Vaccinaties

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 15:00

Maxima_S schreef:
verootjoo schreef:
Ik vermoed dat jij geen flauw idee hebt hoe wetenschappelijk onderzoek werkt.


Ja dan komt deze afwimpel truck weer om de oren.... alles kan worden onderzocht, maar dit niet en dan komt het argument dat ik niet weet hoe het werkt... nee, dat moeten die onderzoekers toch weten? En als ze 10000 keer met een onderzoek kunnen komen dat vaccinatie, buiten de enorme lijst van bijwerkingen, zo veilig zijn als een blaadje sla eten, dan lijkt dit onderzoek mij dus echt niet heel ingewikkeld.

Het is zelfs van de zotte dat de makers van een vaccin zelf dit onderzoek niet willen doen. Als ze er toch zo zeker van zijn dan zou dit toch HET onderzoek zijn om te laten zien dat het absoluut een goede zet is om te vaccineren? En als zij dat niet willen doen dan is dat een absolute verantwoordelijkheid van onze volksvertegenwoordigers. Als ze dit weigeren te doen is dat voor mij een enorme ongeloofwaardigheid ten opzichte van mijn belangen.

Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat we dus ook niet weten of de ziektecijfers (en daarmee dus ook de consequentie van een ziekte) niet ook vanzelf naar beneden zouden zijn gegaan na 1976. Dat zullen we nooit weten...

Je gaat niet kinderen een placebo toedienen ipv een vaccin. Dat is onethisch. Is ook dé methode om de werking aante tonen maar zie maar eens deelnemers te vinden. Bovendien kan het zijn de door zo'n onderzoek een ziekte als polio terugkeert in Nederland en dat moeten we al helemaal niet willen

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 15:09

Maxima, waarom is chemo een 'korte termijn oplossing'? Als het om leven of dood gaat, is het in veel gevallen vooralsnog de enige oplossing.
Dat het geen ideale middelen zijn vanwege bijwerkingen op korte en langere termijn, akkoord. Maar denk je nu echt dat artsen die dagelijks te maken hebben met de ellende die kanker met zich meebrengt niet zouden staan te juichen als er alternatieve behandelingen voor chemo ontwikkeld zou worden die bewezen (!!!) beter werken en minder bijwerkingen kennen?

Overigens wordt het onderzoek naar bacteriofagen als mogelijk alternatief voor antibiotica verricht door reguliere wetenschappers. Omdat binnen de medische wereld men er zich terdege van bewust is dat het antibioticagebruik moet worden teruggeschroefd, en dat er betere alternatieven nodig zijn.

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 15:40


Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 15:54

Nee Askja ik beweer helemaal niet dat de overheid onbetrouwbaar is. Als je dat erin leest, dan heb je me verkeerd begrepen. Het is juist het tegenovergestelde, de overheid ziet de burger steeds meer als onbetrouwbaar. Dan krijg je dus dat ambtenaren gaan zeggen dat je als burger gefraudeerd hebt en dat het aan jou is om het tegenovergestelde te bewijzen. Die fiets up komt uit een wereldbeeld, hoe de overheid naar de burger kijkt. Een ander voorbeeld is bijvoorbeeld de privacy wetgeving. Die wordt uitgehold onder het motto dat als je onschuldig bent,dat je dan niets te verbergen hebt. En als je wel iets te verbergen hebt,dan ben je dus blijkbaar schuldig. Ik ben het helemaal met je eens dat het niet goed is om de overheid als onbetrouwbaar weg te zetten, maa dat geldt natuurlijk net zo goed voor als onbetrouwbaar wegzetten van burgers.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 15:57

Maxima_S schreef:
Ok, ik zou in elk geval kijken naar sterke antioxidanten, een suiker, gluten, zuivel en koolhydraat arm dieet, Cannabis als in sterke THC en CBD houdende middelen enzovoort.

