Vaccinaties

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:27

Omdat de pro-vaccineren beweging gebaseerd is op wetenschappelijk onderbouwde feiten? Gokje...

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:35

Pocca_Locca schreef:
Nogmaals, er is recent een “vaccin veiligheid” congres geweest van de WHO in Zürich, december 2019. Daar is onder andere ter sprake gekomen dat er nog geen veiligheidsstudies zijn gedaan naar de effecten van het tegelijk toedienen van meerdere vaccins (en van verschillende producenten) en met verschillende hulpstoffen.

Hier is imandra al meerdere malen op in gegaan dus als je dat even terug wil lezen zou dat fijn zijn

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:35

Wel vriendelijk dat jullie zo snel voor jullie beurt antwoord willen geven, maar het was een vraag aan Karl.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:41

Pocca_Locca schreef:
Wel vriendelijk dat jullie zo snel voor jullie beurt antwoord willen geven, maar het was een vraag aan Karl.


Ga jij nu beslissen wie er antwoord mag geven op jouw vragen?

Anyway, het is inderdaad geen 'mantra'. Het is een stelling op basis van feiten en onderzoek. Ten opzichte van het verhaal van de anti-vax beweging die geen enkel goed bewijs heeft ter onderbouwing van hun beweringen. Alleen fear-mongering, cherrypicking en vooral heel veel inspelen op emotie.

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 23:01

Trouwens, ik ben wel benieuwd of dinopino nog meeleest en zo ja, of ze wil delen hoe haar bezoekje een tijdje terug was met die expert.
Zat even terug te bladeren en toen kwam het ineens weer langs.

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 23:06

Pocca_Locca schreef:
Wel vriendelijk dat jullie zo snel voor jullie beurt antwoord willen geven, maar het was een vraag aan Karl.


Aangezien mijn antwoord op hetzelfde neer zou komen, maakt dat geen verschil. Maar mocht ik een afwijkend antwoord in gedachten hebben gehad, dan zou je dat zeker hebben gekregen.

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 23:08

Wat zitten we toch heerlijk op een lijn. Je zou bijna kunnen zeggen dat dat toch wel iets te betekenen heeft. Maar aangezien dat drogredenatie is, zeg ik dat maar niet :D

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 23:46

Blijft het feit bestaan dat zelfs de health professionals van de WHO aandringen op de noodzaak van het beginnen met deugdelijk veiligheidsonderzoek naar de effecten van het combineren/ gelijktijdig geven van vaccins, met name de verschillende hulpstoffen in vaccins van verschillende producenten in combinatie met elkaar.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 23:50

secricible schreef:
Trouwens, ik ben wel benieuwd of dinopino nog meeleest en zo ja, of ze wil delen hoe haar bezoekje een tijdje terug was met die expert.
Zat even terug te bladeren en toen kwam het ineens weer langs.


Ben ik ook wel benieuwd naar! Hoop dat ze goed te woord is gestaan en de desbetreffende deskundige goed kon communiceren :j

Over het op 1 lijn zitten: als wetenschappers grotendeels op 1 lijn zitten heeft het gelukkig wel iets te betekenen! En laten wij dan net de kant van die wetenschappers bediscussiëren :j Yay voor de wetenschappelijke consensus!

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 00:03

Nou mensen, ik ga voorlopig ontstippen hier. Fijn dat iedereen het zo roerend eens is. Houden zo. Vergeet niet dat de ( nog uit te voeren) veiligheidsonderzoeken wat betreft het combineren van vaccins hoog op de prioriteitenlijst staat van de WHO.

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 04:52

Pocca_Locca schreef:
Blijft het feit bestaan dat zelfs de health professionals van de WHO aandringen op de noodzaak van het beginnen met deugdelijk veiligheidsonderzoek naar de effecten van het combineren/ gelijktijdig geven van vaccins, met name de verschillende hulpstoffen in vaccins van verschillende producenten in combinatie met elkaar.


Waar we het enkele pagina's terug uitgebreid over hebben gehad waaruit blijkt dat het je claim allemaal reuze meevalt. Heb je daarover nog nieuwe inzichten of argumenten? In dat geval: verrijk ons...
En zo niet hoop op dat je me vergeeft dat ik weiger om mee te gaan in een herhaling van zetten. En blijkbaar de rest ook.

