Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ank89

Berichten: 164
Geregistreerd: 14-10-07

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 14:56

Het is ook mogelijk om online ruiterfitheid te volgen. Op www.herculeshorsetraining.com staat een programma van 10 lessen die makkelijk thuis te volgen zijn, ongeacht welk niveau je hebt.

Leuk initiatief, ik volg!

Maartje_M

Berichten: 9382
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 21:20

Ank89 bedankt voor de tip, zo eens naar kijken!

Net een paar oefeningen gedaan, van de insta die xmarliez noemde en van de blog van divoza waar ik vorige pagina een link van postte. Ik doe maar rustig opbouwen O:)

xmarliez

Berichten: 4096
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:27

Het ziet er makkelijker uit dan het is he :')

Maartje_M

Berichten: 9382
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 21:30

Nou :') Ik had er 2 gekozen die me wel te doen leken. De eerste was easy peasy (leg lift, eerst links, dan rechts, dan 2 benen), 2 was met een bal en die was al wat lastiger :')

Veraaaaah

Berichten: 2334
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 21:37

Ik kom ook even binnen vallen! Ben nu een tijdje op dieet, probeer meer te bewegen (wandelen, fietsen) maar wil weer echt oefeningen gaan doen zonder een duur sportschool abbo :')

Maartje_M

Berichten: 9382
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 21:40

Welkom :wave:

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:53

Ik ben gister begonnen met de 30 day beginners yoga serie van Flow with Adee op youtube. Is rond de 20 minuutjes en ze neemt je heel duidelijk mee. Ook is het zwembad (wel een buitenzwembad :brr: ) hier weer open dus ga proberen om 2, hopelijk 3 keer in de week wat baantjes te zwemmen. Ben benieuwd hoe lang ik het vol hou!
Heb ook dat E-boek van Hercules horse training gedownload, die vind ik ook wel interessant. Denk alleen dat ik een beetje door sla als ik dat ook nog ga doen :+

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:37

Ik doe mee met een ruiterfittraining via de fysio hier in de buurt. 1x pw een uur. Kost me €9,- per keer en zijn leuke, afwisselende lessen met persoonlijke begeleiding. We zijn nu met een groepje van 5.

Ik zou de oefeningen ook thuis kunnen doen, maar daar heb ik in de praktijk eigenlijk geen tijd en energie voor. Maar met 1x pw merk ik al steeds verbetering, dus ik vind het prima zo!

hieltje
Berichten: 97
Geregistreerd: 10-06-09
Woonplaats: Beverwijk

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 11:17

Intressant topic ik wil ook wat meer bewegen probeer al steeds vaker de fiets in plaats van de auto te pakken maar wil mijn eigen lijf ook beter onder controle houden wel zo eerlijk tegenover mijn paard waar we wel vanalles van verwachten

Maartje_M

Berichten: 9382
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 11:20

filou schreef:
Ik ben gister begonnen met de 30 day beginners yoga serie van Flow with Adee op youtube. Is rond de 20 minuutjes en ze neemt je heel duidelijk mee. Ook is het zwembad (wel een buitenzwembad :brr: ) hier weer open dus ga proberen om 2, hopelijk 3 keer in de week wat baantjes te zwemmen. Ben benieuwd hoe lang ik het vol hou!
Heb ook dat E-boek van Hercules horse training gedownload, die vind ik ook wel interessant. Denk alleen dat ik een beetje door sla als ik dat ook nog ga doen :+


E-book? Ik kijk met mijn neus denk ik, zie alleen de betaalde trainingen?

Leuk zo veel mensen die er wat mee willen doen! Hopelijk kunnen we elkaar leuke tips geven en goed motiveren!

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 11:25

Haha ja het was even zoeken, het staat op de pagina met gratis 5 tips onder het filmpje:
https://herculeshorsetraining.com/ruiterfittips/

Heb net wel bedacht dat ik daaruit alleen de stretch oefeningen ga doen. De rest pak ik wel op als m'n lijf gewend is aan wat meer beweging :')

Maartje_M

Berichten: 9382
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 11:31

Oh daar zitten wel hele leuke dingen tussen! Daar ga ik er ook een paar van meenemen!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 11:31

Ik meld me ook graag!

