Vaccinaties

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 16:27

Imandra: Dat is zeker niet terrecht, dat bedoelde ik ook. Ik kan enkel wel geloven dat mensen een zondebok zoeken.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 16:31

Citaat:
En ik bedank Scredible voor het compliment want ik ben vegetarisch en heb lang borstvoeding gegeven ha ha ha ....

En als kinderen dus ongevaccineerd wel de mazelen hebben gehad, die zijn er namelijk wel dan kunnen ze toch meedoen aan een onderzoek?
Je kunt toch gegevens uit het verleden verzamelen en daarin nog onderscheid maken tussen bepaalde van groot belang zijnde feiten als vegetarisch, borstvoeding of niet en of ze in de stad of niet zijn opgegroeid?


Als iemand volledig de clou mist van wat je probeert te zeggen -O-

BigOne
Berichten: 38320
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 16:38

Maxima"s zelfs de regering kan je uit de ouderlijke macht ontzetten wanneer artsen aangeven dat hetgeen jij wil proberen in geval een van je kinderen (niet te hopen) een mogelijk dodelijke ziekte krijgt waaraan ze kunnen overlijden mits je geen chemo toe zou passen. Ik snap mensen goed die geen levensverlengende medicatie willen maar mensen die noodzakelijke zorg ontzeggen aan kinderen snap ik niet. En dan kan heel je familie aangeven dat het prima is zoals je leeft, nu is dat zo, maar ingeval van een ernstige ziekte ben je toch wel heel erg naief bezig.
En dus weiger je eigenlijk elke medicatie , ook antibiotica?? Hepatitus enting wanneer je door een hond of kat gebeten word?? Kortom, alles wat door mensenhanden gemaakt word om beter te worden of om te voorkomen komt er niet in??

_lautje_

Berichten: 9268
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 16:55

Freek Hagoort is NIET overleden aan zijn vaccinatie!!
Dat zijn moeder dat wel denkt is hun mening. Maar er is zoveel onderzoek gedaan naar het overlijden van die jongen.
Hij was al ziek voor vaccinatie.

Daarnaast Máxima: het is jouw mening dat chemo niet de juiste behandeling is voor kanker. Een MENING

Het is een FEIT ondersteunt door heel veel wetenschap dat chemo wel degelijk de grootste kans op overleving en/of genezing biedt bij kanker.

En daar zit het verschil. Jij hebt een mening gebaseerd op een gevoel.
De andere visie is gebaseerd op controleerbare feiten.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 20:18

Maxima_S schreef:
En om te zeggen dat mensen die niet vaccineren (weggezet als anti vaxxer maar iedereen mag doen wat hem of haar goed doet zolang ik dat ook mag doen) of mensen die niet meer vaccineren door hun ervaring bewust onbekwaam te noemen is weeral een veroordeling.
Nee. Zo werkt het niet. De grens ligt bij anderen schaden, en niet per se bij doen wat je zelf prettig vindt.

Afhankelijk van wat je wilt doen, kan het dus zomaar zo zijn dat een ander wel A mag doen, maar jij niet B. Dat heeft niets te maken met oneerlijkheid, maar puur met wat A en B zijn, en met wat er bekend is over de gevolgen daarvan.

Citaat:
Ik vermoed dat er vanuit de pro vaccinatie hoek meer problemen zijn met de mensen die niet wensen te vaccineren dan andersom. Hoewel ik het niet begrijp, respecteer ik ieders keus, dat lijkt me omgekeerd toch ook niet zo'n issue.
Joh 8)7
Er zijn vanuit de niet-moordenaarshoek* ook veel meer problemen met de mensen die wensen te moorden dan andersom. Dat is omdat simpelweg niet alle keuzes gelijkwaardig zijn.

*voor 'moorden' kun je uiteraard ook een ander asymmetrisch fenomeen invullen, maar dat verandert het principe niet.

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:08

Mensen als Maxima hebben vooral een gebrek aan kennis.

