Shampoobars van shampoobars.nl

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikkuhh90
Berichten: 160
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:27

Door dit topic zit ik ook de overwegen om over te stappen van shampoo. Ik heb best last van droog haar, vind het nog best lastig om uit te zoeken welke dan goed is voor mijn haar. Als iemand een goede ervaring heeft?

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 23:09

Ik heb het eergister voor het eerst gebruikt werkt prima :)

Maris
Berichten: 15925
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 10:47

ikkuhh90 schreef:
Door dit topic zit ik ook de overwegen om over te stappen van shampoo. Ik heb best last van droog haar, vind het nog best lastig om uit te zoeken welke dan goed is voor mijn haar. Als iemand een goede ervaring heeft?


Zo werkt het helaas niet. Je moet echt zelf een beetje op zoek naar een zeep die precies bij je haren ( en het water ) past.
Op sites staat vaak wel of een shampoo b.v. geschikt is voor droog haar of juist voor vet b.v.

troi
Berichten: 17028
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 10:55

Melissa0304 schreef:
Ik heb het eergister voor het eerst gebruikt werkt prima :)


Leuk om te lezen!
HOe voelt je haar aan?

ikkuhh90
Berichten: 160
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:10

Maris schreef:
ikkuhh90 schreef:
Door dit topic zit ik ook de overwegen om over te stappen van shampoo. Ik heb best last van droog haar, vind het nog best lastig om uit te zoeken welke dan goed is voor mijn haar. Als iemand een goede ervaring heeft?


Zo werkt het helaas niet. Je moet echt zelf een beetje op zoek naar een zeep die precies bij je haren ( en het water ) past.
Op sites staat vaak wel of een shampoo b.v. geschikt is voor droog haar of juist voor vet b.v.


Ik zit nu te kijken bij een shampoobar van metolijf. Ik zie dat er wel een sulfaat, sodium cocosulfate inzit. Ik vraag me af zijn er wel shampoobars zonder dit sulfaat en waar zijn die de koop?

_Christina

Berichten: 1495
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:52

Bij Louland verkopen ze zepen van Chagrin Valley. Als je op een zeep klikt en een stukje naar beneden scrollt, dan zie je de ingrediënten van die zeep. Link naar Zeep voor je haar.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 13:10

troi schreef:
Melissa0304 schreef:
Ik heb het eergister voor het eerst gebruikt werkt prima :)


Leuk om te lezen!
HOe voelt je haar aan?

Als het nat is voelt het apart aan vrij stug maar dat zal denk ook wennen zijn

_Christina

Berichten: 1495
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 13:18

Melissa0304 schreef:
Als het nat is voelt het apart aan vrij stug maar dat zal denk ook wennen zijn

Het kan helpen om als "conditioner" een mengsel van (appel)azijn en water te gebruiken. Net als conditioner aanbrengen na het uitspoelen van de zeep, een paar minuten laten inwerken en uitspoelen.
Het is even scrollen, maar hier staat een en ander uitgelegd.

ElCid

Berichten: 9244
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 13:20

Ik gebruik de bars etc. van https://charitysolidshampoobars.nl/ , bevallen erg goed en leuke bijkomstigheid is dat de gehele winst naar een goed dierendoel gaat. Mijn haar is heerlijk zacht en mijn hoofdhuid is minder snel jeukerig nar de shampoo en conditioning bar. De deo bevalt ook goed en mijn hondje was ik met de Dogge Bar.
Ik ga binnenkort ook zelf aan de slag om de bars te maken.

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:32

Heeft iemand van jullie de olijf ? :)

Anoniem

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:49

Ik merk het verschil echt gelijk, heb nu nog de bar van Lush, maar noodgedwongen TIGI gebruikt en mn haar is echt in no-time weer vet terwijl ik met Lush maar 2x per week heof te wassen wilde ik het liefst na 1 dag alweer wassen met TIGI :')

Ben heel benieuwd straks naar de bar van Shampoobars, maar mn Lush wil maar niet opgaan _O-

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 15:51

Hanafubuki schreef:
Ik merk het verschil echt gelijk, heb nu nog de bar van Lush, maar noodgedwongen TIGI gebruikt en mn haar is echt in no-time weer vet terwijl ik met Lush maar 2x per week heof te wassen wilde ik het liefst na 1 dag alweer wassen met TIGI :')

Ben heel benieuwd straks naar de bar van Shampoobars, maar mn Lush wil maar niet opgaan _O-


Dat heb ik precies omgekeerd :+
Kan tot wel 1 week met Tigi maar zou veeel vaker willen wassen met Lush :+

Mlies
Berichten: 14155
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 18:21

Ik heb de jasmijn en de citroen besteld bij shampoobars.nl, ik ben benieuwd! Ik moet altijd conditioner of een masker gebruiken na het wassen, altijd klitten. Als dat hiermee beter is ben ik om!