Rijden doe ik niet zoveel. Ik heb een bijrijdpaard die nu opbouwt vanuit een blessure, maar ik rij hem maar 1x per week.
Wel ben ik mijn eigen pony aan het beleren voor de wagen, dus hij is momenteel flink in training. Ik wil met hem uiteindelijk dressuur gaan starten, marathon en mendurance.

Zelf heb ik voorheen 4x per week aan crossfit en powerliften gedaan, maar door artrose in mijn onderrug, heupen en bekken kan ik dat voorlopig wel vergeten. Fitness heb ik ook een tijd 5x per week gedaan, maar daar komt snel een sleur in bij mij. :o
Ik ben deze week weer begonnen met de Bikini BOdy Guide van Kayla Itsines. Lekker laagdrempelig, zonder zware gewichten (nu even belangrijk voor mijn herstel en revalidatie) en kan gewoon thuis of buiten. :)

Verder werk ik 5 dagen per week, ben ik ongeveer 5 dagen per week op stal en sport ik nu ook 4x per week intensief en 2x per week laag intensief.
Ik krijg er super veel energie van! Waar ik voorheen altijd na werk op de bank plofte en mezelf uitgeput naar stal moest slepen, moet ik nu oppassen dat ik mezelf wel ook wat rust gun :+

Lijkt me leuk om hier mee te kletsen en elkaar te motiveren :)

Maartje_M

Berichten: 9382
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 08:38

Wow jij bent ook fanatiek Frummels!

Hier kwam het er gister niet van. Eerst de paarden gedaan en toen hielden de kinderen me bezig... Vanavond weer een nieuwe poging

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 08:49

Vooral energie terug willen zou ik erg fijn vinden.. ik hoop als ik straks bij t bos ben, me motivatie om hard te gaan lopen weer terug is.. zonder dat ik last krijg van een spier in m’n kont (dat was de rede dat ik gestopt was).

Vanavond weer curves. Ook met m’n hafje wil ik langzaam de training opakken van 30 min naar 45 min..

Granoek
Blogger

Berichten: 10475
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 09:00

Ik ga nog even terug lezen maar wil me graag melden! Vorige maand een fitnessabonnement afgesloten en best aardig op weg :) dus ik kom hier mee volgen voor de motivatie :D

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 09:17

Zo Frummels jij bent denk ik een voorbeeld van iedereen die zich hier heeft aangemeld!

Ik moet zeggen dat me hier aanmelden wel de stap extra motivatie heeft gegeven om daadwerkelijk te gaan starten. Heb nu netjes elke dag de Yoga gedaan en heb gister gezwommen ondanks dat het buiten maar 10 graden was :brr:
Ik rijd verder ook gemiddeld 5 keer in de week paard waarvan 1 keer in de 2 weken een zware les. Maandag is m'n paard naar de osteopaat geweest dus dan moet ik altijd een paar dagen rustig aan doen, vandaag ga ik er weer op.

De eerste stap is gezet Granoek!

Granoek
Blogger

Berichten: 10475
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 09:43

Oh zwemmen heb ik ook een hele tijd gedaan, vind ik zo leuk! Maar ik ben vaak pas om 21h klaar met werken en het zwembad sluit om 21h30 :( De fitness hier is 24/7 toegankelijk dus dat komt goed uit :)

Rijden doe ik nog niet zo intensief maar hoop over een jaar mijn baby (oké niet zo baby meer) te beleren en dan wil ik wel wat meer conditie hebben dan ik nu heb!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 10:00

Granoek schreef:
Oh zwemmen heb ik ook een hele tijd gedaan, vind ik zo leuk! Maar ik ben vaak pas om 21h klaar met werken en het zwembad sluit om 21h30 :( De fitness hier is 24/7 toegankelijk dus dat komt goed uit :)

Rijden doe ik nog niet zo intensief maar hoop over een jaar mijn baby (oké niet zo baby meer) te beleren en dan wil ik wel wat meer conditie hebben dan ik nu heb!


ik vind zwemmen verschikkelijk saai.. En vooral als je dan van die oma's heb die met zn 3en of 4eren op rij alleen maar aan het kletsen zijn. En jij niet door kan zwemmen..

