Shampoobars van shampoobars.nl

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 23:35

Ik zie niks over naspoelen met azijn, hoeft dat bij deze niet?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-22 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:01

troi schreef:
Een vraag voor de mensen die 1 of 2 keer per week hun haren wassen. Rijden jullie niet zo vaak paard? Als ik heb gereden, en dus caphaar heb, moet ik echt mijn haren wassen. Dat ruikt dan niet zo fris (ook al is cap nog prima schoon) en ziet er ook vet uit. Dus was ik zeker 5 keer per week mijn haar.


Dat heb ik dus door de motor helm ook extra erg nu (net begonnen met lessen).

Ik doe mijn badmuts op wanneer ik niet wil dat mijn haar nat wordt, maar vroeg me dus af of niet wassen ook niet nat maken betekent.

Gisteravond haarmasker in gedaan, voelt echt heerlijk zacht nu met volume (testers zaten bij mijn shampoo).

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:33

Ik heb vandaag zeep gekocht van Flow cosmetica een Fins natuurlijk bedrijf. Wel via de Vrouwenbeurs, ik ben benieuwd of dit ook fijn werkt.

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:59

Ik lees hier even mee. Al een tijdje aan het bedenken dat ik me hier eens in wil verdiepen.

Ik heb erg lang en vrij dik haar wat de neiging heeft bij de wortels sneller vettig en in de lengtes wat droger te worden. Ik was het meestal 2, soms 3 keer in de week. Iemand tips wat fijn zou kunnen werken?

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:31

Bjarni schreef:
Ik lees hier even mee. Al een tijdje aan het bedenken dat ik me hier eens in wil verdiepen.

Ik heb erg lang en vrij dik haar wat de neiging heeft bij de wortels sneller vettig en in de lengtes wat droger te worden. Ik was het meestal 2, soms 3 keer in de week. Iemand tips wat fijn zou kunnen werken?

Ik ben na 1x wassen al super blij met mijn nieuwe bar (hier eerder gelinkt). Ik heb ook een vrij snel wordende haargrens en onderaan droog. Maar ik merk gelijk verschil, ook veel minder jeuk.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:49

Tiggs schreef:
Maris schreef:
Ja, dat herken ik helemaal. Ik denk dat het komt omdat je de zeepresten niet helemaal uit je haren gewassen krijgt dan. En misschien ook wel aan je type haar.
Daarom was ik ook om en om met een haarzeep en een normale ( SLS en andere troep vrije ) shampoo. En na de haarzeep een mengsel met azijn en water om uit te spoelen.


Maar SLS is toch gewoon 'zeep'?


Nee, veel mensen noemen alles wat sopt zeep. Maar echte zeep wordt gemaakt van olieen die verzeept worden. Afwasmiddel, shampoo etc. is geen zeep. (Tenzij natuurlijke merken die bijvoorbeeld aleppozeep gebruiken als basis)

Echte zeep werkt voor sommige mensen hun haar niet. Maar beide soorten worden shampoobars genoemd dus altijd kijken bij de ingredienten!

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 23:02

Ik ben wel heel benieuwd hiernaar! Ruikt je haar ook echt lekker naar deze geurtjes als je het ermee hebt gewassen? En hoe breng je zoiets aan? Ik heb heel dik haar en altijd veel shampoo nodig om het überhaupt overal op te krijgen dus ik probeer een beetje een beeld te krijgen of dit iets voor me is haha. Ik heb ook wat droger haar van mezelf, is er ook een conditioner variant verkrijgbaar van zoiets?

maras

Berichten: 2347
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 23:26


Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 23:47

verootjoo schreef:
Als je wilt proberen of iets goed werkt zou ik het niet bij de Chinees bestellen :+ ws zit daar nog meer troepjes in dan in de goedkoopste shampoo van Kruidvat.


En die shampoos zijn gewoon helemaal veilig. Ik weet niet of dat in China zo gaat zijn.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 00:18

Net ook besteld :) ben benieuwd.

EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 00:33

Ik vind dat er wel heel snel geoordeeld wordt over de kwaliteit van zeepjes uit China, maar ik vraag me ook af waarom er hier direct vanuit wordt gaan dat de shampoo bars van de site uit de openingspost betrouwbaarder zijn. :)) Is dat ergens op gebaseerd of is dat een aanname?

colunder

Berichten: 3547
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 02:54

Volgens mij komen die ook gewoon uit China, zien er hetzelfde uit(ook die op de foto's in de reviews)

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 02:55

Ik doe het meer om het plastic uit te sparen en is wat nieuws proberen, heb zelf even het geduld niet om te wachten op alie.

colunder

Berichten: 3547
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 03:03

Snap ik, ben er ook heel nieuwschierig naar.

germie

Berichten: 26002
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 06:56

Lijkt mij gewoon China. Moet er trouwens opstaaan als je ze hier koopt.

deksel

Berichten: 3792
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 08:16

Ik koop ze bij de Lush, zodat ik zeker weet dat ze niet getest op dieren zijn (en zonder dierlijke producten zijn). Als je het in China koopt, is het waarschijnlijk 100% op dieren getest (maar goed, niet iedereen vindt dat erg).
Ik heb dus laatst een conditioner en een shampoo bar bij de Lush gekocht, goede aanwinst! Mijn haar ziet er goed uit en het ruikt echt super lekker. Zit dus wel die SLS in, dus als deze op is (wat vast nog een hele tijd gaat duren), kijk ik voor andere.
Ik vind alleen die conditioner vervelend te gebruiken. Die moet je op je handen smeren en dat dan weer in je haar. Voor mijn gevoel lukt het niet helemaal.

Berdien

Berichten: 64534
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 08:20

Er staat op de verpakking van de bars van shampoobar.nl niet dat het uit China komt.

Ik ben tot nu toe heel tevreden :j Mijn haar is minder snel vet, voelt 'normaal' aan en valt ook mooi.

Bij de shampoo bar die ik gebruik blijft de geur niet in je haar hangen. Mijn haar ruikt gewoon neutraal.

J0anieke

Berichten: 4902
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 08:59

Volgensmij heb ik het topic aardig doorgelezen... Er zit dus SLS en palmolie in die van shampoobars.nl. Jammer weer. :+
Momenteel ben ik er een paar aan het uittesten van lush, toevallig komt vandaag weer een bestelling binnen met 3 bars waarvan ééntje die ik nog niet eerder heb gebruikt.

Volg graag, hadden jullie er nou eentje gevonden die palmolie én sulfaten vrij zijn? Liefst ook meteen vegan en niet op dieren getest..

maras schreef:
Deze zepen zijn ook zonder toevoeging en de opbrengst gaat naar een goed doel :
https://charitysolidshampoobars.nl/assortiment

Dank voor het delen van deze! Ik denk dat ik hier binnenkort iets ga bestellen. :)
Een van de ingredienten, sodium cocos, is trouwens wel een sulfaat.
Citaat:
Overigens bevatten sommige ‘sulfaatvrije’ shampoos toch een sulfaat, namelijk het sulfaat Sodium Coco-Sulfate (SCS). SCS is een zeer mild sulfaat, en hierdoor een veel veiliger alternatief voor agressievere sulfaten zoals Sodium Lauryl Sulfate (SLS)
Laatst bijgewerkt door J0anieke op 12-03-19 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 09:02

EvelijnS schreef:
Ik vind dat er wel heel snel geoordeeld wordt over de kwaliteit van zeepjes uit China, maar ik vraag me ook af waarom er hier direct vanuit wordt gaan dat de shampoo bars van de site uit de openingspost betrouwbaarder zijn. :)) Is dat ergens op gebaseerd of is dat een aanname?


