Hooikoorts

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34676
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 07:47

Willeke_ schreef:
Zijn hier ook mensen die tips hebben tegen hooikoorts tijdens de zwangerschap? Loratadine en cetrizine mogen iig niet. Prevalin neusspray werkt onvoldoende.


Overleg met de huisarts. Ik heb andere tabletten en neusspray gehad, naam weet ik niet meer want dat was 10 jaar geleden. Ik heb tijdens de zwangerschap trouwens amper klachten gehad en zelfs regelmatig niks gebruikt. Heerlijk!

kinel
Berichten: 2189
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 09:57

Nynkster schreef:
Ik heb echt ontzettend veel last ervan. Zoveel verschillende soorten pillen gebruikt en op den duur hielp niks meer. Tenzij ik er 4 of 5 per dag nam dus dat was geen doen.

Heb nu pilletjes van holland&barett, niet duur en werkt echt top. Je mag tot 6x 2 onder de tong laten smelten. Als ik ze genomen heb voel ik me prima. Als ik het vergeet merk ik het direct

[ [url=m/xmc8Ix.png]Afbeelding[/url] ]

Die zijn ook heel goed. Gebruik ze ook en idd direct reactie.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 10:17

Mijn vriend las vorige week een artikel voor welke door een arts/psycholoog geschreven was. Het kwam er op neer dat de mensen met hooikoorts zich aanstellen en niezen omdat ze aandacht willen. :j _O-

Ik draag sinds een kleine maand een bril en moet zeggen dat ik tot nu toe nog geen last van mijn ogen heb gehad. Ik moest altijd wel een zonnebril dragen, maar heel eerlijk, ik vergat dat altijd. := Ik heb al jaren hooikoorts klachten rond eind februari/begin maart. Ik slik pilletjes (welke me suf maken) en gebruik neusspray. De pilletjes slik ik het hele jaar omdat ik voor veel meer allergisch ben.

2 jaar geleden wel begonnen met immunotherapie, maar daar uiteindelijk mee moeten stoppen omdat ik toen nog met mijn ex samenwoonden en hij 2 katten had, waar ik ook allergisch voor ben.

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 11:30

Ja dat tapen wil ik dit jaar ook gaan proberen!

OlleBolle
Berichten: 247
Geregistreerd: 02-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 18:39

Rienn schreef:
Mijn vriend las vorige week een artikel voor welke door een arts/psycholoog geschreven was. Het kwam er op neer dat de mensen met hooikoorts zich aanstellen en niezen omdat ze aandacht willen. :j _O-

Ik draag sinds een kleine maand een bril en moet zeggen dat ik tot nu toe nog geen last van mijn ogen heb gehad. Ik moest altijd wel een zonnebril dragen, maar heel eerlijk, ik vergat dat altijd. := Ik heb al jaren hooikoorts klachten rond eind februari/begin maart. Ik slik pilletjes (welke me suf maken) en gebruik neusspray. De pilletjes slik ik het hele jaar omdat ik voor veel meer allergisch ben.

2 jaar geleden wel begonnen met immunotherapie, maar daar uiteindelijk mee moeten stoppen omdat ik toen nog met mijn ex samenwoonden en hij 2 katten had, waar ik ook allergisch voor ben.


Hahaha dat verhaal is wel geweldig, en dan noem je jezelf een arts? _O-

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 14:19

Ik denk dat je dat stuk op Nieuwspaal hebt gelezen.
Nieuwspaal is geen echte nieuwssite, maar een satirische site. Ze fokken de boel wat op. Dat is ook gelukt met dat hooikoorts stuk. Ik heb dubbel gelegen om de reacties daar van met name de mensen die niet weten dat het een fake bericht is :') _O- _O-

Maar het tapen werkt bij mijn zoontje dus goed, dit wordt het 3e jaar dat we in het piekseizoen weer toepassen. 1 tip: begin er niet zelf aan!! Verkeerd plakken kan echt blaren en uitslag geven.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 14:33

Dat zou best wel kunnen, moest wel lachen. Vooral omdat ik altijd luidruchtig nies en mijn vriend soms grapt dat ik me aanstel. _O- _O-

OlleBolle
Berichten: 247
Geregistreerd: 02-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 19:05

Dimple schreef:
Ik denk dat je dat stuk op Nieuwspaal hebt gelezen.
Nieuwspaal is geen echte nieuwssite, maar een satirische site. Ze fokken de boel wat op. Dat is ook gelukt met dat hooikoorts stuk. Ik heb dubbel gelegen om de reacties daar van met name de mensen die niet weten dat het een fake bericht is :') _O- _O-

Maar het tapen werkt bij mijn zoontje dus goed, dit wordt het 3e jaar dat we in het piekseizoen weer toepassen. 1 tip: begin er niet zelf aan!! Verkeerd plakken kan echt blaren en uitslag geven.


Tapen hoor ik vaak voorbij komen, ga hier ook eens achteraan! Waar kan je dit laten doen eigenlijk? :o

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 974
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 19:33

Ik heb gewoon gegoogeld, zijn meerdere fysio's die het doen :)

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 19:45

Bij zwangerschap zijn er veel allergiemedicijnen die je wel mag gebruiken hoor. Gewoon even met je huisarts overleggen. De meeste moderne middelen hebben geen effect op je kindje.

Voor taping maar ook het eten van pissebedden bestaat geen evidence, dus heb ik nog niet geprobeerd.

