Vaccinaties

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karl66

Berichten: 29755
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 13:35

Het verschil tussen die twee dode kinderen door niet vaccineren en die kinderen met aandoeningen door vaccineren is dat die twee dode kinderen echt zijn en die kinderen met aandoeningen fictief. Dat maakt het nog schrijnender. De meeste aandoeningen die antivaxxers aan vaccineren toeschrijven hebben namelijk niks met het vaccineren te maken.

Het is trouwens ook onzin om te beweren dat iedereen heel verschillend reageert op ziektes of medicijnen. De ene persoon reageert wat sterker op een bepaald aspect van die ziekte of dat medicijn en een ander reageert juist minder sterk op dat aspect en misschien juist weer sterker op een ander aspect. Daardoor kan de reactie heel verschillend lijken, terwijl die aspecten bij allebei hetzelfde zijn. Alleen de intensiteit verschilt.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 15:05

Maxima_S schreef:
Als het zo simpel zou zijn dan zouden alle mensen gelijk moeten reageren op behandelingen en dus steeds hetzelfde resultaat behaald moeten worden met dezelfde behandeling.

Dat is echter niet het geval. Bij geen enkele ziekte is het verloop per individu identiek noch reageert iedereen hetzelfde op elk medicijn.

Dan hadden we geen verschillende medicatie nodig voor dezelfde aandoening. Blijkbaar is dat bij het nemen van medicatie een normale gang van zaken...de één heeft bijwerking X op medicijn Y waar de ander juist heel goed op reageert. Bij vaccinatie schijnen we dan allemaal wel gelijk te reageren op één vorm van behandelen en daarmee is de kous af...

En dan gaat het verhaaltje van het leger tegen de vijand ineens wel op.

Ja joh, nog effe. Daarom dat we in de Kruidvat rijen en rijen van pillen, poeders en drankjes hebben die prima werken voor vrijwel iedereen := een paracetamol biedt volgens mij bij praktisch alle gebruikers pijnverlichting, en zo niet dan is er vaak meer aan de hand dan wat oppervlakkige pijn. En jij beweert nu dat dat niet waar kan zijn? Wow :o
Oja en pcm is sowieso een leuk voorbeeld, daarvan is het patent alweer een tijdje verlopen dus die dingen zijn voor een habbekrats te koop en geen farmaceut die daar rijk van wordt hoor :o

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:00

Ja, dat beweer ik.... so? Er zijn ook mensen die helemaal niet tegen paracetamol kunnen, misschien een kleine groep maar ze zijn er wel. En er zijn ook mensen waarbij pcm helemaal niets doet, wellicht ook een kleine groep, maar ze zijn er wel.

En die tellen dan dus maar niet mee? Dan gelden ineens wel de statistieken? Maar als het over twee dode babies gaat dan is dat heeeeel erg terwijl het "statistisch gezien" natuurlijk verwaarloosbaar is.

Kinkhoest kan je na vaccinatie ook drager van zijn en anderen besmetten zonder zelf ziek te worden...maar wie krijgen de schuld? De mensen die niet vaccineren waarvan het kind ook helemaal niet ziek hoeft te worden...

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:06

Maxima_S schreef:
Ja, dat beweer ik.... so? Er zijn ook mensen die helemaal niet tegen paracetamol kunnen, misschien een kleine groep maar ze zijn er wel. En er zijn ook mensen waarbij pcm helemaal niets doet, wellicht ook een kleine groep, maar ze zijn er wel.

En die tellen dan dus maar niet mee? Dan gelden ineens wel de statistieken? Maar als het over twee dode babies gaat dan is dat heeeeel erg terwijl het "statistisch gezien" natuurlijk verwaarloosbaar is.

Kinkhoest kan je na vaccinatie ook drager van zijn en anderen besmetten zonder zelf ziek te worden...maar wie krijgen de schuld? De mensen die niet vaccineren waarvan het kind ook helemaal niet ziek hoeft te worden...


Je mist echt compleet de essentie van vrijwel alle posts :=

Ten eerste: er zijn bij élk medicijn bijwerkingen en bij élk medicijn zijn er ook mensen die allergische reacties vertonen erop.

Ten tweede: er zijn MAAR 2 dode babies aan kinkhoest OMDAT er gevaccineerd wordt. Zeg je dat we dan dus niet hoeven te vaccineren omdat er maar twee dode babies zijn, zal dat aantal vanzelf drastisch stijgen. Net als wat er nu met mazelen gebeurt. De epidemieën in Europa vliegen je om de oren sinds er minder gevaccineerd wordt.