Een belangrijke chemo wordt gemaakt van de vinca rosea, de maagdenpalm. Een plantje. En dat geldt voor in ieder geval nog een chemo dat ik weet. Voor de meeste geneesmiddelen van de farmaceutische industrie geldt dat er vaak een plantaardige basis is. Al dat gerel over ‘chemisch’ ‘niet natuurlijk’.
Zeg dan gewoon dat je er geen snars vanaf weet.
En vaccinaties zijn al lang en zonder twijfel bewezen werkzaam. Dat jij geen wetenschappelijke artikelen kan opzoeken en lezen en geen dokters gelooft die dat wel kunnen, is jouw gebrek. Je kan zó op google scholar het bewijs vinden. Maar dat is te ingewikkeld dus geloof je liever facebook en youtube...

Geef gewoon toe dat je geen opleiding hebt gehad om wetenschappelijk Engels te lezen, om artikelen en cijfers te duiden, dat je niet snapt wat wetenschap eigenlijk ís.
Dat geeft niets hoor, maar als je anderen in gevaar gaat brengen omdat je denkt het allemaal beter te weten, dan moet het toch maar eens gezegd worden.

Hou op met dat domme vragen om ‘bewijs’, het bewijs ligt voor je als je Engels leert en leert wetenschap te interpreteren. En als dat niet in je macht ligt, vertrouw dan op mensen die dat wél kunnen, die jaren en jaren gestudeerd hebben, kritisch hebben leren denken en het beste met je voor hebben: doktoren, wetenschappers, beleidsmakers.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 18:59

Hier in Duitsland hoor ik heel veel geluiden tegen de inentingsplicht. Voornamelijk dat er veel verhalen rondgaan die zorgen voor angst. In de Oekraine was er tijdens de oorlogstijd een tekort aan vaccinatie van mazelen. Er waren toen echter geen mazelengevallen. Toen na de oorlog werd het tekort ingehaald en vrolijk ingeent. Daar is het aantal gevallen met mazelen ook giga toegenomen.

Net zoals de gevaarlijke longworm van de vos die voor mensen zeer gevaarlijk zou zijn. Al jaren is dat niet meer het geval maar je hoeft hier maar iemand tegen te komen en die zegt dat het zo is. De angstmakerij werkt goed.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15922
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:05

Dinopino schreef:
Hier in Duitsland hoor ik heel veel geluiden tegen de inentingsplicht. Voornamelijk dat er veel verhalen rondgaan die zorgen voor angst. In de Oekraine was er tijdens de oorlogstijd een tekort aan vaccinatie van mazelen. Er waren toen echter geen mazelengevallen. Toen na de oorlog werd het tekort ingehaald en vrolijk ingeent. Daar is het aantal gevallen met mazelen ook giga toegenomen.

Net zoals de gevaarlijke longworm van de vos die voor mensen zeer gevaarlijk zou zijn. Al jaren is dat niet meer het geval maar je hoeft hier maar iemand tegen te komen en die zegt dat het zo is. De angstmakerij werkt goed.

En dit is nu een keiharde leugen wat je hier verteld.

Dit is het juiste verhaal: https://www.nporadio1.nl/onderzoek/1433 ... n-oekraine

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:07

Nou rustig ik lees het alleen maar. En zoals ik het zie lees jij het ook alleen maar.

_lautje_

Berichten: 9268
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:20

Dat verhaal is een typische anti vax ik snap maar de helft en maak er een mooi verhaal van verdraaiing.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:31

Nou er is niets mis mee met kritisch zijn. Want weet jij precies wat er gespoten wordt en waarop het gekweekt wordt. Omdat het altijd al zo is hoeft het nog niet waar te zijn. Er sterven bijvoorbeel in een jaar 500.000 mensen aan kanker of beroerte en 1 aan mazelen.

Toen mijn paard een veulen kreeg zij mijn dierenarts dat ie echt niet gelijk ingeent hoeft te worden. Dat veulen kan nog niets met die inentingsstof. Mijn vriendin en vele fokkers doen het wel altijd

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:33

Waves, inderdaad. En de zeer bekende chemo Taxol wordt gemaakt van taxus

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:38

Dinopino schreef:
Nou er is niets mis mee met kritisch zijn. Want weet jij precies wat er gespoten wordt en waarop het gekweekt wordt. Omdat het altijd al zo is hoeft het nog niet waar te zijn. Er sterven bijvoorbeel in een jaar 500.000 mensen aan kanker of beroerte en 1 aan mazelen.

