Vaccinaties

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 16112
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:56

Maxima_S schreef:
Nou er staat wel degelijk dat "vaccinatie de enige mogelijkheid is om waterpokken en Gordelroos te voorkomen".

Ik vraag mij af wie er hier dan niet goed leest...

Klopt, dat is idd wat er staat. Wat er niet staat, is dat als je niet vaccineert, je gegarandeerd gordelroos krijgt :D

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:59

Vaccinatie IS ook de enige manier om het te voorkomen. Je kan prima een goede leefstijl aanhouden en daarmee het risico te verminderen, maar daarmee voorkom je het niet gegarandeerd.

nps
Berichten: 1986
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 20:32

Maxima_S schreef:
Een gezonde leefstijl, een werkend immuunsysteem en niet te veel stress zullen vast ook wel een nieuw waterpokken besmetting of gordelroos voorkomen :o


Ik ben ook wel benieuwd waar je dit vandaan hebt. Net of mensen met een gezonde leefstijl en niet te veel stress geen infectieziekten kunnen oplopen.

En zoals verootje zegt: hoe zit het dan door de mensen die om de 1 of andere reden een minder werkend immuumsysteem hebben? Hebben die gewoon vette pech en mogen die lekker ziek worden?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15928
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 20:54

Maxima_S schreef:
En de laatste zin uit het artikel is ook wel weer een hele mooie...

Citaat:
Het varicellazostervirus
Als je voor het eerst besmet wordt met dit virus krijg je waterpokken. Na het doormaken van waterpokken blijft het virus ongemerkt in je lichaam aanwezig. Het kan na jaren weer actief worden en gordelroos veroorzaken. Vaccinatie is de enige manier om waterpokken en gordelroos te voorkomen.


De énige manier om waterpokken en gordelroos te voorkomen.... ik heb één keer waterpokken gehad als kind en nog nooooooooit gordelroos.

Een gezonde leefstijl, een werkend immuunsysteem en niet te veel stress zullen vast ook wel een nieuw waterpokken besmetting of gordelroos voorkomen :o

Dan was je weerstand zeker erg slecht dat je waterpokken kreeg?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 22:35

Ja, het is algemeen bekend dat als je gezond leeft met weinig stress je een kleinere kans hebt om ziek te worden. Echter 1) het betekent niet dus dat je NIET ziek wordt als je dit doet 2) helaas is niet iedereen gezegend met een situatie waarin gezond en stressarm leven zomaar kan. Misschien werk je wel als traumachirurg en maak je 12-uurs shifts met tussendoor een snelle hap - niet een beroep waar we ook wel zonder kunnen, ook niet een beroep dat wel een tandje minder kan. Betekent niet dat die mensen dan maar ziek mogen worden, want, eigen schuld ofzo?

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:33

IMANDRA schreef:
Maxima_S schreef:
Nou er staat wel degelijk dat "vaccinatie de enige mogelijkheid is om waterpokken en Gordelroos te voorkomen".

Ik vraag mij af wie er hier dan niet goed leest...



Citaat:
Als je voor het eerst besmet wordt met dit virus krijg je waterpokken. Na het doormaken van waterpokken blijft het virus ongemerkt in je lichaam aanwezig. Het kan na jaren weer actief worden en gordelroos veroorzaken. Vaccinatie is de enige manier om waterpokken en gordelroos te voorkomen.


:o

Karl66

Berichten: 29756
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:01

Dus als je niet vaccineert, dan kan je het krijgen. Dat is nou niet echt een schokkende constatering of nieuw inzicht.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:27


IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:29

Karl66 schreef:
Dus als je niet vaccineert, dan kan je het krijgen. Dat is nou niet echt een schokkende constatering of nieuw inzicht.


Voor antivaxxers helaas wel :n

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:35

Als je, zoals Maxima, vroeger waterpokken hebt gehad, kun je dus op latere leeftijd gordelroos krijgen. Hoeft niet, kan wel. Ook al heb je het tot nu toe niet gehad, dat is geen garantie.
En op het moment dat het weer actief is, kun je neem ik aan ook anderen met het virus besmetten - ook mensen die geen goed werkend immuunsysteem hebben en er daardoor erg ziek van kunnen worden.

Of je dùs zou moeten vaccineren tegen waterpokken, durf ik niet te stellen.
Misschien bepaalde groepen.

Wat betreft het mazelenvirus lijkt me dit veel duidelijker, gezien de risico's op complicaties op kortere en lange termijn van deze kinder(?)ziekte.