En je kan idd alle ziektes nog krijgen als je gevaccineerd bent, maar de kans is kleiner en het verloop over het algemeen minder heftig.
Er krijgt niemand ‘de schuld’ want je weet nooit wie je besmet heeft. Maar het is een feit dat er door minder te vaccineren virussen weer meer ruimte krijgen.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:19

Maxima_S schreef:
Ja, dat beweer ik.... so? Er zijn ook mensen die helemaal niet tegen paracetamol kunnen, misschien een kleine groep maar ze zijn er wel. En er zijn ook mensen waarbij pcm helemaal niets doet, wellicht ook een kleine groep, maar ze zijn er wel.


Breng je auto bij de volgende beurt dan maar naar mij. Beetje googlen en ik fix 't wel! Oh, en als een van je kids (of jij) volgende keer een been/arm/anderbot breekt breng ook maar, ik zet 'm wel even recht :j. Beetje natuurlijke honing en knoflook erover en er komt vast geen infectie :j. Want brr, we willen natuurlijk geen chemicaliën in je stoppen. Stel je eens voor! Ik een dokter? Nee hoor, die mensen zitten echt voor niks decennialang te studeren en te onderzoeken :j

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:40

Zo blijkt maar, gebrek aan informatie is er niet, antivaxxers beter voorlichting geven hoeft ook niet. Er is meer dan voldoende goede info maar men kiest ervoor die volledig te negeren en achter de eigen gekkietheorietjes en FB/google praatjes aan te hobbelen.
None so blind as those who refuse to see.

Daarom heeft t imo veel meer zin die groep in de portemonnee te pakken.

nps
Berichten: 1986
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 17:14

Mars schreef:
Zo blijkt maar, gebrek aan informatie is er niet, antivaxxers beter voorlichting geven hoeft ook niet. Er is meer dan voldoende goede info maar men kiest ervoor die volledig te negeren en achter de eigen gekkietheorietjes en FB/google praatjes aan te hobbelen.
None so blind as those who refuse to see.

Daarom heeft t imo veel meer zin die groep in de portemonnee te pakken.


Helaas is het niet anders. Ik heb weer vol verbazing de laatste pagina's gelezen. Kan niet anders dan het ermee eens zijn - ik ben ook voor korten op de kinderbijslag en financiele maatregelen tegen mensen die om anders dan medische redenen neit willen enten.

@Maxima_S: je snapt het niet, wil het niet snappen en gaat het niet snappen. Doe niet alsof 2 dode babies helemaal niet zo erg zijn. Dat is wél erg. Ook al ben je na vaccinatie drager van kinkhoest, ook al krijg je het nog steeds - je verkleint door te vaccineren het risico op kinkhoest enorm. Voor jou kindje, én voor andere kinderen Hoe dan ook, feitelijk en onomstotelijk bewezen. Waarom zou je dat niet willen?

Nog over het programma en de antivaxxer geen podium wordt gegeven, ik vind deze lastig merk ik. Ik vind het eigenlijk ook niet zo nodig uitgebreid aandacht te besteden aan de antivaxxers. We weten allemaal wat er gebeurde toen er in Pauw aandacht aan werd besteed - er werd daar zoveel nonsens de tafel over gegooid door mensen die er best normaal uitzien dat er achteraf een excuus werd gemaakt en de informatie werd gerectificeerd. De arme, beleefde arts werd compleet van tafel afgeroeptoeterd. Dát is wat er gebeurd als dat podium wordt geboden, ik vind dat geen goede zaak.

Hier: https://www.vn.nl/aafke-romeijn-vaccinatie-pauw/ nog een mooie nabeschouwing hierover.

Ik vind "zelf kritisch zijn" maar ook hoe doorgeslagen mensen zijn in hun eigen redeneringen best gevaarlijk. Het wantrouwen in de overheid en de medische instituten maar ook het enorm overschatten van eigen (op internet opgedane) kennis. Hier: https://www.ad.nl/buitenland/baby-overl ... ~a6d49953/ een mooi voorbeeld van hoe mensen hierin kunnen doorslaan.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 17:23

Ach jeetje, en gelukkig was die homeopaat nog wel een beetje bij kennis en heeft ie ze naar t zkh gestuurd...