Toen mijn paard een veulen kreeg zij mijn dierenarts dat ie echt niet gelijk ingeent hoeft te worden. Dat veulen kan nog niets met die inentingsstof. Mijn vriendin en vele fokkers doen het wel altijd


Joh, die 1 dode aan de mazelen is omdat we vaccineren :+
En ja, er is precies bekend wat er gespoten wordt.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:42

:D Dat zou een mooie verklaring kunnen zijn. Toch zou ik gewoon eens aanraden de andere kant te bekijken. In Duitsland wordt waarschijnlijk de inentingsplicht voor mazelen in maart doorgezet. "Nadeel ervan is dat de inentingsstof niet alleen voor mazelen is maar er gemakshalfe er nog twee componenten bijgestopt worden. De schade die door inentingsstof word aangericht komt meestal pas na jaren tevoorschijn, zo worden chronische ziektes gemaakt " aldus een Duits bericht wat ik toevallig vanmiddag mocht lezen.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 28-11-19 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:48

Dinopino schreef:
Nou er is niets mis mee met kritisch zijn. Want weet jij precies wat er gespoten wordt en waarop het gekweekt wordt. Omdat het altijd al zo is hoeft het nog niet waar te zijn. Er sterven bijvoorbeel in een jaar 500.000 mensen aan kanker of beroerte en 1 aan mazelen.


Het is interessant dat kritisch zijn en kritisch lezen meestal niet samen op gaan.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 19:51

Interessant. Waar doel je op. Ik heb geen houvast mening. Ik vind voor beide kanten spreekt wel wat.

_lautje_

Berichten: 9268
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 20:00

Dinopino schreef:
:D Dat zou een mooie verklaring kunnen zijn. Toch zou ik gewoon eens aanraden de andere kant te bekijken. In Duitsland wordt waarschijnlijk de inentingsplicht voor mazelen in maart doorgezet. "Nadeel ervan is dat de inentingsstof niet alleen voor mazelen is maar er gemakshalfe er nog twee componenten bijgestopt worden. De schade die door inentingsstof word aangericht komt meestal pas na jaren tevoorschijn, zo worden chronische ziektes gemaakt " aldus een Duits bericht wat ik toevallig vanmiddag mocht lezen.


In welk wetenschappelijk artikel heb je dat gelezen?
En ja het een combinatievaccin. En nee dat is niet erg. Juist omdat je nu maar eenmalig de additieven in spuit en het immuunsysteem triggert in plaats van 3x los.
Dit zou kritische mensen juist moeten aanspreken lijkt mij.

En nee wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat diverse autoimmuunziekten niet worden veroorzaakt door vaccineren.
Bijvoorbeeld diabetes. Dat is uitgebreid onderzocht

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 20:23

Dat is het leuke van wetenschap. Wie betaald die onderzoeken? Ik bedoel er niets mee kan best zijn dat je gelijk hebt hoor. Maar zijn wetenschappelijke onderzoeken altijd te vertrouwen.

_lautje_

Berichten: 9268
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 20:25

Ja!! Goede wetenschappelijke onderzoeken zijn peer reviewed en reproduceerbaar. Als ze dit niet zijn is het geen goed onderzoek geweest en wordt het niet gepubliceerd. Althans niet in een vooraanstaand blad.

Wetenschap is geen mening. Het is een serieus vak wat je met toewijding en liefde voor je vak doet. Want een wetenschapper verdient geen grote sommen geld. Die werken aan universiteiten en zijn dus in feite ambtenaar.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 20:27

Had toevallig laatst iemand gesproken die ook wetenschappelijk onderzoek deed vandaar. Zitten er zware metalen in de inentingsstof?

Hier doet iemand eigen onderzoeken hoeveel aliminium in de lucht zit. En de metalen in de diverse vaccins maken het voor virussen ook aantrekkelijk. Die zijn er gek op. Is er al eens onderzoek gedaan naar amalgaan, ook een zwaar metaal en de toename van chronische ziektes. Zijn er alternatieven voor inentingen?
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 28-11-19 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 20:33

Echt? Serieus? Nog een keer???

Ik zeg begin op pagina 1 ga door tot 72. Het antwoord zit er vast ergens tussen.

