Vaccinaties

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25707
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 21:17

IMANDRA schreef:
Ah oké. Maar als de titerbetaling wel veel meer geld kost tov enten dan zit er geen extra gevaar in de 'onnodige' vaccinaties lijkt me?


Nee, geen gevaar. Ik vind alleen onnodig belasten met vaccinaties iets waar je kritisch op kan zijn.
En qua kosten, bij een titerbepaling kan blijken dat een dier jarenlang beschermd is, dan spaar je jaren entingen uit, dus onder aan de streep is titerbepaling vaak veel goedkoper.
De normale titerbepalingen zijn vaak 50-80 euro, een aantal jaar enten is een stuk duurder.

Echwel

Berichten: 12493
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 06:50

En als iets nog werkt waarom dan extra doen.
Sommige honden hebben toch een paar dagen een beetje ziek gevoel na een enting, als ik dat kan voorkomen door alleen te enten als ze geen antistoffen meee hebben prima.
Het is niet dat we een schema is zoals bij mensen, dat wereldwijd onderzocht is.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:54

Mwah kan me voorstellen dat een titerbepaling voor het dier minder belastend is dan een vaccinatie (als ik kijk naar dat ik zelf vaak een dag of 2 nog wel een gevoelige arm heb van de griepprik ofzo). Als het geld je niet uitmaakt dan kan dat inderdaad het wel waard zijn.

Bovendien als uit de titer blijkt dat de antistoffen lang aanwezig blijven in jouw dier dan weet je dat je maar eens in de 2-3 jaar hoeft te laten enten en dan ben je inderdaad onderaan de streep goedkoper uit. Al weet ik niet of dat met de relatief korte levensspanne van een huisdier als honden en katten heel veel uitmaakt.

nps
Berichten: 1991
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 23:23

Hij is weer wat actueler:

https://www.trouw.nl/politiek/van-de-ka ... gle.com%2F

Creches mogen niet-gevaccineerde kinderen gaan weigeren en er wordt gesproken over het verplicht enten wanneer de vaccinatiegraad beneden de 90% komt. Wat vinden jullie? Ik vind het een goeie zaak, ik denk dat de volkgezondheid zwaarder weegt dan de vrijheid van het individu hier...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37321
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 23:28

Kan me er wel in vinden. Mits er een onderscheid wordt gemaakt tussen niet willen enten en niet kunnen of mogen enten door omstandigheden.

Van de week een boeiende discussie op de radio erover :j welke regios juist meer of minder dekkingsgraad hebben. De bible belt is logisch. Maar de grote steden schijnen een een lagere dekking te hebben dan het platteland.

Overigens mijn antistoffen zijn getest vorige week of de hep a en b entingen iets hebben gedaan. Ja en nee. :') a is goed gegaan, b heeft helemaal niks gedaan ondanks 2 entingen al. Ik ben dus een halve non responder. :+ Moet nog een keer enten en dan na 6 weken exact laten testen weer.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 06:52

tmr001 schreef:
Hij is weer wat actueler:

https://www.trouw.nl/politiek/van-de-ka ... gle.com%2F

Creches mogen niet-gevaccineerde kinderen gaan weigeren en er wordt gesproken over het verplicht enten wanneer de vaccinatiegraad beneden de 90% komt. Wat vinden jullie? Ik vind het een goeie zaak, ik denk dat de volkgezondheid zwaarder weegt dan de vrijheid van het individu hier...


Ik vind dat logisch :) zit niet echt te wachten op meer epidemieën.

En natuurlijk houden ze rekening met niet kunnen of niet willen vaccineren karuna.
Sommigen kunnen nu eenmaal niet gevaccineerd worden en juist daarom is die hoge dekkingsgraad zo belangrijk.

nps
Berichten: 1991
Geregistreerd: 12-09-11

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 08:09

Ik denk dat als je medische gronden hebt om niet te enten je prima iets van een doktersverklaring zou kunnen krijgen.

Ik moest nog een klein beetje aan vaccinaties denken vorige week. Ik moest naar de kaakchirurg om kiezen te laten trekken, 1 boven en onder. Mn complete kaak werd dus uitverdoofd. Met wat? Geen idee. Zaten er enge chemische stoffen in? Vast wel. Weet ik iets over de gevolgen op lange termijn? Nee. De gevolgen op korte termijn waren dat de chirurg probleemloos en zonder pijn de kiezen met wortel en al uit mn kaak kon wrikken. Pijn bij het loswrikken van een kies is hartstikke natuurlijk en normaal en die verdoving hartstikke chemisch, eng en onnatuurlijk maar ik was toch echt heel blij dat ik m kreeg. Het scheelt gewoon gruwelijke pijn en het is écht nergens voor nodig om die te ondergaan. Ik doe de aanname dat deze verdoving veilig is (en stond er niet eens bij stil). Zo voelt het ook een beetje voor mij met het doorlopen van de ziektere waartegen ge-ent kan worden - het is gewoon écht helemaal nergens voor nodig, er kleven risico’s aan en ziek zijn is gewoon hartstikke stom.

Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 08:45

Plus, de stof waarmee je verdooft bent is getest en veilig bevonden door mensen die ervoor geleerd hebben. Ipv mensen die na een rondje google/fb of 1-2 anekdotes van de buurvrouw conclusies trekken die kant noch wal raken.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 09:08

tmr001 schreef:
Ik denk dat als je medische gronden hebt om niet te enten je prima iets van een doktersverklaring zou kunnen krijgen.

Ik moest nog een klein beetje aan vaccinaties denken vorige week. Ik moest naar de kaakchirurg om kiezen te laten trekken, 1 boven en onder. Mn complete kaak werd dus uitverdoofd. Met wat? Geen idee. Zaten er enge chemische stoffen in? Vast wel. Weet ik iets over de gevolgen op lange termijn? Nee. De gevolgen op korte termijn waren dat de chirurg probleemloos en zonder pijn de kiezen met wortel en al uit mn kaak kon wrikken. Pijn bij het loswrikken van een kies is hartstikke natuurlijk en normaal en die verdoving hartstikke chemisch, eng en onnatuurlijk maar ik was toch echt heel blij dat ik m kreeg. Het scheelt gewoon gruwelijke pijn en het is écht nergens voor nodig om die te ondergaan. Ik doe de aanname dat deze verdoving veilig is (en stond er niet eens bij stil). Zo voelt het ook een beetje voor mij met het doorlopen van de ziektere waartegen ge-ent kan worden - het is gewoon écht helemaal nergens voor nodig, er kleven risico’s aan en ziek zijn is gewoon hartstikke stom.


Heel vaak wordt Lidocaine gebruikt. En inderdaad veilig :)

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 09:37

NatasjavE schreef:
Heel vaak wordt Lidocaine gebruikt. En inderdaad veilig :)

Veilig? Op Facebook hep anders gestaan dat er naast lidocaine ook H2O in zit, en dat wordt ook uitgestoten door kolencentrales en door president Trump. Als je dat soort chemische sjit zomaar veilig durft te noemen, dan ben je vast één van de sheeple die blind achter het RIVM aanlopen.
Nee hoor, ik trap daar niet in.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 09:48

oomens schreef:
NatasjavE schreef:
Heel vaak wordt Lidocaine gebruikt. En inderdaad veilig :)

Veilig? Op Facebook hep anders gestaan dat er naast lidocaine ook H2O in zit, en dat wordt ook uitgestoten door kolencentrales en door president Trump. Als je dat soort chemische sjit zomaar veilig durft te noemen, dan ben je vast één van de sheeple die blind achter het RIVM aanlopen.
Nee hoor, ik trap daar niet in.


Dat, en de vriendin van mn buurvrouw heeft een nicht die getrouwd is met een man die een kind uit een eerste huwelijk heeft, die in het ziekenhuis terecht is gekomen toen hij dat gebruikt heeft.
Dus veilig kan het niet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 11:34

verootjoo schreef:
Dat, en de vriendin van mn buurvrouw heeft een nicht die getrouwd is met een man die een kind uit een eerste huwelijk heeft, die in het ziekenhuis terecht is gekomen toen hij dat gebruikt heeft.
Dus veilig kan het niet zijn.

Dat is raar, want een klant van mijn bakker die heeft een zus die 2 honden heeft en toen een vriend van haar dochter het nam knapte hij er juist heel erg van op.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 11:43

oomens schreef:
NatasjavE schreef:
Heel vaak wordt Lidocaine gebruikt. En inderdaad veilig :)

Veilig? Op Facebook hep anders gestaan dat er naast lidocaine ook H2O in zit, en dat wordt ook uitgestoten door kolencentrales en door president Trump. Als je dat soort chemische sjit zomaar veilig durft te noemen, dan ben je vast één van de sheeple die blind achter het RIVM aanlopen.
Nee hoor, ik trap daar niet in.


Voor die liefhebber is het ook in poedervorm beschikbaar...injecteert alleen wat rottig }>

Maar dan is het wel vrijwel H2O vrij. :Y)

Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 11:47

Lekker gevaarlijk advies weer met dat poeder!! Mn buurvrouw Gerda heeft een onderzoek van de Speld doorgestuurd en daar staat dat je autisme ervan krijgt!!
Dus denk effe zelf na mensen voor je je op laat lichten door de farmaceuten! Ze zijn op je geld uit en gaan over lijken!!

