Vliegangst, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 16:32

BloemBloem schreef:
Voorin voel je alles veel minder! Opstijgen is ook fijner krijg je niet dat nare achtbaangevoel in je buik. Turbelentie is voor ook minder te voelen dan achterin.

Dus onze laatste 2 (slechte/turbulentie) vluchten waren dus heeeeeelemaal achterin, deze keer heb ik zover mogelijk naar voren geboekt (niet helemaal van voor, ik vond 21 euro pp per vlucht wat veel) dus ik ben heel benieuwd. Ik hoop gewoon op een rustige vlucht :+

Afbeelding
Vriendje zit graag aan het raam, ik helemaal niet :+ 1x gedaan en ik keek rustig naar buiten tot ik ineens zag dat we schuin in de lucht hingen (op ene kant) en nooit meer naar buiten gekeken :+ Ik mag ook gewoon niet te veel nadenken haha

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 21:47

Ik heb je topic verplaatst naar mensenwelzijn.
Sterkte, vliegangst is naar!

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 22:18

Ik ben alweer 6 jaar cabin crew bij een grote toko uit het Midden Oosten. Lijkt me vreselijk als je vliegangst hebt, maar echt zeg het tegen de bemanning. Wij iig worden erop getraint om mensen te helpen met vliegangst, en we lopen dan een keertje extra langs of leggen wat uit. Ik had een keer een mevrouw die panisch was van het piepje, maar dat bleek gewoon onze telefoon te zijn. Had ze nooit durven vragen. En ik heb een keer naast een meneer gezeten tijdens het landen om dingen uit te leggen en hem af te leiden. Dus spreek de stewardessen aan en vraag gewoon raak! We vinden het echt niet erg of gek!

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 22:46

Ik moet zeggen dat ik 1 x een purser heb gehad die het zag aan mij en me echt geweldig door start en landing heeft heen geloodst. Echt een topper was dat !
Ik schaam me er toch voor en denk altijd dat de crew denkt, daar heb je weer zo’n miep.
En als bemanning dan banketstaaf gaat doen over een wijntje ‘s morgens werkt dat ook niet bevorderend.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 15:58

Ik ben m'n pa ophalen van 't vliegveld en krijg al zweethandjes van het hier zijn :') :') *schaam*

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 00:56

Shaggy09 schreef:
Ik ben m'n pa ophalen van 't vliegveld en krijg al zweethandjes van het hier zijn :') :') *schaam*



Hahaha zo herkenbaar :')

Nou, ik ben weer tot leven, gisteravond teruggevlogen en ik heb het overleefd!! *\o/*
Maar poe, toen ik donderdagochtend instapte, voelde ik zo'n gigantische waas van "ik draai om en ga weer terug" toen ik die rij inkeek, ik zag het écht niet zitten. Maar toch maar gaan zitten en toen ik eenmaal zat ging het wel weer.

Opstijgen vind ik echt het aller beroerdste, bang dat de staart de grond raakt :') en ik ga ook gewoon mee naar voren zitten, alsof ik het vliegtuig met mijn lichaam de lucht in wil trekken ofzo, heb dan steeds het gevoel dat hij elk moment terug kan vallen.

Toeval wil dat mijn redactiecollega meteoroloog in de luchtmacht is (wist ik niet van tevoren), dus elk geluidje kon hij verklaren en als hij naar buiten keek kon hij zeggen wanneer we wat turbulentie kregen en dat was ook steeds zo. Dat was wel erg prettig eigenlijk.

De terugweg vond ik vervelender, het duurde lang voordat de gezagvoerder ging praten en ik had steeds het gevoel dat er iets mis was. Werd ook misselijk onderweg, het voelde namelijk alsof het vliegtuig steeds harder en zachter ging. Alsof je bij een hele slechte autochauffeur in de auto zit. De landing was voor mijn gevoel ook niet heel stabiel. Zal wel tussen mijn oren gezeten hebben waarschijnlijk, maar de heenweg was beter.

Landen vind ik trouwens wel leuk :D Misschien omdat dat het einde is van de reis :')

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 03:08

Echt vliegangst heb ik niet, maar tijdens de start en landing zit ik wel met enorme zweethanden :+ EN ik hou altijd mijn gordel om, vindt het ook niet zo prettig als het vliegtuig gaat schommelen tijdens eventuele turbulentie hahah. Laatst in mijn eentje naar Australie gevlogen voor mijn stage van een half jaar, normaal hou ik iemands hand vast tijdens de start en landing maar dat was nu niet mogelijk :') Maar reistabletjes hielpen bij mij gelukkig wel.

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 14:13

Niobe schreef:
Werd ook misselijk onderweg, het voelde namelijk alsof het vliegtuig steeds harder en zachter ging. Alsof je bij een hele slechte autochauffeur in de auto zit.


Ohh ik heb dit ook is gehad en vond dat echt super vaag?? Ik dacht echt, zometeen gaan we te traag en vallen we uit de lucht :+

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 14:17

Laulitz schreef:
Niobe schreef:
Werd ook misselijk onderweg, het voelde namelijk alsof het vliegtuig steeds harder en zachter ging. Alsof je bij een hele slechte autochauffeur in de auto zit.


