Vliegangst, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25137
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:34

BloemBloem schreef:
Fijn he, het uitspreken van je angsten, en je kwetsbaar opstellen,
maakt mij altijd sterker. Morgen heb ik gelukkig een vertrek tijd waar niemand
raar zal opkijken als ik wijn bestel :D Heen vloog ik om 7 uur in de ochtend dus toen durfde
ik niet hahah :D :D :D Ik zal verder niet meer uitweiden over mijn moeder.

Morgen vliegen...…


Sterkte met je moeder!
Over de wijn in de ochtend: ik heb daar dus echt lak aan. 1 x werd ik belerend toegesproken door een stewardess maar ik heb haar direct de mond gesnoerd door aan te geven dat dit voor mij werkt bij vliegangst. Kom op zeg, we zijn volwassen mensen.

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:46

Go Fitzroy, ik zat nog aan een irish coffee te denken :D :))

Niobe

Berichten: 7990
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:55

BloemBloem schreef:
Go Fitzroy, ik zat nog aan een irish coffee te denken :D :))


Hahahaha dat is nog vrij subtiel ja!

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:56

Niobe schreef:
BloemBloem schreef:
Go Fitzroy, ik zat nog aan een irish coffee te denken :D :))


Hahahaha dat is nog vrij subtiel ja!


Ja en ik dacht, dat ziet de rest niet :))
Morgen vertrek ik 15.35 uur. Mag ik wel 2 wijntjes ook :))

Fitzroy

Berichten: 25137
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 20:03

Hahaha, you go! Ik zat toevallig verleden week naast een stel die ook meteen 2 wijntjes bestelden en toen dacht ik: goed plan, doe ik ook.
En maandag weer terug op rij 1 bestelde ik netjes één wijntje direct en vroeg de stewardess toen ze weer terug kwam met haar trolley of ik er nog één wilde. :))

Ibbel

Berichten: 49203
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 20:03

Joh, als je eens een keer business class vliegt is het eerste dat je krijgt een glas champagne. Ook om half 8 in de ochtend. Dus een stewardess die problemen met wijn in de ochtend heeft, heeft boter op haar hoofd.

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 20:06

Ibbel schreef:
Joh, als je eens een keer business class vliegt is het eerste dat je krijgt een glas champagne. Ook om half 8 in de ochtend. Dus een stewardess die problemen met wijn in de ochtend heeft, heeft boter op haar hoofd.


als we het doorgaat, want ik ga dan met mijn ouders, vliegen we 3 augustus
1e klas met de dreamliner van TUI naar Mexico.


Ze hebben me kunnen geruststellen door het feit dat je dan inderdaad
onbeperkt drank krijgt hahaha

Loretta
Berichten: 8777
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 20:45

Whale schreef:
Van Kroatië naar Nederland met de trein? Wellicht leuk als je fit bent, maar als je net geopereerd bent? Nou succes. Moet er al niet aan denken om dat te doen als ik me gewoon niet lekker zou voelen :=

Sterkte met je moeder!


Als je fit bent en er van houdt is het heel erg leuk. Ik zat net al te kijken of ik miscchien een leuk reisje kon scoren met de trein naar Kroatie. Gewoon omdat ik het leuk vind en wel van een beetje avontuur houd. Maar dan ben ik ook wel weer zo om het vliegtuig terug te nemen. Ik neem gewoon de trein of het vliegtuig omdat ik dat leuk vind goedkoop of wat voor reden dan ook. Ik trek me niks aan wat anderen daar dan eventueel van zouden vinden. Die oude treinen in Oost Europa vind ik helemaal geweldig. maar ik begrijp ook wel dat dat niet bepaald iedereen zijn of haar idee van vakantie vieren is.

Ik vraag me toruwens af hoe die moraalridders zouden handelen als ze met een gipsvlucht naar huis zouden moeten. Of ze dan nog steeds 3 keer met een brandcard zouden overstappen.

Loretta
Berichten: 8777
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 20:48

BloemBloem schreef:
Ibbel schreef:
Joh, als je eens een keer business class vliegt is het eerste dat je krijgt een glas champagne. Ook om half 8 in de ochtend. Dus een stewardess die problemen met wijn in de ochtend heeft, heeft boter op haar hoofd.


als we het doorgaat, want ik ga dan met mijn ouders, vliegen we 3 augustus
1e klas met de dreamliner van TUI naar Mexico.


Ze hebben me kunnen geruststellen door het feit dat je dan inderdaad
onbeperkt drank krijgt hahaha


Heel veel sterkte iniedergeval.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 21:06

Fitzroy schreef:
BloemBloem schreef:
Fijn he, het uitspreken van je angsten, en je kwetsbaar opstellen,
maakt mij altijd sterker. Morgen heb ik gelukkig een vertrek tijd waar niemand
raar zal opkijken als ik wijn bestel :D Heen vloog ik om 7 uur in de ochtend dus toen durfde
ik niet hahah :D :D :D Ik zal verder niet meer uitweiden over mijn moeder.