Avalanche

Berichten: 16112
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 15:32

Het probleem met waterpokken is dat volwassenen die ze niet gehad hebben als kind, er wel heel ziek van kunnen worden. Ik ben echt pro vaccinatie voor waterpokken.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 15:58


Avalanche

Berichten: 16112
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:28

IMANDRA schreef:
Maxima_S schreef:
Nou er staat wel degelijk dat "vaccinatie de enige mogelijkheid is om waterpokken en Gordelroos te voorkomen".

Ik vraag mij af wie er hier dan niet goed leest...


Maxima_S schreef:
Citaat:
Als je voor het eerst besmet wordt met dit virus krijg je waterpokken. Na het doormaken van waterpokken blijft het virus ongemerkt in je lichaam aanwezig. Het kan na jaren weer actief worden en gordelroos veroorzaken. Vaccinatie is de enige manier om waterpokken en gordelroos te voorkomen.


:o



Avalanche81 schreef:
Klopt, dat is idd wat er staat. Wat er niet staat, is dat als je niet vaccineert, je gegarandeerd gordelroos krijgt


Snap je het nu, of ben je gewoon heel erg je best aan het doen om het vooral niet te snappen?

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:45

Maxima_S schreef:
En de laatste zin uit het artikel is ook wel weer een hele mooie...

Citaat:
Het varicellazostervirus
Als je voor het eerst besmet wordt met dit virus krijg je waterpokken. Na het doormaken van waterpokken blijft het virus ongemerkt in je lichaam aanwezig. Het kan na jaren weer actief worden en gordelroos veroorzaken. Vaccinatie is de enige manier om waterpokken en gordelroos te voorkomen.


De énige manier om waterpokken en gordelroos te voorkomen.... ik heb één keer waterpokken gehad als kind en nog nooooooooit gordelroos.

Een gezonde leefstijl, een werkend immuunsysteem en niet te veel stress zullen vast ook wel een nieuw waterpokken besmetting of gordelroos voorkomen :o



Ik gun het niemand hoor, maar wacht maar tot je kanker krijgt. En dan lekker gordelroos er bovenop. Kan jou ook treffen hoor.

En alsof iedereen altijd in de omstandigheid is om stress te vermijden.. Hoe oud ben jij joh? Heb je wel een idee waar je over praat?

Ik zat hier niet lang geleden met een dementerende moeder, een terminale broer, een driftige peuter en een pasgeboren baby en mijn man verloor zijn baan. Stress. Ik pakte het ene na het andere virus mee. Helaas kan je dat niet voorkomen. Dingen gebeuren, mensen blijven niet altijd gezond. En er zal dan maar nét dat mazelenvirus tussen zitten en voila, mijn pasgeboren baby had dan maar zo een moeder in het ziekenhuis kunnen hebben met ernstige complicaties van de mazelen. Én de pasgeboren baby had natuurlijk dan de mazelen gehad! Met alle complicaties van dien bij die hele kleintjes! Je hebt geen idee als je denkt dat dit iets goeds en gezonds is!

Nee, ben blij dat we het dankzij vaccinaties bij verkoudheidjes en een griep hebben kunnen houden.

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 16:44

Nou ja, ik mag dan in dit topic de enige zijn die niet vaccineert, die nog reageert maar ik weet dat er zoveel mensen zijn die, in elk geval de verplichting, absoluut niet ondersteunen. Dit topic is dus niet zo in evenwicht maar goed, dat maakt niet uit.

Ik vind het nog steeds belangrijk om een tegengeluid te laten horen tussen alle die het hier met elkaar eens blijken te zijn en tot mijn grote ontzetting werkelijk lijken vast te stellen dat vaccineren beter, veiliger en gezonder maakt dan het niet te doen....

De mensen die niet overtuigd zijn wachten nog steeds op het onomstotelijke bewijs dat vaccinatie veilig is en gezonder maakt voor iedereen, dat de kudde immuniteit werkelijk bestaat bij immunisatie en wat de gevolgen zijn van vaccinatie (vooral zoveel en zoveel coctails bij jonge kinderen) geen gevolgen heeft op je gezondheid op lange!! termijn.

De lijst met bijwerkingen is ZO lang en niemand weet ECHT wat het precies doet...

Dus verslijt me rustig voor gek....er zijn er veel zoals ik.

En de media zegt dat de verplichting in Duitsland aangenomen is maar dat is ook niet het geval. Er moet in december nogmaals worden gestemd, de media zet het wel graag zo neer, dat is waar.