_lautje_

Berichten: 9268
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 20:41

Het element aluminium komt wel voor in vaccins. Maar dat is gewoon een scheikundig element wat voorkomt in de lucht en ons eten. Dat is geen schaafsel van een aluminium plaat.

Maar ik wil je adviseren Dino om goede betrouwbare informatie te gaan zoeken. Nu zit je toch in de verkeerde hoek gezien je foute aannames en conclusies.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 20:43

Heb net effe alle paginas doorgelezen en begrijp nu heel goed dat pro vaccinatie het enige is wat je in deze discussie gerust mag zeggen. Ik probeer niet mijn gelijk te halen of te krijgen ik dacht gewoon wat te lezen van eigen ervaringen bijvoorbeeld. Omdat ik ingeent ben leef ik nog want enz. enz. zoiets. Of die is er niet meer want die had zich niet laten inenten. En de mensen met al die virussen die hebben zich nooit laten inenten of wel. Gewoon een discussie maar op een of andere manier is de aanval de beste verdediging. Dus ik vertrek maar snel uit deze discussie. Zodat degene die het met elkaar eens zijn dat lekker verder kunnen doen. Ik hoef geen antwoord. Ik smeer hem.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 20:56

Dinopino schreef:
Heb net effe alle paginas doorgelezen en begrijp nu heel goed dat pro vaccinatie het enige is wat je in deze discussie gerust mag zeggen. Ik probeer niet mijn gelijk te halen of te krijgen ik dacht gewoon wat te lezen van eigen ervaringen bijvoorbeeld. Omdat ik ingeent ben leef ik nog want enz. enz. zoiets. Of die is er niet meer want die had zich niet laten inenten. En de mensen met al die virussen die hebben zich nooit laten inenten of wel. Gewoon een discussie maar op een of andere manier is de aanval de beste verdediging. Dus ik vertrek maar snel uit deze discussie. Zodat degene die het met elkaar eens zijn dat lekker verder kunnen doen. Ik hoef geen antwoord. Ik smeer hem.


Nee de irritatie komt omdat wij met betrouwbare bronnen aankomen en anti-vaxxers deze met een smoesje de hand af doen. Ook is deze discussie al 100x gevoerd in dit topic dus als je oprecht nieuwsgierig bent lees het topic dan door. Er zijn veel betrouwbare bronnen gepost die je door kan lezen mocht je dat willen.

nps
Berichten: 1986
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 21:06

Dinopino schreef:
Dat is het leuke van wetenschap. Wie betaald die onderzoeken? Ik bedoel er niets mee kan best zijn dat je gelijk hebt hoor. Maar zijn wetenschappelijke onderzoeken altijd te vertrouwen.


1 enkel onderzoek gefinancieerd door een partij die er baat bij heeft niet. Honderden gepeer-reviewde onderzoeken, verspreid over de hele wereld van onder andere universiteiten, waarbij letterlijk miljoenen mensen zijn onderzocht zijn héél veel betrouwbaarder dan een paar internet artikelen geschreven door niet-medici. Ik durf in deze écht wel te vertrouwen op de medische wetenschap. Vind jij het internet en
jouw eigen mening betrouwbaarder dan dit wetenschappelijk onderzoek? Oprechte vraag. Hier in dit topic zijn een paar mensen die zelf zich met onderzoek bezighouden (nee, niet in de Big Pharma) en die kunnen je haarfijn uitleggen dat het niet zo makkelijk zomaar een onderzoekje te doen - er zijn (strenge) regels aan gebonden.

Jammer dat je vertrekt, ander inzicht is fijn voor de discussie. Over zware metalen - Arjan Lubach legt op een ludieke manier uit hoe het daar precies mee zit: https://www.youtube.com/watch?v=9bYqgp6RcPM . Over je andere aannames - wat zijn je bronnen? Een artikel op een Duitse site, horen zeggen. Ik ben oprecht zo benieuwd hoe je de horen zeggen en de internetartikelen betrouwbaarder vind dan ervaringen van meer dan 60 jaar vaccineren en werkelijk decennialang aan wetenschappelijk onderzoek. Vind je wetenschap als geheel niet betrouwbaar?