Morgen vliegen...…


Sterkte met je moeder!
Over de wijn in de ochtend: ik heb daar dus echt lak aan. 1 x werd ik belerend toegesproken door een stewardess maar ik heb haar direct de mond gesnoerd door aan te geven dat dit voor mij werkt bij vliegangst. Kom op zeg, we zijn volwassen mensen.


Jezus wat kinderachtig idd..
Ik kan me er nog wat bij voorstellen als je zo'n lastig aangeschoten persoon in je vliegtuig hebt zitten, maar die stewardess heeft er toch geen last van dat jij aan de wijn gaat? :+

Loretta
Berichten: 8777
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 21:13

Misschien had ze nog maar kort geleden een aanvaring met een dronkenlap meegemaakt. Dat is tegenwoordig nog wel eens een probleem in het vliegtuig. Maar goed als dat het geen is dat jou helpt dan is dat maar zo.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 22:49

Ja je hebt inderdaad weleens lastige zuipschuiten.
Maar dat is wat anders dan dat je een wijntje besteld.

Ik heb alleen het probleem dat zodra ik 2 slokjes alcohol op heb ik om de 10 minuten moet plassen :+
Dus ik zou dan eerder voor een pammetje gaan dan voor een wijntje.

Hoe zijn die wc´s trouwens op langere vluchten? Zijn die ook zo klein? En heb je er dan meerdere omdat je in een groter vliegtuig zit?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:50

Er zijn er zeker meer maar ook best wel klein :)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:53

Shaggy09 schreef:
Ja je hebt inderdaad weleens lastige zuipschuiten.
Maar dat is wat anders dan dat je een wijntje besteld.

Ik heb alleen het probleem dat zodra ik 2 slokjes alcohol op heb ik om de 10 minuten moet plassen :+
Dus ik zou dan eerder voor een pammetje gaan dan voor een wijntje.

Hoe zijn die wc´s trouwens op langere vluchten? Zijn die ook zo klein? En heb je er dan meerdere omdat je in een groter vliegtuig zit?

Er zijn er die een slag groter zijn. Niet heel veel groter maar iets minder claustrofobisch.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 22:57

Want ik moet zeggen als ik dan weleens van die fotos van de binnenkant van die dure privé-jets zie, dan denk ik dat mijn vliegangst daarin zittende al 50% minder zou zijn. :D
Dat je gewoon rustig kan rondlopen, even loungen, even wat eten. Heerlijk lijkt me dat. :j

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:59

Ik ben een aantal jaar stewardess geweest en heel wat passagiers met vliegangst aan boord gehad. Helemaal niet gek om op een ochtendvlucht wijn te bestellen hoor :D

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 23:01

Shaggy09 schreef:
Want ik moet zeggen als ik dan weleens van die fotos van de binnenkant van die dure privé-jets zie, dan denk ik dat mijn vliegangst daarin zittende al 50% minder zou zijn. :D
Dat je gewoon rustig kan rondlopen, even loungen, even wat eten. Heerlijk lijkt me dat. :j

Ja die zijn geweldig! Ben er beroepsmatig wel 'ns in geweest (helaas alleen aan de grond) maar WOW! Met aparte slaapkamer en badkamer(s) en tapijt waar je tot je enkels in zakt (mocht geen schoenen aan dus dan beleef je het comfort des te beter!) Ze zijn ook beter geisoleerd qua motorgeluid.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 23:08

elnienjo schreef:
Shaggy09 schreef:
Want ik moet zeggen als ik dan weleens van die fotos van de binnenkant van die dure privé-jets zie, dan denk ik dat mijn vliegangst daarin zittende al 50% minder zou zijn. :D
Dat je gewoon rustig kan rondlopen, even loungen, even wat eten. Heerlijk lijkt me dat. :j

Ja die zijn geweldig! Ben er beroepsmatig wel 'ns in geweest (helaas alleen aan de grond) maar WOW! Met aparte slaapkamer en badkamer(s) en tapijt waar je tot je enkels in zakt (mocht geen schoenen aan dus dan beleef je het comfort des te beter!) Ze zijn ook beter geisoleerd qua motorgeluid.


Lijkt me zo fantastisch <3


@Steffii, wat leuk! Ik had voor mijn vliegangst ook een korte ambitie om stewardess te worden maar dat is al vrij snel overgewaaid. :') Vind het nog steeds een prachtig beroep.
Hoe heb jij het ervaren om stewardess te zijn? Ben je ooit bang geweest?

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:17

Jammer dat je de keuze niet gemaakt hebt Shaggy, ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat je van je vliegangst af had gekomen. Niet alleen omdat je veel meer achtergrond informatie hebt maar ook omdat je kilometers maakt en steeds meer vertrouwen krijgt.

Ik heb een ontzettende leuke tijd gehad als stewardess en zou het zo weer doen! Alleen was mijn drukke onregelmatige leven als stewardess (dagen van huis) en de combinatie om paarden te hebben en een gezin heel erg lastig waardoor ik het nu niet meer zou kunnen denk ik.

