22 jaar en de diagnose kanker..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 14:51

daiswees schreef:
Wauw! Wat wordt ik overweldigd door al jullie lieve reacties!
Ik waardeer ze stuk voor stuk!

Ik zag een aantal vragen langskomen dus ik ga deze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden!
Ik heb gelukkig een heel hecht gezin en veel lieve vrienden dus ik heb veel steun om me heen en natuurlijk een lief paard en een hondje die ook veel steun brengen.

Verder heb ik gister de beenmergpunctie gehad en weer een weefselafname om te bepalen om welke soort het gaat.
Vanuit daar zal straks het behandelplan ook gemaakt worden.
Wat helaas wel zeker is , is dat ik chemo krijg en dat ik kaal ga worden waar ik erg tegenop zie...

Voor nu is het een rollercoaster aan emoties en voel ik me erg geleefd.
Ik ga van afspraak naar afspraak en moet over vanalles nadenken ( pruiken , eicellen invriezen , hoe voel ik me zelf eronder etc)
Oh en medicatie jeetje wat een bak met pillen heb ik nu al! Ik kan inmiddels een winkeltje beginnen haha..

Ik krijg ook super veel boeketten , chocolade , knuffeltjes en kaarten toegestuurd waar ik echt iedere keer spontaan van moet huilen omdat ik het zo onwijs lief vind! Het is allemaal ook echt wennen aan het idee..

Ik ben waarschijnlijk een hoop vragen vergeten dus stel ze gerust nog een keer! Want ik wil ze met liefde beantwoorden!

Je kunt vragen of een coolcap zin heeft.
Ik heb nu 4 kuren gehad en heb hierdoor mijn hoofdhaar nog

Babootje

Berichten: 26264
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 14:54

Jeetje wat heftig dit. Je bent net een jaartje ouder dan mijn dochter.... Niet iets waar je in deze fase van je leven erg mee bezig bent... of zou moeten zijn. Je onbezorgdheid is in 1 klap over.

Maar als ik je zo hoor, gaat het je lukken om deze ziekte de baas te worden. Jr bent positief en hebt veel positiviteit om je heen. Dat gaat je zeker helpen. Ik wens je heel veel kracht toe in de komende periode.

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 14:54

Wat ontzettend heftig zeg...Heel erg veel kracht toegewenst!!!

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 14:55

Heel veel sterkte ts :*


Helaas in mijn korte omgeving er al te veel gezien met kanker.
Het is niet te snappen : jongste was geloof ik 3 we zaten samen in de kleuterklas.

Maar hou vooral veel goede moed !
Wil je het uitschreeuwen/uit typen, wij zijn er voor de virtuele steun !

barrymuis

Berichten: 916
Geregistreerd: 29-01-12
Woonplaats: oirsbeek (limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 15:05

Lieve TS, ik voel met je mee en begrijp je volkomen. Bij mij hebben ze 31 augustus borstkanker gevonden (was 43 en ook nog wat te jong) die waarschijnlijk uitgezaaid is maar waar ze me tot nu nog steeds geen 100 % zekerheid op kunnen geven. Is een te lang verhaal om hier nu neer te zetten. Ik heb inmiddels mijn 7e chemo gehad en mag de 27e mijn 8e en tevens laatste (hopelijk) krijgen. Ik weet hoe je nu denkt dat je in een hele slechte droom zit en niet uit wakker wordt. En inderdaad tot aan de chemo wordt je geleefd door alle onderzoeken. Geef je 1 raad blijf positief denken dan heb je al 50% gewonnen van die k....e ziekte. Laat het op je af komen ga niet lezen als een gek op internet dan weet je het echt niet meer. Ieder mens reageert anders. Blijf je zelf blijf positief, blijf vechten maar geef soms ook toe dat is ook stoer meid.
En ja de kans dat je kaal wordt van chemo zit er dik in maar zie het zo de grootste en sterkste eik verliest in de herfst zijn bladeren maar komt in het voorjaar mooier en sterker terug. Ik wens je heel veel sterkte lieve TS. En je mag me altijd een pb sturen. Dikke knuffel.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 15:25

Jeetje wat een schrik ;( , maar de kans op genezing is groot zeg je dus probeer hoop te houden!

Ik ben wel nieuwsgierig naar het medische. Lymfeklierkanker in je hartzakje zeg je? Hoe zijn ze daar achter gekomen? Welke klachten horen daarbij behalve dat je jeuk had (lever?)? Het klinkt enorm ingewikkeld en niet voor de hand liggend. Heb je geluk dat ze het zo snel gevonden hebben?

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 15:35

Jeetje wat ontzettend heftig. Heel veel sterkte voor het komende traject.