Hier de video waarbij is geknoeid met de autopsie:
https://www.youtube.com/watch?v=YpRAbfhIhlo

En er is wel een studie gedaan van gevaccineerde en ongevaccineerde thuis geschoolde kinderen in de US. Thuisscholing om zo de andere factoren te minimaliseren.
https://www.oatext.com/Pilot-comparativ ... HFlleOavo8


Eerste video bekeken en je gaat daar al flink de mist in door te zeggen dat er met de autopsie is geknoeid. Dat is pertinent onjuist, waar de ouders over vallen is dat de autopsie onvolledig en niet juist is uitgevoerd naar de leeftijd van het kind. En ze willen graag dat de normen voor autopsie van kinderen die overlijden aan wiegendood worden opgeschroefd. Dus wel de juiste informatie geven want dit is weer zo'n losse flodder die je de lucht inschiet.

En de studie, vluchtig bekeken maar 400 kinderen, thuisgeschoold waarbij er vragen worden gesteld over astma(maar geen omgevingscheck ivm met fijnstof ed) Adhd , waarvan allang bewezen is dat het niet door vaccineren komt, tja, daar kun je dan geen echte conclusies aan verbinden.

Wanneer je toch zo van de onderzoeken bent? Zoek een grote groep ongevaccineerde volwassenen, meet IQ en documenteer de complete voorgeschiedenis, vaccineer en rapporteer alle veranderingen en dan meld je hier maar weer.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 16:17

Maxima_S schreef:
Ok, ik zou in elk geval kijken naar sterke antioxidanten, een suiker, gluten, zuivel en koolhydraat arm dieet, Cannabis als in sterke THC en CBD houdende middelen enzovoort.

Hier de video waarbij is geknoeid met de autopsie:
https://www.youtube.com/watch?v=YpRAbfhIhlo

En er is wel een studie gedaan van gevaccineerde en ongevaccineerde thuis geschoolde kinderen in de US. Thuisscholing om zo de andere factoren te minimaliseren.
https://www.oatext.com/Pilot-comparativ ... HFlleOavo8


Over je onderzoek: https://sciencebasedmedicine.org/no-two ... -the-sort/

Ten eerste is deze retracted, ten tweede is deze niet onafhankelijk maar gefinancierd door anti-vax organisaties (en ik weet hoe graag anti-vaxxers graag onafhankelijk onderzoek zien dus ik kaats de bal even terug) en ten derde klopt het dus niet wat er staat, zie mijn link.

Wat excerpts:

Citaat:
Hilariously, when this study was published in its first form, the full study wasn’t published, only the abstract. Then the abstract was, in essence, retracted. Even more hilarious, it was a Frontiers journal, which is an even bigger dis because Frontiers journals are known for tending to be pay-to-publish predatory open access journals. If a Frontiers journal retracts your paper, it’s plenty bad indeed. It turns out that the manuscript had been reviewed by a chiropractor and a peer reviewer without relevant expertise.


Citaat:
Notice how Mawson claims that this is a cross-sectional study, when in reality it’s a survey targeting parents who homeschool, using them as a population of convenience. Of course, parents who choose to home school are not like your average parents. There are a lot of confounding factors that go along with home schooling, including the association between home schooling and antivaccine views. This association is very clear in the data, which show that 261 of the 666 subjects were unvaccinated. Of these 405 who were vaccinated, only 197 were “fully vaccinated.” Thus, less than 1/3 of the children in the study were fully vaccinated according to the CDC’s recommended schedule, and well over 1/3 were completely unvaccinated. This is not in any way representative of the population at large. Add to that the likelihood of selective memory and reporting, and the likelihood of this survey providing useful information is vanishingly small. Also, surveys are not the best means of gathering health data, and in this case it was a particularly bad situation. Mothers were asked whether their children were vaccinated, unvaccinated, or “partially vaccinated,” and what conditions or diseases their children had had. There was no effort to make any independent assessments of the children’s health, nor was there any attempt to account for bias, and there almost certainly was a lot of bias here:


Citaat:
Mawson’s study is so biased, flawed, and incompetently carried out and analyzed that its results can be discounted as almost certainly worthless. It doesn’t provide the rationale for “more studies.”


