis voelde ik me een stuk veiliger.

Ik kijk nu zelfs al uit naar het moment dat ik eind augustus weer naar Nederland mag gaan vliegen. Vind vliegen nu leuk, even verplichte rust voor jezelf.

Vroeger heeft primatour mij trouwens ook erg geholpen.

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:10

Janneke2 schreef:
Nou inderdaad.... dan kan je de auto ook beter laten staan.

Daarbij hoe ga ik mijn zieke moeder dan uit Kroatie naar Nederland krijgen? Lopend...... :x


Ja, het is een andere discussie.

En nee - niet iedereen vliegt.
En het vliegtuig is - let's face it - vele malen vervuilender.

On topic: ik ben een verklaard emdr fan.

Maar ik werd getriggerd door het platte consumentisme "..er zijn vliegtuigen, dus daar wil ik in".("Want zo doet "iedereen"".)

Rare opmerkingen van mensen die niet weten dat je binnen 24 uur in Kroatië kunt zijn per trein (treinen zijn vaak toegankelijker voor zieke mensen dan vliegtuigen) sterken mij in mijn irritatie.[/quote]


Zal ik je irritatie factor nog even lekker verhogen ... ik vlieg morgen en mijn ouders, dus er zijn zelfs 2 vliegtuigen die ons gaan redden..... Pak jij maar lekker de trein :wave:

Niobe

Berichten: 7990
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:20

24 uur met een trein als je ziek bent? Ligt er aan op welke manier ziek (met bepaalde dingen mag je niet eens vliegen), maar 24 uur lang in een trein lijkt me dan een hel.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:28

Niobe schreef:
24 uur met een trein als je ziek bent? Ligt er aan op welke manier ziek (met bepaalde dingen mag je niet eens vliegen), maar 24 uur lang in een trein lijkt me dan een hel.

Zeker weten! En dan die achterlijk hoge instap nog. Die vind ik al bijna niet te doen als ik met een 20 kilo reistas/koffer richting luchthaven reis. En zelfs die zijn niet zonder tenminste 1 overstap te bereiken vanuit waar ik woon. Reken maar op een hoop gedoe als je helemaal naar Oost Europa zou willen treinen. Leuk voor gezonde backpackende tieners, maar niet voor mensen met gezondheidsproblemen (of uberhaupt niet voldoende vakantiedagen)

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:29

Niobe schreef:
24 uur met een trein als je ziek bent? Ligt er aan op welke manier ziek (met bepaalde dingen mag je niet eens vliegen), maar 24 uur lang in een trein lijkt me dan een hel.


Inderdaad, zeker met een halve meter ijzeren krammen in je buik omdat
ze hier geen ander hechtmateriaal kennen. Zal het je nog mooier vertellen, wellicht
wordt ze nog wel opgehaald door een speciaal vliegtuig, waar ze met een brancard in kan.

Kan werkelijk niets met dit soort wereldverbeteraars...…

Maar weer ontopic, ik mag morgen dus weer in mn uppie terugvliegen.

Niobe

Berichten: 7990
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:40

elnienjo schreef:
Niobe schreef:
24 uur met een trein als je ziek bent? Ligt er aan op welke manier ziek (met bepaalde dingen mag je niet eens vliegen), maar 24 uur lang in een trein lijkt me dan een hel.

Zeker weten! En dan die achterlijk hoge instap nog. Die vind ik al bijna niet te doen als ik met een 20 kilo reistas/koffer richting luchthaven reis. En zelfs die zijn niet zonder tenminste 1 overstap te bereiken vanuit waar ik woon. Reken maar op een hoop gedoe als je helemaal naar Oost Europa zou willen treinen. Leuk voor gezonde backpackende tieners, maar niet voor mensen met gezondheidsproblemen (of uberhaupt niet voldoende vakantiedagen)



Zeg dat wel!


BloemBloem schreef:
Niobe schreef:
24 uur met een trein als je ziek bent? Ligt er aan op welke manier ziek (met bepaalde dingen mag je niet eens vliegen), maar 24 uur lang in een trein lijkt me dan een hel.


Inderdaad, zeker met een halve meter ijzeren krammen in je buik omdat
ze hier geen ander hechtmateriaal kennen. Zal het je nog mooier vertellen, wellicht
wordt ze nog wel opgehaald door een speciaal vliegtuig, waar ze met een brancard in kan.

Kan werkelijk niets met dit soort wereldverbeteraars...…

Maar weer ontopic, ik mag morgen dus weer in mn uppie terugvliegen.


Och heftig -O- Sterkte met je mam Y;(

Ik moet trouwens zeggen dat ik sinds dit topic wat minder in mijn hoofd bezig ben met mijn naderende vliegtocht. Herkenning geeft wat rust geloof ik. Dus bedankt!

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:45

BloemBloem schreef:
Niobe schreef:
24 uur met een trein als je ziek bent? Ligt er aan op welke manier ziek (met bepaalde dingen mag je niet eens vliegen), maar 24 uur lang in een trein lijkt me dan een hel.


