Shampoobars van shampoobars.nl

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maris
Berichten: 15925
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 10:56

Pippaa schreef:
Pippaa schreef:
Ik ben net aan een nieuwe haarzeep van Soap7 begonnen, eentje met jojoba, super lekker! <3

https://www.soap7.com/shop/jojoba-boost/


Ik heb met normale shampoo binnen een dag vet haar, maar met deze zepen voor normaal haar ziet mijn haar er minstens twee dagen toonbaar uit :j dus misschien iets om te proberen?

Ik had hiervoor de primrose haarzeep met anijs, die was ook suuuuper lekker! :D


Ik heb de eerste haarzeep van soap7 gehad, maar die werkte niet echt super voor mijn haren helaas.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 11:05

Mijn bar lijkt ook niet te werken :(

Krijg er nog meer roos van.. weet niet of ik moet doorzetten of stoppen.
Hij schuimt ook geweldig dus dat is geen goed teken vrees ik -O-

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 11:06

Schuimen kan ook door andere ingrediënten komen dan van sls :)

Maris
Berichten: 15925
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 11:25

corine1981 schreef:
Mijn bar lijkt ook niet te werken :(

Krijg er nog meer roos van.. weet niet of ik moet doorzetten of stoppen.
Hij schuimt ook geweldig dus dat is geen goed teken vrees ik -O-


Heb jij dan nu een zeep of een bar met chemische stoffen erin ? Die worden kennelijk allebei in dit topic genoemd namelijk.

EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 11:33

Ik had ook veel roos in het begin, tenminste ik dacht dat het roos was. Dat bleek echter nog van de shampoo bar te zijn, ik had hem namelijk niet goed uitgespoeld. Je moet echt héél grondig uitspoelen. Je kunt in het begin ook nog appelciderazijn gebruiken om het er wat makkelijker uit te krijgen. Er staan wel recepten voor online. Zelf deed ik een bodempje azijn en de rest water, anders had ik wel direct weer een vet hoofd.

Schuimen is niet per se een slecht teken, zie de volgende pagina (jij had die van Metolijf toch corine1981?): https://www.metolijf.nl/shampoo-bar-all ... moet-weten

Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 12:45

He -O- Ik heb dus de gember bar van shampoobars.nl. Mijn haar reageert er héél goed op. Veel minder vet, valt mooi en ik hoef het dus minder vaak te wassen. Yay!

Maar nou krijg ik vrees ik dezelfde reactie als die ik ook op de Lush bars had, ik heb een hele akelige, droge, schilferige plek in mijn nek. Onder de haargrens dus. Kan niets anders bedenken dan dat het van de shampoobar komt.

Heb nog twee andere liggen, wellicht dat die minder scherp zijn? Baal er wel van.

EvelijnS

Berichten: 17537
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 12:47

Zou het dan de SLS zijn die de reactie veroorzaakt Berdien?

troi
Berichten: 17028
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 12:47

Berdien schreef:
He -O- Ik heb dus de gember bar van shampoobars.nl. Mijn haar reageert er héél goed op. Veel minder vet, valt mooi en ik hoef het dus minder vaak te wassen. Yay!

Maar nou krijg ik vrees ik dezelfde reactie als die ik ook op de Lush bars had, ik heb een hele akelige, droge, schilferige plek in mijn nek. Onder de haargrens dus. Kan niets anders bedenken dan dat het van de shampoobar komt.

Heb nog twee andere liggen, wellicht dat die minder scherp zijn? Baal er wel van.


Oh das balen idd! Je kan het moeilijk met creme insmeren, dat komt geheid in je haar terecht.. ik hoop voor je dat de andere beter zijn!

Maris
Berichten: 15925
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 12:48

In die bars zitten nog wel chemische middelen toch ? Misschien eens eentje proberen van alleen zeep ?

Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 12:51

Creme smeren wil gelukkig wel, want het zit onder de haargrens.

Ga inderdaad de andere bar proberen, maar als het niet beter wordt dan mieter ik alles in de prullebak :o Wil dan inderdaad een andere bar proberen, even in verdiepen welke 'zachter' zijn.

Onlylienn

Berichten: 136
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 14:34

Shampoobar/shampoozeep? nog nooit van gehoord, net een en het ander van opgezocht.

Heb zelf een leuke bos krullen, veel en dik ook nog, en aangezien het krullen zijn.. ook altijd lekker droog.

Ik was mijn haar altijd met de "olijf shampoo van Dr. Organic" van de tuinen, ook hier zit geen SLS etc in.
Misschien eens de shampoobar/zeep proberen, qua ingrediënten ziet het er veel belovend uit! Tot nu toe tevreden over de olijf shampoo, maar hey, wie weet!

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:16

EvelijnS schreef:
Ik had ook veel roos in het begin, tenminste ik dacht dat het roos was. Dat bleek echter nog van de shampoo bar te zijn, ik had hem namelijk niet goed uitgespoeld. Je moet echt héél grondig uitspoelen. Je kunt in het begin ook nog appelciderazijn gebruiken om het er wat makkelijker uit te krijgen. Er staan wel recepten voor online. Zelf deed ik een bodempje azijn en de rest water, anders had ik wel direct weer een vet hoofd.

Schuimen is niet per se een slecht teken, zie de volgende pagina (jij had die van Metolijf toch corine1981?): https://www.metolijf.nl/shampoo-bar-all ... moet-weten


Klopt, ik heb er één van metolijf.

Ik heb minder jeuk dus wellicht is het inderdaad een kwestie van nóg beter uitspoelen, ook al heb ik het idee dat al best goed te doen.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 18:18

@Berdien, balen dat het niet lijkt te werken... er zit ook sulfaat in de door jou gebruikte bar, zou het daaraan liggen?

Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 18:32

Dat zou goed kunnen, de gewone shampoo die ik gebruik (verschillende merken de afgelopen jaren) bevatten dat niet..

Onlylienn

Berichten: 136
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 21:47

Berdien schreef:
Dat zou goed kunnen, de gewone shampoo die ik gebruik (verschillende merken de afgelopen jaren) bevatten dat niet..


Ik heb even op shampoobars.nl gekeken, had persoonlijk interesse in de "olijf" aangezien die dus voor krullend haar bestemd is, alleen in die zit wel een sulfaat in, ik weet niet precies of dit ook de "schadelijke" variant is.

Misschien zat dat ook in jou zeep?

Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 22:02

Volgens mij wel :j

Ik heb nu mijn haar gewassen met de groene thee variant, daar zit geen sulfaat in. Volgens de ingrediëntenlijst.

Vanillia

Berichten: 7658
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:02

Weet iemand waar de bars van shampoobars.nl vandaan komen? Ik zou het best eens willen proberen, maar ik kom op AliExpress exact dezelfde producten tegen en ze reageren niet op mijn vraag hierover op Facebook, dus dat wekt niet echt veel vertrouwen..

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 00:12

Vanillia schreef:
Weet iemand waar de bars van shampoobars.nl vandaan komen? Ik zou het best eens willen proberen, maar ik kom op AliExpress exact dezelfde producten tegen en ze reageren niet op mijn vraag hierover op Facebook, dus dat wekt niet echt veel vertrouwen..

Daar twijfel ik dus ook een beetje aan...
Die van soap7 klinken dan mooier/beter.

Ik gebruik nu deze bar van Lush:
https://nl.lush.com/products/shampoo-bars/montalbano-0
Fan van het idee, maar werkt helaas toch niet voldoende.

Ik kwam deze tegen die ik ga bestellen om te proberen voor mijn haar dat snel vet word.
Alle regulieren tips en tricks al gebruikt, maar toch is het de 2e dag vettig.
Droogshampoo is m'n vriend maar kost ook goud geld ondertussen. O:)
https://www.metolijf.nl/shampoo-bar-vet-haar

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 07:54

Iemand ervaring met werfzeep?
Zitten in Utrecht en klinkt wel goed.

J0anieke

Berichten: 4935
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 08:58

Vanillia schreef:
Weet iemand waar de bars van shampoobars.nl vandaan komen? Ik zou het best eens willen proberen, maar ik kom op AliExpress exact dezelfde producten tegen en ze reageren niet op mijn vraag hierover op Facebook, dus dat wekt niet echt veel vertrouwen..

Heb t ook eens nagezocht. Zelfs de kleuren komen overeen met de geuren. Dat is mij te toevallig, dit moeten wel dezelfde zijn.

troi
Berichten: 17028
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 09:06

J0anieke schreef:
Vanillia schreef:
Weet iemand waar de bars van shampoobars.nl vandaan komen? Ik zou het best eens willen proberen, maar ik kom op AliExpress exact dezelfde producten tegen en ze reageren niet op mijn vraag hierover op Facebook, dus dat wekt niet echt veel vertrouwen..

Heb t ook eens nagezocht. Zelfs de kleuren komen overeen met de geuren. Dat is mij te toevallig, dit moeten wel dezelfde zijn.


Dit is eerder in het topic ook opgemerkt. Ik heb ze maar bij ali besteld voor iets meer dan 2 euro per stuk..

Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 09:21

Ik ga die van Met Olijf maar eens proberen :j

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 09:49

J0anieke schreef:
Vanillia schreef:
Weet iemand waar de bars van shampoobars.nl vandaan komen? Ik zou het best eens willen proberen, maar ik kom op AliExpress exact dezelfde producten tegen en ze reageren niet op mijn vraag hierover op Facebook, dus dat wekt niet echt veel vertrouwen..

Heb t ook eens nagezocht. Zelfs de kleuren komen overeen met de geuren. Dat is mij te toevallig, dit moeten wel dezelfde zijn.

Dat dachten ze bij het moestuinforum ook over de zaden van Ali. De meest aparte bloemen en groenten voor een prikkie bij Ali. Dezelfde foto's op de verpakking als de zaden die je hier koopt. Na het zaaien bleken er echter totaal andere dingen uit te komen. Soms niet eens hetzelfde soort groente.

Ali is leuk als je goedkope prul wilt en je er van tevoren op instelt dat het brol is.

Vanillia

Berichten: 7658
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 09:56

Nou het gaat mij er meer om dat ik mijn handen er niet voor in het vuur durf te steken dat shampoobars.nl ze niet gewoon op Ali inkoopt, aangezien ze nergens vermelden waar t dan wel vandaan komt en ze niet reageren op mijn vragen erover. Ik vertrouw Ali niet genoeg om haar/huidproducten die daar vandaan komen te gebruiken ;)

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 10:07

Er wordt veel meer via Chinese leveranciers ingekocht dan je zou verwachten. Dus mij zou het ook niks verbazen.
Aliexpress zijn ook weer doorverkopers, de echte leveranciers vind je op alibaba.
Op zich wordt er heel veel in China geproduceerd natuurlijk, maar het nadeel van dit soort kleine bedrijfjes die daar inkopen is dat je nooit zeker weet of de ingrediënten écht kloppen. Daar is gewoon te weinig controle op en in China wordt behoorlijk veel gefraudeerd.

Ik ben zelf ook op zoek naar zo'n shampoo bar, ik zou het graag eens proberen. Maar ik zoek dan idd wel iets dat in Nederland wordt geproduceerd en iets dat echt milieuvriendelijk is.