Dit artikel linkte ook naar een ander artikel waar de studies van gevaccineerde kinderen vs ongevaccineerde kinderen worden besproken en gelinkt: https://thoughtscapism.com/2015/04/10/m ... ed-people/

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 16:39

Maxima_S schreef:
verootjoo schreef:
Ik vermoed dat jij geen flauw idee hebt hoe wetenschappelijk onderzoek werkt.


Ja dan komt deze afwimpel truck weer om de oren.... alles kan worden onderzocht, maar dit niet en dan komt het argument dat ik niet weet hoe het werkt... nee, dat moeten die onderzoekers toch weten? En als ze 10000 keer met een onderzoek kunnen komen dat vaccinatie, buiten de enorme lijst van bijwerkingen, zo veilig zijn als een blaadje sla eten, dan lijkt dit onderzoek mij dus echt niet heel ingewikkeld.

Het is zelfs van de zotte dat de makers van een vaccin zelf dit onderzoek niet willen doen. Als ze er toch zo zeker van zijn dan zou dit toch HET onderzoek zijn om te laten zien dat het absoluut een goede zet is om te vaccineren? En als zij dat niet willen doen dan is dat een absolute verantwoordelijkheid van onze volksvertegenwoordigers. Als ze dit weigeren te doen is dat voor mij een enorme ongeloofwaardigheid ten opzichte van mijn belangen.

Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat we dus ook niet weten of de ziektecijfers (en daarmee dus ook de consequentie van een ziekte) niet ook vanzelf naar beneden zouden zijn gegaan na 1976. Dat zullen we nooit weten...


Als je er wel maar een beetje verstand van had, had je die post niet getypt.
Tuurlijk kán het wel, maar het is nogal zeer onethisch om een controle groep een placebo toe te dienen en dan bovendien te laten opgroeien buiten de paraplu van gevaccineerde kinderen en dan ook nog eens het risico te lopen dat er ziektes terugkomen en we dan weer opnieuw kunnen beginnen met uitbannen van de ziektes.
Daarnaast ken ik geen ouders die vrijwillig of zelfs maar tegen betaling hun kinderen hiervoor beschikbaar stellen.
Dus geen idee hoe jij verder zo’n onderzoek in gedachten had. Maar het kan gewoon niet, en gaat nooit door welke etische commissie dan ook komen.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 17:29

verootjoo schreef:
Maxima_S schreef:
Ja dan komt deze afwimpel truck weer om de oren.... alles kan worden onderzocht, maar dit niet en dan komt het argument dat ik niet weet hoe het werkt... nee, dat moeten die onderzoekers toch weten? En als ze 10000 keer met een onderzoek kunnen komen dat vaccinatie, buiten de enorme lijst van bijwerkingen, zo veilig zijn als een blaadje sla eten, dan lijkt dit onderzoek mij dus echt niet heel ingewikkeld.

Het is zelfs van de zotte dat de makers van een vaccin zelf dit onderzoek niet willen doen. Als ze er toch zo zeker van zijn dan zou dit toch HET onderzoek zijn om te laten zien dat het absoluut een goede zet is om te vaccineren? En als zij dat niet willen doen dan is dat een absolute verantwoordelijkheid van onze volksvertegenwoordigers. Als ze dit weigeren te doen is dat voor mij een enorme ongeloofwaardigheid ten opzichte van mijn belangen.

Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat we dus ook niet weten of de ziektecijfers (en daarmee dus ook de consequentie van een ziekte) niet ook vanzelf naar beneden zouden zijn gegaan na 1976. Dat zullen we nooit weten...


Als je er wel maar een beetje verstand van had, had je die post niet getypt.
Tuurlijk kán het wel, maar het is nogal zeer onethisch om een controle groep een placebo toe te dienen en dan bovendien te laten opgroeien buiten de paraplu van gevaccineerde kinderen en dan ook nog eens het risico te lopen dat er ziektes terugkomen en we dan weer opnieuw kunnen beginnen met uitbannen van de ziektes.
Daarnaast ken ik geen ouders die vrijwillig of zelfs maar tegen betaling hun kinderen hiervoor beschikbaar stellen.
Dus geen idee hoe jij verder zo’n onderzoek in gedachten had. Maar het kan gewoon niet, en gaat nooit door welke etische commissie dan ook komen.


