Vaccinaties

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:33

Citaat:
Als iedereen met 4/5 jaar de mazelen zou hebben gehad dan krijg je het als puber niet meer...en als dan elke moeder mazelen heeft gehad geeft ze met de borstvoeding haar baby immuniteit en is de 1 jarige ook beschermt...de maternale bescherming neemt dan langzaam af waardoor 4/5 jarige de meeste kans lopen op besmetting...dat is toch geen rocket sience?

Dat was natuurlijk zonder vaccin het geval...

Nee. Borstvoeding (mits de moeder de ziekte heeft gehad OF gevaccineerd is) geeft enkele maanden een verhoogde bescherming. De baby maakt echter zelf geen antistoffen aan dus is niet optimaal beschermd; een vaccinatie is veel beter omdat het babylichaam dan zélf de ziekte leert herkennen en bevechten. Deze beperkte bescherming is overigens binnen een paar maanden alweer weg, dus lang niet voldoende om te beschermen tot ze 4 of 5 jaar zijn.
En tuurlijk is de kans dat je het als puber nog krijgt als je het al hebt gehad heel laag.. de ziekte doorlopen is in dat geval niet anders dan het vaccin. Overigens geldt dit niet alleen voor de puber, maar voor iedereen, ongeacht leeftijd.

Een ongevaccineerde 30-jarige die de ziekte niet heeft gehad zal net zo veel kans hebben om de ziekte te krijgen als die 4/5 jarigen waar jij het over hebt. En ja, technisch gezien heeft een 1,5/2/3/4/etc jarige meer kans om het te krijgen dan een pasgeboren borstvoeding krijgende baby. Er is een reden dat de eerste mazelen vaccinatie dan ook op 14 maanden gegeven wordt: dan werkt deze het beste. Als je deze eerder zou geven dan werken de antistoffen van de moeder het immunisatieproces tegen (en ik kan me voorstellen dat dit ook geldt voor immunisatie door het krijgen van de ziekte zelf: heb alleen even geen tijd om dit na te zoeken.. echter is de ziekte wél sterker en gevaarlijker dus sowieso niet goed om 14 maanden oude babies dan maar aan te gaan steken). Daarnaast is het afweersysteem sterker na een jaar en is de immunisatie daardoor ook beter.

Citaat:
Vaccine failure treed ook op in een paar procent van de gevallen waardoor het dus niet ondenkbaar is dat elk virus waarvoor we vaccineren muteert. Dus zwelfs met 100% vaccinatie graag voorkom je dat niet.

Vaccine failure bestaat idd. Daarom krijgen kinderen de vaccinatie ook 2x. De eerste keer werkt deze bij 95% van de kinderen. Na de 2e keer is 99% beschermd. De rest is beschermd door groepsimmuniteit. Als maar genoeg mensen prikken krijgt de ziekte geen kans zich (goed) te verspreiden & ontwikkelen: een volle 100% is niet per se nodig en kan niet eens (zie mensen met verzwakt immuunsysteem). Echter dreigt nu die non-beschermde groep groter te worden omdat er naast de kinderen die na 2 prikken nog niet beschermd zijn & de mensen die de vaccinaties niet kúnnen halen, nu ook mensen zijn die ervoor kíézen die vaccinatie niet te halen. En dát is het probleem.

Citaat:
En dan mijn leven lang prikken halen? Boostertje hier, boostertje daar...dit nodig, dat nodig...

Wie zegt dat je een leven lang prikken moet halen? Een mazelen vaccinatie (of de ziekte doorlopen) zorgt bijv. dat je levenslang beschermd bent.

Citaat:
Dat is, zelfs als zou het 100% veilig zijn, voor mij absoluut een ongewenste ontwikkeling zijn en een afhankelijkheid van vaccins die ik niet toejuich!

Als het 100% veilig is, waarom is het dan een ongewenste ontwikkeling? We voorkomen er sterfgevallen & levenslange complicaties mee. Ik raad je aan nogmaals je zin te lezen: zelfs als het bewezen 100% veilig is in 100% van de gevallen, ben je er alsnog tegen? Dus iets wat er alléén voor zorgt dat jij als persoon en wij als samenleving veiliger en gezonder zijn; daar ben jij tegen?
Vindt je dan hetzelfde van autogordels? Bouwregulaties? Helmen? Verkeersregels? Wetten?


