Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zertab

Berichten: 12251
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:57

Vanavond de bodypump gedaan, ging weer lekker!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 22:09

Maartje_m: ja ging wel goed.. volgende week is t weeg week.. vind m’n weegschaal thuis leuker die zegt nu 63.. ik weet dat die van curves gerust op 65 zit.. hoop ik.. ik begon bij 67 (ik ben maar 1.60)

Dus hopelijk nu 65. Aangezien ik curves beetje had verwaarloosd... en tja kwa eten probeer ik erop te letten maar ben geen type voor dieeten dan denk ik alleen maar aan lekkere dingen en koop ik het juist...

Wel krijg ik steeds meer zin om weer te gaan hardlopen. Nu nog doen

Zertab: fijn dat het zo goed ging!!

Zertab

Berichten: 12251
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 22:12

@plutolover: Heb je al eens eerder hardgelopen?

Maartje_M

Berichten: 9382
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 22:15

Eten is ook lastig, ik probeer zo min mogelijk suikers te eten maar dat valt niet mee... Ik hoef niet echt af te vallen, dat scheelt

De hond deed met me mee vandaag :')
Afbeelding

Zertab

Berichten: 12251
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 08:24

Aaah lief! :D

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 09:03

Zertab schreef:
@plutolover: Heb je al eens eerder hardgelopen?


Ja zelf dure schoenen voor gekocht. Maar moet weer bij 0 beginnen

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 11:07

Maartje: Wat een leuke hond! :)

Wat is iedereen lekker bezig zeg, leuk!

Ik heb gisteren een nieuwe tattoo laten zetten onder mijn borsten/over mijn ribben/op mijn buik, dus situps laat ik even schieten komende week. := Ga vanavond een stuk wandelen denk ik en morgen met mijn pony aan de slag. Hoop dat ik maandag de workouts weer rustig kan oppakken.

Zertab

Berichten: 12251
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 12:11

plutolover schreef:
Zertab schreef:
@plutolover: Heb je al eens eerder hardgelopen?


Ja zelf dure schoenen voor gekocht. Maar moet weer bij 0 beginnen


Dat is wel balen, maar gelukkig zijn daar goede apps voor. Heb altijd wel respect voor mensen die hardlopen, ik zou dat echt niet kunnen.

Maartje_M

Berichten: 9382
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-19 13:52

Oh dat klinkt verstandig frummels, even rustig aan doen.

Net een kwartiertje buikspieroefeningen gedaan met 2 van mijn zoontjes. Geeft het geheel een heel andere dimensie

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 17:25

Haha Maartje, heerlijk zo'n hond!

Wat is iedereen lekker bezig zeg. Ik heb nu alweer gebrek aan motivatie :=
Vanmorgen een zware les gehad en slecht geslapen vannacht. Kan me er echt niet toe zetten om nog aan de yoga te gaan... Moet het wel echt gaan doen, wat is anders een 30 day challenge :x

Maartje_M

Berichten: 9382
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-19 17:27

Maar yoga brengt ook ontspanning en dat kun je zo te horen wel gebruiken nu :(:)

Welke challenge volg je?

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 18:53

Daar heb je een punt haha, ga mezelf zo maar eens een schop onder m’n kont geven :+

Het is van Flow with Adee, 30 days Beginner yoga series. Het is niet zozeer een challenge, maar voor mezelf is het wel een challenge om het 30 dagen vol te houden haha

Maartje_M

Berichten: 9382
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-19 19:11

Thanks, daar ga ik ook eens naar kijken!

Enne, hup hup jij ;)

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:17

Dit klinkt als een mooie uitdaging! Ik volg graag mee! :o

Op dit moment doe ik even niks, want ik ben geblesseerd :') maar normaal rijd ik twee keer in de week paard, klim één of twee keer in de week en doe daarvoor of na aan yoga. Een vaste flow heb ik zo niet, maar zou heel fijn zijn! Ik merk dat balans en flexibiliteit bij mij peanuts zijn, maar ik het vooral in spierkracht en conditie mis.. Daar zou ik best graag gaandeweg tips en kennis in vinden.

Ik ben best wel benieuwd. Houden jullie ook een logboek bij van die dagen sporten? Of ga ik echt te ver in deze dingen..? :=

Maartje_M

Berichten: 9382
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-19 21:19

Ik hou voor alles een logboek bij, maar ben er nog niet uit hoe ik dit wil verwerken dus helaas heeft het sporten nog geen plekje in mijn bujo

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 22:10

Oké toch over geslagen :=

Vriendin van me kwam langs en die was pas rond 21.30 uur weg en vind het nu te laat. Het is vrijdagavond, maar ik duik zo m’n bed in :z
Morgenochtend zwemmen en daarna paardrijden, ga morgenavond gewoon verder met dag 4 van de yoga serie!