BigOne
Berichten: 38346
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 17:05

Máxima , het feit dat jij een tegengeluid kunt laten horen zou ook maar zo kunnen liggen aan de paraplu waar jij heerlijk onder schuilt. Wanneer je nu iemand was die een aantal jaren op een plaats had gewoond waar nooit gevaccineerd werd en jij en je gezin hadden daar, ondanks allerlei ziektes om je heen, niets gekregen omdat je zo’n goede weerstand hebt, dan zou ik het heel serieus nemen maar voor nu zijn alle principieel niet vaccinerenden meelifters. En wanneer er maar genoeg lifters zijn moet er gelopen worden ipv in de auto mee te rijden.

Avalanche

Berichten: 16112
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 17:10

Maxima_S schreef:
ik weet dat er zoveel mensen zijn die, in elk geval de verplichting, absoluut niet ondersteunen

Nee, het zal ongetwijfeld het geval zijn dat een anti vaxxer zo een verplichting niet ondersteunt. Wat dan weer direct aantoont waarom die nodig is.

Maxima_S schreef:
Dit topic is dus niet zo in evenwicht maar goed, dat maakt niet uit.

Jawel hoor. 95% van de mensen vaccineert wel. Dus dat jij je dan een beetje eenzaam voelt, klopt met het algemene beeld.

Maxima_S schreef:
De mensen die niet overtuigd zijn wachten nog steeds op het onomstotelijke bewijs dat vaccinatie veilig is en gezonder maakt voor iedereen, dat de kudde immuniteit werkelijk bestaat bij immunisatie

Dat bewijs is allang geleverd. Jij wilt het gewoon niet accepteren.


Maxima_S schreef:
De lijst met bijwerkingen is ZO lang en niemand weet ECHT wat het precies doet...

Eh, de lijst met mogelijke, en zelden en zeer zelden voorkomende bijwerkingen is zo lang omdat we exact weten wat het doet.


Maxima_S schreef:
Dus verslijt me rustig voor gek...

Jammer genoeg mag ik dat niet doen, dat wordt op Bokt gezien als een persoonlijke aanval. Bij deze doe ik dat dus nadrukkelijk niet :+


Maxima_S schreef:
er zijn er veel zoals ik

Valt mee hoor. Door de antivaxx groepen op facebook krijg je een beetje een vertekend beeld. Eerder genoemde cijfers geven aan dat het er maar een paar zijn.


Maxima_S schreef:
En de media zegt dat de verplichting in Duitsland aangenomen is maar dat is ook niet het geval. Er moet in december nogmaals worden gestemd, de media zet het wel graag zo neer, dat is waar.

Mja, altijd fijn om gewoon andere dingen te lezen dan er staan, en die als waarheid te verkondigen, maar die wet is dus gewoon aangenomen.

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 17:17

nou ja als 95% van de mensen dan toch al vaccineert dan is een verplichting toch helemaal niet nodig :o :D

En aangezien ik best behoorlijk op de hoogte ben van de wetgeving in Duitsland weet ik dat het nog niet 100% is.

De waarschijnlijkheid wordt wel steeds groter, maar het staat nog niet vast. :o

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 17:33

Maxima_S schreef:
nou ja als 95% van de mensen dan toch al vaccineert dan is een verplichting toch helemaal niet nodig :o :D


Het punt is juist dat de ondergrens om epidemieën uit te sluiten 95% is dus dat we aan die ondergrens zitten. Onder de 95% komt een kantelpunt waarbij de groep niet-gevaccineerde risico loopt. En voor de antivaxxers is dat een eigen keuze, maar de kwetsbare of hele jonge kinderen die (nog) niet gevaccineerd kunnen worden hebben een dekking van minimaal 95% nodig om ook zo goed mogelijk beschermd te worden.

Ik heb al eerder gezegd dat ik moeite heb met verplichting en liever mensen overtuig dan verplicht. Maar als we echt onder die 95 zouden dalen zijn we te laat met overtuigen. Juist nu is de tijd om na te denken over wel of niet verplichten.

Avalanche

Berichten: 16112
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 18:10

Maxima_S schreef:
nou ja als 95% van de mensen dan toch al vaccineert dan is een verplichting toch helemaal niet nodig :o :D

Eh, nee, dat is de ondergrens. Dus wel nodig.
Maxima_S schreef:
En aangezien ik best behoorlijk op de hoogte ben van de wetgeving in Duitsland weet ik dat het nog niet 100% is

Maar er zijn vrij wat meer dingen waarvan je claimt best behoorlijk op de hoogte te zijn, maar volledig de plank misslaat. Plus dat je in staat bent dingen ergens uit te halen, die niet gezegd zijn, niet worden gezegd en nooit iemand zal zeggen.