Ook ik kom momenteel de deur niet uit zonder zonnebril en slik antihistaminica zoals House zijn Vicodin slikte. ;)
Verder ook astmamedicatie en livocab oogdruppels en overweeg om ook om de bijbehorende neusspray te gaan vragen. Heb zoveel klachten na een beetje buitenlucht dat ik soms even moet wachten voordat ik wegrij met de auto. Ben bang dat ik nog eens iets aanrij tijdens een niesbui.

Heb overwogen om een doos neus-mondmaskers aan te gaan schaffen, maar vind dat nog best een drempel.
Heb een jaar of 10 geleden een hyposensibilisatiekuur per injectie gedaan, maar effect lijkt nu wat af te nemen. Al ben ik blij dat ik vooral nog lokale klachten heb en de hooikoorts weinig negatieve invloed lijkt te hebben op mijn toch al lage energieniveau.

En ondanks alle klachten ben ik blij dat het lente is. {:}

OlleBolle
Berichten: 247
Geregistreerd: 02-01-18

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 19:48

Super!!

Janneke2

Berichten: 22780
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:02

Eh. - over woorden kunnen we eindloos debatteren, maar taping is evidence based.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:06


Janneke2

Berichten: 22780
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:09

http://bokt.digidip.net/visit?url=https ... 3p98963724


Verder: het spul is in de praktijk ontstaan. Serendipiteit.
Iemand kwam bij de fysiotherapeut ivm een blessure aan de rhomboiden, en had hooikoorts.
Bij taping verdwenen beide aandoeningen.
...de genezer in hart en nieren gaat dan verder kijken.

Het heeft zich dus in de praktijk bewezen. Wat niet wil,zeggen dat er geen onderzoek zou zijn.
Ik weet niet of er dubbelblinde onderzoeken mee gedaan zijn, waarbij de fysiotherapeut niet wist dat het enkel om de hooikoorts ging en de onderzoekers alleen keken of 'deze' taping wel of niet effectief was.
Uit mijn hoofd: er zijn zo'n 4 verschillende tapings mogelijk, bij 80% van de patiƫnten is het effectief.

OlleBolle
Berichten: 247
Geregistreerd: 02-01-18

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 14:46

Wow super! En die site om te kijken hoeveel je kunt verwachten is echt super :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34676
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:50

Jammer alleen dat het artikel totaal niet te lezen is voor mensen zonder medische achtergrond. Ik snap er nu nog steeds niks van.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 15:53

Janneke2 schreef:
http://bokt.digidip.net/visit?url=https ... 3p98963724


Verder: het spul is in de praktijk ontstaan. Serendipiteit.
Iemand kwam bij de fysiotherapeut ivm een blessure aan de rhomboiden, en had hooikoorts.
Bij taping verdwenen beide aandoeningen.
...de genezer in hart en nieren gaat dan verder kijken.

Het heeft zich dus in de praktijk bewezen. Wat niet wil,zeggen dat er geen onderzoek zou zijn.
Ik weet niet of er dubbelblinde onderzoeken mee gedaan zijn, waarbij de fysiotherapeut niet wist dat het enkel om de hooikoorts ging en de onderzoekers alleen keken of 'deze' taping wel of niet effectief was.
Uit mijn hoofd: er zijn zo'n 4 verschillende tapings mogelijk, bij 80% van de patiƫnten is het effectief.

De onderzoekers van het onderzoek uit je link waren allen al betrokken bij de taping en hebben belang bij een positieve uitkomst. Daardoor is geen geen betrouwbaar 'wetenschappelijk' onderzoek.

Janneke2

Berichten: 22780
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:54

Citaat:
De onderzoekers van het onderzoek uit je link waren allen al betrokken bij de taping en hebben belang bij een positieve uitkomst. Daardoor is geen geen betrouwbaar 'wetenschappelijk' onderzoek.


Ja.
Het spul staat dus op gelijke hoogte met een groot deel van de nieuwste pillen. (Al is die procedure anders, met schrijvers van artikelen die de cijfers niet weten....)

Evidentie is in mijn ogen niet de methode van onderzoek (dubbelblind tapen IS lastig, al valt er wel wat op te verzinnen en heb ik niet naar ie onderzoeken gezocht)
maar of de methode zich in de praktijk heeft bewezen. (Te vergelijken met medicijnen die al dertig jaar op de markt zijn.)(De betere artikelen geven cijfers, ze leggen het feit dat de methode in de praktijk werkt vast.)

En ik weet dat dubbelblind, placebo gecontroleerd de gouden standaard is, maar gewoon jezelf laten tapen kan ook gelden als onderzoek. ;) N=1 is een smalle basis, maar we danken er heel wat medicijnen aan.

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 07:50

Voor mij geldt ook met bijvoorbeeld de lokale honing dagelijks nemen wat de kosten en risico's zijn.
Dat lijkt me met tapen en met honing beide acceptabel.

Maar ik heb nog steeds geen hooikoorts. Dus de experimentele behandeling lijkt toch echt effect gehad te hebben.

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 16:06

ZIjn jullie momenteel ook zo moe?

Ik heb erg last van hooikoorts en ben vreselijk moe.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 16:07

Ja moe koortsig hangerig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34676
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:56

Hier ook moe.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:57

Hier ook snel moe, had dat nog niet helemaal in verband gebracht met de pollen maar zou wel kunnen!

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:59

Hier ook moe en erg last van jeukende ogen.

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:01

Ik heb van iemand gehoord dat er in bepaalde eten ook veel histamine zit. Ik ga nu deze zo veel mogelijk vermijden en kijken of het beter gaat.