Ook echt de eerste waar je naartoe gaat als het niet goed gaat met je kind :roll:

Maar zulke verhalen gaan ww natuurlijk steeds meer horen als er steeds meer mensen niet gaan vaccineren maar vertrouwen op hoe goed de natuur z’n werk doet.
En die doet op zich best goed z’n werk, maar niet echt in ons voordeel :+

Avalanche

Berichten: 16089
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 17:34

Maxima_S schreef:
a, dat beweer ik.... so? Er zijn ook mensen die helemaal niet tegen paracetamol kunnen, misschien een kleine groep maar ze zijn er wel. En er zijn ook mensen waarbij pcm helemaal niets doet, wellicht ook een kleine groep, maar ze zijn er wel.

Die mensen kunnen prima tegen paracetamol, maar kunnen soms licht allergisch reageren op de hulpstoffen. Maar het is niet zo dat paracetamol opeens iets heel anders doet. Het is nog steeds een pijnstiller. Overigens zou je in dat geval ook aspirine kunnen overwegen, al moet je wel in overweging nemen dat die licht bloedverdunnend werkt. Overigens wordt medicatie zo uitvoerig getest, dat een ernstige reactie vrijwel uitgesloten is, en dan nog werkt hij altijd als een pijnstiller.

Maxima_S schreef:
En die tellen dan dus maar niet mee? Dan gelden ineens wel de statistieken? Maar als het over twee dode babies gaat dan is dat heeeeel erg terwijl het "statistisch gezien" natuurlijk verwaarloosbaar is.

Uiteraard tellen die mee, daarom zit er altijd een bijsluiter bij een medicijn. Wat betreft die babies: die doden waren te voorkomen geweest door adequaat vaccineren en de vaccinatiegraad zo hoog te houden dat de ziekte geen kans heeft bij kinderen die te jong of te kwetsbaar zijn. Dat is wat het zo erg maakt, en dat is direct te verwijten aan mensen zoals jij die door niet te vaccineren, willens en wetens kinderen in gevaar brengen. Doden zijn nooit verwaarloosbaar, zeker als ze niet nodig zijn.

Maxima_S schreef:
Kinkhoest kan je na vaccinatie ook drager van zijn en anderen besmetten zonder zelf ziek te worden...maar wie krijgen de schuld? De mensen die niet vaccineren waarvan het kind ook helemaal niet ziek hoeft te worden...

Dat is pertinent onwaar. Na vaccinatie stopt de besmetting daar, door de al eerder uitgelegde werking van het immuunsysteem. Kinderen die niet gevaccineerd zijn en wiens immuunsysteem dus niet resistent is kunnen het virus wel verder verspreiden. Dus ja, daar krijgen mensen die niet vaccineren idd de schuld van.

Qerty
Berichten: 2013
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 18:11

Avalanche81 schreef:
Maxima_S schreef:
Kinkhoest kan je na vaccinatie ook drager van zijn en anderen besmetten zonder zelf ziek te worden...maar wie krijgen de schuld? De mensen die niet vaccineren waarvan het kind ook helemaal niet ziek hoeft te worden...

Dat is pertinent onwaar. Na vaccinatie stopt de besmetting daar, door de al eerder uitgelegde werking van het immuunsysteem. Kinderen die niet gevaccineerd zijn en wiens immuunsysteem dus niet resistent is kunnen het virus wel verder verspreiden. Dus ja, daar krijgen mensen die niet vaccineren idd de schuld van.


Hier heb je geen gelijk in. Ik kinderen en volwassenen die wel gevaccineerd zijn kunnen kinkhoest krijgen en verspreiden. Vaccinatie verlaagt het risico hierop en op ernstige complicaties.
Je kunt dus niet stellen dat niet gevaccineerden schuld hebben aan deze twee gevallen.
Niet vaccineren verhoogt wel het risico op verspreiding en een heftiger verloop van de ziekte.
Laatst bijgewerkt door Qerty op 18-06-19 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 18:18

Qerty schreef:
Hier heb je geen gelijk in. Ik kinderen en volwassenen die wel gevaccineerd zijn kunnen kinkhoest krijgen en verspreiden. Vaccinatie verlaagt het risico hierop en op ernstige complicaties.
Je kunt dus niet stellen dat niet gevaccineerden schuld hebben aan deze twee gevallen.


Je zegt het goed. Krijgen én (dan) verspreiden. Als iedereen zich vaccineert wordt het ontzettend moeilijk gemaakt voor de ziekte om zich te verspreiden (want het kan zich niet (door)ontwikkelen in een (ziek) lichaam), dus uiteindelijk heeft dit tot gevolg dat de ziekte uitsterft. Anti-vaxxers kiezen er dus voor om de ziekte in stand te houden.