Granoek
Blogger

Berichten: 10475
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 10:39

plutolover schreef:
Granoek schreef:
Oh zwemmen heb ik ook een hele tijd gedaan, vind ik zo leuk! Maar ik ben vaak pas om 21h klaar met werken en het zwembad sluit om 21h30 :( De fitness hier is 24/7 toegankelijk dus dat komt goed uit :)

Rijden doe ik nog niet zo intensief maar hoop over een jaar mijn baby (oké niet zo baby meer) te beleren en dan wil ik wel wat meer conditie hebben dan ik nu heb!


ik vind zwemmen verschikkelijk saai.. En vooral als je dan van die oma's heb die met zn 3en of 4eren op rij alleen maar aan het kletsen zijn. En jij niet door kan zwemmen..

Oh die hebben bij mij redelijk snel door dat ze aan de kant moeten := Mijn gezicht is vaak heel gemakkelijk te lezen hahahah

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 10:50

plutolover schreef:
Granoek schreef:
Oh zwemmen heb ik ook een hele tijd gedaan, vind ik zo leuk! Maar ik ben vaak pas om 21h klaar met werken en het zwembad sluit om 21h30 :( De fitness hier is 24/7 toegankelijk dus dat komt goed uit :)

Rijden doe ik nog niet zo intensief maar hoop over een jaar mijn baby (oké niet zo baby meer) te beleren en dan wil ik wel wat meer conditie hebben dan ik nu heb!


ik vind zwemmen verschikkelijk saai.. En vooral als je dan van die oma's heb die met zn 3en of 4eren op rij alleen maar aan het kletsen zijn. En jij niet door kan zwemmen..


Ik zwem samen met mijn vriend, dan is het al minder saai en is de drempel om te gaan ook wat lager. Het is een enorm bad, gelukkig (nog) geen last van kleppende oudjes :')

@Granoek, dat red je dan inderdaad net niet, jammer! Heb jij geen moeite om dan na je werk nog naar de fitness te gaan? Ik ben een tijd lid geweest van de sportschool vlak bij m'n werk. Ik loop letterlijk langs de sportschool als ik naar m'n auto loop, maar nog kreeg ik het voor elkaar om er niet naar binnen te gaan :=

Granoek
Blogger

Berichten: 10475
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 12:12

Nee want het alternatief is op vóór het werk te gaan en dan moet ik vroeger opstaan. En dan ja... nee. Gewoon nee. :+

Ik ben ‘s avonds meer mens dan ‘s morgens :P

Zertab

Berichten: 12251
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 12:29

Ik volg dit topic eventjes. Ik rijd momenteel niet, omdat mijn verzorgpaard recent overleden is. Maar ben wel van plan om in de zomer het rijden weer op te pakken. Er zijn mij al twee ''nieuwe'' verzorgpaarden aangeboden bij dezelfde eigenaar. Dus even kijken waar ik de meeste klik mee heb.

Momenteel ben ik minimaal twee keer in de week in de sportschool. 1x in de week bodypump, voornamelijk cardio. En een keer in de week B-kick (kickboksen, alleen dan niet op elkaar). Beiden erg leuk om te doen! Daarnaast probeer ik nog een keer in de week ''los'' te trainen, ik heb een schema van de sportschool gekregen.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 15:58

Ik ga straks weer curves doen.

Vandaag 40 min op m’n Bareback pad geredeb. Dus hopelijk straks niet te veel last van m’n boven benen.

Al gaat Barebackpad rijden wel steeds makkelijker. In begin klemde ik echt heel erg (arm paard) en nu lukt t steeds beter om op m’n zit te rijden.

Maartje_M

Berichten: 9382
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Ruiterfitheid - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 21:54

Wat leuk al die metgezellen :D

Plutolover ging curves goed?

Ik vind zwemmen echt verschrikkelijk, ben niet zo'n held in het water :o we gaan dit weekeind met de kinderen en dan zit ik met de jongste in het peuterbad :')

Ik heb net een kwartier buikspieren getraind via mijn appje. Heb eerst gereden en doe dan meteen daarna de oefeningen, dan heb ik geen zin meer om na te denken wat ik ga doen :+