Ohh ik heb dit ook is gehad en vond dat echt super vaag?? Ik dacht echt, zometeen gaan we te traag en vallen we uit de lucht :+


Ja dat dacht ik dus ook |(

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 14:24

Ik heb een grote fascinatie voor vliegtuigen en ik heb idd ook teveel Air Crash gekeken. Na de ramp van MH17 en MH370 ben ik wel huiverig. Ik heb teveel gezien en gevolgd en nadat wij zelf een keer een doorstart hebben meegemaakt tijdens een vlucht zijn we twee bange schijterds geworden. Zo jammer want ik wil wel gewoon nog verre reizen maken. :-( Ik lees daarom ook mee voor handige tips!

En idd... Bij elk geluid denk je: OH oliebol! HET LANDINGSGESTEL !! :') :') :')

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 14:40

Overigens enkele weken terug bij Budapest.
Wielen waren al uit, kon al bij de mensen in de tuin kijken zeg maar zo laag waren we...
Ineens voel je hem verschrikkelijk optrekken, en weer omhoog..
“Thies ies your captain spieking, ies verie busie at thie AirPort, ies normal prociedure”

Ja! M’n neus met je normal procedure!
Als het druk is op het vliegveld laten ze je niet komen. Volgens mij zat ie gewoon scheef ofzo _O-

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 15:06

LadyMadonna schreef:
Overigens enkele weken terug bij Budapest.
Wielen waren al uit, kon al bij de mensen in de tuin kijken zeg maar zo laag waren we...
Ineens voel je hem verschrikkelijk optrekken, en weer omhoog..
“Thies ies your captain spieking, ies verie busie at thie AirPort, ies normal prociedure”

Ja! M’n neus met je normal procedure!
Als het druk is op het vliegveld laten ze je niet komen. Volgens mij zat ie gewoon scheef ofzo _O-



Een doorstart! Brrr... super eng!

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 15:41

Niobe schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik ben m'n pa ophalen van 't vliegveld en krijg al zweethandjes van het hier zijn :') :') *schaam*



Hahaha zo herkenbaar :')

Nou, ik ben weer tot leven, gisteravond teruggevlogen en ik heb het overleefd!! *\o/*
Maar poe, toen ik donderdagochtend instapte, voelde ik zo'n gigantische waas van "ik draai om en ga weer terug" toen ik die rij inkeek, ik zag het écht niet zitten. Maar toch maar gaan zitten en toen ik eenmaal zat ging het wel weer.

Opstijgen vind ik echt het aller beroerdste, bang dat de staart de grond raakt :') en ik ga ook gewoon mee naar voren zitten, alsof ik het vliegtuig met mijn lichaam de lucht in wil trekken ofzo, heb dan steeds het gevoel dat hij elk moment terug kan vallen.

Toeval wil dat mijn redactiecollega meteoroloog in de luchtmacht is (wist ik niet van tevoren), dus elk geluidje kon hij verklaren en als hij naar buiten keek kon hij zeggen wanneer we wat turbulentie kregen en dat was ook steeds zo. Dat was wel erg prettig eigenlijk.

De terugweg vond ik vervelender, het duurde lang voordat de gezagvoerder ging praten en ik had steeds het gevoel dat er iets mis was. Werd ook misselijk onderweg, het voelde namelijk alsof het vliegtuig steeds harder en zachter ging. Alsof je bij een hele slechte autochauffeur in de auto zit. De landing was voor mijn gevoel ook niet heel stabiel. Zal wel tussen mijn oren gezeten hebben waarschijnlijk, maar de heenweg was beter.

Landen vind ik trouwens wel leuk :D Misschien omdat dat het einde is van de reis :')


Oh helemaal herkenbaar dit :') Ik vind het landen ook leuk, opstijgen vind ik veeel enger.
Wel fijn dat de heenreis was meegevallen.

Wat ik overigens wel helemaal leuk vind aan naar het vliegveld gaan is al die vliegtuigen die je ziet opstijgen en landen. Vind dat zo fascinerend. :j (Kan het ook zo leuk vinden misschien omdat ik er zelf niet in zit _O- )

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 15:42

Ik heb niet eens echt vliegangst, maar meer een spuugfobie. Ben zo bang dat er mensen voor, naast, achter mij aan het spugen ben. Dat ik mij daar drukker mee maak dan iets anders.
Verder vind ik het stijgen altijd super gaaf en het dalen vind ik spannend :o
Meestal met een Primatour op gaat het vaak wel goed.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 15:45

x_Jeanine_x schreef:
Ik heb niet eens echt vliegangst, maar meer een spuugfobie. Ben zo bang dat er mensen voor, naast, achter mij aan het spugen ben. Dat ik mij daar drukker mee maak dan iets anders.
Verder vind ik het stijgen altijd super gaaf en het dalen vind ik spannend :o
Meestal met een Primatour op gaat het vaak wel goed.