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 18:24

Ik red het nu zonder conditioner waar ik voorheen met veel erin nog klitten had :)

Farjen

Berichten: 8023
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:12

Ik ben benieuwd, ik was mijn haar nu om de dag en dan moet ik het vaak al redden met droogshampoo. Het wordt heel snel vet op mijn hoofdhuid, maar de punten (waar het krult) zijn droog en 1 grote knoop, dus daar moet ik steeds conditioner in doen..
Iemand ervaring met zo'n lastig haar? :+

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:51

Farjen schreef:
Ik ben benieuwd, ik was mijn haar nu om de dag en dan moet ik het vaak al redden met droogshampoo. Het wordt heel snel vet op mijn hoofdhuid, maar de punten (waar het krult) zijn droog en 1 grote knoop, dus daar moet ik steeds conditioner in doen..
Iemand ervaring met zo'n lastig haar? :+

Count me in.. heb nieuwe bar en dag 1 is het prachtig, dag 2 al veel minder... nu kan dat door het helm dragen komen en door mijn dochter die regelmatig mijn haar wil stylen, maar zelfs zonder dat lijkt het al snel vet.

Maris
Berichten: 15925
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:31

Hier ook zo hoor. Met shampoo was ik om de dag mijn haren en dan zien ze er gewoon schoon uit de hele tijd. Met haarzeep zijn ze 1 dag 'schonig ( nieuw nederlands woord ;) ) , maar wel al duidelijk "vetter uitziend" als met shampoo. Naspoelen met azijn/water helpt daarvoor wel wat, helpt ook tegen klitten in mijn haren.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:05

Afbeelding
Dag 2 (gisterochtend gewassen) en met weer een poos een helm op gehad

Farjen

Berichten: 8023
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:06

Ohnee dat snel vettig heb ik dus met shampoo en conditioner, ik hoop dat het met de bars niet nog slechter is :') ik heb ze besteld, dus we zien wel

Maris
Berichten: 15925
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:11

Farjen schreef:
Ohnee dat snel vettig heb ik dus met shampoo en conditioner, ik hoop dat het met de bars niet nog slechter is :') ik heb ze besteld, dus we zien wel


Ligt er misschien ook aan of je een bar hebt met SLS en andere chemische middelen erin of echt de meer natuurlijke haarzeep ??!

Farjen

Berichten: 8023
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 14:29

mijn bestelling van shampoobars was net geleverd voor ik me ging douchen dus ideaal :D Na het wassen zag mijn nat haar eruit als stro dus ik vreesde al het ergste. Maar ik heb het heel gemakkelijk kunnen kammen zonder conditioner *\o/* (dat is echt een mirakel :') ) Ben benieuwd hoe het er straks uitziet als het droog is!

Pippaa

Berichten: 1618
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:33


Maris
Berichten: 15925
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:43

Pippaa schreef:
Ik ben net aan een nieuwe haarzeep van Soap7 begonnen, eentje met jojoba, super lekker! <3

https://www.soap7.com/shop/jojoba-boost/


He, weer een nieuwe van soap7 ! Jammer niet voor vettere haren.....

Pippaa

Berichten: 1618
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 21:22

Maris schreef:
Pippaa schreef:
Ik ben net aan een nieuwe haarzeep van Soap7 begonnen, eentje met jojoba, super lekker! <3

https://www.soap7.com/shop/jojoba-boost/


He, weer een nieuwe van soap7 ! Jammer niet voor vettere haren.....

Ik heb met normale shampoo binnen een dag vet haar, maar met deze zepen voor normaal haar ziet mijn haar er minstens twee dagen toonbaar uit :j dus misschien iets om te proberen?

Ik had hiervoor de primrose haarzeep met anijs, die was ook suuuuper lekker! :D

deksel

Berichten: 3798
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Shampoobars van shampoobars.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 21:34

Wat je / jullie misschien kunnen proberen is om je haar te 'trainen' dat het minder snel vet wordt.
Per week gewoon een x minder wassen. En de dag dat je vet haar hebt gewoon even een staart in doen. Zo kan je op een gegeven moment misschien wel 1/2x per week je haar wassen ipv elke dag. En zo min mogelijk aan je haar zitten want daar wordt het ook snel vet van.