@tmr001: graag gedaan :D

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 20:34

Wederom bedankt Imandra, voor een zeer inhoudelijke en goed onderbouwde post.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:53

Avalanche81 schreef:
Dat is over het algemeen vrij ingewikkeld als je dood bent :+

Maar ik snap je punt :D

Door de vele vaccinaties die ik in mijn leven al heb gehad en door degene die ik nog zal ontvangen ben ik ervan overtuigd dat ik onsterfelijk ben. Zodra ik dit kan aantonen laat ik het jullie weten. ;)

Verder worden hier veel zaken al zo goed uitgelegd dat ik het gevoel heb weinig inhoudelijks toe te kunnen voegen. Maar ik lees graag mee.

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 22:45

Nou, je bewijst het al jaren :D ik zeg, zo doorgaan :D

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 02:22

Anekdotisch bewijs. Telt niet :Y)

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 07:29

Kijk maar uit, om te leven moet je zuurstof inademen en daar krijg je autisme van. Ik zie het aan mijn buurjongetjes, ademen van de geboorte af al zuurstof in en twee van hen hebben autisme!

Verder kun je er nog allerlei andere mentale klachten van krijgen, mijn ex klasgenootje is zwaar depressief, ademt ook al 30 jaar zuurstof... dit kan toch geen toeval meer zijn? Wordt wakker mensen! :P

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 07:36

Mars schreef:
Kijk maar uit, om te leven moet je zuurstof inademen en daar krijg je autisme van. Ik zie het aan mijn buurjongetjes, ademen van de geboorte af al zuurstof in en twee van hen hebben autisme!

Verder kun je er nog allerlei andere mentale klachten van krijgen, mijn ex klasgenootje is zwaar depressief, ademt ook al 30 jaar zuurstof... dit kan toch geen toeval meer zijn? Wordt wakker mensen! :P

Ja, lach maar. Maak het maar weer belachelijk. Ik wil jou wel eens horen als je straks zelf met zuurstofschade loopt.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 08:23

oomens schreef:
Mars schreef:
Kijk maar uit, om te leven moet je zuurstof inademen en daar krijg je autisme van. Ik zie het aan mijn buurjongetjes, ademen van de geboorte af al zuurstof in en twee van hen hebben autisme!

Verder kun je er nog allerlei andere mentale klachten van krijgen, mijn ex klasgenootje is zwaar depressief, ademt ook al 30 jaar zuurstof... dit kan toch geen toeval meer zijn? Wordt wakker mensen! :P

Ja, lach maar. Maak het maar weer belachelijk. Ik wil jou wel eens horen als je straks zelf met zuurstofschade loopt.


:')

En in tegenstelling tot vaccinatieschade bestaat zuurstofschade echt

https://nl.wikipedia.org/wiki/Zuurstofvergiftiging

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 08:29

NatasjavE schreef:
En in tegenstelling tot vaccinatieschade bestaat zuurstofschade echt

https://nl.wikipedia.org/wiki/Zuurstofvergiftiging

Sterker nog, zuurstof is zo reactief dat we niet zonder kunnen, maar dat we ook min of meer permanent bezig zijn de schade die daardoor ontstaat te voorkomen of herstellen. Echt rotspul is het. Misschien nog wel erger dan het spul dat in minieme beetjes in vaccins zit (en in grotere hoeveelheden in onze voeding).

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 08:36

Daarom vond ik hem ook zo grappig.

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:04

oomens schreef:
NatasjavE schreef:
En in tegenstelling tot vaccinatieschade bestaat zuurstofschade echt

https://nl.wikipedia.org/wiki/Zuurstofvergiftiging

Sterker nog, zuurstof is zo reactief dat we niet zonder kunnen, maar dat we ook min of meer permanent bezig zijn de schade die daardoor ontstaat te voorkomen of herstellen. Echt rotspul is het. Misschien nog wel erger dan het spul dat in minieme beetjes in vaccins zit (en in grotere hoeveelheden in onze voeding).


Zuurstof is nog maar één ding, wat dacht je van water? Levensgevaarlijk, mijn opa's hebben dat hun hele leven moeten drinken en raad eens? Allebei dood he? Verklaar dat maar eens.... En dat voedingscentrum maar blijven roepen dat we 2 liter per dag van dat gif moeten drinken... Die worden gewoon betaald door big Pharma om die troep te promoten.