Lol ik heb ook super erge spuugfobie. Voor mezelf maar ook als anderen moeten overgeven moet ik echt mijn ogen en oren dichthouden. :o
Las laatst een artikel over een vlucht naar Kroatië waar allemaal dronken Britse jongeren in zaten. Die hadden dus mooi lopen kotsen in het gangpad. :+ Daar zit je dan lekker in de lucht in een 737 met kots.. Je kan geen kant op. :') Lijkt me echt een nachtmerrie bovenop een nachtmerrie.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 15:54

Shaggy09 schreef:
x_Jeanine_x schreef:
Ik heb niet eens echt vliegangst, maar meer een spuugfobie. Ben zo bang dat er mensen voor, naast, achter mij aan het spugen ben. Dat ik mij daar drukker mee maak dan iets anders.
Verder vind ik het stijgen altijd super gaaf en het dalen vind ik spannend :o
Meestal met een Primatour op gaat het vaak wel goed.


Lol ik heb ook super erge spuugfobie. Voor mezelf maar ook als anderen moeten overgeven moet ik echt mijn ogen en oren dichthouden. :o
Las laatst een artikel over een vlucht naar Kroatië waar allemaal dronken Britse jongeren in zaten. Die hadden dus mooi lopen kotsen in het gangpad. :+ Daar zit je dan lekker in de lucht in een 737 met kots.. Je kan geen kant op. :') Lijkt me echt een nachtmerrie bovenop een nachtmerrie.


Uhmm -O- -O- |( |( |( help
Ik ben ook chauffeur op een touringcar en heb aangegeven dat ik geen dronken mensen s' avonds wil rijden, nu kan het ook overdag etc gebeuren, maar dan is er altijd wel iemand die het op wil ruimen _/-\o_ Anders word ik echt gek.
Weet nu al dat ik zondagochtend mensen naar een festival moet brengen en heb al lichtelijk buikpijn :o

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 16:49

Oh ik snap je helemaal!
Nu denk ik dat mensen die overdags naar een festival gaan niet zo snel zo lazarus zijn als bijvoorbeeld mensen die uit de kroeg komen om 04:00 snachts.
Maar alsnog niet prettig denk ik. :P

Wat ik trouwens ook opmerkelijk vond is dat er nergens in het vliegtuig laatst spuugzakjes waren. Normaal gesproken zit er een papieren zakje oid in het stoelvak voor je, maar dit keer was er niks. Begon me toen ook wel een beetje druk te maken 'wat als ik moet overgeven' -O-

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 17:15

Ik heb ook een spuugfobie! Ik neem vaak plastic zakjes mee naar dit soort gelegenheden, voor het geval dat..

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 17:25

Doorstart heb ik gelukkig nog nooit gehad, ik zou echt gaan janken denk ik

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Vliegangst, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 18:45

Ik meld me ook..
Vliegangst, vreselijk.

Voor een aantal jaren geleden ging dat samen met weken van te voren stress. Paniek.. huilen tijdens het opstijgen en tijdens ieder hobbeltje in de lucht..

Inmiddels gaat het iets beter. Veel gelezen over vliegangst.. rustige muziek luisteren tijdens het opstijgen...

Een aantal pagina's terug werd het filmpje van transavia genoemd .. Die heb ik enkele weken geleden ook gekeken voordat we naar Griekenland gingen..

Pammetjes waren voorheen niet aan te slepen maar uiteindelijk hielp het mij niet.. (en toch gaan ze altijd mee)

Het zal nooit mijn hobby worden, maar ik ga toch 1 tot 2x Per jaar.
Naar Griekenland.. daar vlieg ik heen en verder niet :+

Wat wel echt heel vervelend is, ik projecteer mijn angst op mijn vriend die de hele wereld overvliegt voor werk... dus als iemand daar nog goede tips voor heeft +:)+

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-19 12:07

Lotus83 schreef:
Ik meld me ook..
Vliegangst, vreselijk.

Voor een aantal jaren geleden ging dat samen met weken van te voren stress. Paniek.. huilen tijdens het opstijgen en tijdens ieder hobbeltje in de lucht..

Inmiddels gaat het iets beter. Veel gelezen over vliegangst.. rustige muziek luisteren tijdens het opstijgen...

Een aantal pagina's terug werd het filmpje van transavia genoemd .. Die heb ik enkele weken geleden ook gekeken voordat we naar Griekenland gingen..

Pammetjes waren voorheen niet aan te slepen maar uiteindelijk hielp het mij niet.. (en toch gaan ze altijd mee)

Het zal nooit mijn hobby worden, maar ik ga toch 1 tot 2x Per jaar.
Naar Griekenland.. daar vlieg ik heen en verder niet :+

Wat wel echt heel vervelend is, ik projecteer mijn angst op mijn vriend die de hele wereld overvliegt voor werk... dus als iemand daar nog goede tips voor heeft +:)+


Ik ben juist compleet onaanspreekbaar voor mijn vriend :') Hij loopt allemaal tegen me te babbelen in het vliegtuig en ik zit dan gewoon in negeer modus omdat ik te gespannen ben om een normaal gesprek te voeren. :o

Ik zag dit voorbij komen, je zou er maar in zitten..
https://nos.nl/artikel/2293111-35-gewon ... awaii.html