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 11:51

oomens schreef:
NatasjavE schreef:
Heel vaak wordt Lidocaine gebruikt. En inderdaad veilig :)

Veilig? Op Facebook hep anders gestaan dat er naast lidocaine ook H2O in zit, en dat wordt ook uitgestoten door kolencentrales en door president Trump. Als je dat soort chemische sjit zomaar veilig durft te noemen, dan ben je vast één van de sheeple die blind achter het RIVM aanlopen.
Nee hoor, ik trap daar niet in.

:D

secricible

Berichten: 25707
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:00

En zo zakte het topic af tot gehoon -O-

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:16

Gehoon? Wat lees jij dat ik niet lees?

secricible

Berichten: 25707
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:17

Ehm? Een hoop belachelijkmakerij?

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:34

Ja mensen gaan dan verder ook niet meer reageren... zonde :j

Mensen belachelijk maken :(

BigOne
Berichten: 38430
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:38

Ze maken de opvattingen/meningen belachelijk (en terecht) niet de mensen. Je kunt gedrag afkeuren dat betekend niet dat het geen fijne aardige mensen zijn.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:46

Zo lees ik het ook.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:56

Ik was vanmorgen verdoofd. Geen idee waarmee. Dus ik zal nu wel een chip van de overheid in mijn nek hebben.

Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 12:59

Wat bigone schrijft, het gedrag en ouders die denken meer te weten over de medische wetenschap dan degenen die hier al tientallen jaren onderzoek naar hebben gedaan. Die zich baseren op enkele anekdotes of onzin sites, dat vind ik dom ja.

Maar het is hip om lekker tegen de draad in te gaan dus ik hoop voor Storm en Vlinder dat de vaccinatiegraad hoog genoeg blijft. Als ze niet ziek worden kan de hippe mama blij roepen ‘zie je nou wel, nergens voor nodig die vaccinaties!’

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:38

Mars schreef:
Wat bigone schrijft, het gedrag en ouders die denken meer te weten over de medische wetenschap dan degenen die hier al tientallen jaren onderzoek naar hebben gedaan. Die zich baseren op enkele anekdotes of onzin sites, dat vind ik dom ja.

Maar het is hip om lekker tegen de draad in te gaan dus ik hoop voor Storm en Vlinder dat de vaccinatiegraad hoog genoeg blijft. Als ze niet ziek worden kan de hippe mama blij roepen ‘zie je nou wel, nergens voor nodig die vaccinaties!’


Ik reageer in dit soort topics maar erg weinig om reden dat Bokkers die anti vaccineren zijn aan de lopende band uitgemaakt worden voor dom of nog erger door de pro vaxxers. Waarbij constant beweerd wordt dat er al jaren wetenschappelijk bewijs is dat vaccins werken.

Het is geen kwestie van 'hip' tegendraads zijn. Het is een kwestie van mensen die ervaringen hebben gehad waar vaccins helemaal niet werkten of zelfs averechts. Waar ernstige bijwerkingen bij om de hoek kwam kijken. Maar ook mensen die gewoon logisch nadenken en zich verdiepen achter het werkelijke verhaal van vaccinaties. Waar naar mijn mening nog steeds niets mis mee is. Deze mensen hobbelen niet zomaar klakkeloos achter de grote pro vaxxers meute aan die nog steeds een heilig vertrouwen hebben in een corrupte Big Farma en de media. En dat allemaal onder het zogenaamde gegeven dat er wetenschappelijk BEWIJS is dat vaccins werken.

Daarom wil ik toch even het volgende posten. Want gek genoeg kan het RIVM, het CBG (College ter Beoordeling van Geneesmiddelen) en het ministerie van VWS na ruim een jaar nog steeds geen wetenschappelijk bewijs aanleveren dat vaccins werken ??? Ondanks meerdere WOB verzoeken en gesprekken van de stichting Vaccinvrij met de diverse instanties. Is toch wel heel merkwaardig.

Update WOB-verzoek om openbaarheid van wetenschappelijk bewijs veiligheid (combi)-vaccins
https://stichtingvaccinvrij.nl/update-w ... -145526257

_lautje_

Berichten: 9278
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:46

Dat is bewijs is al meerdere keren aangeleverd. Echter als je dan gewoon zegt dat je het geen bewijs vindt kan je Idd beweren dat er geen bewijs is.

Hoe je als niet wetenschapper/expert kan beoordelen dat die studies niet kloppen vind ik bijzonder. Maar ach je zal maar vinden dat je met zelfstudie meer kennis kan opdoen dan met jarenlang studeren en onderzoek doen.