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 07:38

Pocca_Locca schreef:
Nou mensen, ik ga voorlopig ontstippen hier. Fijn dat iedereen het zo roerend eens is. Houden zo. Vergeet niet dat de ( nog uit te voeren) veiligheidsonderzoeken wat betreft het combineren van vaccins hoog op de prioriteitenlijst staat van de WHO.


Maar het maakt toch geen fluit uit wat daaruit komt?
Ofwel is het ‘halleluja zie je wel we zeiden het toch?’
Ofwel ‘het is onbetrouwbaar, gemanipuleerd en niet waar want een gerenommeerde instantie heeft het onderzocht dus zal wel corrupt zijn’.

Sinds wanneer ben je überhaupt geïnteresseerd in echte wetenschappelijk opgezette onderzoeken :?

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 14:39

@Verootjoo het gaat dacht ik niet over mij persoonlijk. Zolang er mensen oprecht en terecht hun verhaal over ( ernstige) bijwerkingen na vaccins blijven delen, denk ik dat er nog genoeg verbeterd kan worden w.b. onderzoek naar combinaties van verschillende vaccins onder andere, en dat vinden de health officials van de WHO kennelijk ook.
Dus het is niet dat ik dat zelf verzin, of een clubje homeopaten met winstoogmerk.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 14:47

Pocca_Locca schreef:
@Verootjoo het gaat dacht ik niet over mij persoonlijk. Zolang er mensen oprecht en terecht hun verhaal over ( ernstige) bijwerkingen na vaccins blijven delen, denk ik dat er nog genoeg verbeterd kan worden w.b. onderzoek naar combinaties van verschillende vaccins onder andere, en dat vinden de health officials van de WHO kennelijk ook.
Dus het is niet dat ik dat zelf verzin, of een clubje homeopaten met winstoogmerk.


Hey je bent er weer, welkom terug! Maar kort ontstipt dus :D

Maar een verhaal over ernstige bijwerkingen na vaccins maakt nog niet dat die bijwerkingen daadwerkelijk door vaccins komen en daar ligt het probleem. Feit dat de WHO graag de communicatie willen verbeteren en daarom overwegen om onderzoeken te doen waarvan ze weten dat er hoogstwaarschijnlijk geen verband is, dat vind ik heel tekenend.

Ze vinden helemaal niet dat het onderzoek naar de veiligheid van vaccins slecht is/te weinig is. Ze willen de communicatie naar twijfelaars verbeteren en als ze daarvoor extra onderzoeken moeten uitvoeren dan staan ze daarvoor open. Dat zie ik anti-vax groepen niet doen.

BigOne
Berichten: 38310
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 14:53

Pocca_Locca schreef:
@Verootjoo het gaat dacht ik niet over mij persoonlijk. Zolang er mensen oprecht en terecht hun verhaal over ( ernstige) bijwerkingen na vaccins blijven delen, denk ik dat er nog genoeg verbeterd kan worden w.b. onderzoek naar combinaties van verschillende vaccins onder andere, en dat vinden de health officials van de WHO kennelijk ook.
Dus het is niet dat ik dat zelf verzin, of een clubje homeopaten met winstoogmerk.

Zodra mensen hun bijwerkingen delen die bewezen zijn en niet op gevoel gebaseerd heb je een punt. Zolang mensen spijkers op laag water zoeken dus denken van he!! Mijn kind was bleek ook autistisch na de spuit!! Dus ja, vaccinatie veroorzaakt dit dus dit is waar. Zolang niet word bewezen wat mensen beweren is er gewoon geen punt. Ook mijn kids hadden milde bijwerkingen van sommige vaccinaties maar wanneer ik dan op social media (die er nog niet was gelukkig) had gezegd dat mijn kind een zeer hoge koorts ontwikkelde nav de vaccinatie en de volgende persoon maakt er koortsstuip van en de volgende ziekenhuisopname, tja.
Vroeger zei mijn pa altijd, aan het begin van de straat heb je een verzwikte enkel en wanneer het nieuwtje zich verspreid heb je aan het eind van de straat geen been meer over.