Kleine toevoeging: en als je van tevoren zegt dat je kind een placebo krijgt... dat heeft grote invloed op de betrouwbaarheid van het onderzoek. Ik weet niet precies hoe het in medisch onderzoek zit, maar in mijn vakgebied (sociale wetenschappen) is het eigenlijk beter om niet te vertellen wat je onderzoekt, omdat het vertellen gewoon zo veel kan beïnvloeden. Zeker qua gedrag.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 17:54

Bij medische onderzoeken wordt dat (volgens mij) altijd wel verteld en uitgebreid toegelicht. Maar je weet natuurlijk niet of je in de controlegroep zit of in de behandelgroep.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:22

verootjoo schreef:
Bij medische onderzoeken wordt dat (volgens mij) altijd wel verteld en uitgebreid toegelicht. Maar je weet natuurlijk niet of je in de controlegroep zit of in de behandelgroep.

Ja dacht het idd ook. Maar wilde illustreren dat als je van tevoren zou zeggen in welke groep de persoon zat, dit de resultaten heel erg kan beïnvloeden, ten nadele van de betrouwbaarheid van het onderzoek.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:33

IMANDRA schreef:
verootjoo schreef:
Bij medische onderzoeken wordt dat (volgens mij) altijd wel verteld en uitgebreid toegelicht. Maar je weet natuurlijk niet of je in de controlegroep zit of in de behandelgroep.

Ja dacht het idd ook. Maar wilde illustreren dat als je van tevoren zou zeggen in welke groep de persoon zat, dit de resultaten heel erg kan beïnvloeden, ten nadele van de betrouwbaarheid van het onderzoek.

Het onderzoek wordt normaal idd uitgebreid uitgelegd en toegelicht, ook wordt er aangegeven hoe het werkt en welke groepen er zijn. Maar er wordt niet verteld in welke groep de persoon zit, omdat dat idd de resultaten beinvloedt en het onderzoek onbetrouwbaar maakt.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:47

Maxima_S schreef:
Ok, ik zou in elk geval kijken naar sterke antioxidanten, een suiker, gluten, zuivel en koolhydraat arm dieet, Cannabis als in sterke THC en CBD houdende middelen enzovoort.

Bedoel je hiermee daadwerkelijk een dieet/leefwijze als volledige alternatieve behandeling van kanker? Of bedoel je simpelweg gezonder leven om de kans op kanker te verkleinen, of als ondersteuning bij een reguliere behandeling?

Het Moermandieet heeft destijds nogal wat kankerpatienten valse hoop gegeven. Een dieet alleen zal kanker niet kunnen genezen, punt. Kanker is als ziekte een veelkoppig monster, qua ziekteverloop grillig en onvoorspelbaar, en als onderwerp van studie complex en moeilijk te begrijpen. Ondanks de vele onderzoeken nemen de behandelmogelijkheden maar langzaam toe, evenals het percentage overlevenden op lange termijn.
Als een dieet kanker echt zou kunnen genezen, dan was dat dieet allang standaard onderdeel van de behandeling, lijkt mij.

Heb je aantoonbaar bewijs dat er mensen zijn die met uitsluitend een dieet genezen zijn van kanker?

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 19:10

Maxima_S schreef:
Er zijn twee enorm heerlijke documentaires beschikbaar van Ty Bollinger.

The truth about vaccines
The truth about Cancer.

Maar die zullen volgens het Bokt Pro vaccin en chemotherapie panel wel vol zitten van de antivax propaganda ;-)


Ik kan nou niet zijn medische/ wetenschappelijke achtergrond terug vinden. Heb jij die voor mij?