Qerty
Berichten: 2013
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 18:22

Ja eens, was net bezig mijn quote te fixen en aan te vullen.

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:31


Avalanche

Berichten: 16089
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:48

:O Andrew Wakefield has been debunked a gazillion times my dear.

De vijftiger jaren hebben gebeld....... ze willen je terug........

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:50

Ja deze frauderende arts is inderdaad betrouwbaar.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 02:48

Andrew Wakefield heeft precies één onderzoek waaruit (niet) blijkt dat er een verband is tussen de BMR en autisme... dat onderzoek is nietig verklaard, hij is zijn titel afgenomen vanwege fraude, er zijn daarna nog talloze onderzoeken die geen verband kunnen vinden, en toch wordt deze meneer nog aangehaald als betrouwbare bron?

Check je bronnen en beoordeel ze op betrouwbaarheid is zo’n beetje het eerste wat je leert op het WO. Na de statistiek dan :P en dat gebeurt hier constant niet waardoor je dus met foutieve info zit -O-

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15926
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 07:47


janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15926
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 07:49


NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 07:56

janderegelaa schreef:
HPV vaccinatie voor meisjes én voor jongens

Vanaf 9 jaar en nu nog even verplichten.

https://nos.nl/l/2289635


Heel verstandig.

Ik heb jongens en die gaan gewoon ook.
(Als ze dit advies overnemen)

nps
Berichten: 1986
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 07:59

Avalanche81 schreef:
:O Andrew Wakefield has been debunked a gazillion times my dear.

De vijftiger jaren hebben gebeld....... ze willen je terug........


Hihi :=

Is dat dan “kritisch zijn”? Niet geloven wat decennialang peer reviewed wetenschap onomstotelijk heeft bewezen en wel bronnen als ... Wakefield aanhalen? Jeweetwel, die uit zijn ambt is gezet en een fraudeur bleek? Wiens onderzoek officieel is ingetrokken? Dan wíl je gewoon geloven.

Maxima-s vraagje - hoe valideer jij je bronnen? Je hebt het over ouderverhalen en youtube filmpjes. Hoe weet je zeker dat wat zij zeggen klopt?

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 08:05

verootjoo schreef:
Andrew Wakefield heeft precies één onderzoek waaruit (niet) blijkt dat er een verband is tussen de BMR en autisme... dat onderzoek is nietig verklaard, hij is zijn titel afgenomen vanwege fraude, er zijn daarna nog talloze onderzoeken die geen verband kunnen vinden, en toch wordt deze meneer nog aangehaald als betrouwbare bron?

Check je bronnen en beoordeel ze op betrouwbaarheid is zo’n beetje het eerste wat je leert op het WO. Na de statistiek dan :P en dat gebeurt hier constant niet waardoor je dus met foutieve info zit -O-


Ja maar de Big Pharma wilde niet dat hun precious medicijn werd ingepakt dus ze hebben samengespannen om hem neer te halen!!1! :$ Zijn onderzoek is niet foutief!!1! :roll:

zoiets staat overigens op vaccinvrij beschreven, laat maar weer zien wat voor onzinwebsite het is. Echter lijkt de site voor een leek wel betrouwbaar doordat deze zo hoog in Google staat en in de anti-vaxx wereld vergelijkbaar is met het RIVM voor ons

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 08:59

Hebben jullie ook de moeite genomen om de video te kijken? Ik kijk namelijk ook echt pro vaccin videos.

Deze video is van een week geleden en gaat niet over zijn befaamde theorie. Hij zegt zelf ook dat het een theorie is en dat hij het niet heeft onderzocht. Dat heet correlatie ;-)

Deze video gaat meer over een recent verslag over de werking van vaccines en de onmogelijke toekomst ervan...

Of je nu voor of tegen bent, wel echt de moeite waard!

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 09:00

Nou hij duurt een uur en ga niet een uur naar zo’n Pipo luisteren.
Heb de eerste tien min geluisterd en toen had ik al genoeg gehoord.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15926
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 09:47

Maxima_S schreef:
Hebben jullie ook de moeite genomen om de video te kijken? Ik kijk namelijk ook echt pro vaccin videos.

Deze video is van een week geleden en gaat niet over zijn befaamde theorie. Hij zegt zelf ook dat het een theorie is en dat hij het niet heeft onderzocht. Dat heet correlatie ;-)

Deze video gaat meer over een recent verslag over de werking van vaccines en de onmogelijke toekomst ervan...

Of je nu voor of tegen bent, wel echt de moeite waard!