Zoals je bijvoorbeeld eerder claimde dat mensen zonder waterpokken vaccin gegarandeerd gordelroos krijgen, volgens het RIVM.

En dan vervolgens het RIVM nog gewoon quote ook :')

Karl66

Berichten: 29756
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 19:05

Volgens mij zit het percentage dat vaccineert tussen de 90 en 95% en zijn we dus al iets door die ondergrens heen gezakt. En ondanks dat ik het in bijna alles met Maxima oneens ben, ben ik het in één ding wel met haar eens en dat is dat ik tegen verplichte inenting ben. Er zijn andere manieren om dat percentage omhoog te krijgen, zonder dat we de grondwet geweld aan hoeven te doen.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 19:07

Karl66 schreef:
Volgens mij zit het percentage dat vaccineert tussen de 90 en 95% en zijn we dus al iets door die ondergrens heen gezakt. En ondanks dat ik het in bijna alles met Maxima oneens ben, ben ik het in één ding wel met haar eens en dat is dat ik tegen verplichte inenting ben. Er zijn andere manieren om dat percentage omhoog te krijgen, zonder dat we de grondwet geweld aan hoeven te doen.


Ik ben voor verplichting mits de andere opties zijn uitgeput eerst. Zo vind ik kinderen mogen weigeren op basis van niet gevaccineerd zeker een goede optie.

Avalanche

Berichten: 16112
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 19:16

Karl66 schreef:
Volgens mij zit het percentage dat vaccineert tussen de 90 en 95% en zijn we dus al iets door die ondergrens heen gezakt. En ondanks dat ik het in bijna alles met Maxima oneens ben, ben ik het in één ding wel met haar eens en dat is dat ik tegen verplichte inenting ben. Er zijn andere manieren om dat percentage omhoog te krijgen, zonder dat we de grondwet geweld aan hoeven te doen.

Tja, weet je, je mag een mens niet van zijn vrijheid beroven, tenzij die persoon zichzelf en anderen in gevaar brengt.

In dit geval brengen mensen zichzelf en anderen in gevaar. Bescherming van onschuldigen is dan een grondwettelijk recht, want er is een klein percentage wat de rechten en vrijheden van anderen in gevaar brengt. Dus ik zie niet hoe de grondwet hier geweld aan gedaan wordt.

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 19:36

Avalanche, daar is sowieso pas sprake van als we onder de 95% zakken.
Maar zelfs dan is het niet zo zwart/wit als jij het stelt. Recht op lijfsbehoud is namelijk ook een grondwettelijk recht.

Avalanche

Berichten: 16112
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 20:06

Eh, je hebt het recht voor jezelf medicatie of vaccinaties te weigeren. Je hebt NIET het recht dat voor een ander te doen, en het probleem is dat deze mensen zelf wel gevaccineerd zijn, maar weigeren hun kinderen te vaccineren.
Het heeft niets te maken met zelfbeschikking. Op het moment dat een ander voor jou besluit dat je bepaalde medicatie of een vaccinatie niet krijgt, laat die ander jou dus willens en wetens het risico lopen op een potentieel dodelijke ziekte, en neemt daarmee niet alleen een onverantwoord risico voor jou, maar ook voor al die anderen waar jij mee in aanraking komt.

Kinderen hebben rechten, en een van die rechten is bescherming tegen gevaar en dodelijke ziekten, maar ouders maken willens en wetens inbreuk op die rechten, en door net te doen alsof het over zelfbeschikking gaat ipv de beschikking over een ander, wordt er verwarring gezaaid, waardoor het lijkt alsof degenen die zich wel druk maken om de rechten van die kinderen, inbreuk maken op de vrijheid van de ouders.

Het hele argument is nonsens. Het gaat hier helemaal niet om de ouders, het gaat om de kinderen, want iedereen snapt het opeens wel op het moment dat een ouder weigert om het kind in een veilig stoeltje in de auto te zetten, of weigert om het kind een gordel om te doen. Dan mag een ouder aangeklaagd worden voor nalatigheid (en in het geval dat er ernstige gevolgen zijn voor het kind na een ongeval, criminele nalatigheid). Dat is precies hetzelfde als weigeren je kind te beschermen voor ziekten met potentieel ernstige gevolgen. Het gaat om de rechten van het kind, en niet die van de ouder. En het is wel degelijk de plicht van de staat om kwetsbare kinderen te beschermen tegen hun ouders, als die roekeloos omgaan met de veiligheid van het kind.