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 15:41

@bigone, dat is inderdaad ook iets dat wel voorkomt. Dat is zeker goed om in de gaten te houden. Als ik het YouTube kanaal “ Vaxxed” als voorbeeld neem, zie ik af en toe ook verhalen voorbij komen waarvan ik denk: niet erg sterk qua bewijs, of inderdaad een beetje neigend naar aandacht trekkerij. Maar dat neemt (voor mij tenminste) niet weg dat er wel ook heel schrijnende gevallen te zien zijn, van ouders die echt niet gehoord worden/ serieus genomen worden als ze grote negatieve veranderingen zien bij hun kind binnen een dag na bepaalde ( combinatie) vaccins. Het gebeurd echt heel veel dat elk verband met de gegeven vaccins per definitie weggewuifd wordt door artsen, en er dus niet eens serieus naar wordt gekeken. En dan is het vind ik te kort door de bocht om díe gevallen als “ niet wetenschappelijk bewezen” ofwel onzin weg te zetten. Als je ziet wat een lange adem je moet hebben om het zover te krijgen dat het serieus onderzocht gaat worden, dan begrijp ik heel goed dat veel mensen daar niet eens aan willen beginnen.

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 16:01

@Pocca_Locca, dus als ik het goed begrijp dan vind jij dat het melden bij Lareb door jou als wegwuiven gezien wordt?

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 16:17

En het onderzoek naar mogelijke relaties (zie oa autisme) en de welwillendheid om een database op te zetten voor informatie over wisselwerkingen tussen verschillende vaccinaties is ‘niet serieus naar kijken’?

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 16:27

Het zijn dingen waar wel degelijk veel mensen mee te maken hebben (gehad).
En de volgorde is natuurlijk vreemd, dat er pas nadat er problemen blijken te zijn met bijvoorbeeld het combineren van verschillende vaccins en hun hulpstoffen, pas serieus onderzoek gedaan gaat worden. Ik verwijs weer naar de vraag van die Nigeriaanse arts daarover, en het antwoord dat hij kreeg( dat is iets waar we op kunnen beginnen te antwoorden als we daar onderzoek naar hebben gedaan)

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 16:33

Waarom is dat vreemd? De stoffen zijn afzonderlijk heel veel onderzocht en er is ook geen enkele aanwijzing dat er überhaupt problemen mee zijn. Dan vind ik het héél netjes en verantwoordelijk van het WHO dat het feitelijk zegt van “oké er zijn geen aanwijzingen voor problemen maar gezien dit een angst is gaan we er tóch onderzoek naar doen”.

Die problemen die jij zegt dat die er blijken te zijn, die zijn er namelijk niet. Of heb je daar een bron van?

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 20:28

Ja, ik vind het inderdaad vreemd en onwetenschappelijk dat er kennelijk niet voordat er bepaalde combinatie vaccins gegeven worden, dat onderzocht is.

Shadow0

Berichten: 43512
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 20:40

Dat je het vreemd vindt kan natuurlijk, maar met welke kwalificatie beoordeel je het als onwetenschappelijk?

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 20:48

Shadow0 schreef:
Dat je het vreemd vindt kan natuurlijk, maar met welke kwalificatie beoordeel je het als onwetenschappelijk?


Het feit dat het zo gepresenteerd wordt, en dus in gebruik genomen wordt. Dat komt op mij over als willekeur.
Laatst bijgewerkt door Pocca_Locca op 01-02-20 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 20:49

Pocca_Locca schreef:
Shadow0 schreef:
Dat je het vreemd vindt kan natuurlijk, maar met welke kwalificatie beoordeel je het als onwetenschappelijk?


Het fijt dat het zo gepresenteerd wordt, en dus in gebruik genomen wordt. Dat komt op mij over als willekeur.


*feit

Maar hoe wordt het gepresenteerd dan? Wat is de willekeur?

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 21:01

Het mooie aan wetenschap is dat het per definitie dus geen willekeur is. Dat is namelijk wetenschap, beta, zulke vakken heten niet voor niets exacte vakken op de middelbare school.