Ik hou geen logboek bij, misschien wel een idee inderdaad. Beetje overzicht van wat je nu precies allemaal doet en wanneer

Maartje_M

Berichten: 9382
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 17:36

Nou vandaag dan maar filou!

Ik heb vanmiddag alweer wat gedaan

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 03:47

Hi, ik meld ke ook graag aan. Of naja, graag.:+. Ben nu bijna een half jaar ziek thuis kwt allerlei gedoe en infecties en vooral veel spierpijn na vrijwel alles. Vandaag eens op paard geklommen en dat viel niet mee.
Vorig jaar zo rond deze tijd deed ik even wat 30 days shred en dan kon ik de zomer weer in, maar dit jaar zie ik het somber in. En arm paard ook met een ruiter die weinig kan hebben.

Dus ik wil maar eens langzaam beginnen, alles wat ik doe is meer dan niks denk ik dan maar.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 14:11

Mag ik me ook melden? Ik ben net een oud wijf :=

Pauline herkenbaar helaas. Mijn conditie en fitheid is na een jaar stoppen met rijden heel erg achteruit gegaan. Zo erg zelfs dat ik na 2 rondjes draf weer moet stappen om uit te puffen..

Ik heb nu een springtouw gekocht en ga mijn conditie trainen door te gaan touwtje springen. Net een begin gemaakt met 4x 1 minuut. Klinkt weinig, maar het is best intensief :j

https://www.prorun.nl/training/32048/de ... espringen/

Voordeel is dat je het gewoon thuis kan doen als je even een momentje hebt. Uiteindelijke doel is om ING 10 minuten achter elkaar te springen.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 14:17

Touwtje springen lijkt me ook een leuke oefening! Nog helemaal niet aan gedacht! :)*

Ik heb nu sinds een jaar een Tomtom Adventurer om mijn pols hangen die alles registreert van sporten, mijn bujo is langzaamaan naar de achtergrond verdwenen (supersonde..) Die groei in het bijhouden zorgt bij mij voor een hele goeie motivatie, maar ik zoek iets creatievers, vandaar dat ik benieuwd was. Misschien toch dat Bullet Yournal weer terughalen! Vind dat een leuk idee! :D

Maartje_M

Berichten: 9382
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 14:26

Welkom! Ik vind touwtje springen zo leuk, maar het is zo slecht voor mijn gewrichten ;(

Ik zet in mijn bujo nu alleen wat ik gedaan heb (pilates, buikspier app, etc) maar wil eigenlijk wel wat meer. Alleen hoe...

Vanmorgen met de kinderen wezen zwemmen en ergens vandaag nog rijden, ik doe verder niks meer :+

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 14:39

Dank je Maartje! Wat balen dat je niet kan touwtjespringen, ik vind het ook erg leuk om te doen maar kan mij voorstellen dat het voor je gewrichten te belastend is.

@Canon, je kan op YouTube diverse filmpjes vinden over springtouwen (zo wordt het vaak genoemd). Ik heb er een gehaald bij de Decathlon, maar ze zijn overal wel te koop volgens mij :j

Was het fijn om even te zwemmen? En merk je al verschil in je conditie nu je meer sport?

Ik ga zo ook even rijden, eerste rondje bos met een nieuw paard. Denk dat ik me nu alvast ga schamen voor mijn slechte conditie :=

Maartje_M

Berichten: 9382
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 16:47

Ik merk wel dat mijn core iets stabieler is, maar conditie nog niet veel verbetering. Maar mijn conditie is niet super slecht.
Ik vind zwemmen vreselijk, maar het moet voor de kinderen :+

Carol10

Berichten: 146
Geregistreerd: 17-05-15

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 18:04

Hi,
Ik meld me ook, wat een leuk onderwerp.
Ik vind dat ik ook iets naast paardrijden moet doen en heb me aangemeld bij de sportschool. Daar wil ik vooral yoga en body balanced gaan doen. Helaas ben ik vrijdag van het paard gevallen en doet alles zeer.
Daar gaan mijn plannen.
Veel respect voor diegene die thuis de motivatie hebben om aan het werk te gaan.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 18:08

@Maartje
Mijn zusje is lifeguard en sleurt mij zo nu en dan mee om te gaan zwemmen. Is nog best een hele workout!
Kun je volgens mij een beste conditie (en meer kracht) mee vasthouden. :D

Dat horloge noteert natuurlijk alles, wat het bijhouden heel makkelijk maakt (en lui), maar misschien is afstand (of hoeveel baantjes als ik naar je zwemmen kijk nu) en tijd al een mooi beginnetje.. Ik zal eens een screenshot maken ter inspiratie.. Misschien dat het een beetje helpt.. :)

Succes in het bos! @EekhoornErik, gewoon rustig aan beginnen toch? Alles is nieuw :P
Ik ben benieuwd naar die youtube-video's en ga ze zo eens opzoeken!