Nou ik doe er niet meer aan mee, alleen nog maar bier en lijnzaadolie voor Mars. Mij krijgen ze niet -O-

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:10


IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:14

Haha geweldig _/-\o_

bigone schreef:

Jup, we gaan van alles dood.
Antivaxxers roepen ook altijd dat er aluminium in vaccins zit als hulpstof en dat dat zo gevaarlijk is.... maar je krijgt meer aluminium binnen via je voedsel dan in dat spuitje zit :))

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:21

Jaaaa maar dat krijg je niet ingespoten hè....
Omdat je ingespoten krijgt kan het opgeslagen worden in je hersenen.
Hoe ze denken dat voedingsstoffen die via de mond worden ingenomen in je gehele lijf komenhebben ze denk ik niet aan gedacht.
Laatst bijgewerkt door _lautje_ op 21-06-19 09:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:22

Hahahahahahaha :')
Ik heb niks inhoudelijks toe te voegen ik moet steeds zo lachen :')

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:23

Ik denk dat er voor sommigen een ultra slanke en droge toekomst is weggelegd.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:30

IMANDRA schreef:
Jup, we gaan van alles dood.
Antivaxxers roepen ook altijd dat er aluminium in vaccins zit als hulpstof en dat dat zo gevaarlijk is.... maar je krijgt meer aluminium binnen via je voedsel dan in dat spuitje zit :))

Plus dat het in dat spuitje een belangrijk doel heeft. Het irriteert/helpt een ontstekingsreactie in gang zetten, zorgt zo dat er specifiek afweercellen richting de vaccinatieplaats worden gemobiliseerd, waardoor de immuunrespons flink hoger is dan wanneer er slechts brokstukken van ziekteverwekkers zouden worden geïnjecteerd.

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:25


verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:27

Rota? Daar wordt toch niet standaard tegen gevaccineerd?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:34

Nee volgens mij niet nee. Maar als ik de uitkomsten hiervan zie zou je zeggen dat het beter is van wel.
33% minder vind ik best veel.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:06

volgens mij is de bedoeling dat rotavirus op vrij korte termijn wordt aangeboden aan extra kwetsbare kleintjes.
En rotavirus is geen prik maar druppeltjes dacht ik.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:26

Rota is inderdaad niet via een spuit, maar via de mond.
Hier kan kan men er zelf om kiezenif je dat geeft of niet, niet alleen voor kwetsbare kinderen al raden ze het bij die kinderen wel sterk aan.

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:37

Als kinderen autisme krijgen van de mazelen vacinatie...krijgen ze dan ook autisme als ze de mazelen hadden gehad?
Ligt het dan aan het virus?
Dat dat het gene is wat de autisme direct triggert?
Zouden ze alsnog op latere leeftijd (verschijnselen) van autisme hebben gehad als ze niet geent waren?

Bv je hebt mensen die met een hartprobleem lopen zonder dat ze er wat van merken, pas als ze ouder worden (en het hart verouderd) zullen ze daar last van krijgen.
Maar als ze op jongere leeftijd flink ziek worden (bv flinke griep) dan spelen de gevolgen van het defect versneld op en wordt het probleem eerder ontdekt.
Dat wil niet zeggen dat griep het defect heeft veroorzaakt maar dat het probleem eerder opspeelt.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:42

Brainless schreef:
Als kinderen autisme krijgen van de mazelen vacinatie...krijgen ze dan ook autisme als ze de mazelen hadden gehad?
Ligt het dan aan het virus?
Dat dat het gene is wat de autisme direct triggert?
Zouden ze alsnog op latere leeftijd (verschijnselen) van autisme hebben gehad als ze niet geent waren?

Bv je hebt mensen die met een hartprobleem lopen zonder dat ze er wat van merken, pas als ze ouder worden (en het hart verouderd) zullen ze daar last van krijgen.
Maar als ze op jongere leeftijd flink ziek worden (bv flinke griep) dan spelen de gevolgen van het defect versneld op en wordt het probleem eerder ontdekt.
Dat wil niet zeggen dat griep het defect heeft veroorzaakt maar dat het probleem eerder opspeelt.


Volgens de mensen die dat denken ligt het aan de hulpstoffen die ellende veroorzaken in het lichaam. Maar volgens mij is autisme door vaccinaties toch wel een argument dat echt helemaal kapot onderzocht is, mensen die dat nog geloven vallen voor mij echt in de categorie "geen discussie meer mee te voeren".

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:50

Het gaat goed, of beter gezegd niet meer slechter met het vaccineren: https://www.ad.nl/politiek/rivm-vaccina ... ~ac7c0a5b/

Dat is het voordeel van aandacht. Jarenlang was er geen aandacht voor, want het ging toch goed? Daardoor hadden de antivaxxers het monopolie op informatie voor ouders die daar naar op zoek waren. Op het moment dat er aandacht voor het onderwerp is, met de correcte informatie, zie je dat de meeste ouders gewoon een verstandige keuze maken.