Wat ik mij oprecht afvraag.
Er is een enorme wantrouwen naar de overheid en Big farma. Maar dus schijnbaar ook naar artsen? Als geneeskunde student ben ik ontiegelijk veel bezig met hoe je wetenschappelijke artikelen moet beoordelen etc. Word ik in jouw optiek in blinde gehouden door artsen over hoe en wat en voorgelogen door de wetenschappers? Of 'lieg' ik bewust mensen voor om rijker te worden?

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:57

Ty Bollinger?? Dat is toch die charlatan die via zijn goddelijk inzicht en financieel inzicht een natuurpreparaat verkoopt wat zgnd kanker zou verslaan?? En hij geeft shows, tickets van 500 tot 1000 dollar en bij de duurste tickets zit je zo dicht bij zijne goddelijke , steenrijke heerlijkheid dat je de olijfolie, o pardon het wondermedicijn kunt ruiken.

Maxima's kom op zeg.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:00

Bij bollinger denk ik vooral aan champagne :Y)

Maar kom op, je klaagt dat mensen jouw ‘bronnen’ afserveren als onbetrouwbaar, en dan kom je met zoiets. Ja sorry, maar ik kan dat dan niet serieus nemen -O-

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 11:03

Geen aantoonbaar bewijs dus, maar sprookjes voor goedgelovigen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 12:16

Hoera ik ga deze heren vrijdag weer zien, toevallig komt dit topic ook weer langs. Vond het erg toepasselijk :D

Citaat:
[...]
I'm a little witch with the magic tricks
Mistrust the white house, come and get your fix
It's not about the numbers, what you feel is real,
Crystals, rays of light, the taste of orange peel
Open your mind, change the mind, that's how we heal
Can't hurt to try right, is what I believe

[...]

I taste the green when you come here and complain
I give you cleanliness while I make it rain
I'm a corpse-eating vulture that tells you how to feel
Don't trust the white coats, I'll make you a better deal

Put a needle in the cheek so you turn the other one
Come back tomorrow, because we'll never get it done
Open the mind, change the mind, that's how we achieve
Can't hurry to try right, it's what I believe
[...]



Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 12:44

De Staat is cool :D

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 16:11

Ik ben niet zo handig met die quotes maar even als reactie op Verootje en Imranda:

In de conclusie van het onderzoek van ongevaccineerd vs gevaccineerd staat duidelijk dat het geen sluitend beeld geeft maar dat het een poging was data te verzamelen. De keus voor thuis geschoolde kinderen werd gemaakt omdat het een groep is die veelal minder in andere groepen zich mengt als school of crèche. Je moet ergens beginnen.

Ik geloof juist heel sterk dat mensen die niet vaccineren hun kinderen aan zo'n onderzoek zouden laten meedoen. Er zijn in Nederland blijkbaar genoeg kinderen die niet gevaccineerd zijn waar de ouders hiervoor, uit wat voor reden dan ook, zelf hebben gekozen waardoor het dus niet onethisch zou zijn.

En dan zijn er vast ook genoeg kinderen te vinden die door al die epidemien waardoor het verplicht vaccineren nu noodzakelijk zou zijn, de mazelen en andere ongewenste ziektes wel hebben gehad.

Het hoeft toch geen nieuwe groep te zijn? Een groep van nu 20+ kids vergelijken in hun gezondheid over de afgelopen 20 jaar kan toch ook?

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 16:12

verootjoo schreef:
Bij bollinger denk ik vooral aan champagne :Y)

Maar kom op, je klaagt dat mensen jouw ‘bronnen’ afserveren als onbetrouwbaar, en dan kom je met zoiets. Ja sorry, maar ik kan dat dan niet serieus nemen -O-


Waarom dan niet? Zijn de mensen die hij spreekt geen kundige mensen? Geen wetenschappers, dokters en onderzoekers?

Maxima_S
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 16:13

Askja schreef:
Maxima_S schreef:
Ok, ik zou in elk geval kijken naar sterke antioxidanten, een suiker, gluten, zuivel en koolhydraat arm dieet, Cannabis als in sterke THC en CBD houdende middelen enzovoort.