En adeqaat gehandeld van je HA, ik moet zeggen dat ik het er een beetje benauwd van kreeg toen ik het las. Ik ging vorig jaar ook met heftige jeuk en vlekken over mijn lichaam naar de ha en ik ben zonder enige test met allergiemedicatie naar huis huis gestuurd.
Had je naast de jeuk nog klachten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 15:43

quera schreef:
Je kunt vragen of een coolcap zin heeft.
Ik heb nu 4 kuren gehad en heb hierdoor mijn hoofdhaar nog

Bizar en oneerlijk, maar ook fijn dat jij nu zulke waardevolle tips kunt geven.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 15:57

Verdorie heel veel sterkte en dikke knuffel :(:)

Anoniem

Re: 22 jaar en de diagnose kanker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 16:02

Heel erg veel sterkte gewenst de komende tijd.
Ik vind je ontzettend dapper en positief en ga voor je duimen dat je helemaal geneest!

Myfairytale
Berichten: 5386
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 16:03

Heel veel sterkte TS!
Hopelijk versla je die akelige nare rotziekte!

barrymuis schreef:
Lieve TS, ik voel met je mee en begrijp je volkomen. Bij mij hebben ze 31 augustus borstkanker gevonden (was 43 en ook nog wat te jong) die waarschijnlijk uitgezaaid is maar waar ze me tot nu nog steeds geen 100 % zekerheid op kunnen geven. Is een te lang verhaal om hier nu neer te zetten. Ik heb inmiddels mijn 7e chemo gehad en mag de 27e mijn 8e en tevens laatste (hopelijk) krijgen. Ik weet hoe je nu denkt dat je in een hele slechte droom zit en niet uit wakker wordt. En inderdaad tot aan de chemo wordt je geleefd door alle onderzoeken. Geef je 1 raad blijf positief denken dan heb je al 50% gewonnen van die k....e ziekte. Laat het op je af komen ga niet lezen als een gek op internet dan weet je het echt niet meer. Ieder mens reageert anders. Blijf je zelf blijf positief, blijf vechten maar geef soms ook toe dat is ook stoer meid.
En ja de kans dat je kaal wordt van chemo zit er dik in maar zie het zo de grootste en sterkste eik verliest in de herfst zijn bladeren maar komt in het voorjaar mooier en sterker terug. Ik wens je heel veel sterkte lieve TS. En je mag me altijd een pb sturen. Dikke knuffel.


Jij ook sterkte barrymuis!

Ga duimen voor jullie beiden hoor.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 16:04

Wat een vreselijk nieuws, daiswees.
Ik wil je (en iedereen die het nodig heeft) heel veel sterkte toewensen de komende tijd :(:)

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: 22 jaar en de diagnose kanker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 16:12

Jeetje wat heftig :(
Heel veel sterkte!

Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 16:13

Meid, wat een verschrikkelijk nieuws. Op jouw leeftijd hoor je je over andere dingen druk te maken en niet over zo’n levensbedreigende ziekte. Ik wens jouw en je naasten heel veel sterkte en kracht.

Siggislief

Berichten: 13966
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: 22 jaar en de diagnose kanker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 16:19

Jeetje, heel veel sterkte toegewenst! <3

suusantana
Berichten: 298
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: Maasbree

Re: 22 jaar en de diagnose kanker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 17:19

Heel veel sterkte.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 17:24

Mijn God.

Ik ben zelf 22. Zojuist een kind op de wereld gezet en het idee dat er nog een heel leven voor me ligt. Jouw bericht zet mij met beide benen weer op de grond...
Níets is meer rijkdom dan gezondheid.

Ik wens je ongelooflijk veel sterkte en tijgervrouw... Al moet je knokken, jij gaat het halen! :(:) :*

Mopjemop

Berichten: 1376
Geregistreerd: 24-04-07

Re: 22 jaar en de diagnose kanker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 17:57

Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe!

Ik had laatst iets gelezen over “mutsjes” om kaalheid tegen te gaan bij chemokuren. Wie weet kan dat ook bij jou. Een hele dikke virtuele knuffel :(:)

romyamb
Berichten: 676
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: den bosch

Re: 22 jaar en de diagnose kanker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 18:16

heel veel sterkte en ik heb vertrouwen dat het goed komt! :(:)

grizzlybear

Berichten: 361
Geregistreerd: 28-02-17

Re: 22 jaar en de diagnose kanker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 18:18

lieve TS, heel veel sterkte gewenst. Ik denk aan je :(:)

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Re: 22 jaar en de diagnose kanker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 18:25

Wat een vreselijk nieuws... Ik wens je heel veel kracht en sterkte toe.
De tip van een coolcap is inderdaad een goede, dit kan je overleggen met je behandelend arts!
Ik ga voor je duimen dat de behandeling voorspoedig verloopt :(:)

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Re: 22 jaar en de diagnose kanker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 18:53

Kapsalon Ficarool in Akersloot is een topper als het om haarwerken gaat, lieve meid met heel veel kennis die hele mooie dingen kan maken mocht het nodig zijn.
Voor nu een dikke knuffel!

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: 22 jaar en de diagnose kanker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 18:55

Wat een heftig nieuws zeg. Heel veel sterkte lieve TS!

Jolliegirl

Berichten: 32970
Geregistreerd: 18-07-04

Re: 22 jaar en de diagnose kanker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 18:57

Och hemeltje..
Heel veel sterkte!

Ga strijden, hou vol, en overwin!!

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 22:19

Wow wat heftig TS. Ik wens je heel veel kracht om je hierdoorheen te vechten.