In mijn tijd ben ik op de ''normale'' vluchten nooit bang geweest. Natuurlijk heb ik wel een aantal noodvluchten meegemaakt (heftige turbelentie, noodlandingen, re-start) en kan ik mij niet herrineren dat ik heel erg bang ben geweest. Bij de eerste keer dat ik te horen kreeg tijdens een vlucht dat we een noodlanding moesten maken omdat een passagier gevaarlijk werd, ben ik heel kort bang geweest maar omdat je verantwoording hebt voor al die mensen in het toestel bouw je adrenaline op waardoor dit de overhand neemt.

Aggresieve/dronken passagiers ben ik nooit fan van geweest. Ik heb in mijn carriere (helaas) regelmatig passagiers aan hun stoelen moeten vastketenen omdat ze een gevaar voor zichzelf waren of andere in het toestel. Ook wel eens vluchten gevlogen waar gevangenen vervoerd werden maar hier was gelukkig altijd een 1 op 1 marshall aanwezig maar blijft wel altijd iets waar ik aan terug denk.

LiesM
Berichten: 444
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Midden Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:46

Doordat ik reislustige ouders heb, heb ik ook ontzettend veel gevlogen.
Heb het nooit als eng ervaren, eerder als erg saai, afgezien van het opstijgen, dat blijf ik kicken vinden.

Maar toch, de laatste jaren stap ik toch met een iets ander gevoel het vliegtuig in.
Ben toch om me heen aan het kijken of ik geen mannen zie die rode bandana’s om hun hoofd knopen en het vliegtuig kapen.
Door de aanslagen van 11 september is dat begonnen.
En het neerhalen van de MH 17.
Ben dus niet zozeer bang dat het vliegtuig door een technisch mankement naar beneden komt, maar dus door de toedracht van “ slechte” mensen.

Sweetgirl1
Berichten: 4561
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:19

Ik ga vanavond voor het eerst in mn leven vliegen. Gaan naar Italië. Ik mn vriend en zn ouders

Loretta
Berichten: 8777
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:30

Sweetgirl1 schreef:
Ik ga vanavond voor het eerst in mn leven vliegen. Gaan naar Italië. Ik mn vriend en zn ouders


Veel plezier.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 11:48

SteffiiY schreef:
Jammer dat je de keuze niet gemaakt hebt Shaggy, ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat je van je vliegangst af had gekomen. Niet alleen omdat je veel meer achtergrond informatie hebt maar ook omdat je kilometers maakt en steeds meer vertrouwen krijgt.

Ik heb een ontzettende leuke tijd gehad als stewardess en zou het zo weer doen! Alleen was mijn drukke onregelmatige leven als stewardess (dagen van huis) en de combinatie om paarden te hebben en een gezin heel erg lastig waardoor ik het nu niet meer zou kunnen denk ik.

In mijn tijd ben ik op de ''normale'' vluchten nooit bang geweest. Natuurlijk heb ik wel een aantal noodvluchten meegemaakt (heftige turbelentie, noodlandingen, re-start) en kan ik mij niet herrineren dat ik heel erg bang ben geweest. Bij de eerste keer dat ik te horen kreeg tijdens een vlucht dat we een noodlanding moesten maken omdat een passagier gevaarlijk werd, ben ik heel kort bang geweest maar omdat je verantwoording hebt voor al die mensen in het toestel bouw je adrenaline op waardoor dit de overhand neemt.

Aggresieve/dronken passagiers ben ik nooit fan van geweest. Ik heb in mijn carriere (helaas) regelmatig passagiers aan hun stoelen moeten vastketenen omdat ze een gevaar voor zichzelf waren of andere in het toestel. Ook wel eens vluchten gevlogen waar gevangenen vervoerd werden maar hier was gelukkig altijd een 1 op 1 marshall aanwezig maar blijft wel altijd iets waar ik aan terug denk.


Grondstewardess lijkt me nog wel erg leuk. Nu moet ik zeggen dat stewardess voor mij ook niet het ideale beroep zou zijn, ben best wel een huismus. Maar jammer is het op zich wel dat ik er niks mee heb gedaan.

Toch knap dat stewards en stewardessen zo rustig kunnen blijven bij gevaarlijke situaties of lastige mensen. Ik lees altijd de gemoedstoestand van het personeel af en als zij rustig zijn ben ik ook vaak een stuk rustiger. :o

Wat zijn eigenlijk de redenen dat er bijvoorbeeld een noodlanding gemaakt moet worden? Ik ben namelijk ook daar al bang voor :') Of voor zon restart. Denk dat ik kapot zou gaan van de stress als ik dat zou meemaken. :o

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 11:49

Sweetgirl1 schreef:
Ik ga vanavond voor het eerst in mn leven vliegen. Gaan naar Italië. Ik mn vriend en zn ouders


Veel plezier! De eerste keer vond ik ontzettend gaaf. :)

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:46

Ik zit nu op de luchthaven van Split. Kan ik hier nergens meer een sigaretje roken.... geloof je toch niet. Dat kan zo wat overal!

Sweetgirl heel veel plezier in Italië