Misschien moet je eens los gaan laten en inzien dat je er echt faliekant naast zit.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 10:09

Maxima_S schreef:
Hebben jullie ook de moeite genomen om de video te kijken? Ik kijk namelijk ook echt pro vaccin videos.

Deze video is van een week geleden en gaat niet over zijn befaamde theorie. Hij zegt zelf ook dat het een theorie is en dat hij het niet heeft onderzocht. Dat heet correlatie ;-)

Deze video gaat meer over een recent verslag over de werking van vaccines en de onmogelijke toekomst ervan...

Of je nu voor of tegen bent, wel echt de moeite waard!


Oké ~~}> Ik ga me er aan wagen.
Edit: Nee. Nee. Het is niet de moeite waard. 1 uur aan tijdverspilling.

In de eerste minuten heeft hij het over de connectie tussen vaccins en autisme. 'want hij had het zo goed onderzocht, want die moeders konden precies pinpointen wat de oorzaak was'. Echter heeft autisme niet zo'n duidelijke oorzaak-gevolg relatie, omdat het vaak genetisch is of tijdens de zwangerschap ontstaat.

Hij roept 'ik heb mazelen onderzocht!' en 'ik heb als getuige opgetreden in die rechtszaak' maar hij vergeet er even voor het gemak bij te vertellen dat zijn onderzoek dus als ongeldig is verklaart en dat hij uit zijn doktersambt is gezet. Dan vind ik het wel logisch dat hij steeds dit soort dingen blijft doen: de antivaxxers verklaren hem soms echt heilig 'WANT HIJ KOMT OP VOOR ONS' terwijl hij gewoon dik geld verdiend met dit soort dingen.

Hij roept dat het een mening is dat vaccinaties veilig zijn. Dat is geen mening, dat is een feit. Als 100.000 wetenschappers roepen dat het veilig is, en 5 dat het onveilig is en die 5 ook geen goed opgezette onderzoeken hebben om dit aan te tonen en die 100.000 wel... lijkt me redelijk logisch wat er dan feit en wat er dan fictie is.

Hij roept over antibiotica, en ja dat is een probleem, maar dat wil nog niet zeggen dat vaccins slecht zijn. Het heeft niet zo veel met elkaar te maken... Hij zegt dat vaccins dezelfde kant op gaan als antibiotica (namelijk dat virussen resistent worden tegen de vaccins)... Die virussen hebben de kans om zich te ontwikkelen omdat er mensen níét vaccineren. Als iedereen zich vaccineert kan een virus zich amper ontwikkelen en krijg je dus geen resistente virussen. Bovendien zijn antibiotica tegen bacteriën, en vaccinaties ook tegen virussen. Tussen een bacterie en een virus zit toch een groot verschil.

Hij roept dat groepsimmuniteit de mazeleninfectie in de hand helpt _O- en dat noemt zich een 'expert'.

Hij roept dat de doden door mazelen al sterk af waren genomen voor dat het vaccin werd geïntroduceerd, en dat dit een goed meetinstrument was 'because it's the worst end of the disease'. Nee. Het is geen goed meetinstrument. Hij heeft het over een correlatie, maar een correlatie is geen bewijs. Als je een correlatie hebt, moet je verder gaan kijken: kijken naar welke andere factoren er allemaal mee kunnen spelen. En de factor die meespeelde in dit geval? Verbeterende zorg en medicatie... Dus tuurlijk zijn er minder doden. En hoe zit het met het aantal gevallen van mazelen als geheel? Nou...:
Afbeelding
Maar nee hoor, het vaccin heeft er absoluut niets mee te maken natuurlijk :roll: :roll:

"vroeger was het een veel veiligere ziekte" "mazelen was vroeger geen dodelijke ziekte" >;) >;)
Die man is echt niet goed bij z'n hoofd hoor.

"vaccinaties waren een goed middel om mee te ruilen met 3e wereld landen"
Ja doh. Die zouden graag van al die ziektes afkomen, in tegenstelling tot die mafkezen hier :roll:

Hij zevert maar verder en verder en roept veel maar er zitten amper feiten en wetenschappelijke bewijzen tussen. Nu heb ik wel weer genoeg onzin geluisterd voor vandaag. -:)

Nu verwacht ik wel van jou, Maxima_S, dat jij deze videos volledig gaat kijken. Je zegt immers dat je alle provax video's wel helemaal bekijkt!
https://www.youtube.com/watch?v=r9FF37RaNWk
https://www.youtube.com/watch?v=y2WtUMvNjzQ