Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
moonfish13 schreef:Eempiej en Polly, ik vind de prio bepalen als deze omhoog moet iets wat je aan de ambulanciers over moet laten.
Zij zitten op de weg en als t prio 1 moet worden en het kan echt niet qua verkeer mogen ze neem ik aan eerst aan hun eigen veiligheid denken toch?
Laatst was er hier ook zoiets dat ik dacht zo best tricky.
Reed op een provinciale weg, 50 weg, gewoon een baan elke kant op.
Komt er een ambulance met sirenes en zwaailicht aan tegengestelde richting terwijl alles op die baan muurvast stond.
Ik zag het en heb mijn auto in de berm gezet en toen manouvreerde de ambulance razendsnel en hup overtuigd om alles heen over de verkeerde rijbaan.
Met verbazing heb ik het bekeken moet ik zeggen, het was vol spits en deze chauffeur deed dat volgens mij niet voor het eerst zo behendig.
Dat was nou echt rijden met ballen, helden van de weg zijn het.
moonfish13 schreef:Eempiej en Polly, ik vind de prio bepalen als deze omhoog moet iets wat je aan de ambulanciers over moet laten.
Zij zitten op de weg en als t prio 1 moet worden en het kan echt niet qua verkeer mogen ze neem ik aan eerst aan hun eigen veiligheid denken toch?
elnienjo schreef:Ik verwacht eerlijk gezegd NUL medische kennis aan de callcenterkant van 112. Ze zitten daar om de telefoon te beantwoorden en zsm hulptroepen te regelen. Als ze medische kennis hadden zouden ze waarschijnlijk een betere baan kunnen vinden dan callcentermedewerker.
Maar wellicht is dat een vooroordeel van mij? (sowieso geen hoge pet op van customerservices anno nu)
moonfish13 schreef:Sannens jij begrijpt niet wat geruststellen is denk ik, geruststellen kan je ook doen zonder te zeggen dat iets goed komt.
Ik ben het in elk geval niet eens met je, ik vind dat je op zo’n stoel mits mogelijk gewoon gerust moet kunnen stellen door hoe je over komt.
Dat heeft deze centralist kennelijk bij ts niet gedaan.
En qua dat pak melk, ik denk dat je dat anders oppakt als ik bedoel maar dat doe je met mijn hele post, dus dat is voor mij klaar.
moonfish13 schreef:Kennelijk is het dus wel fout gegaan Sannens, mag aannemen dat zo’n melding wel heel prominent in beeld komt en dan dus toch dit.
Neemt overigens niet weg dat de centralist zelfs al was het effe grof gezegd de grootste incompetente sukkel van het hele team vast haar best gedaan heeft.
Onali schreef:112 bellen. HAP komt enkel naar adressen, niet naar de straat.
Snorlex schreef:Ik heb afgelopen weekend een bejaarde man “op straat gevonden”.
Lag midden op de stoep, rollator op de kop, hoofdwond. Redelijk aanspreekbaar maar kon niet vertellen wat er was gebeurd, in de war, kon gestelde vragen niet eenduidig beantwoorden. Gelukkig stopte er ook een arts in opleiding. Hij heeft meneer snel gecheckt en overeind geholpen. Het waaide flink en het was koud. Omdat hij wel aanspreekbaar was eerst de doktersdienst gebeld. Daar begon de vragenlijst...
Meerdere keren hoe meneer was gevallen terwij direct is aangegeven “gevonden op de grond, geen idee hoe lang meneer al op straat lag”. Centralist wilde meneer zelf ook spreken, en hoewel aanspreekbaar, kon meneer geen eenduidige antwoorden geven. Hij wist gewoon even niets meer. Ook aangegeven “het is koud, we staan hier op de stoep, wat is het plan de campagne”.
Geen oplossing van de doktersdienst na zeker kwartier bellen. En daar sta je dan. Uiteindelijk heb ik hem zelf naar de doktersdienst gebracht, was gelukkig met de auto. Direct bij de balie aangegeven dat er eigenlijk geen respons kwam van de doktersdienst (of in ieder geval een plan) en wij daar maar op straat stonden met meneer.
Verhaal gedaan bij de eerste arts (die hem vervolgens doorverwees naar spoed in verband met risico in verband met bloedverdunners). Arts gaf aan dat doktersdienst niet uit mag rijden, en dat ze 112 hadden moeten adviseren in plaats van ons maar met vraagtekens te laten staan.
Stel dat ik niet met de auto was? Hadden we meneer dan lopend moeten brengen? Of moeten laten staan? Was de arts in opleiding niet aanwezig geweest, dan had ik meneer ook niet zomaar op durven tillen.
Ik begrijp wel dat het inschatten van een situatie lastig is, op basis van een telefoontje. Ik verwacht ook geen uitgebreide medische kennis. Maar het is geen overbodige luxe eens verder te kijken dan je belscript lang is. Het voelt zo onzinnig om 3x hetzelfde te herhalen en ik verwacht toch wel een klein handvat als ik bel...
pmarena schreef:Alenthe, is het dan niet vervelend voor 112 dat je daar een lijn bezet houdt als het meer een huisartsending is? Ik zou ook erg terughoudend zijn om 112 te bellen, gevoelsmatig is dat toch voor extreme spoed en wil je niet in de weg zitten voor iemand voor wie elke seconde telt.