Bedoel je hiermee daadwerkelijk een dieet/leefwijze als volledige alternatieve behandeling van kanker? Of bedoel je simpelweg gezonder leven om de kans op kanker te verkleinen, of als ondersteuning bij een reguliere behandeling?

Het Moermandieet heeft destijds nogal wat kankerpatienten valse hoop gegeven. Een dieet alleen zal kanker niet kunnen genezen, punt. Kanker is als ziekte een veelkoppig monster, qua ziekteverloop grillig en onvoorspelbaar, en als onderwerp van studie complex en moeilijk te begrijpen. Ondanks de vele onderzoeken nemen de behandelmogelijkheden maar langzaam toe, evenals het percentage overlevenden op lange termijn.
Als een dieet kanker echt zou kunnen genezen, dan was dat dieet allang standaard onderdeel van de behandeling, lijkt mij.

Heb je aantoonbaar bewijs dat er mensen zijn die met uitsluitend een dieet genezen zijn van kanker?


Ik ken mensen die kompleet zonder dieet genezen zijn van kanker... maar dat terzijde...

En daarnaast spreek ik niet van alleen een dieet :o

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 16:23

Maxima_S schreef:
Ik ben niet zo handig met die quotes maar even als reactie op Verootje en Imranda:

In de conclusie van het onderzoek van ongevaccineerd vs gevaccineerd staat duidelijk dat het geen sluitend beeld geeft maar dat het een poging was data te verzamelen. De keus voor thuis geschoolde kinderen werd gemaakt omdat het een groep is die veelal minder in andere groepen zich mengt als school of crèche. Je moet ergens beginnen.

Ik geloof juist heel sterk dat mensen die niet vaccineren hun kinderen aan zo'n onderzoek zouden laten meedoen. Er zijn in Nederland blijkbaar genoeg kinderen die niet gevaccineerd zijn waar de ouders hiervoor, uit wat voor reden dan ook, zelf hebben gekozen waardoor het dus niet onethisch zou zijn.

En dan zijn er vast ook genoeg kinderen te vinden die door al die epidemien waardoor het verplicht vaccineren nu noodzakelijk zou zijn, de mazelen en andere ongewenste ziektes wel hebben gehad.

Het hoeft toch geen nieuwe groep te zijn? Een groep van nu 20+ kids vergelijken in hun gezondheid over de afgelopen 20 jaar kan toch ook?


Dat kan niet, want je moet ze dan ook uit de kudde immuniteit laten opgroeien. Het is totaal niet relevant om ongevaccineerde kinderen hier in NL te gaan onderzoeken. Die worden gewoon beschermd door kuddeimmuniteit van alle wel gevaccineerde kinderen.

Dat is dus onethisch, want je kan het niet maken om de kudde immuniteit weg te halen en creeert dan een zeer groot risico voor de volksgezondheid. Namelijk dat uitgeroeide ziektes doodleuk de kop weer opsteken en daar heeft niemand wat aan. Of ja, misschien geloven mensen dan wel dat vaccineren toch best een goed plan is. Maar dat heeft dan wel een hoge prijs.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 16:26

En daarbij is een groep van 20 mensen die niet steekproefsgewijs zijn aangewezen niet echt representatief voor een goed onderzoek.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 17:00

Maxima_S, je opmerking dat je mensen kent die zonder dieet of wat dan ook genezen zijn van kanker, graag bewijs. En dan zeg ik het netjes want ik heb toch zo'n gloeiende hekel aan dit soort opmerkingen, echt, dat is net zo iets als, wanneer je maar hard genoeg vecht. Bullshit in het kwadraat en wanneer je nog ergens een sprankje geloofwaardigheid had, nu ben je dat bij mij wel helemaal kwijt.

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 17:02

Plus dat die kinderen uitgekozen worden en de ouders bewust zijn van het feit dat die kinderen het placebo krijgen/niet gevaccineerd zijn en dus niet blanco te controleren zijn.

De kanker opmerking negeer ik maar. Ik vind dat te schofterig voor woorden.