Daar zit ook SLS in en palmolie, dus ik zou die zeker ook niet kopen :n

Maar uit China weet je gewoon nooit precies wat er in zit, en zijn de regels ook niet zo strak als hier, en om het zo goedkoop te maken gebruiken ze ook goedkope ingrediënten (vaak hormoonverstorend) dus dat zou ik echt niet op m’n huid willen gaan proberen :n

Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 09:16

Ik vind nog steeds de henna haarzeep van Savion heel fijn, zonder palmolie.
Savion heeft in een deel van hun haarzeep wel palmolie meen ik, maar ook varianten zonder.

germie

Berichten: 26002
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:03

deksel schreef:
Ik koop ze bij de Lush, zodat ik zeker weet dat ze niet getest op dieren zijn (en zonder dierlijke producten zijn). Als je het in China koopt, is het waarschijnlijk 100% op dieren getest (maar goed, niet iedereen vindt dat erg).
Ik heb dus laatst een conditioner en een shampoo bar bij de Lush gekocht, goede aanwinst! Mijn haar ziet er goed uit en het ruikt echt super lekker. Zit dus wel die SLS in, dus als deze op is (wat vast nog een hele tijd gaat duren), kijk ik voor andere.
Ik vind alleen die conditioner vervelend te gebruiken. Die moet je op je handen smeren en dat dan weer in je haar. Voor mijn gevoel lukt het niet helemaal.

Dat van het 100% zeker getest op dieren is dus ook niet waar. Soms staat er expliciet bij dat het niet zo is. Of dat het alleen natuurlijke ingredienten bevat.
Ik heb het idee dat wat je hier koopt inderdaad gewoon een kopie is van wat je voor 70% minder in China koopt.

Mizora

Berichten: 18111
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 10:19

Om in China verkocht te mogen worden, moet het op dieren getest zijn. Dat heeft te maken met de chinese wetgeving.

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:04

Mizora schreef:
Om in China verkocht te mogen worden, moet het op dieren getest zijn. Dat heeft te maken met de chinese wetgeving.


Yup wat dat betreft is Lush niet proefdiervrij, het verkoopt alleen wel zo lekker natuurlijk.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:10

germie schreef:
deksel schreef:
Ik koop ze bij de Lush, zodat ik zeker weet dat ze niet getest op dieren zijn (en zonder dierlijke producten zijn). Als je het in China koopt, is het waarschijnlijk 100% op dieren getest (maar goed, niet iedereen vindt dat erg).
Ik heb dus laatst een conditioner en een shampoo bar bij de Lush gekocht, goede aanwinst! Mijn haar ziet er goed uit en het ruikt echt super lekker. Zit dus wel die SLS in, dus als deze op is (wat vast nog een hele tijd gaat duren), kijk ik voor andere.
Ik vind alleen die conditioner vervelend te gebruiken. Die moet je op je handen smeren en dat dan weer in je haar. Voor mijn gevoel lukt het niet helemaal.

Dat van het 100% zeker getest op dieren is dus ook niet waar. Soms staat er expliciet bij dat het niet zo is. Of dat het alleen natuurlijke ingredienten bevat.
Ik heb het idee dat wat je hier koopt inderdaad gewoon een kopie is van wat je voor 70% minder in China koopt.


Het kan idd zijn dat je hier koopt hetzelfde is wat je ook op Ali koopt. Maar dat is dan precies dezelfde troep. Als je hier goed spul koopt, is het nooit hetzelfde als op Ali.

En met spul wat je op je huid gaat gebruiken zou ik geen risico willen nemen en het op Ali of andere gelijksoortige Chinese sites.

En in China is het verplicht om op dieren te testen, dus als het in China verkocht mag worden is het hoe dan ook op dieren getest. En dan denk ik zelf dat je het beter in NL op dieren kan testen dan in China, aangezien ze het daar helemaal niet nauw nemen met dierenwelzijn :\

deksel

Berichten: 3792
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 11:21

magda_90 schreef:
Mizora schreef:
Om in China verkocht te mogen worden, moet het op dieren getest zijn. Dat heeft te maken met de chinese wetgeving.


Yup wat dat betreft is Lush niet proefdiervrij, het verkoopt alleen wel zo lekker natuurlijk.

Huh? Ik wist helemaal niet dat Lush in China verkoopt? Dat is wel raar dan.