Inderdaad, zeker met een halve meter ijzeren krammen in je buik omdat
ze hier geen ander hechtmateriaal kennen. Zal het je nog mooier vertellen, wellicht
wordt ze nog wel opgehaald door een speciaal vliegtuig, waar ze met een brancard in kan.

Kan werkelijk niets met dit soort wereldverbeteraars...…

Maar weer ontopic, ik mag morgen dus weer in mn uppie terugvliegen.

Klinkt heftig! Soort gipsvlucht wordt dat misschien?

Ben zelf ook wel 'ns ziek een vliegtuig ingetakeld. Was slechts een flinke voedselvergiftiging maar na op het vliegveld aan een infuus gelegd te zijn kon ik uberhaupt niet meer op m'n benen staan. Dus met een rolstoel op een lift en zo de kist in. Ondanks dat ik me gruwelijk beroerd voelde wel heel bijzonder om 'ns mee te maken.

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:55

Fijn he, het uitspreken van je angsten, en je kwetsbaar opstellen,
maakt mij altijd sterker. Morgen heb ik gelukkig een vertrek tijd waar niemand
raar zal opkijken als ik wijn bestel :D Heen vloog ik om 7 uur in de ochtend dus toen durfde
ik niet hahah :D :D :D Ik zal verder niet meer uitweiden over mijn moeder.

Morgen vliegen...…

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:59

BloemBloem schreef:
Fijn he, het uitspreken van je angsten, en je kwetsbaar opstellen,
maakt mij altijd sterker. Morgen heb ik gelukkig een vertrek tijd waar niemand
raar zal opkijken als ik wijn bestel :D Heen vloog ik om 7 uur in de ochtend dus toen durfde
ik niet hahah :D :D :D Ik zal verder niet meer uitweiden over mijn moeder.

Morgen vliegen...…


:D
Afbeelding

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:05

Ja haha, ik had het ook gewoon moeten doen, maar door de hele situatie met mijn
moeder hier, het achterlaten van mijn man en kindje, dacht ik echt dat ik er in bleef toen
de deur definitief gesloten werd. Kreeg gelijk een watertje, en de purser was heel vriendelijk.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:11

Van Kroatië naar Nederland met de trein? Wellicht leuk als je fit bent, maar als je net geopereerd bent? Nou succes. Moet er al niet aan denken om dat te doen als ik me gewoon niet lekker zou voelen :=

Sterkte met je moeder!

Janneke2

Berichten: 22790
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:19

off topic: internationale treinreizigen worden uitstekend ondersteund door de Deutsche Bundesbahn.

(Van het Nederlandse geklooi wordt niemand vrolijk.... Dus ik snap wel "dat je er niet aan moet denken".)

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:22

Janneke2 schreef:
off topic: internationale treinreizigen worden uitstekend ondersteund door de Deutsche Bundesbahn.

(Van het Nederlandse geklooi wordt niemand vrolijk.... Dus ik snap wel "dat je er niet aan moet denken".)


Nog een extra taalbarrière ….. Echt je hebt GEEN idee waar je over spreekt!

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:31

Daarom zeg ik ook, zo'n treinreis is wellicht leuk als je fit bent. Maar we hebben het nu over iemand die net geopereerd is. Stel je zit in het uiterste puntje van Kroatië, Dubrovnik (ik weet niet waar haar moeder zit) dan ben je 35 uur bezig om in Nederland te komen (versus 2,5 uur met het vliegtuig). Lijkt me erg prettig! :j

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 18:43

Succes Bloem! Je kunt het! +:)+
En gewoon lekker dat wijntje bestellen hoor :))


Ik vind het ook fijn om te zien dat ik niet de enige ben die met vliegangst kampt. Erover praten geeft mij ook wat meer rust in mijn hoofd. :)

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 18:54

Janneke2 schreef:
off topic: internationale treinreizigen worden uitstekend ondersteund door de Deutsche Bundesbahn.

(Van het Nederlandse geklooi wordt niemand vrolijk.... Dus ik snap wel "dat je er niet aan moet denken".)


Ga aub weg uit het topic als je geen inbreng verder hebt wat betreft vliegangst.

Nielojram

Berichten: 7815
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:54

Ik werk al jaren in de luchtvaart, verschillende takken.
Momenteel zit ik in het onderhoud, bij de grootste speler in Nederland.

Als je KLM, Trans, Corendon, Tui, Ryan-air, BA, EJ, Delta, noemmaarop en alle andere bekende maatschappijen vliegt moet en hoef je echt geen zorgen te maken over veiligheid. Die kisten gaan 3dubbel gecontroleerd de lucht in, en de bestuurders ( cockpit) haalt de licentie niet bij een pak boter.

Ik zit liever in een vliegtuig, dan omringd door allerlei frusties op de A2...